Ik bijt velletjes af. Velletjes die naast m'n nagels zitten. Hierdoor heb ik vaak enorme wonden waardoor ik me schaam om m'n vingers te laten zien. Het ziet er niet uit én het doet vreselijk veel pijn. Ik doe dit meestal als ik zenuwachtig ben. Van die enorm vieze goedjes erop smeren helpt niet aangezien ik daardoor niets meer met mijn handen vast kan pakken zonder dat het stinkt en omdat ik er toch doorheen bijt.
Wie doet hetzelfde?!
Ik ben net gestopt (sinds 1 januari) maar merk nu hoe serieus deze al 7/8 jaar durende verslaving is .
Alle hulp is welkom.
[Edit] Dit topic is net gedoopt tot 'Fok!kers stoppen met vel/nagelbijten. Deel 1!'
Dit aangezien veel users toch last blijken te hebben van deze verslaving. Net zoals bij de Fok!kers stoppen met roken kan je hier bijhouden sinds wanneer je gestopt bent en hoe het met de anderen gaat.
Gestopt:
* BlaatschaaP op 1 januari 2004
* Tom_Tom- op 5 januari 2004
* RedGuy op 5 januari 2004
* rilla op 5 januari 2004
* Anthraxx op 5 januari 2004
* poebeertjuh op 6 januari 2004
* Pandorah op 6 januari 2004
* Qwea op 6 januari 2004
* Puur op 6 januari 2004
* Dr.Marten op 6 januari 2004
* Piro op 6 januari 2004
* Douwe op 6 januari 2004
* kees_zenuwpees op 6 januari 2004
* Allan24 op 7 januari 2004
* WheeleE op 7 januari 2004
* Unihoc_ACE op 7 januari 2004
* MooNliGhT84 op 8 januari 2004
* myxomatosekonijn op 8 januari 2004
* cLau- op 8 januari 2004
* Dizer op 9 januari 2004
* AKnynke op 9 januari 2004
* Bolderbast op 9 januari 2004
* Isabeau op 9 januari 2004
* sassa_s op 9 januari 2004
* TheWizz op 10 januari 2004
* Joene op 10 januari 2004
* juss op 12 januari 2004
* H20 op 12 januari 2004
* Retuobak op 13 januari 2004
* ForumFokker op 13 januari 2004
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 13-01-2004 17:40]
quote:Hulp kan ik je niet bieden, ik doe het namelijk ook. Samen met nagelbijten. Vooral als ik niets te doen heb, of idd erg zenuwachtig ben. En het bloed soms verschrikkelijk...
Op Monday 5 January 2004 20:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Help!Ik bijt velletjes af. Velletjes die naast m'n nagels zitten. Hierdoor heb ik vaak enorme wonden waardoor ik me schaam om m'n vingers te laten zien. Het ziet er niet uit én het doet vreselijk veel pijn. Ik doe dit meestal als ik zenuwachtig ben. Van die enorm vieze goedjes erop smeren helpt niet aangezien ik daardoor niets meer met mijn handen vast kan pakken zonder dat het stinkt en omdat ik er toch doorheen bijt.
Wie doet hetzelfde?!
Ik ben net gestopt (sinds 1 januari) maar merk nu hoe serieus deze al 7/8 jaar durende verslaving is
.
Alle hulp is welkom.
Als is het bij mij niet zo erg geweest als bij de topicstarter, geloof ik. Afentoe wat bloed en losse velletjes.
Oh, en het ziet er niet uit als je net uit bad komt. Dan staan alle losse vellen omhoog .
quote:Geen nood, de oplossing heb ik gevonden!
Op Monday 5 January 2004 20:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Help!Ik bijt velletjes af. Velletjes die naast m'n nagels zitten. Hierdoor heb ik vaak enorme wonden waardoor ik me schaam om m'n vingers te laten zien. Het ziet er niet uit én het doet vreselijk veel pijn. Ik doe dit meestal als ik zenuwachtig ben. Van die enorm vieze goedjes erop smeren helpt niet aangezien ik daardoor niets meer met mijn handen vast kan pakken zonder dat het stinkt en omdat ik er toch doorheen bijt.
Wie doet hetzelfde?!
Ik ben net gestopt (sinds 1 januari) maar merk nu hoe serieus deze al 7/8 jaar durende verslaving is
.
Alle hulp is welkom.
24 uur per dag handschoenen dragen!
*briljant is*
quote:Oh god ja, dat ziet er écht niet uit!
Op Monday 5 January 2004 20:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
*lotgenoot meldt*.Als is het bij mij niet zo erg geweest als bij de topicstarter, geloof ik. Afentoe wat bloed en losse velletjes.
Oh, en het ziet er niet uit als je net uit bad komt. Dan staan alle losse vellen omhoog
.
quote:Ook dat van mij was serieus hoor. Ik doe het zeer zeker.
Op Monday 5 January 2004 20:52 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nu ik zo teruglees ziet 't er heel zielig uit. Zo bedoel ik 't niet. Maargoed, het is zeer zeker een serieuze verslaving.
Want dan moet ik daar ook maar eens mee stoppen. .
quote:Inderdaad
Op Monday 5 January 2004 20:54 schreef RedGuy het volgende:
Zijn het trouwens van die velletjes die je krijgt na het nagelbijten?Want dan moet ik daar ook maar eens mee stoppen.
.
Als je je nagels hebt afgekloven blijven er van die appetijtelijk aantrekkelijke stukken vel over die er ook af kunnen. En dan moeten.
quote:Precies, ik zit nu de hele tijd naar m'n vinger te kijken met het idee 'dat stukje moet weg. Moet. Ik. Wil. Weghalen. NU!'
Op Monday 5 January 2004 20:55 schreef Phenomenom het volgende:
Jah hiero ook, en dan zie je weer een los velletje en dan denk je:'Goh dat staat ook niet er ff afbijten'. etc etc....
Zo irritant .
quote:Dan ga ik stoppen.
Op maandag 5 januari 2004 20:55 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Inderdaad
.
Als je je nagels hebt afgekloven blijven er van die appetijtelijk aantrekkelijke stukken vel over die er ook af kunnen. En dan moeten.
En U bent getuige!!
quote:Inderdaad.
Op maandag 5 januari 2004 20:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het nadeel aan deze verslaving is ook dat je het vaak onbewust doet. Nu, na een paar dagen, doe ik het echt amper meer maar de eerste paar dagen betrapte ik me om de paar minuten frunnikend/bijtend. Bij roken e.d. is dat wat moeilijker.
Soms, halverwege een nagel ofzo, kom ik er pas achter dat ik weer bezig ben. En een halve nagel eraf staat nog stommer, dus die maak ik nog wel altijd af.
quote:Het magische woord is: Knippen.
Op maandag 5 januari 2004 20:59 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Inderdaad.
Soms, halverwege een nagel ofzo, kom ik er pas achter dat ik weer bezig ben. En een halve nagel eraf staat nog stommer, dus die maak ik nog wel altijd af.
Zelf bijt ik trouwes niet aan m'n nagel aangezien dat enorm veel pijn aan m'n tanden doet, voordeel!
quote:Maar ik heb over het algemeen nooit nagels om te knippen
Op maandag 5 januari 2004 21:01 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het magische woord is: Knippen.Zelf bijt ik trouwes niet aan m'n nagel aangezien dat enorm veel pijn aan m'n tanden doet, voordeel!
quote:Zal ik voor het groepsgevoel maar mee proberen te doen. Het afleren van nagelbijten en de randjes dus.
Op maandag 5 januari 2004 20:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Succes, RG, het is zwaar.Maar als we dat met z'n drieeen doen moet het lukken
.
Het is bij mij geen verslaving, maar wel in die mate aanwezig dat ik net zo lang blijf peuteren en pulken aan die velletjes tot ik bloedende wondjes heb (die vreselijk zeer doen ). Ik doe het vooral wanneer ik me verveel of wanneer ik erg nerveus ben...
En idd, het ziet er niet uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |