Jullie kunnen zo nog 400 bladzijden volschrijven met argumenten van voornamelijk filosofen of psychologen, die zich allemaal geen enkele moeite getroosten om alles voor onwaar-of tenminste onontvankelijk- te verklaren. Maar geen van al die mensen bieden een oplossing voor het behoud van je ziel. Tuurlijk geven ze tips over hoe je buiten het christendom om een beetje geluk en rust kunt vergaren maar verder? Of geloven jullie allemaal dat het leven na de dood ophoud?
Tuurlijk nietszche was zijn tijd 200 jaar vooruit maar Jezus was zijn tijd 2000 jaar vooruit. Johannes -om maar een zijstraat te noemen- spreekt door zijn opgetekende visioenen al over onze maatschappij en dingen die nu actualiteit zijn. De bijbel geeft ook duidelijk antwoord op al onze maatschappelijke problemen. Wij hebben alleen niet het geloof om ook deze radicale keuzes te maken en er op te vertouwen dat dat ook het enige juiste antwoord is.
Ik wil trouwens ook nog even kwijt dat ik persoonlijk een zgn 'evangelisch/protestands' christen ben en dat ik de zoveel aangehaalde katholieken innig liefheb maar dat ik veel van hun opvattingen ook niet deel.
Peter
quote:Aha, dat brengt Jezus dan op 2001 en Nietzsche op 2044. Dus wie had er nou gelijk?
Op dinsdag 20 januari 2004 01:22 schreef no_comment het volgende:
Tuurlijk nietszche was zijn tijd 200 jaar vooruit maar Jezus was zijn tijd 2000 jaar vooruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |