(Vraag1:)Hoe komen ze tot het plotselinge besluit dat wat ze doen echt niet kan en hoe komen ze zo ver dat ze zelfs een vorm van spijt over daden krijgen?
Nogmaals de pestkoppen die ik kende waren dus geen kleuters meer, maar pesten op een smerig doordacht en zeer gemeen niveau.
(Vraag2:) beseffen pesters die niet echt spijt hebben van hun gepest wel goed dat ze iemands leven misschien voorgoed verziekt hebben terwijl ze zelf vrolijk verder leven?
En door levenservaring heb je op een gegeven moment dat je ermee ophoud..
zo zie ik het
Een hopeloze poging om flames tot een stop te brengen.
Je zegt dan wel dat je een van de personen bent die niet gepest werd en ook niet pestte, maar alle geschillen netjes probeerde op te lossen. Maar ik ben er behoorlijk zeker van dat er toch enkele personen zijn geweest die je op de een of andere manier geestelijk misbruikt hebben.
Anders zou je niet zo naief zijn geweest om zo'n bericht hier te posten...
doofus
quote:Mij hoor je niet zeggen dat ik geschillen netjes probeer op te lossen, ik probeerde iets te doen en dat is meer dan ik van andere omstanders kan zeggen, er worden hier ten slotte vaak van topcis geopend met: me klasgenoot wordt gepest, wat moet ik doen?
Op zaterdag 10 januari 2004 02:11 schreef RedDevil085 het volgende:
*zucht*Een hopeloze poging om flames tot een stop te brengen.
Je zegt dan wel dat je een van de personen bent die niet gepest werd en ook niet pestte, maar alle geschillen netjes probeerde op te lossen. Maar ik ben er behoorlijk zeker van dat er toch enkele personen zijn geweest die je op de een of andere manier geestelijk misbruikt hebben.
Anders zou je niet zo naief zijn geweest om zo'n bericht hier te posten...doofus
En loop nou voor de rest niet zo dom te lullen, ik las een paar pest-topics en die vraag kwam gewoon bij mij naar boven, je conclusie slaat trouwens als een lul op een drumstel.
Ik moet wel toegeven dat gevallen van menselijk leed zoals mishandeling, pesten. slavernij en andere vormen van onderdrukking mij behoorlijk tegen staan en dat ik tot nu toe probeer er met een ijzeren hand iets aan te doen
[Dit bericht is gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 10-01-2004 02:54]
quote:Jep. Je wordt dan verstandig
Op zaterdag 10 januari 2004 02:07 schreef BoerHarm het volgende:
Pesten is vaak een vorm van je ongemakkelijk voelen in een groep, en dan iemand anders pesten zodat de aandacht niet op jezelf geprojecteerd word.
En dan heb je de meelopers... die pesten omdat diegene die zichzelf ongemakkelijk voelt hun leider is.En door levenservaring heb je op een gegeven moment dat je ermee ophoud..
zo zie ik het
k denk niet dat deze mensen ooit tot inkeer zijn gekomen maar gewoon beter hebben geleerd met mensen om te gaan wat iedereen wel moet als ze ooit een baan willen hebben
quote:zo ken ik er ook nog wel een paar maar echt niet iedereen die gepest wordt lokken et zelf op die manier uit weet je
Op zaterdag 10 januari 2004 02:48 schreef xtravical het volgende:
Weet je die antwoorden en redenen slaan NERGENS op
er zat bij mij op de basischool al een wijf die altijd zeer irritant zat te doen
zei je er wat van nog een grote smoel ook, dus ja.. ik pissig en begon er te "pesten"
ik werd dat beu na 6 jaar ofzo dus ik gewoon normaal doen. Dus toen gingen we allebei naar dezelfde andere school MAAR Ik was nog zo aardig om te besluiten NIKS te zeggen over haar en letterlijk na 1 dag was iedereen haar beu en begonnen haar te pestten, maar ja ik er gewoon negeren maar neehoor blijft ze je net zo lang kloten tot je der weer beu wordt ik er weer pesten voor een jaar of 3. Doe je 1 x aardig dan denkt ze direct dat je vrienden ben en gaat ze godver nog de baas over je spelen ook, dus ik heb dat is verteld tegen paar vrienden kijk dat hun haar nu kloten is niet mijn probleem ik haat dat kind en ik pestte er lang genoeg en nu bemoei ik me niet meer met er
Oh ja en over dat hierboven beschreven verhaal, soms zijn er inderdaad mensen die het bloed onder je nagels vandaan halen, maar ik noem dat geen pesten.
Zij doet vervelend, jij doet vervelend terug, dat noem ik gewoon een ordinaire ruzie, pesten is genadeloos inhakken met z'n allen tegen iemand die er niet om heeft gevraagd en tegen iemand die zich niet kan verweren
[Dit bericht is gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 10-01-2004 02:58]
quote:zoals om et hoekje op et schoolplein je keel dichtknijpen tot je blauw ziet terwijl bovenaan et heuveltje nog wat allochtonen staan toe te kijken en dat net op tijd de bel gaat dat de pauze is afgelopen?
Op zaterdag 10 januari 2004 02:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Okee maar ik bedoel dus even de diehard pestkoppen, je hebt bijvoorbeeld ook volwassenen die pesten en ermee stoppen.
Nogmaals ik bedoel echt van die pesters die acties uithaalden die op het ziekelijke af waren.
quote:Als het echt op een ziekelijke manier was, zoals jij zegt, dan ligt het meer aan de combinatie pester-slachtoffer... iets zo erg zwaks in dat slachtoffer (denk aan uitstraling, houding, uiterlijk, iets waar iemand goed op te "pakken" is) heeft er ook aan meegedragen dat het pesten zo ziekelijk werd, om jou woorden nog maar even te gebruiken.
Op zaterdag 10 januari 2004 02:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Okee maar ik bedoel dus even de diehard pestkoppen, je hebt bijvoorbeeld ook volwassenen die pesten en ermee stoppen.
Nogmaals ik bedoel echt van die pesters die acties uithaalden die op het ziekelijke af waren.
Het komt in zo een geval van twee kanten.
En natuurlijk zullen er mensen zijn die het spijtig vonden dat ze iemand hadden gepest, maar zich er volledig in kunnen verplaatsen zouden ze volgens mij niet eens willen. Er zijn ook mensen die het gewoon voor de fun doen
quote:praat geen poep
Op zaterdag 10 januari 2004 02:57 schreef xtravical het volgende:
dat was ik eigenlijk best wel met bijvoorbeeld honkbal als ik moest gooien gooide ik ipv een bal een witte waterballon zodat ze verkouden werd en niet meer op school kwam voor een tijdje
maar ik ben er wel mee gestopt
maar die grap was ontzettend lachen zelfs de 4e keer
en wat hebben de meisjes in hun handjes ?
[Dit bericht is gewijzigd door xtravical op 10-01-2004 03:02]
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 03:00 schreef xtravical het volgende:
hmm ?
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 02:59 schreef BFSkinner het volgende:[..]
praat geen poep
Degene die het voor de fun doen worden zoals hierboven gezegd inderdaad meestal wel verstandig maar voor hun geld dus de vraag, weten ze wel wat ze hebben aangericht?
quote:Ik weet niet of je dit soort dingen bij het leven hebt uitgehaald en hebt geconcentreerd op 1 persoon, maar als dat zo is ga dan eens op zoek naar verhalen van mensen die gepest zijn en laat dan even weten of je nog steed zo hard moet lachen.
Op zaterdag 10 januari 2004 02:57 schreef xtravical het volgende:
dat was ik eigenlijk best wel met bijvoorbeeld honkbal als ik moest gooien gooide ik ipv een bal een witte waterballon zodat ze verkouden werd en niet meer op school kwam voor een tijdje
maar ik ben er wel mee gestopt
maar die grap was ontzettend lachen zelfs de 4e keer
bijt GVD toch eens van je af...... ze hoeven je vriendjes niet te zijn.. als ze maar respect voor je hebben.. en zo NIET dan RAM je het er in.
klaar punt.
had je de eerste keer goed van je afgebeten dan had je nu niet het trauma gehad dat somigen nu hebben.
ja ben voorstander van als het niet met woorden wil dan maar met geweld.. kan je zeggen jezus lekkere lompe neanderthaler..... maar dit kereltje is NOG NOOIT GEPEST.
het make love not war motto van jullie balletjes die gepest worden gaat niet op in de echte harde wereld.
LEER VAN JE AFBIJTEN maakt je leven een stuk aangenamer.
quote:(van dicht bij megemaakt (niet als pestkop of slachtoffer) maar ik denk om je eerste vraag te beandwoorden dat pesters tot inkeer komen als ze ouder en "wijzer/volwassener worden en leren mensen te respecteren
Op zaterdag 10 januari 2004 01:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:(Vraag1:)Hoe komen ze tot het plotselinge besluit dat wat ze doen echt niet kan en hoe komen ze zo ver dat ze zelfs een vorm van spijt over daden krijgen?
Nogmaals de pestkoppen die ik kende waren dus geen kleuters meer, maar pesten op een smerig doordacht en zeer gemeen niveau.(Vraag2:) beseffen pesters die niet echt spijt hebben van hun gepest wel goed dat ze iemands leven misschien voorgoed verziekt hebben terwijl ze zelf vrolijk verder leven?
en je tweede vraag...sjah ik denk niet dat ze echt beseffen waar ze mee bezig zijn/waren en dat de schade die ze toe gebracht hebben veel groter was als ze beseffen/beseften
quote:Ik snap dat het moeilijk is om het vanuit de pester zijn beleving te zien, maar probeer het eens zo te zien
Op zaterdag 10 januari 2004 03:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik kan er tot in zekere zin in meegaan dat het van twee kanten komt, maar het slachtoffer doet het onbewust, heeft er niet om gevraagd en is gewoon wie die is.
Een pester pleegt met diens volle verstand een actie om iemand te schaden, het gebeurd gewoon bewust en het is geen automatische reactie of reflex dat je zo iemand gaat pesten, de pester maakt een keuze, het slachtoffer heeft niks te kiezen.Degene die het voor de fun doen worden zoals hierboven gezegd inderdaad meestal wel verstandig maar voor hun geld dus de vraag, weten ze wel wat ze hebben aangericht?
Dat, zoals je zelf zegt, de pester een keuze maakt (om te pesten) komt doordat hem die keuze is "geboden", namelijk door het slachtoffer. Door zijn opstelling weet de pester dat hij allerlei akelige dingen zou kunnen bij het slachtoffer en (het belangrijkste) dat hij ermee weg zou kunnen komen. Het slachtoffer is zwakker, heeft meestal weinig tot geen vrienden, is niet populair.
Het is een machtspelletje, iets dierlijks zou je bijna kunnen zeggen en bij macht gaat het om een ander te laten buigen voor jou. Om zo meer zelfvoldoening te krijgen (raar idd maar sommige mensen "gaan over lijken" om zichzelf maar een beter gevoel te geven.)
En ik weet zeker dat er mensen zijn die zo harteloos, naief, koud, wereldvreemd, -vul maar in- zijn dat ze totaal geen berouw voelen voor psychische schade die ze hebben aangericht bij een ander. Het is immers makkelijk om zoeits te onderdrukken of simpelweg te ontkennen omdat ze er niet tot weinig mee geconfronteerd zullen worden in hun leven.
quote:Wow geweldig, eindelijk een supergenie die spontaan de oplossing heeft gevonden voor het pest-probleem!
Op zaterdag 10 januari 2004 03:09 schreef xXroninXx het volgende:
<< vind de mensen die gepest worden maar zielige figuren.bijt GVD toch eens van je af...... ze hoeven je vriendjes niet te zijn.. als ze maar respect voor je hebben.. en zo NIET dan RAM je het er in.
klaar punt.
had je de eerste keer goed van je afgebeten dan had je nu niet het trauma gehad dat somigen nu hebben.ja ben voorstander van als het niet met woorden wil dan maar met geweld.. kan je zeggen jezus lekkere lompe neanderthaler..... maar dit kereltje is NOG NOOIT GEPEST.
het make love not war motto van jullie balletjes die gepest worden gaat niet op in de echte harde wereld.
LEER VAN JE AFBIJTEN maakt je leven een stuk aangenamer.
Hier een klassiek voorbeeld van iemand met een bekrompen stellingen en iemand die barst van de vooroordelen.
Hoe kun je nou in je eentje tegen 12 kleerkasten staan rammen?
Ook figuren die wel rammen werden gepest, pesters lokken je dan uit en zodra jij gaat rammen ben jij de lul en niet zij.
Oh ja en slachtoffers zitten niet te smeken om love, ze zitten te smeken om eindelijk eens wat rust in hun leven
Ach waarom ga ik hier eigenlijk op in, mensen zoals jij zijn toch te bekrompen om er iets van op te steken
quote:bekrompen of niet...... valt me op dat altijd de geitenwollen sokken figuren gepest worden.. ja figuren zoals jij die over alles willen praten en achter de kern van het probleem willen komen.
Op zaterdag 10 januari 2004 03:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:[..]
Wow geweldig, eindelijk een supergenie die spontaan de oplossing heeft gevonden voor het pest-probleem!
Zoek de publiciteit, schrijf er een boek over en ga er lezingen over geven je wordt vast wereldberoemd!Hier een klassiek voorbeeld van iemand met een bekrompen stellingen en iemand die barst van de vooroordelen.
Hoe kun je nou in je eentje tegen 12 kleerkasten staan rammen?
Ook figuren die wel rammen werden gepest, pesters lokken je dan uit en zodra jij gaat rammen ben jij de lul en niet zij.Oh ja en slachtoffers zitten niet te smeken om love, ze zitten te smeken om eindelijk eens wat rust in hun leven
Ach waarom ga ik hier eigenlijk op in, mensen zoals jij zijn toch te bekrompen om er iets van op te steken
en als je graag met rust wil worden gelaten gedraag,kleed je doe zoals de groep. je weet dat je er uit gepikt word als je enigzins anders dan anders bent..... en ja dit klinkt ook weer lekker bekrompen maar het is nou 1 maal zo. leer er mee leven accepteer het en ga lekker verder met je leven, de wereld is hard...... op de metalen plaat voor me kop na die is harder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |