Leuke statistiekjes in de ochtendkranten? Een horoscoop is nog waarheidsgetrouwer.
Politieke peilingen in een tabelletje? De peiler heeft er zijn politieke voorkeur in verwerkt.
Zoveel % van de Nederlandse bevolking vindt? 15 huisvrouwen en een halve allochtoon zijn op de markt geïnterviewd en vertegenwoordigen plotsklaps 16 miljoen Nederlanders.
Nog enkele quotes die het karakter van statistiek mooi weergeven:
De methode bepaalt de uitkomst
50% van alle statistieken zijn gelogen. (een doordenker idd.)
Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdraaide leugens en statistiek.
Deel daarom in dit topic de walging jegens statistiek met mij!
en bovendien vind ik statistiekjes zuigen
quote:Lemming van mijn sig.
Op donderdag 8 januari 2004 17:31 schreef Herostratos het volgende:
quote:* Aaahikwordgek steekt sigaar op en kucht iets over Stivoro...
En dan zegt men cijfers liegen niet. Vergeet het maar! Statistiek is je reinste volksverlakkerij.Leuke statistiekjes in de ochtendkranten?
[afbeelding] Een horoscoop is nog waarheidsgetrouwer.Politieke peilingen in een tabelletje?
[afbeelding] De peiler heeft er zijn politieke voorkeur in verwerkt.Zoveel % van de Nederlandse bevolking vindt?
[afbeelding] 15 huisvrouwen en een halve allochtoon zijn op de markt geïnterviewd en vertegenwoordigen plotsklaps 16 miljoen Nederlanders.Nog enkele quotes die het karakter van statistiek mooi weergeven:
De methode bepaalt de uitkomst
Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdraaide leugens en statistiek.Deel daarom in dit topic de walging jegens statistiek met mij!
Een wereldse draad Herostratos. Ik erger me ook wild aan de stelligheid waarmee de uit een dergelijke statistiek afgeleide beelden voor waarheid 'verkocht' worden.
quote:jij bent niet zo goed in statistieken verdraaien?
Op donderdag 8 januari 2004 18:01 schreef Fool het volgende:![]()
Statistiek zuigt!
Is ook het enige vak op school waar ik nog een 5 voor heb staan!
quote:* Me_Wesley hoest van Aaahikwordgek's rook, en heeft ook zo zijn bedenkingen over Stivoro
Op donderdag 8 januari 2004 17:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
* Aaahikwordgek steekt sigaar op en kucht iets over Stivoro...
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 08-01-2004 18:11]
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 18:02 schreef Stranger het volgende:
Ik wil graag de groetjes doen aan Maurice de hond.
quote:Cijfers liegen ook niet. Het gaat om de interpretatie en weergave van cijfers; dat kan aan alle kanten rammelen.
En dan zegt men cijfers liegen niet. Vergeet het maar! Statistiek is je reinste volksverlakkerij.
quote:Heb de rest allemaal, mag één 5 hebben, heb m'n studiepunten dus toch wel! Fuck de statistiek!
Op donderdag 8 januari 2004 18:02 schreef snowwie2 het volgende:[..]
jij bent niet zo goed in statistieken verdraaien?
quote:Ook hier gaat de vlam in een Justus van Maurik ter viering van een afgerond project. Dat Stivoro (stichting voor roken?) maar goed bijgelicht mag worden bij haar financiële aspiraties op basis van vermeende prestaties.
Op donderdag 8 januari 2004 17:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
* Aaahikwordgek steekt sigaar op en kucht iets over Stivoro...
Laten die mensen hun bevoogdende bijdrage aan onze samenleving fijn uit eigen zak bekostigen...
quote:Stivoro (stichting voor roken?)
Op donderdag 8 januari 2004 19:46 schreef sjun het volgende:[..]
Ook hier gaat de vlam in een Justus van Maurik ter viering van een afgerond project. Dat Stivoro (stichting voor roken?) maar goed bijgelicht mag worden bij haar financiële aspiraties op basis van vermeende prestaties.
Laten die mensen hun bevoogdende bijdrage aan onze samenleving fijn uit eigen zak bekostigen...
quote:* MouseInteractive heeft volgende week maandag het zoveelste hertentamen Statistiek
Op donderdag 8 januari 2004 18:01 schreef Fool het volgende:![]()
Statistiek zuigt!
Is ook het enige vak op school waar ik nog een 5 voor heb staan!
En ik ben er echt zo slecht in
quote:Inderdaad. Van die krantenkoppen waar in staat dat 50% van de bevolking het ergens mee eens is. Niemand die zich vervolgens realiseert dat dat betekent dat ook 50% het er niet mee eens is.
Op donderdag 8 januari 2004 18:10 schreef teknomist het volgende:[..]
Cijfers liegen ook niet. Het gaat om de interpretatie en weergave van cijfers; dat kan aan alle kanten rammelen.
quote:succes!
Op maandag 26 januari 2004 00:04 schreef MouseInteractive het volgende:[..]
* MouseInteractive heeft volgende week maandag het zoveelste hertentamen Statistiek
![]()
quote:
'Everybody can come up with statistics to prove they're right kent, 14% of all people know that'
quote:waarmee je het nut van statistiek weer wel onderstreept (of waar baseer je je aanname "slecht" op?)
Op maandag 26 januari 2004 00:04 schreef MouseInteractive het volgende:[..]
* MouseInteractive heeft volgende week maandag het zoveelste hertentamen Statistiek
![]()
quote:Dat ik totaal geen wiskundig/statistisch inzicht heb
Op maandag 26 januari 2004 14:04 schreef Re het volgende:[..]
waarmee je het nut van statistiek weer wel onderstreept (of waar baseer je je aanname "slecht" op?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |