abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2004 @ 00:19:50 #1
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16118474
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:00 schreef Goodluck het volgende:

Geen ander merk bied zo weinig waar voor je geld als Volkswagen.
3.500 voor een Navigatiesystem, 32.500 voor een beetje bijdetijdse Golf en tot voor kort moest je zelfs nog slingeren in je Golf van dik 60.000 oer Hollandse guldens. Waarom willen mensen in godsnaam betalen voor zoiets minimaals ? Of snap ik het gewoon helemaal niet en is zo'n Volkswagen zijn geld dubbel en dwars waard ?


Ik vraag dit omdat ik binnenkort zelf verplicht zo'n kreng moet gaan leasen.


Aangezien we er nog niet helemaal zijn uitgekomen en er nauwelijks VW freaks aan het woord zijn geweest: deel 2
pi_16118563
quote]Op zaterdag 10 januari 2004 00:11 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Je moet de vergelijking ook niet letterlijk zien he.

Maar bij je golf moet je ook je hele lampenset bij je hebben all the time.
[/quote]

offtopic: Dan zal ik het maar niet over de Ford Mondeo hebben... (1e serie)

Trouwens tis 0:25 Tijd om te gaan

pi_16119001
Ik rij zelf een Passat. En ben er heel tevreden mee. Er zit alles op en aan en het rijd ook nog best goed.
Je kunt ook voor een Audi kiezen, maar dan ben je nog meer geld kwijt voor dezelfe auto. ( het enigste verschil tegenwoordig tussen een audi en VW is het logo )
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_16119552
De oplossing is tegenwoordig al wat makkelijker: Neem een Skoda Octavia of een Seat Leon/Toledo. Simpelgezegd meer Golf voor je geld. Vaak óf een meer complete uitrusting óf een lagere basisprijs (en soms een combinatie van beiden)

Ik heb drie VW's gereden (achtereenvolgens Polo, Golf en weer Polo), maar ik ben 4 jaar terug overgestapt op Honda (heb nu nèt Accord nr. 2 gekocht), aangezien deze zeker zo betrouwbaar zijn (eigenlijk zelfs ietsje meer ), zeker zo goed rijden en sturen (eigenlijk wel 2 ietsjes meer ), een dealerorganisatie hebben die wèl klantvriendelijk is (proefondervindelijk vastgesteld ) en daarbij zeker als occassion een stuk minder kosten.

Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.

Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 01:29:44 #5
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16119990
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:08 schreef RRRobert het volgende:
De oplossing is tegenwoordig al wat makkelijker: Neem een Skoda Octavia of een Seat Leon/Toledo. Simpelgezegd meer Golf voor je geld. Vaak óf een meer complete uitrusting óf een lagere basisprijs (en soms een combinatie van beiden)

Ik heb drie VW's gereden (achtereenvolgens Polo, Golf en weer Polo), maar ik ben 4 jaar terug overgestapt op Honda (heb nu nèt Accord nr. 2 gekocht), aangezien deze zeker zo betrouwbaar zijn (eigenlijk zelfs ietsje meer ), zeker zo goed rijden en sturen (eigenlijk wel 2 ietsjes meer ), een dealerorganisatie hebben die wèl klantvriendelijk is (proefondervindelijk vastgesteld ) en daarbij zeker als occassion een stuk minder kosten.

Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.


Niks aan toe te voegen.
pi_16123091
Ik vind het eigenlijk maar een zeik topic. Mensen hebben voor sommige dingen nu éénmaal meer geld over. Terwijl er ook zat zijn die in een ouwe bak rijden terwijl ze makkelijk een Mercedes S kunnen betalen.
pi_16123111
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:08 schreef RRRobert het volgende:

Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.


In Duitsland waar bijna niet geleast wordt staat VW met 3 auto's in de top5 dus daar kan het niet aan liggen.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:03:18 #8
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_16123991
Massahysterie:

iedereen ziet overal golfjes, dus iedereen wil ook datzelfde golfje.

En dat het dan wat kost, sja, jammer dan ze ZULLEN EN MOETEN die kl*te golf hebben.

pi_16127340
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:03 schreef ConQuestador het volgende:
Massahysterie:

iedereen ziet overal golfjes, dus iedereen wil ook datzelfde golfje.

En dat het dan wat kost, sja, jammer dan ze ZULLEN EN MOETEN die kl*te golf hebben.


oh, ik dacht altijd andersom. Die analyse stellen vaak ook geen drol voor dat blijkt wel weer
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:16:51 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_16128513
Toch vind ik het wat vreemd. VW lijkt dus nog steeds door te bouwen op vroegâh, gekeken naar wat je ziet rondrijden zou dat zo rond de golf II moeten zijn. Toch is de directe concurrent, de Kadett E een stuk "soepeler" in gebruik. Betere afwerking en alles voelt net iets subtieler maar ook steviger aan (bijvoorbeeld het stuurwiel, hij schakelt soepeler, ruitenwissers maken bij opel een stevigere indruk ed). Terwijl afaik opel in de tijd dat die dingen nieuw waren nog niet zo'n roestig imago had dus dat lijkt me voor toen geen reden om "dan maar een golf ipv kadett te kopen".

Hoe heeft zelfs de golf II dan zo'n succes kunnen worden, rekening houdend met het feit dat vw kopers en opel kopers ongeveer tot dezelfde groep behoren?

Vampire Romance O+
pi_16129140
Een Golf is per gisteren een Luxe auto vanwege het feit dat ik er 1 besteld heb
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  zaterdag 10 januari 2004 @ 16:15:09 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16129875
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:42 schreef Ballebek het volgende:
Een Golf is per gisteren een Luxe auto vanwege het feit dat ik er 1 besteld heb
en de 'betere' alternatieven dan?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 10 januari 2004 @ 16:19:40 #13
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_16129970
Ik vind de prijzen van VW ook errug overdreven. Net of de Golf V zo super is... nee niet echt.

Ik heb dus gekozen voor een Opel Vectra 2.0dti (100pk), terwijl een collega een Golf V 2.0tdi (140pk) sportline heeft besteld (lease).

Normaal ga ik altijd voor power, vind de golf best aardig, maar die 2.0tdi sportline is gewoon geen 32k waard. Als ie 28k was ipv 32 had ik er nog over nagedacht.

VW denkt dat ze superieure auto's maken ofzo, terwijl de wegligging van de nieuwe golf gewoon gemiddeld is, op boodschappen nivo (ook de sportline is niet goed genoeg t.o.v. de sportieve concurrenten).

If everything is under control, you're not going fast enough!!!
  zaterdag 10 januari 2004 @ 16:25:57 #14
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16130134
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:19 schreef Roadster het volgende:
, terwijl de wegligging van de nieuwe golf gewoon gemiddeld is, op boodschappen nivo
Dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens.
De nieuwe Golf heeft onafhankelijke wielophanging en mede daardoor een uitstekende wegligging. Maar goed, ik had niet anders verwacht voor dat monsterlijke bedrag dat ze ervoor vragen.
  maandag 12 januari 2004 @ 16:28:18 #15
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16188524
We zijn er nog niet helemaal uit denk ik.
pi_16190894
Mensen zijn heel goed in staat zelf te bepalen wat ze uit willen en kunnen geven voor een auto. Daarom bestaat een merk als Saab ook nog steeds...ze maken (in mijn ogen) saaie auto's met een raar dashboard (vooral de 9-5 met zo'n grote houten plaat) die niet het niveau halen van een mercedes of BMW maar ook voor dezelfde prijs te koop staan.
Het heeft volgens mij voor een groot deel met imago te maken en niet met waarde van een auto. Goed voorbeeld hiervan is de R32. Een golf van 45.000 euros met een 3.2 V6 die je in een Seat Leon ook kan krijgen voor een berg minder geld....maar jah das een Seat...ik bedoel maar... Dit soort vergelijkingen gaan ook op voor Volkswagen en Audi, waarom een nieuw A3 voor 40.000 euro terwijl een nagenoeg dezelfde Golf voor 30.000 euro te koop staat. Het is een kwestie van imago!

Mensen maken dus hun eigen ( wat hun rationeel vinden) keuzes en vandaag is VW nog steeds heel erg populair, morgen is het Lada (okeej niet helemaal reeel, maar je snapt me denk ik wel).

"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
pi_16201505
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:16 schreef MouseOver het volgende:
Toch vind ik het wat vreemd. VW lijkt dus nog steeds door te bouwen op vroegâh, gekeken naar wat je ziet rondrijden zou dat zo rond de golf II moeten zijn. Toch is de directe concurrent, de Kadett E een stuk "soepeler" in gebruik. Betere afwerking en alles voelt net iets subtieler maar ook steviger aan (bijvoorbeeld het stuurwiel, hij schakelt soepeler, ruitenwissers maken bij opel een stevigere indruk ed). Terwijl afaik opel in de tijd dat die dingen nieuw waren nog niet zo'n roestig imago had dus dat lijkt me voor toen geen reden om "dan maar een golf ipv kadett te kopen".

Hoe heeft zelfs de golf II dan zo'n succes kunnen worden, rekening houdend met het feit dat vw kopers en opel kopers ongeveer tot dezelfde groep behoren?


Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_16201536
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen:

BPM

voorbeeld golf in duitsland begint vanaf 15.220,00
terwijl dezelfde uitvoering in nederland begint vanaf EUR 18.440,00

das 3.220 euro meer, das 7095,95 ouderwetse guldens...

(nou ben ik wel met jullie eens dat 15.220,00 euro nog veel is voor een auto.... maar je krijgt er dan ook wat voor terug... (vind ik dan) )

en daarbij is ie toch nog steeds waarder vaster...

pi_16201586
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...


en terecht...
  maandag 12 januari 2004 @ 22:23:30 #20
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16201705
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:20 schreef BroesWillems het volgende:
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen:

BPM


Daar heeft de concurrentie ook last van....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_16202005
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:20 schreef BroesWillems het volgende:
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen:

BPM

voorbeeld golf in duitsland begint vanaf 15.220,00
terwijl dezelfde uitvoering in nederland begint vanaf EUR 18.440,00

das 3.220 euro meer, das 7095,95 ouderwetse guldens...

(nou ben ik wel met jullie eens dat 15.220,00 euro nog veel is voor een auto.... maar je krijgt er dan ook wat voor terug... (vind ik dan) )

en daarbij is ie toch nog steeds waarder vaster...


Het gaat natuurlijk om de prijs van een VW in vergelijking tot zijn concurrenten. En het is helaas niet zo dat alleen op VW's BPM wordt geheven hoor
  maandag 12 januari 2004 @ 22:30:41 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_16202025
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...


Is dat zo? Ben zelf totaal geen opelfan -Honda/Alfa - en wbt die escort ben ik het met je eens maar ik heb zowel in meerdere kadettjes als in golf IIs/jettas gereden en ik vind opel absoluut "duurder" aanvoelen. Daarnaast is -buiten die roest- de betrouwbaarheid imho ongeveer gelijk. En roest lijkt me iets wat toen minder speelde omdat de D kadett niet zoveel roestte als de E -afaik- en golf 1 weer meer dan golf 2 -again afaik-

Hoewel ik je best wil geloven mbt de heersende mening uit die tijd ben ik toch nieuwsgierig naar de details ervan.

edit: was de golf 1 soms veel betrouwbaarder dan de D kadett?

Vampire Romance O+
pi_16202166
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Daar heeft de concurrentie ook last van....


als je van uit duitsland een auto in voert is de bpm dacht ik hoger....

was wel een keer op radar... het was goedkoper om in sweden een auto te kopen, deze in te voeren naar nederland en dan met transport kosten... dan was die goedkoper dan dat je dezelfde auto in nederland zou kopen....

  maandag 12 januari 2004 @ 22:35:36 #24
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16202272
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:33 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

als je van uit duitsland een auto in voert is de bpm dacht ik hoger....

was wel een keer op radar... het was goedkoper om in sweden een auto te kopen, deze in te voeren naar nederland en dan met transport kosten... dan was die goedkoper dan dat je dezelfde auto in nederland zou kopen....


'k bedoel: Focus, 307, Golf, Astra, allemaal zelfde klasse, maar de golf is veruit het duurst. Maar ze hebben allemaal last van hetzelfde bpm percentage
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_16202391
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...


E-kadett is rommel. Maar toen de golf nog niet bedacht was had opel al A, B en C kadett. Die laatste is 1 van de beste auto's van het merk en had voor die tijd (zelfs nu nog) een formidabele wegligging. Met de komst van de voorwielaandrijvers (D kadett) is het bergafwaarts gegaan met Opel.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')