quote:Aangezien we er nog niet helemaal zijn uitgekomen en er nauwelijks VW freaks aan het woord zijn geweest: deel 2
Op vrijdag 9 januari 2004 20:00 schreef Goodluck het volgende:Geen ander merk bied zo weinig waar voor je geld als Volkswagen.
3.500 voor een Navigatiesystem, 32.500 voor een beetje bijdetijdse Golf en tot voor kort moest je zelfs nog slingeren in je Golf van dik 60.000 oer Hollandse guldens. Waarom willen mensen in godsnaam betalen voor zoiets minimaals ? Of snap ik het gewoon helemaal niet en is zo'n Volkswagen zijn geld dubbel en dwars waard ?
Ik vraag dit omdat ik binnenkort zelf verplicht zo'n kreng moet gaan leasen.
[..]
Je moet de vergelijking ook niet letterlijk zien he.
Maar bij je golf moet je ook je hele lampenset bij je hebben all the time.
[/quote]
offtopic: Dan zal ik het maar niet over de Ford Mondeo hebben... (1e serie)
Trouwens tis 0:25 Tijd om te gaan
Ik heb drie VW's gereden (achtereenvolgens Polo, Golf en weer Polo), maar ik ben 4 jaar terug overgestapt op Honda (heb nu nèt Accord nr. 2 gekocht), aangezien deze zeker zo betrouwbaar zijn (eigenlijk zelfs ietsje meer ), zeker zo goed rijden en sturen (eigenlijk wel 2 ietsjes meer
), een dealerorganisatie hebben die wèl klantvriendelijk is (proefondervindelijk vastgesteld
) en daarbij zeker als occassion een stuk minder kosten.
Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.
quote:Niks aan toe te voegen.
Op zaterdag 10 januari 2004 01:08 schreef RRRobert het volgende:
De oplossing is tegenwoordig al wat makkelijker: Neem een Skoda Octavia of een Seat Leon/Toledo. Simpelgezegd meer Golf voor je geld. Vaak óf een meer complete uitrusting óf een lagere basisprijs (en soms een combinatie van beiden)Ik heb drie VW's gereden (achtereenvolgens Polo, Golf en weer Polo), maar ik ben 4 jaar terug overgestapt op Honda (heb nu nèt Accord nr. 2 gekocht), aangezien deze zeker zo betrouwbaar zijn (eigenlijk zelfs ietsje meer
), zeker zo goed rijden en sturen (eigenlijk wel 2 ietsjes meer
), een dealerorganisatie hebben die wèl klantvriendelijk is (proefondervindelijk vastgesteld
) en daarbij zeker als occassion een stuk minder kosten.
Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.
quote:In Duitsland waar bijna niet geleast wordt staat VW met 3 auto's in de top5 dus daar kan het niet aan liggen.
Op zaterdag 10 januari 2004 01:08 schreef RRRobert het volgende:Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.
iedereen ziet overal golfjes, dus iedereen wil ook datzelfde golfje.
En dat het dan wat kost, sja, jammer dan ze ZULLEN EN MOETEN die kl*te golf hebben.
quote:oh, ik dacht altijd andersom. Die analyse stellen vaak ook geen drol voor dat blijkt wel weer
Op zaterdag 10 januari 2004 12:03 schreef ConQuestador het volgende:
Massahysterie:iedereen ziet overal golfjes, dus iedereen wil ook datzelfde golfje.
En dat het dan wat kost, sja, jammer dan ze ZULLEN EN MOETEN die kl*te golf hebben.
Hoe heeft zelfs de golf II dan zo'n succes kunnen worden, rekening houdend met het feit dat vw kopers en opel kopers ongeveer tot dezelfde groep behoren?
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:42 schreef Ballebek het volgende:
Een Golf is per gisteren een Luxe auto vanwege het feit dat ik er 1 besteld heb
Ik heb dus gekozen voor een Opel Vectra 2.0dti (100pk), terwijl een collega een Golf V 2.0tdi (140pk) sportline heeft besteld (lease).
Normaal ga ik altijd voor power, vind de golf best aardig, maar die 2.0tdi sportline is gewoon geen 32k waard. Als ie 28k was ipv 32 had ik er nog over nagedacht.
VW denkt dat ze superieure auto's maken ofzo, terwijl de wegligging van de nieuwe golf gewoon gemiddeld is, op boodschappen nivo (ook de sportline is niet goed genoeg t.o.v. de sportieve concurrenten).
quote:Dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens.
Op zaterdag 10 januari 2004 16:19 schreef Roadster het volgende:
, terwijl de wegligging van de nieuwe golf gewoon gemiddeld is, op boodschappen nivo
Mensen maken dus hun eigen ( wat hun rationeel vinden) keuzes en vandaag is VW nog steeds heel erg populair, morgen is het Lada (okeej niet helemaal reeel, maar je snapt me denk ik wel).
quote:Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...
Op zaterdag 10 januari 2004 15:16 schreef MouseOver het volgende:
Toch vind ik het wat vreemd. VW lijkt dus nog steeds door te bouwen op vroegâh, gekeken naar wat je ziet rondrijden zou dat zo rond de golf II moeten zijn. Toch is de directe concurrent, de Kadett E een stuk "soepeler" in gebruik. Betere afwerking en alles voelt net iets subtieler maar ook steviger aan (bijvoorbeeld het stuurwiel, hij schakelt soepeler, ruitenwissers maken bij opel een stevigere indruk ed). Terwijl afaik opel in de tijd dat die dingen nieuw waren nog niet zo'n roestig imago had dus dat lijkt me voor toen geen reden om "dan maar een golf ipv kadett te kopen".Hoe heeft zelfs de golf II dan zo'n succes kunnen worden, rekening houdend met het feit dat vw kopers en opel kopers ongeveer tot dezelfde groep behoren?
BPM
voorbeeld golf in duitsland begint vanaf 15.220,00
terwijl dezelfde uitvoering in nederland begint vanaf EUR 18.440,00
das 3.220 euro meer, das 7095,95 ouderwetse guldens...
(nou ben ik wel met jullie eens dat 15.220,00 euro nog veel is voor een auto.... maar je krijgt er dan ook wat voor terug... (vind ik dan) )
en daarbij is ie toch nog steeds waarder vaster...
quote:en terecht...
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:[..]
Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...
quote:Daar heeft de concurrentie ook last van....
Op maandag 12 januari 2004 22:20 schreef BroesWillems het volgende:
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen:BPM
quote:Het gaat natuurlijk om de prijs van een VW in vergelijking tot zijn concurrenten. En het is helaas niet zo dat alleen op VW's BPM wordt geheven hoor
Op maandag 12 januari 2004 22:20 schreef BroesWillems het volgende:
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen:BPM
voorbeeld golf in duitsland begint vanaf 15.220,00
terwijl dezelfde uitvoering in nederland begint vanaf EUR 18.440,00das 3.220 euro meer, das 7095,95 ouderwetse guldens...
(nou ben ik wel met jullie eens dat 15.220,00 euro nog veel is voor een auto.... maar je krijgt er dan ook wat voor terug... (vind ik dan) )
en daarbij is ie toch nog steeds waarder vaster...
quote:Is dat zo? Ben zelf totaal geen opelfan -Honda/Alfa
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:[..]
Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...
Hoewel ik je best wil geloven mbt de heersende mening uit die tijd ben ik toch nieuwsgierig naar de details ervan.
edit: was de golf 1 soms veel betrouwbaarder dan de D kadett?
quote:als je van uit duitsland een auto in voert is de bpm dacht ik hoger....
Op maandag 12 januari 2004 22:23 schreef Xtreem het volgende:[..]
Daar heeft de concurrentie ook last van....
was wel een keer op radar... het was goedkoper om in sweden een auto te kopen, deze in te voeren naar nederland en dan met transport kosten... dan was die goedkoper dan dat je dezelfde auto in nederland zou kopen....
quote:'k bedoel: Focus, 307, Golf, Astra, allemaal zelfde klasse, maar de golf is veruit het duurst. Maar ze hebben allemaal last van hetzelfde bpm percentage
Op maandag 12 januari 2004 22:33 schreef BroesWillems het volgende:[..]
als je van uit duitsland een auto in voert is de bpm dacht ik hoger....
was wel een keer op radar... het was goedkoper om in sweden een auto te kopen, deze in te voeren naar nederland en dan met transport kosten... dan was die goedkoper dan dat je dezelfde auto in nederland zou kopen....
quote:E-kadett is rommel. Maar toen de golf nog niet bedacht was had opel al A, B en C kadett. Die laatste is 1 van de beste auto's van het merk en had voor die tijd (zelfs nu nog) een formidabele wegligging. Met de komst van de voorwielaandrijvers (D kadett) is het bergafwaarts gegaan met Opel.
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:[..]
Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |