abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16205439
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:08 schreef Speed1971 het volgende:

Bruggink......

Daar heb je voor een deel gelijk. Daar hebben ze uit wwardering voor zijn prestaties meegewerkt aan een transfer, als hij zo belangrijk als Kezman, Robben of Van Bommel was geweest zou hij nooit vertrokken zijn voor dat geld. Neemt niet weg dat ik het eeuwig zonde vind dat Bruggink nooit helemaal is doorgebroken
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16205469
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:06 schreef zjroentje het volgende:

Als Robben nu voor 10 miljoen vertrekt (meer zie ik PSV niet vangen) is dat echt onder zijn marktwaarde. Voor ManU is overigens ook nog eens peanuts.

Als dat zou gebeuren is het onder de marktwaarde, maar ik ga voorlopig uit van een hoger bedrag. Ze weten dat ze altijd topspelers krijgen van PSV en daar mogen ze best flink voor betalen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16205474
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:10 schreef twi het volgende:

[..]

Robben is echt niet veel meer waard dan 10 miljoen hoor. Zoveel heeft 'ie nog niet laten zien.

Laat ik het een 'goede investering' van ManU noemen, als ze Robben voor 10 miljoen kunnen binnenhalen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_16205501
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:14 schreef zjroentje het volgende:

Laat ik het een 'goede investering' van ManU noemen, als ze Robben voor 10 miljoen kunnen binnenhalen.

Door mijn zonnebril zou ik het bijna diefstal noemen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 13 januari 2004 @ 00:50:06 #30
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16206374
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Door mijn zonnebril zou ik het bijna diefstal noemen
Mag je mij vertellen waarom 'ie meer op zou moeten brengen?
pi_16208904
Wanneer wordt die Robben nou eens voor veel geld verkocht?

Komen er nog wat mensen van dit forum naar het Oosterpark de 25e?

dinsdag 13 januari 2004 @ 07:43:59 #32
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16210238
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 03:24 schreef Cruoninga het volgende:

Hoeveel procent krijgt Groningen ervan?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 09:59:29 #33
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_16212014
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 03:24 schreef Cruoninga het volgende:

Jep ben erbij...en niet met de zieke combi die om 7.30 vanuit Eindhoven vertrekt gelukkig.
pi_16212987
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:50 schreef twi het volgende:

Mag je mij vertellen waarom 'ie meer op zou moeten brengen?

Omdat hij op 19-jarige leeftijd een dragende speler is, een doelpuntje of 12 en zeker zoveel assists per jaar in de HCE achter z'n naam heeft, scoort in CL wedstrijden, international is en op dit moment van alle talenten van in Nederland het best presteert
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 13 januari 2004 @ 11:18:47 #35
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16214131
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Omdat hij op 19-jarige leeftijd een dragende speler is, een doelpuntje of 12 en zeker zoveel assists per jaar in de HCE achter z'n naam heeft, scoort in CL wedstrijden, international is en op dit moment van alle talenten van in Nederland het best presteert

Da's waar, hij laat de afgelopen tijd leuke dingen zien, maar hij moet dat toch echt een tijdje langer vol zien te houden om aan de vraagprijs van PSV te kunnen voldoen. Vandaar dat ik zeg dat het voor PSV belangrijk is, zowel sportief als financieel, dat 'ie nog een jaar blijft. Ik denk dat Robben namelijk nog een heel stuk kan groeien. Maar als PSV er 15 miljoen voor kan krijgen na dit seizoen, zouden ze gek zijn als ze 'm niet verkochten. Voor je het weet stort 'ie in elkaar net als van der Vaart dit seizoen.

Echter vraag ik me af of een ingestortte Robben net zo'n fantastische goal kan maken als een ingestortte van der Vaart

pi_16214251
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou weer zeggen?
Robben is absoluut een hele goede voetballer. Maar een dragende speler? Ik heb hem nog nooit het elftal op sleeptouw zien nemen. Hij heeft onlangs nog een slechte periode gehad, en dat leverde hem ook terecht wat kritiek op. Robben is nog te wisselvallig om hem een dragende speler te noemen. Een dragende speler is een speler die altijd scherp/goed is. Maw je weet wat je aan hem hebt en daar is Robben nog veel te wisselvallig voor.
Internationaal gezien heeft hij weinig tot niets laten zien. Misschien 1,5 aardige wedstrijd met PSV. Dan vind ik het internationale optreden van Sneijder veel indrukwekkender, niet in de laatste plaats gezien zijn optreden in Oranje tegen Schotland.
Robben is goed maar te gehyped. Zelfde geldt voor Sneijder en kijk naar VDV. Die werd ook de hemel ingeprezen en kijk wat hij dit seizoen doet.......
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_16215600
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:18 schreef twi het volgende:

Da's waar, hij laat de afgelopen tijd leuke dingen zien, maar hij moet dat toch echt een tijdje langer vol zien te houden om aan de vraagprijs van PSV te kunnen voldoen. Vandaar dat ik zeg dat het voor PSV belangrijk is, zowel sportief als financieel, dat 'ie nog een jaar blijft. Ik denk dat Robben namelijk nog een heel stuk kan groeien. Maar als PSV er 15 miljoen voor kan krijgen na dit seizoen, zouden ze gek zijn als ze 'm niet verkochten. Voor je het weet stort 'ie in elkaar net als van der Vaart dit seizoen.

Als ze 15 miljoen kunnen krijgen gaat hij weg en dan kan niemand mopperen, maar 10 miljoen voor een groeibriljant is te weinig. Ik weet zeker dat ze in Amsterdam ook om zouden vallen als Sneijder, Ibrahimovic of VdV voor 10 miljoen weggaat
quote:
Echter vraag ik me af of een ingestortte Robben net zo'n fantastische goal kan maken als een ingestortte van der Vaart
Niet zo'n zelfde soort, eerder een dribbel langs 4 man en een schot laag in de hoek, zoals hij dit seizoen al in mindere wedstrijden heeft laten zien
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16215649
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Als ze 15 miljoen kunnen krijgen gaat hij weg en dan kan niemand mopperen, maar 10 miljoen voor een groeibriljant is te weinig. Ik weet zeker dat ze in Amsterdam ook om zouden vallen als Sneijder, Ibrahimovic of VdV voor 10 miljoen weggaat

De bedragen die voor bijv. Ibrahimovic worden genoemd in de media zijn toch een orde hoger dan het bod van United op Robben.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_16215847
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:23 schreef Speed1971 het volgende:
Hoe kan je dat nou weer zeggen?
Robben is absoluut een hele goede voetballer. Maar een dragende speler? Ik heb hem nog nooit het elftal op sleeptouw zien nemen. Hij heeft onlangs nog een slechte periode gehad, en dat leverde hem ook terecht wat kritiek op. Robben is nog te wisselvallig om hem een dragende speler te noemen. Een dragende speler is een speler die altijd scherp/goed is. Maw je weet wat je aan hem hebt en daar is Robben nog veel te wisselvallig voor.
Internationaal gezien heeft hij weinig tot niets laten zien. Misschien 1,5 aardige wedstrijd met PSV. Dan vind ik het internationale optreden van Sneijder veel indrukwekkender, niet in de laatste plaats gezien zijn optreden in Oranje tegen Schotland.
Robben is goed maar te gehyped. Zelfde geldt voor Sneijder en kijk naar VDV. Die werd ook de hemel ingeprezen en kijk wat hij dit seizoen doet.......
Die woorden zijn ook niet van mij, maar van Hiddink en ik begrijp ze heel goed. Hij kreeg alles en iedereen over zich heen na het vele theatrale vallen en dat was terecht. De volgende wedstrijden heeft hij zich uit de naad gewerkt. Spelers met zulke talenten (VdV, Van Persie en Robben) zullen altijd grillig blijven en nooit meer dan 3 wedstrijden achter elkaar uitblinken en motm worden. Ze worden nooit een type Galasek of Van Bommel die altijd gemist worden als ze er niet zijn. maar alle 3 zijn ze vaak van onschatbare waarde.

Natuurlijk wordt het nu een beetje gehypt door de media, maar dat hebben ze zelf ook verdiend. Sneijder vanwege zijn briljante wedstrijd tegen de Schotten, VdV ook vanwege zijn interlands en Robben na aanleiding van z'n CL wedstrijden tegen Depor, AEK en vorig jaar tegen Dortmund. Ik denk nog steeds dat het voor Robben beter is als hij nog een jaar in Nederland blijft, maar aan de andere kant heb ik ook gezien hoe snel hij zich heeft aangepast van het Groningen niveau naar dat van PSV

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16215901
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:12 schreef zjroentje het volgende:

De bedragen die voor bijv. Ibrahimovic worden genoemd in de media zijn toch een orde hoger dan het bod van United op Robben.

En bij Robben lopen ze uiteen van 7 tot 23 miljoen Euro. 7 miljoen is een lachertje en 23 miljoen een onrealistische droom. Maar mocht Ibrahimovic voor "slechts" 12 miljoen weggaan zouden jullie ook massaal protesteren
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16216012
23 miljoen euro

Naja dat heb ik nog nergens gezien.

Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_16218869
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

En bij Robben lopen ze uiteen van 7 tot 23 miljoen Euro. 7 miljoen is een lachertje en 23 miljoen een onrealistische droom. Maar mocht Ibrahimovic voor "slechts" 12 miljoen weggaan zouden jullie ook massaal protesteren

23 miljoen euro?

Laat hem daarvoor maar lekker in Eindhoven ploeteren.

pi_16219020
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:55 schreef zjroentje het volgende:

23 miljoen euro?

Laat hem daarvoor maar lekker in Eindhoven ploeteren.

Dat was het bedrag dat Real voor hem over zou hebben. Nogal onrealistisch, maar als ze het willen betalen, Robben, bedankt en veel succes, ook namens FC Groningen denk ik
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16219081
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat was het bedrag dat Real voor hem over zou hebben. Nogal onrealistisch, maar als ze het willen betalen, Robben, bedankt en veel succes, ook namens FC Groningen denk ik

Is Real dan ook al geinteresseerd?
pi_16219118
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:03 schreef zjroentje het volgende:

Is Real dan ook al geinteresseerd?

Dat speelde een aantal weken geleden
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16219543
alleeb ManU heeft openlijk interesse getoond door hem te benaderen

de andere topclubs houden hem wel in de gaten ,en hetzou me niet vebazen dat real ertussen zit

pi_16223949
Real werd zelfs al genoemd toen die nog bij FCG speelde.
Voor wie het boeit:
quote:
FC Groningen: 226.890 euro + 2,5% transfer

Paul Zweverink

groningen - Het zal niet in de miljoenen lopen, maar FC Groningen kan toch een aardig bedrag tegemoet zien als Arjen Robben inderdaad naar Manchester United vertrekt. Groningen ontvangt bij de transfer een met PSV overeengekomen gemaximeerd bedrag van 226.890 euro van de Eindhovenaren en daarboven 2,5 procent van de totale transfersom van de kopende club (Manchester United in dit geval) als zijnde de door de FIFA in 2001 vastgestelde 'solidariteitsvergoeding'.

Rond de mogelijke spraakmakende transfer van Arjen Robben naar Manchester United deden de laatste tijd de wildste verhalen de ronde. FC Groningen zou vele miljoenen aan de eventuele deal tussen PSV en United overhouden. Dit is niet het geval. Een rekensommetje leert dat FC Groningen bij een transferbedrag van tien miljoen euro een bedrag van 476.890 euro tegemoet kan zien. Dit is opgebouwd uit de financiële afspraak die met PSV gemaakt is (226.890 euro) en de door Manchester United aan de Groninger club te betalen solidariteitsvergoeding te hoogte van 250.000 euro.

Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen legt uit. ''Toen wij Arjen Robben aan PSV voor ongeveer 9 miljoen gulden aan PSV verkochten, is daarbij afgesproken dat wij bij een eventuele volgende transfer vijf procent van dat transferbedrag zouden krijgen, maar met een maximum van toen 500.000 gulden. Dat is omgerekend 226.890 euro. Dat maximum zal bij een mogelijke transfer naar Manchester United absoluut gehaald worden.''

De FIFA, de wereldvoetbalbond, kwam in 2001 met de regel dat bij grensoverschrijdende transfers een zogenaamde solidariteitstoeslag van vijf procent moet worden betaald door de kopende club aan de clubs waar de betreffende voetballer zijn opleiding genoot. Dit voor de periode van 12 tot 23 jaar. Nijland: ''Arjen heeft bij ons gespeeld vanaf zijn twaalfde tot zijn achttiende. Voor ons betekent dit 2,5 procent van de transfersom, PSV krijgt een percentage voor de volgende twee jaar. Dit bedrag moet Manchester United betalen. Het mooie aan het verhaal is, dat dit ook weer in werking treedt mocht Robben bijvoorbeeld na een paar jaar van Manchester United naar Barcelona worden verkocht. Ook dan ontvangt FC Groningen 2,5 procent van dat transferbedrag.''

Geld niet voor nieuwe spelers

Het geld van de mogelijke transfer van Robben zal niet gebruikt worden voor het ver­ sterken van het elftal. ''Nee, daar is het niet voor'', zegt Nij­ land duidelijk. ''Ten eerste is het allemaal nog niet zover, ten tweede: we hebben onze begroting al teruggebracht van 8,8 naar 8,3 miljoen euro en zoals iedereen weet moe­ ten we nog wat begrotingste­ korten wegwerken. Daarbij zal het eventuele bedrag pas in het seizoen 2004/2005 bin­ nen komen. Ook betrekken we binnenkort de Euroborg en dat betekent weer extra kos­ ten aan inrichting en derge­ lijke. Dus: geen nieuwe spe­ lers, we maken het seizoen met onze huidige spelers­ groep af. Overigens hecht ik er waarde aan te zeggen dat we in eerste instantie blij zijn voor Arjen Robben mocht de transfer naar Manchester doorgaan en dat we trots zijn dat het een speler uit onze jeugdopleiding betreft.''

Wat kan FC Groningen tegemoet zien?
Mocht de transfer van Arjen Rob­ ben van PSV naar Manchester United doorgang vinden, dan mag FC Groningen het volgende bedrag tegemoet zien:

Transferbedrag: 7.000.000 euro: Vergoeding PSV: 226.890, vergoe­ ding Manchester: 155.000. Totaal: 381.890.

Transferbedrag: 10.000.000 euro: Vergoeding PSV: 226.890, vergoeding Manchester: 250.000. Totaal: 476.890

Transferbedrag: 12.000.000 euro: Vergoeding PSV: 226.890, vergoeding Manchester: 300.000. Totaal: 526.890

Transferbedrag 15.000.000 euro: Vergoeding PSV: 226.890, vergoe­ ding Manchester: 375.000. Totaal: 601.890

Transferbedrag: 17.000.000 euro: Vergoeding PSV: 226.890, vergoeding Manchester: 425.000. Totaal: 651.890

Transferbedrag: 20.000.000 euro: Vergoeding PSV: 226.890, vergoeding Manchester: 500.000. Totaal: 726.890

Transferbedrag: 25.000.000 euro: Vergoeding PSV: 226.890, vergoeding Manchester: 625.000. Totaal: 851.890

dinsdag 13 januari 2004 @ 17:03:44 #48
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16225313
Da's voor Groningen veel, maar op zich gewoon slecht zaken gedaan.
pi_16241653
NOS was weer pro Ajax vandaag he, ze lieten op het sportjournaal alleen de nederlaag van PSV zien
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_16243809
PSV heeft haar tweede wedstrijd in het toernooi om de EFES Cup tegen het Duitse Werder Bremen met 0-3 verloren. Na een 0-2 achterstand bij rust, was het Klasnic die met zijn tweede de wedstrijd op slot gooide.
Na 35 minuten kwam Werder Bremen op een 0-1 voorsprong, na een fout van doelman Van Dijk; doelpunt Ismel. Vlak voor rust tikt Klasnic een voorzet van Davala binnen: 0-2. Bij het begin van de tweede helft maakt Nathan Coe zijn opwachting. De 19-jarige Australische doelman is op proef bij PSV en afkomstig van Internazionale. Hij kan een derde doelpunt niet voorkomen en opnieuw komt die van de voet van Klasnic, ditmaal met een afstandschot. PSV oogde vermoeid vandaag en er zat deze avond absoluut niet meer in. PSV is uitgeschakeld in het toernooi om de EFES Cup, rest nog een oefenwedstrijd komende donderdag.

Doelpunten: (35) Ismel 0-1; (44) Klasnic 0-2; (68) Klasnic 0-3.
Geel: Lee.

Opstelling PSV:
Van Dijk (46, Coe), Bøgelund (46, Wuytens), Colin, Hofland (60, Jakobsen), Lee, Park, Van Bommel (76, Boverhof), Lucius, Robben, Vennegoor of Hesselink (64, Bakkal) en Vonlanthen.
Wissels: Coe, De Roover, Boverhof, Bakkal, Wuytens, Jakobsen, Guijo Velasco en Janssen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')