En voor je hond moet je belasting betalen en voor je kat niet....
En het stopt altijd dat iedereen het over eens is dat er een wet moet komen met verschillende dingen betreft dieren. En als eerste dat dierenmishandeling beter aan gepakt moet worden.
Om het in het algeem te zeggen. Niemand moet last hebben van ander mans huisdieren. En dan zo breet mogelijk gezien. Dus ook het blaffen van een hond En het vast en los lopen van verschillende dieren.
[Dit bericht is gewijzigd door ook_gek op 07-01-2004 12:51]
[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 07-01-2004 12:52]
quote:en de belasting dan?
Op woensdag 7 januari 2004 12:45 schreef ook_gek het volgende:
Je weet wat me mening er over is. Staat in het andere topic.
Maar als je even zoek zal je genoeg topics vinden over dit onderwerp. Met of zonder mij er bij. Alles is zo beetje gezegt wat er te zeggen valt.En het stopt altijd dat iedereen het over eens is dat er een wet moet komen met verschillende dingen betreft dieren. En als eerste dat dierenmishandeling beter aan gepakt moet worden.
Om het in het algeem te zeggen. Niemand moet last hebben van ander mans huisdieren. En dan zo breet mogelijk gezien. Dus ook het blaffen van een hond
En het vast en los lopen van verschillende dieren.
ik vindt dat de hondenbelasting best omlaag mag en deels vervangen worden door belasting voor katten
quote:Mee eens. Eigenaren moeten de troep opruimen. Was er al niet ergens in nederland het verpligt?
Op woensdag 7 januari 2004 12:46 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Eigenlijk ben ik er niet zo voor als men hun beest los laat lopen. Je kunt een kat namelijk niet aanleren dat hij niet bij andere mensen in de tuin zijn behoefte gaat doen, dus doorgaans veroorzaken zij toch wel overlast. Honden mag je van mij best uitlaten, mits men zelf de troep weer meeneemt, het is namelijk hun dier en niet het dier van de gehele plaatselijke bevolking, dus horen anderen er ook geen last van te hebben. Tot erg veel mensen is dit helaas nog lang niet doorgedrongen.
quote:Belasting is eigelijk niet meer nodig als de eigenaren de troep zelf opruimen. Want van de honden belasting worden de straten BV schoon gehouden
Op woensdag 7 januari 2004 12:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
en de belasting dan?
ik vindt dat de hondenbelasting best omlaag mag en deels vervangen worden door belasting voor katten
quote:Dat zou best kunnen, wat mij betreft gaat deze regel morgen in voor heel Nederland
Op woensdag 7 januari 2004 12:47 schreef ook_gek het volgende:[..]
Mee eens. Eigenaren moeten de troep opruimen. Was er al niet ergens in nederland het verpligt?
quote:Mijn hond blaft alleen als er bepaalde mensen voor de deur staan (of alsie alleen thuis binnen is en ons buiten hoort, maar das een kwestie van naar buiten laten of ff naar em toe en aaien en hij weet dat et goed is) ook springt hij tegen niemand op. (vroeger wel, maar alleen hier binnen als mensen binnen kwamen, buiten ook niet)
Op woensdag 7 januari 2004 12:46 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Eigenlijk ben ik er niet zo voor als men hun beest los laat lopen. Je kunt een kat namelijk niet aanleren dat hij niet bij andere mensen in de tuin zijn behoefte gaat doen, dus doorgaans veroorzaken zij toch wel overlast. Honden mag je van mij best uitlaten, mits men zelf de troep weer meeneemt, het is namelijk hun dier en niet het dier van de gehele plaatselijke bevolking, dus horen anderen er ook geen last van te hebben. Tot erg veel mensen is dit helaas nog lang niet doorgedrongen. Ik heb ook een grote hekel aan honden die tegen je opspringen of hard blaffen, zoals ik al eerder zei, ik wil geen last hebben van een hond die iemand anders zo nodig wil houden.
hij poept alleen in de berm waar niemand er last van heeft.
quote:Maar dat valt bij mij dus zoals ik eerder zei. Dat andere mensen geen overlast mogen hebben van ander mans dieren. Zo breed mogelijk gezien
Op woensdag 7 januari 2004 12:48 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Dat zou best kunnen, wat mij betreft gaat deze regel morgen in voor heel Nederland
.
quote:In zo'n geval heb ik er niets op tegen, slechts aan honden die op voetbalveldjes waar kinderen veel spelen de boel gaan vervuilen e.d. erger ik me.
Op woensdag 7 januari 2004 12:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
Mijn hond blaft alleen als er bepaalde mensen voor de deur staan (of alsie alleen thuis binnen is en ons buiten hoort, maar das een kwestie van naar buiten laten of ff naar em toe en aaien en hij weet dat et goed is) ook springt hij tegen niemand op. (vroeger wel, maar alleen hier binnen als mensen binnen kwamen, buiten ook niet)
hij poept alleen in de berm waar niemand er last van heeft.
quote:Als ik een scheet laat heeft de buurman daar al last van zo dicht wonen we op mekaar. Dus hoe had je je dat voorgesteld? Maw een beetje verdraagzaamheid ten opzichte van elkaar is wel op zijn plaats. Ik bedoel waarom kan een mens zich druk maken omdat de kat van de buren in de vijver gezeten heeft terwijl als een reiger diezelfde vis gevangen heeft er nix aan de hand is??
Op woensdag 7 januari 2004 12:45 schreef ook_gek het volgende:Om het in het algeem te zeggen. Niemand moet last hebben van ander mans huisdieren. En dan zo breed mogelijk gezien. Dus ook het blaffen van een hond
En het vast en los lopen van verschillende dieren.
quote:dr is hier in de buurt wel een voetbalveld waar het overbevolkt is met honden, maar das een redelijk formaat parkje gaat prima naast elkaar ALS er al gevoetbald wordt, meestal zitten er alleen hangjongeren die er door de politie weer weggeschopt worden
Op woensdag 7 januari 2004 12:52 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
In zo'n geval heb ik er niets op tegen, slechts aan honden die op voetbalveldjes waar kinderen veel spelen de boel gaan vervuilen e.d. erger ik me.
ik heb trouwes wel bijna altijd mijn hond los lopen (alleen met oud en nieuw niet want dan gaatie achter het vuurwerk aan )
quote:als die reiger een vis uit onze vijver vangt is onze hond heel snel in de tuin...
Op woensdag 7 januari 2004 12:53 schreef doemaardrie het volgende:[..]
Als ik een scheet laat heeft de buurman daar al last van zo dicht wonen we op mekaar. Dus hoe had je je dat voorgesteld? Maw een beetje verdraagzaamheid ten opzichte van elkaar is wel op zijn plaats. Ik bedoel waarom kan een mens zich druk maken omdat de kat van de buren in de vijver gezeten heeft terwijl als een reiger diezelfde vis gevangen heeft er nix aan de hand is??
niet dattie die reiger wat doet (is er waarsch bang voor, alsie dichtbij is) maar de reiger schrikt wel
gaatie maar lekker uit de sloot 20 meter verderop lopen vissen
quote:Omdat niemand de eigenaar is van een reiger.
Als ik een scheet laat heeft de buurman daar al last van zo dicht wonen we op mekaar. Dus hoe had je je dat voorgesteld? Maw een beetje verdraagzaamheid ten opzichte van elkaar is wel op zijn plaats. Ik bedoel waarom kan een mens zich druk maken omdat de kat van de buren in de vijver gezeten heeft terwijl als een reiger diezelfde vis gevangen heeft er nix aan de hand is??
quote:Bij mij gaat dat verhaal niet op met die reiger
Leuk dat je begint over een vijver. Een kennis van mij heeft een leuke hobby. Goud karpers. Die dingen kosten bakken met geld. Die zijn ook heel groot. Verschillende katten vinden het leuk om in die vijver te vissen. Met hun nagels halen ze die beesten open. Soms ook dodelijk. Wat gebeurd er dan met de schade post?
quote:Wat jij zegt en je bovenbuurvrouw ook. Mensen zijn niet meer bereid om tegen zichzelf te zeggen dikke pech, maar willen gelijk centen zien. Ik bedoel als je niet wil dat er een kat bij die vijver komt dan neem een hond of span er een soort van roostertje over.
Op woensdag 7 januari 2004 12:57 schreef ook_gek het volgende:[..]
Verschillende katten vinden het leuk om in die vijver te vissen. Met hun nagels halen ze die beesten open. Soms ook dodelijk. Wat gebeurd er dan met de schade post?
Ach laat ook maar ik krijg jullie toch nooit bijgebracht wat ik precies bedoel
quote:mijn oom heeft koi karpers..
Op woensdag 7 januari 2004 12:57 schreef ook_gek het volgende:[..]
Bij mij gaat dat verhaal niet op met die reiger
Ik woon aan de kust
Leuk dat je begint over een vijver. Een kennis van mij heeft een leuke hobby. Goud karpers. Die dingen kosten bakken met geld. Die zijn ook heel groot. Verschillende katten vinden het leuk om in die vijver te vissen. Met hun nagels halen ze die beesten open. Soms ook dodelijk. Wat gebeurd er dan met de schade post?
en ook een luchtbuks..
die beesten zijn te duur om door de kat van de buren op te laten eten
quote:die vissen kosten honderden euro's p/s
Op woensdag 7 januari 2004 13:05 schreef doemaardrie het volgende:[..]
Wat jij zegt en je bovenbuurvrouw ook. Mensen zijn niet meer bereid om tegen zichzelf te zeggen dikke pech, maar willen gelijk centen zien. Ik bedoel als je niet wil dat er een kat bij die vijver komt dan neem een hond of span er een soort van roostertje over.
en zo'n "roostertje" (netje) houdt ze lang niet altijd tegen
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 13:06 schreef yvonne het volgende:
GC>>>>F&F.
quote:Oke dan zeg ik het anders tegen je. Stel ik heb een hond. Die loopt los over straat. Jou kat zit in je voortuin. ( dit is een voorbeeld. )
Op woensdag 7 januari 2004 13:05 schreef doemaardrie het volgende:[..]
Wat jij zegt en je bovenbuurvrouw ook. Mensen zijn niet meer bereid om tegen zichzelf te zeggen dikke pech, maar willen gelijk centen zien. Ik bedoel als je niet wil dat er een kat bij die vijver komt dan neem een hond of span er een soort van roostertje over.
Mijn hond verschurd jou kat in stukjes als of het niks is. Mag ik dan zeggen. Hou jij je kat maar binnen als je niet wil dat hij dood word gebeten door mijn hond.
Dat is het zelfde als een kat en die vijver.
quote:idd maar dan doen veel honden dit gelukkig niet
Op woensdag 7 januari 2004 13:18 schreef ook_gek het volgende:[..]
Oke dan zeg ik het anders tegen je. Stel ik heb een hond. Die loopt los over straat. Jou kat zit in je voortuin. ( dit is een voorbeeld. )
Mijn hond verschurd jou kat in stukjes als of het niks is. Mag ik dan zeggen. Hou jij je kat maar binnen als je niet wil dat hij dood word gebeten door mijn hond.
als die van mij een kat ziet kijktie wel ff om, als ze gaan rennen rendtie er achter aan, als ze dan ineens stilzitten weetie niet hoesnell hij zich uit de voeten moet maken voor dit "gevaarlijke" roofdier
quote:Nee hoor. Das een ongelukje. Voor hetzelfde geld wassie onder een auto gekomen. Terwijl als ik echt lullig zou willen doen dan zou je officieel aangifte kunnen doen ed. Met als gevolg hond een spuitje.
Op woensdag 7 januari 2004 13:18 schreef ook_gek het volgende:[..]
Oke dan zeg ik het anders tegen je. Stel ik heb een hond. Die loopt los over straat. Jou kat zit in je voortuin. ( dit is een voorbeeld. )
Moraal van dit verhaal. Als jij vissen hebt van een paar honderd euro het stuk en jij wil niet dat daar iets mee gebeurd dan moet je zorgen dat er nix mee kan gebeuren. Doe je dit niet dan moet je ook zo fair kunnen zijn en zeggen shit happens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |