abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16096213
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom zou ik dan niet miepen als ik met 11,7km gepakt wordt?

omdat je dan ECHT te hard rijd ipv "toevallig" heuveltje af, of om doorstroming te bevorderen gasgeeft (met mate) tijdens het inhalen
For all his blunder, it is the sad province of Man that he cannot choose his triumph. He can only choose how he will stand when the call of destiny comes... hoping that he'll have the courage to answer.
pi_16096224
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:35 schreef 3MinuteHero het volgende:
Wel een mooie ombuiging ....
Nu is een onveilig Nederland ineens te wijten aan snelheidsovertredingen .... .
Dus als iedereen zich aan de snelheid houdt, leven we in het paradijs!

.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_16096233
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jij hebt zeker een hondje op je hoedenplank he, moraalridder!

een schizofreen is nooit alleen
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:38:06 #104
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16096243
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Oordeel anders ff niet zo snel, pik. Je legt me zaken in de mond die ik niet gezegd heb. Okay?

Pik? Dat zeg je maar tegen je vader.

En ik zeg niet dat je dat gezegd hebt. Je zegt wel dat als de limiet omhoog zou gaan, bla bla. Dat is dus onzin, want de meeste mensen hebben zelf wel door wanneer ze veilig bezig zijn, anderen hebben daar de betutteling van de overheid voor nodig. Jij mag bepalen in welke categorie jij valt.

quote:
Wat ik WEL zeg is, als je de 'snelweglimiet' naar 130 brengt, je kunt wachten op het eerste 'GVD gepakt door die joden met 134!' topic. Het is immers ook *nooit* goed.
Dat bedoel ik dus. Dus als het 180 wordt denk jij dat mensen 190 willen, als het 190 wordt enz enz
Hamelen
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:38:53 #105
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_16096262
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:31 schreef Jarno het volgende:
Nou, doe maar een alternatief voorstel voor een hogere grens. En dan wachten we hoe lang het duurt voordat iemand die DAAR weer 5km boven zit begint te miepen.
Zo bedoel ik het dus niet. Waarom zou je zo moeilijk doen bij dergelijke kleine overtredingen? Dat doen we toch ook niet bij bolletjesslikkers die net onder de grens zitten? Terwijl als je tijdens een preventieve fouillering in bv Rotterdam met de helft van dat aantal wordt gepakt je ernstig de penis bent.
Als iemand 75 km rijd in de bebouwde kom dan heb ik er absoluut geen moeite mee als hij aangehouden wordt. Bij 55 heb ik dat dus wel.
Er zijn altijd mensen die precies op het randje gaan rijden, maar die heb je nu ook. Er zijn ook mensen die gewoon rijden en af en toe net te hard door omstandigheden. Dit hoeft in eerste instantie helemaal geen gevaarlijke situatie te zijn, maar kan juist op dat moment veiliger zijn. Een flitskliko heeft daar dus maling aan. Op die manier wordt het er wat mij betreft niet veiliger op.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:39:13 #106
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_16096271
Hey koos dat klopt he!
Als je de max snelheid omhoog doet dan krijg je wel minder overtreders.
(Y)
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:40:05 #107
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_16096301
Wat een hoop gefrustreerd gescheld weer zeg!
Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
pi_16096356
Ter verduidelijking wat cijfers van het CJIB...:
quote:
Financiën
In het jaarverslag over 2000 van het Centraal Justitieel Incasssobureau(CJIB) zien we dat er in totaal 7,8 miljoen administratieve verkeersboetes zijn opgelegd. Dit is goed voor een bedrag van 690 miljoen(!) gulden. Maar liefst 72,29% daarvan komt voort uit snelheidsovertredingen. Dat is dus een bedrag van net geen 500 miljoen gulden. Van deze 500 miljoen is 62% binnengehaald door de criminele automobilist te straffen die een snelheidsovertreding is begaan van maar liefst 1tot 10 km/u. Kortom: De overheid haalde in 2000 een bedrag van 310 miljoen gulden binnen met snelheidsovertredingen van 1-10 km/u.

bron: flitsservice.nl

Trek de conclusie: bijna de helft van de opbrensten van alle verkeersboetes is voor snelheidsovertredingen van <10 km/h... (!) Dit betekent dus bijna de helft van alle opbrengsten uit verkeersboetes wordt opgebracht door vele bekeuringen van 28 euro!
Hierom en alleen hierom worden er zulke strakke marges gehanteerd: het is een kip met gouden eieren.

Dit is gewoon d.m.v. stemmingmakerij("elke automobilist die weleens iets te hard rijdt is een verkeerscrimineel"; alsdus verkeersofficier van Justitie Koos Spee) en misbruik van argumenten als verkeersveiligheid een verkapte belasting op een hogere snelheidslimiet leggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jalu op 09-01-2004 11:46]

vrijdag 9 januari 2004 @ 11:43:00 #109
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_16096385
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:39 schreef Tjabbo het volgende:
Hey koos dat klopt he!
Als je de max snelheid omhoog doet dan krijg je wel minder overtreders.
(Y)
Als je de max op 300 zet dan zullen weinig mensen te hard rijden idd.
pi_16096421
Je kunt ook gewoon bezwaar aantekenen als ze je pakken met een echte detector.
Wordt dan wel automatisch rechtzaak, maar je detector krijg je terug.
Het is namelijk niet verboden er een te hebben, maar verboden er een te gebruiken.

Het proefproces gaat binnenkort beginnen trouwens, door het advocatenkantoor Anker en Anker.
Bron: Eindhovens Dagblad 8jan

Het is zo'n goedkope, die heeft zichzelf en het evt verlies van de rechtszaak al 3dubbel terugverdient.

vrijdag 9 januari 2004 @ 11:46:39 #111
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_16096492
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:41 schreef Jalu het volgende:
Ter verduidelijking wat cijfers van het CBS:
[..]

Trek de conclusie: bijna de helft van de opbrensten van alle verkeersboetes is voor snelheidsovertredingen van <10 km/h... (!) Dit betekent dus bijna de helft van alle opbrengsten uit verkeersboetes wordt opgebracht door vele bekeuringen van 28 euro!
Hierom en alleen hierom worden er zulke strakke marges gehanteerd: het is een kip met gouden eieren.

Dit is gewoon d.m.v. stemmingmakerij("elke automobilist die weleens iets te hard rijdt is een verkeerscrimineel"; alsdus verkeersofficier van Justitie Koos Spee) en misbruik van argumenten als verkeersveiligheid een verkapte belasting op een hogere snelheidslimiet leggen.

Dus zal mijn voorstel wel nooit doorgang vinden.
Kende de cijfers al maar het blijft elke keer weer verbazen als je het leest
Vooral als je dan terugdenkt aan de genuanceerde reacties van de "fatsoenlijke" rijders waarvan meer dan de helft nog te jong is voor een rijbewijs, dus sowieso in overtreding zijn ook al houden ze zich naar eigen zeggen aan de maximumsnelheid.....
pi_16096505
Ik heb weleens geprobeerd om een agente te knuffelen. Ik dacht dat zei dat ook wilde. Weet ik veel dat het om preventief fouilleren ging. Had ik bijna een wapenknuppel in m'n nek zitten.

gymnocalycium saglione in m'n hol
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:48:08 #113
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_16096545
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:02 schreef Henk-Wim het volgende:
Flauw maar ik moet toch
pi_16096555
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:46 schreef sqlsmurft het volgende:

Vooral als je dan terugdenkt aan de genuanceerde reacties van de "fatsoenlijke" rijders waarvan meer dan de helft nog te jong is voor een rijbewijs, dus sowieso in overtreding zijn ook al houden ze zich naar eigen zeggen aan de maximumsnelheid.....

Nog zo'n 0-argument. Iedereen die het normaal vindt om je aan de snelheid te houden is nog 16 en heeft geen rijbewijs. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:49:46 #115
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16096591
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:40 schreef Tuftufclub het volgende:
Wat een hoop gefrustreerd gescheld weer zeg!
Hamelen
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:50:33 #116
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_16096623
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:47 schreef Maud_Dib het volgende:
Ik heb weleens geprobeerd om een agente te knuffelen. Ik dacht dat zei dat ook wilde. Weet ik veel dat het om preventief fouilleren ging. Had ik bijna een wapenknuppel in m'n nek zitten.
komt me bekend voor. Zelf ook iets dergelijks meegemaakt.
Toen Ruud van BB in het NAC stadion werd gehuldigt en alle uitsupporters aan hevige controles werden onderworpen.
Tsja iedereen was natuurlijk in de knuffelmood dus daar werden ze ff helemaal gek van. Een aantal waaronder ik werden eerst apart gezet en mochten de wedstrijd niet meer zien tot werkelijk heel het uitvak die gasten begon te knuffelen. Ze zijn maar snel afgedropen

het was ook als aardigheidje bedoelt. Bepaalt geen hooliganactie maar ja ze waren wat gespannen en misten de humor. Wisten zeker niet dat Ruud op bezoek kwam.

pi_16096631
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nog zo'n 0-argument. Iedereen die het normaal vindt om je aan de snelheid te houden is nog 16 en heeft geen rijbewijs. .

Zegt jarno de moraalridder?
pi_16096679
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:50 schreef slashme het volgende:

[..]

Neehoor. Ik heb al een tijdje m'n rijbewijs, heb aan het begin daarvan een behoorlijk mobiele baan gehad en heb dus ook m'n kilometertjes wel gemaakt. En ja, ik heb ook de nodige prenten thuis gehad. Alleen ben ik dan niet zo'n jankzak die z'n eigen lompheid probeert te verhullen maar gewoon denkt 'eigen schuld' en die zooi betaalt.
pi_16096680
Als je de cijfers van het CJIB nauwkeuriger bekijkt, zie je ook nog dat slechts een half procent van alle boetes voor snelheden zijn voor overtredingen van >30 km/h. (!)

En zie je dat er in 2000 dus bijna 10000 boetes per dag zijn uitgedeeld voor snelheidsovertredingen van <10 km/h...

Hoe je dan met droge ogen kunt verdedigen dat de inkomsten geen primaire drijfveer achter het flitsbeleid zijn, begrijp ik echt niet...

vrijdag 9 januari 2004 @ 11:53:22 #120
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_16096706
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gozert heb jij je misschien op
Ik schreef de helft das wat anders dan iedereen....
En ik vind het ook normaal om je aan de regels te houden, dus je verwijt slaat nergens op. Het hele idee achter die boetes staat me niet aan en dat is waartegen ik ageer. Verder valt me op dat dit soort reacties meestal gegeven worden door mensen die of geen rijbewijs hebben of vrijwel nooit rijden behalve met de auto van paps of mams om boodschapjes te doen.
pi_16096709
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Neehoor. Ik heb al een tijdje m'n rijbewijs, heb aan het begin daarvan een behoorlijk mobiele baan gehad en heb dus ook m'n kilometertjes wel gemaakt. En ja, ik heb ook de nodige prenten thuis gehad. Alleen ben ik dan niet zo'n jankzak die z'n eigen lompheid probeert te verhullen maar gewoon denkt 'eigen schuld' en die zooi betaalt.

En op deze mentaliteit rekent de overheid dus. Makkelijk incasseren.
pi_16096712
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:50 schreef slashme het volgende:

[..]

Ik zou Jarno een hoop willen noemen, maar moraalridder??
gymnocalycium saglione in m'n hol
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:54:24 #123
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_16096733
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:52 schreef Jalu het volgende:
Als je de cijfers van het CJIB nauwkeuriger bekijkt, zie je ook nog dat slechts een half procent van alle boetes voor snelheden zijn voor overtredingen van >30 km/h. (!)

En zie je dat er in 2000 dus bijna 10000 boetes per dag zijn uitgedeeld voor snelheidsovertredingen van <10 km/h...

Hoe je dan met droge ogen kunt verdedigen dat de inkomsten geen primaire drijfveer achter het flitsbeleid zijn, begrijp ik echt niet...

Een klein beetje fout is ook fout
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
pi_16096741
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:53 schreef Jalu het volgende:

[..]

En op deze mentaliteit rekent de overheid dus. Makkelijk incasseren.

Waarom? Ik zit echt niet de hele tijd met m'n neus op de teller maar op de 1 of andere manier lukt het me verbazingwekkend genoeg 9 van de 10 keer om NIET boven de maximumsnelheid uit te komen.
pi_16096764
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:53 schreef Maud_Dib het volgende:

[..]

Ik zou Jarno een hoop willen noemen, maar moraalridder??

Lees eerst maar eens een paar oude PTA topics voor je dit soort posts plaatst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')