Wat vinden jullie dat er verbetert kan worden?
Wat moet veranderen?
Hoe krijgen we nog meer users naar PTA?
Ideeën, opmerkingen, suggesties? Spui ze hier maar.
En laten we hier geen SC topic van maken. Maar gewoon met haalbare en concrete ideëen komen. Dus bv. wat vinden jullie van centrale topics?
We zijn alvast benieuwd en hopen op positieve reacties
quote:mafkees
Op zaterdag 10 januari 2004 14:48 schreef Spyder het volgende:
Ik wil Kreator terug!
quote:(dit is natuurlijk een test hoe de moderators op zoiets reageren. niet doorvertellen)
Op zaterdag 10 januari 2004 14:49 schreef F1908 het volgende:mafkees
Alleen jammer van die moraalridders af en toe...
Gaat prima zo, ik zou nog wat meet topics gaan taggen, maar voor de rest prima en gezellig
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:14 schreef Metalfreak het volgende:
Ik vind het wel gezellig in PTAAlleen jammer van die moraalridders af en toe...
Zolang we een plek hebben waar we lekker mekaar kunnen spammen en we meetings hebben is PTA een succes voor mij
De modjes doen goed hun werk maar niet te streng. Met als gevolg dat iedereen zich toch vrij voelt. Waar door er een hele relexte sweer hangt.
Centrale topics vind ik top. Lekker makkelijk en je hoefd niet zo te zoeken. ( ik ben erg lui )
Die moraalridders vind ik ook prima. Immers zorgen die mensen juist voor een leuke discussie. Alleen jammer dat als mensen een discussie niet winnen dan maar gaan schelden en met tegen een boom aan rijden
Verbetering?
Nu zit ik hier al even over te denken. Maar ik kan niet zo snel iets vinden eigelijk. Ja oke ik zou graag meer erkenning willen hebben als PTA dorps gek
Wat mij leuk lijkt is elke maand een topic met daar in een onderdeel van een auto. Die tot in de puntjes word besproken. Totale uitleg over wat het is. wat het doet. Wat er kan gebeurden als er iets fouts gaat. Als het kapot gaat. HOE kan je dat herkennen wat is de oplossing.
Zo een soort topic is al geweest over de turbo. Van af dat moment weet ik dus hoe een turbo precies werkt Ik denk dat zo iets heel leer zaam kan zijn.
Alleen is er dan iemand nodig die de tijd heeft. En de zin heeft om daar een heel goed duidelijk verhaal neer te zetten. En in een simpele taal zo dat iedereen het snapt. Zelfs vrouwen
Tot op dit moment vind ik PTA
Veel autonieuws, een hoop autofreaks en zo nu en dan mooie discussies. Oke, er is weleens een relletje maar dat word al snel in de kiem gesmoord door de users zelf.
Mutz: mutz is zeer zeker een lieve meid, en dat zien we ook terug in haar posts. Toch merk ik eerlijk gezegt niet zoveel van haar betrokkenheid en liefde voor auto's (de hoofdmoot van pta)
Ik denk dat zij zeker ook op een ander onderdeel van fok! uitstekend zou kunnen funktioneren als mod, maar specifiek PTA vergt toch iets meer kennis en liefde voor auto's.
Jacco: Jacco zie ik eigenlijk niet zo vaak. Ondanks dat ik het idee heb dat hij wel het een en ander van auto's afweet. Jammer.
Aldus mijn bescheiden mening.
Jacco zie ik inderdaad wat weinig de laatste tijd, dat zal ook ongetwijfeld komen door mijn eigen afwezigheid 's avonds, maar desondanks vind ik het soms wel eens jammer ja. Compliment aan hem, hij is een van de betere mods op het forum.
Mutz is wat 'jong' en de voorliefde voor vervoersmiddelen zit er wel enigsinds in volgens mij, maar het moet er nog wel wat uitkomen.
Moet nog veel leren, maar heeft in haar korte tijd op fok pta al behoorlijk bijgeleerd, en gaat goed om met de vaste ploeg door hun meningen op waarde te schatten.
Verder zie ik de laatste tijd de dubbeltopics en bagger toch wel verdwijnen, iets waarop ik al hoopte toen er een 2e actieve mod werd aangenomen.
Plaats voor verbetering is er uiteraard en ik denk dat de vaste ploeg hier ook wel aan kan meewerken. Zo is er al eens door Kreator geopperd een soort database aan te leggen wat betreft standaard dingen aan een auto. (hoe werkt een motor, wat is een turbo, waar is het resevoir voor de bougievonkjes en hoe zorg ik dat ze er niet uitspringen)
(v.b. op mijn eigen forumpie. ben ik ooit eens begonnen, maar doordat ik alles alleen moest doen, schiet het niet op klik )
Daarnaast zou een centraal topic voor "Ik zoek een auto" ook wel iets hebben denk ik, met een tal van richtlijnen voor de onwetende autokoper. (Ik heb zelf al eens een enorme lijst met handige dingetjes ergens gepost maar ik kan het niet terug vinden )
Verdere verbetering in pta zit hem denk ik in het verder in pta groeien van Mutz (er gaan soms topics op slot waarbij dat niet echt nodig is.)
en in het meer plaatsen van autonieuws. Jacco bijv. als tuningfreak post veel mooie project auto's. Zeker op tijden wanneer het wat rustig (saai, zo je wilt) wordt in pta doet zo'n topic toch weer users komen en reacties uitlokken.) Een eigen inbreng van Mutz d'r kant is dus misschien op zijn plaats. (er moest een nieuwe wind gaan waaien in pta, laat ons die wind es voelen en ruiken
Uiteraard is dit louter opbouwende kritiek, aangezien ik jacco al tijden graag mag, en Mutz in deze relatief korte tijd ben gaan waarderen, en wat natuurlijk nog verder kan groeien.
Zolang PTA blijft zoals het nu is, met een enkele verbetering of het bijwerken van een scherp randje hier en daar, ben ik zelf dik tevreden.
Zoals Ballebek al zei, als ik hier gezellig kan lullen over auto's, en in het SC topic dan ook echt off-topic kan gaan, en er nog steeds mensen zijn en blijven die willen meeten e.d. ben ik dik tevreden
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 10-01-2004 17:19]
Mischien is het leuk om wat algemenere topics te openen, i.p.v uitsluitend techtalk over pk's, cc's en commonrail die voor een leek niet te begrijpen zijn.
Topics met de strekking "wat vind jij nou een mooie auto" lokken users van het hele forum, en op die manier raken ze vanzelf besmet met het PTA virus en zullen ze vaker komen. Pas dan! raken ze ook geintereseerd in de andere aspecten van een auto zoals het motorische gedeelte en bijvoorbeeld de wegligging.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 10-01-2004 17:15]
quote:Natuurlijk gaat het prima, daarom vragen ze dit nu zodat ze lekker veel complimentjes krijgen
Op zaterdag 10 januari 2004 17:14 schreef GiSH het volgende:
gaat toch prima??? of niet??
quote:Meteen maar eens de proef op de som nemen!
Op zaterdag 10 januari 2004 17:12 schreef Goodluck het volgende:
Met betrekking tot meer users naar PTA lokken:
Simpel: daar moeten we allemaal voor zorgen!Mischien is het leuk om wat algemenere topics te openen, i.p.v uitsluitend techtalk over pk's, cc's en commonrail die voor een leek niet te begrijpen zijn.
Topics met de strekking "wat vind jij nou een mooie auto" lokken users van het hele forum, en op die manier raken ze vanzelf besmet met het PTA virus en zullen ze vaker komen. Pas dan! raken ze ook geintereseerd in de andere aspecten van een auto zoals het motorische gedeelte en bijvoorbeeld de wegligging.
Wat ik wel moet zeggen is dat er geen "generaal" is hier, jacco is relaxed mod, goeie topics, fijn de japanse "scene" in laten stromen en kan tegen kritiek van mensen die meer voor italiaans/europees zijn .
Een kreator of Gizart , zijn van die mods die zo veel uren hier aanwezig zijn en hun aandeel in posts + topics overduidelijk hebben. Je kan zien dat er iets in de gaten wordt gehouden. Niet nazi achtig ofzo ( excuseer voor het gebruik van dit woord, maar jullie weten wel wat ik bedoel ).
Maar men leeft gewoon in heel het PTA.
Ik kan niet zeggen dat ik Mutz als een PTA'er beschouw, ze is een mod. Maar een PTA mod? nee.
Ik kan er niet echt bij waarom je extern opeens iemand nieuws wil halen als er ook hier mensen zich al min of meer bewezen hebben. Of iedergeval hun voorliefde voor PTA hebben getoond.
Ik heb totaal geen connectie met de soort posts die Mutz neerzet, op geen enkele manier.
Ik ben van mening dat er een goeie PTA mod zou moeten komen, dat deze meer topics zou kunnen openen over algemene PTA dingen, jacco ons blijft bestoken met tuning posts en hun samen dit forum onder controle kunnen houden.
Maargoed dit is natuurlijk subjectief.
quote:Spam
Op zaterdag 10 januari 2004 17:10 schreef Tjabbo het volgende:(v.b. op mijn eigen forumpie. ben ik ooit eens begonnen, maar doordat ik alles alleen moest doen, schiet het niet op
klik )
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 11-01-2004 20:39]
Dit zal de [Hoe zit dat met...] topicreeks worden.
Het idee is het volgende.
Er wordt een [Hoe zit dat met...] Suggeste & opmerkingen topic gestart, waarin wij (het Hoe zit dat met...) team vragen welke informatie erg gewenst is. Daarnaast is dat topic bedoeld voor terugkoppeling indien een nieuw [Hoe zit dat met...] topic geplaatst is.
Een aantal ideeën om mee te beginnen zijn:
- Waar moet ik op letten bij de aankoop van een auto ?
- Hoe werkt een benzinemotor ?
- Achterwielaandrijving, voorwielaandrijving, vierwielaandrijving. hoe zit dat?
- Hoe werkt een Dieselmotor ?
- Aantal pk's / NewtonMeters, hoe zit het daarmee ?
- Tuning van een auto zonder turbo (Ook aspecten als APK meenemen t.a.v. catvervanger, uitstoot e.d.)
- Tuning van een auto met turbo
Er zijn vast nog veel meer dingen uit te leggen, daarom het suggestietopic. We moeten er dan met elkaar zorg voor dragen dat slowchat/opmerkingen over en weer uit die topics gehouden wordt, en in het suggestietopic. Dus als een mod actief zou willen meewerken aan het verwijderen van reacties en het verwijzen naar het suggestietopic zou fijn zijn. (Zie de photoshop topics, daar werkt het ook!)
Ik heb via mijn eigen site al een aantal topics die ik kan behandelen.
Hierbij ben ik van plan het topic "[Hoe zit dat met...] de V en getallen in de motoraanduiding" te plaatsen.
Ik heb nog een aantal artikelen meer, deze staan hier:
Aantal artikeltjes
Als iemand deze wil gebruiken/aanvullen/bewerken en plaatsen, laat het me weten.
Let wel! Het topic moet zo geschreven zijn dat de gemiddelde leek het kan begrijpen. Liefst met illustraties. Wel credits en copyrights geven aan eigenaren van artikelen en illustraties als deze van andere sites/boeken afkomstig zijn.
Misschien is het een idee eerst de artikelen met het "team" rond te mailen en te bespreken teneinde de meeste fouten eruit te halen, en vergeten aspecten toe te voegen.
DUS! WIE DOET ER MEE?
Mailen kan naar mij. mailadres zie profiel.
Marco.
quote:Wat we idd wel kunnen doen is een plaatje van een scelet van de auto pakken, en deze bij de topics voegen met het behandelde onderdeel omcirkeld.
Op maandag 12 januari 2004 10:51 schreef ook_gek het volgende:
het zou leuk zijn als je gewoon een algemene auto pakt en die van af de grond met woorden gaat opbouwen
Ga zo door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |