Het vorige deeltje:
Het enige echte AJAX-topic deeltje 42
Relevante Links:
www.ajax.nl (Ajax Amsterdam website)
www.ajaxct.com (Ajax Cape Town website)
www.amsterdamarena.nl (ArenA website)
www.f-side.nl (F-Side website)
www.ajaxonline.org (Nederlandse fansite)
www.ajaxfanclub.de (Duitse fansite)
www.ajax-usa.com (Amerikaanse fansite)
www.rafaelvdvaart.nl (Rafael van der Vaart website)
www.wesleysneijder.nl (Wesley Sneijder website)
www.zlatan.net (Zlatan Ibrahimovic fansite)
http://ajax.netwerk.to (Ajax Netwerk)
www.vak410.nl : 410 (sfeervak) website
www.afca.tk : A.F.C.A. fanatics website
www.afamersfoort.nl : fanatics website
www.ajaxfotoside.nl : DE fotoside van nederland
www.dapprestrijders.nl : Fanzine website
www.ofa.nl : Fanclub website
www.f-side.nl/test_carlo_2002 : Remember Carlo
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:52 schreef madunion het volgende:
zijn ze wel echt zo goed zoals ze zich voordoen?
quote:
Ajax heeft het 17-jarige Zweedse talent Måns Sörensson voor een stageperiode van een half jaar gehuurd van de Zweedse eredivisionist Landskrona BoIS. De jeugdige spits zal zich dinsdag bij de selectie onder 19 jaar voegen.
quote:
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Portsmouth over de verhuur van Petri Pasanen. De Finse international speelt de rest van het seizoen voor de huidige nummer 16 van het Engelse Premiership.
quote:
Ajax en jeugdspeler Ryan Babel zijn per 1 januari 2004 een verbintenis voor drie en een half jaar overeengekomen. De 17-jarige spits is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax en maakt dit seizoen deel uit van de selectie van de A1 van trainer Danny Blind. Hij speelde dit seizoen 10 wedstrijden waarin hij 8 keer scoorde. Ryan Babel is tevens jeugdinternational.
quote:
Robin Muller van Moppes (19), Etienne Esajas (19) en Jerold Promes (19) hebben met terugwerkende kracht vanaf 1 juli 2003 een contract voor twee jaar verdiend. De beloften zijn allen afkomstig uit de eigen jeugdopleiding.
quote:
Ajax en Gabriel Mofokeng hebben in goed overleg besloten het contract met onmiddellijke ingang te beëindigen. De overeenkomst liep nog tot 1 juli 2006.
quote:Was meer gehouden omdat Pienaar het anders zo saai had. Hebben een tijdje een apartement gedeeld.
Op Monday 5 January 2004 19:28 schreef mitt het volgende:
Mofokeng weg, maarja, die was wsl nooit doorgebroken.
Maar wat kan Mofokeng schelen, als het over Ryan Babel kan gaan. Ik bedoel: RYAN BABEL. Ga eens kijken bij de A1, zie je gelijk weer hoe leuk voetbal kan zijn.
quote:Speel jij computerspelletjes eigenlijk?
Op Monday 5 January 2004 19:37 schreef methodmich het volgende:Maar wat kan Mofokeng schelen, als het over Ryan Babel kan gaan. Ik bedoel: RYAN BABEL. Ga eens kijken bij de A1, zie je gelijk weer hoe leuk voetbal kan zijn.
quote:Championship Manager 97 / 98, met eigen database-update, en FIFA 2003. Meer niet. Hoezo?
Op Monday 5 January 2004 20:11 schreef Suijk het volgende:[..]
Speel jij computerspelletjes eigenlijk?
quote:Omdat in Championship Manager 4 Ryan Babel ongeveer de beste aankoop is die je kunt doen.
Op Monday 5 January 2004 20:15 schreef methodmich het volgende:Championship Manager 97 / 98, met eigen database-update, en FIFA 2003. Meer niet. Hoezo?
quote:Dan moet ik Reddiablo en consorten een compliment geven!!! Zit Jamal Ait-Mama er ook in????
Op Monday 5 January 2004 20:18 schreef Suijk het volgende:[..]
Omdat in Championship Manager 4 Ryan Babel ongeveer de beste aankoop is die je kunt doen.
Ik heb zelf het voorrecht en het genoegen gehad om RYAN BABEL al in enkele duels live in actie gezien te hebben. Vandaar mijn aanbeveling eens bij de A1 te gaan kijken.
quote:Geen idee, ik speel het zelf niet, ik hoorde het ergens.
Op Monday 5 January 2004 20:20 schreef methodmich het volgende:[..]
Dan moet ik Reddiablo en consorten een compliment geven!!! Zit Jamal Ait-Mama er ook in????
quote:Heb hem nog niet live gezien, ze zeggen dat ie wat weg heeft van Patrick Kluivert, klopt dat?
Ik heb zelf het voorrecht en het genoegen gehad om RYAN BABEL al in enkele duels live in actie gezien te hebben. Vandaar mijn aanbeveling eens bij de A1 te gaan kijken.
quote:Ik heb hem iets van 2 wedstrijden zien spelen en daarin viel me op dat hij heel erg snel is en ook nog eens groot en sterk is.
Op Monday 5 January 2004 20:27 schreef Suijk het volgende:[..]
Geen idee, ik speel het zelf niet, ik hoorde het ergens.
[..]Heb hem nog niet live gezien, ze zeggen dat ie wat weg heeft van Patrick Kluivert, klopt dat?
quote:Dan maar even advocaat van de duivel spelen, dan moet dit seizoen een gigantische financiële tegenvaller worden. 2 rondjes UEFA Cup begroot, dat hebben ze er ongeveer met de CL uitgehaald, misschien een lichte plus.
Op dinsdag 6 januari 2004 12:41 schreef Speed1971 het volgende:Het behalen van Ajax van de kwartfinales heeft Ajax heel veel geld opgeleverd.
Jij loopt altijd te verkondigen dat de financiële situatie bij de concurrenten zo slecht is, maar als Ajacied zou ik helemaal teleurgesteld zijn op financieel gebied. Alleen nog in de HCE en die TV gelden zijn inmiddels allemaal betaald. Er komt dus geen cent meer binnen dit seizoen en de enige manier waarop dit zou kunnen is met de verkoop van enkele spelers. Trabelsi lijkt onhoudbaar en VdV wil ook weg. Dan moet er eerst dividend betaald worden voordat je weer gaat investeren.
Kortom, kijk ook eens bij je eigen club voordat je het over andere clubs hebt
quote:Je hebt duidelijk een punt wat geld betreft en ik denk ook dat Trabelsi gaat vertrekken. Ik ben het echter met je oneens wat VdV aan gaat.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:Dan maar even advocaat van de duivel spelen, dan moet dit seizoen een gigantische financiële tegenvaller worden. 2 rondjes UEFA Cup begroot, dat hebben ze er ongeveer met de CL uitgehaald, misschien een lichte plus.
Jij loopt altijd te verkondigen dat de financiële situatie bij de concurrenten zo slecht is, maar als Ajacied zou ik helemaal teleurgesteld zijn op financieel gebied. Alleen nog in de HCE en die TV gelden zijn inmiddels allemaal betaald. Er komt dus geen cent meer binnen dit seizoen en de enige manier waarop dit zou kunnen is met de verkoop van enkele spelers. Trabelsi lijkt onhoudbaar en VdV wil ook weg. Dan moet er eerst dividend betaald worden voordat je weer gaat investeren.
Kortom, kijk ook eens bij je eigen club voordat je het over andere clubs hebt
quote:Dan is het helemaal triest, want met deze selectie kun je dus niet nog een keer de kwartfinale halen. Het gemis van Chivu kan prutsertje Escudé de komende jaren niet opvangen, dus het financiële probleem zit niet alleen in Eindhoven en Rotterdam, maar zeker ook in Amsterdam
Op dinsdag 6 januari 2004 16:02 schreef sqlsmurft het volgende:
Je hebt duidelijk een punt wat geld betreft en ik denk ook dat Trabelsi gaat vertrekken. Ik ben het echter met je oneens wat VdV aan gaat.
Ik denk namelijk dat hij dit seizoen nog blijft.
Hij wil graag naar Barca, maar ook hij ziet wel in dat het daar nu niet echt goed toeven is. Real is niet best voor zijn ontwikkeling en Engeland heeft niet zijn voorkeur. Verder heeft naast een aantal spelers ook Koeman zijn contract verlengd. Kortom hij blijft nog wel een jaartje al was het maar vanwege Sylvie.
Als hij nou een briljant EK gaat draaien hebben we wel een probleem. Dan komt er een smak geld extra op hem af en dan is het erg knap als hij blijft.
om er toch ff op in te gaan: Ik denk dat Ajax beter dan Feijenoord en PSV in staat is om spelers tegen de juiste prijs te verkopen.
Op die manier weet men altijd het gat te dichten dat kan ontstaan als er sportief een wanprestatie wordt verricht. Verder is het sportief alleen dit seizoen een drama bij Ajax, maar scheelt het ook weer fors in de premies naar spelers toe. Bij Feijenoord en PSV zijn er al meerdere jaren financiele problemen. Bij PSV hebben ze het wat langer binnenskamers kunnen houden, maar hebben ze die nog steeds.
SQD wordt door jou afgedaan als een lachertje, maar er is bijna geen enkele speler die niet het eerste seizoen een probleem heeft bij Ajax. Ook Chivu heeft in het begin grote problemen gekend en is daar beter van geworden. SQD lijkt mij een echte voetballer en ik denk dat hij volgend jaar laat zien wat de kenners al jaren in hem zien.
Met Sonck hebben we wat dat betreft een groter probleem, maar goed dat kan met mijn afkeer van belgen te maken hebben.
quote:Hoezo tegenvaller? Er is begroot op 2 ronden UEFA Cup en die inkomsten zijn zeker binnengekomen.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dan maar even advocaat van de duivel spelen, dan moet dit seizoen een gigantische financiële tegenvaller worden. 2 rondjes UEFA Cup begroot, dat hebben ze er ongeveer met de CL uitgehaald, misschien een lichte plus.
quote:Waarom zou er nog geld binnen moeten komen? Ik mag toch aannemen dat de begroting voor dit jaar rond is, zodat er geen spelers verkocht hoeven te worden.
Er komt dus geen cent meer binnen dit seizoen en de enige manier waarop dit zou kunnen is met de verkoop van enkele spelers.
quote:Moet je nagaan dat alle transfer van afgelopen zomer met de begroting van dit jaar meetellen.
Op dinsdag 6 januari 2004 16:24 schreef zjroentje het volgende:[..]
Hoezo tegenvaller? Er is begroot op 2 ronden UEFA Cup en die inkomsten zijn zeker binnengekomen.
[..]Waarom zou er nog geld binnen moeten komen? Ik mag toch aannemen dat de begroting voor dit jaar rond is, zodat er geen spelers verkocht hoeven te worden.
quote:Het was ook een reactie op Speed, die de financiële situatie van Ajax rooskleurig voorstelde terwijl hij in de PSV en Feyenoord topics deed of beide clubs zo ongeveer failliet waren, ik geef alleen wat tegengas
Op dinsdag 6 januari 2004 16:16 schreef sqlsmurft het volgende:
Mag ik je er aan herinneren dat ik nooit beweert heb dat Ajax geen financieel probleem zou kunne hebben?
quote:Om de selectie te kunnen versterken. Als je terug wil gaan naar de top moet je betere spelers halen. Deze selectie kan dat niet, dat is pijnlijk duidelijk geworden dit CL jaar
Op dinsdag 6 januari 2004 16:24 schreef zjroentje het volgende:
Waarom zou er nog geld binnen moeten komen? Ik mag toch aannemen dat de begroting voor dit jaar rond is, zodat er geen spelers verkocht hoeven te worden.
quote:Ajax heeft nog nooit de top gehaald door betere spelers te halen maar door betere spelers op te leiden.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Om de selectie te kunnen versterken. Als je terug wil gaan naar de top moet je betere spelers halen. Deze selectie kan dat niet, dat is pijnlijk duidelijk geworden dit CL jaar
quote:we zijn niet doorgegaan in de champions league omdat we veel belangrijke spelers misten en veel spelers die wel speelden speelden beneden hun kunnen.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Om de selectie te kunnen versterken. Als je terug wil gaan naar de top moet je betere spelers halen. Deze selectie kan dat niet, dat is pijnlijk duidelijk geworden dit CL jaar
quote:Galasek, Maxwell en Trabelsi, volgens mij de belangrijkste pionnen in dit elftal, zijn toch echt gekocht. Een aantal talenten als VdV, Sneijder, De Jong en Heitinga staan in de basis, maar voor de rest zijn het toch vooral gekochte spelers
Op dinsdag 6 januari 2004 17:16 schreef Doc het volgende:Ajax heeft nog nooit de top gehaald door betere spelers te halen maar door betere spelers op te leiden.
Lobont, Grygera, Escudé, Mitea, Sonck komen ook niet uit de eigen opleiding. Kortom, het meerendeel is toch gekocht. Niets om je voor te schamen overigens
quote:Dus de selectie is niet goed genoeg. Brugge heeft in Amsterdam ook belangrijke spelers moeten missen. En het slecht spelen van spelers is natuurlijk helemaal een drogreden. Het is vrij opportuun om ervan uit te gaan dat ze volgend jaar wel weer op niveau zullenm spelen
Op dinsdag 6 januari 2004 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:we zijn niet doorgegaan in de champions league omdat we veel belangrijke spelers misten en veel spelers die wel speelden speelden beneden hun kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |