abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15970119
Ruud Gullit wordt met ingang van het nieuwe seizoen de opvolger van Bert van Marwijk en Mark Wotte de nieuwe technisch manager van Feyenoord. Ruud Gullit moet nog wel officieel toestemming krijgen van de KNVB, maar hij en Feyenoord gaan ervan uit dat hij zijn doorlopende contract met de bond per 1 juli 2004 kan beëindigen. Mark Wotte treedt per onmiddellijk in dienst bij Feyenoord.
In onze profielschets zijn we uitgegaan van dynamische vakmensen in de leeftijd van plus veertig. Het bestuur heeft zich bij de keuze laten adviseren door technische mensen van binnen en buiten de club. Het feit dat Gullit en Wotte in hun jonge jaren bij Feyenoord hebben gevoetbald en beiden de cultuur van de club kennen heeft natuurlijk ook een rol gespeeld, aldus voorzitter Jorien van den Herik, die na zijn terugkeer uit Amerika zelf de onderhandelingen heeft gevoerd.
Vanmorgen zal KNVB-directeur Henk Kesler de staf in Zeist informeren en Mark Wotte zijn spelersgroep. Het bestuur van Willem II was reeds enkele dagen op de hoogte van het tussentijds vertrek van zijn trainer en heeft hieraan in goed overleg medewerking verleend.

Ruud Gullit en Feyenoord zijn met ingang van komende zomer een overeenkomst van twee jaar aangegaan. Van den Herik verwacht geen problemen met de KNVB. Ruud heeft in het weekend een persoonlijk en goed gesprek met Henk Kesler gevoerd en we kennen de verdienste van Gullit voor het Nederlands voetbal, dus zal hem deze positieverbetering ongetwijfeld worden gegund.

Ook Ruud Gullit weet bijna zeker dat de KNVB op soepele wijze zijn medewerking zal verlenen. Ik heb altijd graag bij Feyenoord als trainer willen werken. Die club heeft altijd een bijzondere plaats bij me ingenomen. Dat weet men in Zeist en ik weet bijna zeker dat de KNVB mij die unieke kans niet zal ontnemen. Er is een half jaar de tijd om voor mij een geschikte opvolger te vinden bij Jong Oranje.

Mark Wotte, die de eerder deze maand vertrokken Rob Baan opvolgt, wordt technisch manager en geen directeur. Van den Herik: De posities van directeuren worden pas ingevuld als de NV-structuur is doorgevoerd. We hebben bij Feyenoord nu een managementstructuur, waarbinnen een team met een grote mate van zelfstandigheid verantwoordelijk is voor de dagelijkse disciplines, ieder op zijn eigen vakgebied. Vandaar ook dat we met Mark Wotte als technisch manager een contract hebben afgesloten van twee seizoenen. Daarna evalueren we.

Wotte: Ik was in de gelukkige positie om de laatste weken uit enkele aanbiedingen te kunnen kiezen. Toen Feyenoord kwam, heb ik daar natuurlijk niet lang over hoeven nadenken. Ik vind het een voorrecht om mij voor mijn oude club te kunnen inzetten, en ik realiseer me ook dat dit voornamelijk strategisch en organisatorisch op de achtergrond zal zijn. Het is een omvattende taak, maar ik heb er veel zin in en ik ben blij dat Willem II zo soepel heeft meegewerkt.

bron

[Dit bericht is gewijzigd door DaPinky op 05-01-2004 00:56]

"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
pi_15970145
Wel iemand die ze bij Feyenoord zagen zitten, alleen Wotte vind ik toch wel wat verrassend.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_15970153
Gullit

Pff..

pi_15970170
Ik had toch Huub Stevens verwacht...
pi_15970174
Wow, das ff schrikken.

Ruud Gullit is zeker wel een toppertje voor Feyenoord en Mark Wotte is er denk ik ook wel op z'n plaats maar hoe moet het nu verder met de beloften van Oranje?

pi_15970191
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:54 schreef HeyFreak het volgende:
Ik had toch Huub Stevens verwacht...
Die kan mooi volgend seizoen bij PSV onder TD Hiddink aan de slag.
pi_15970193
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:54 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Wow, das ff schrikken.

Ruud Gullit is zeker wel een toppertje voor Feyenoord en Mark Wotte is er denk ik ook wel op z'n plaats maar hoe moet het nu verder met de beloften van Oranje?

Die blijven lekker ouderwets bagger spelen
pi_15970212
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:55 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Die blijven lekker ouderwets bagger spelen

Tenzij Marco van Basten het stokje overneemt.
  maandag 5 januari 2004 @ 00:56:38 #9
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15970220
verrassende keuzes waar ik de keuze voor Wotte niet echt snap
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15970255
Wie zal nu de nieuwe trainer van Willem II worden?
  maandag 5 januari 2004 @ 00:59:08 #11
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15970270
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:58 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Wie zal nu de nieuwe trainer van Willem II worden?
Stevens
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15970306
Wotte gaat naar FC Twente Toch ?
Beter 10 Adjuh's in de lucht,dan 1 Adjuh op de grond
pi_15970321
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:01 schreef Adjuh het volgende:
Wotte gaat naar FC Twente
Ehmm, neeeee.....

Wel LEZEN

maandag 5 januari 2004 @ 01:11:38 #14
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_15970500
Goed nieuws!
Er werd natuurlijk al veel gespeculeerd over Gullit als opvolger van van Marwijk, maar ik ben blij dat het er nu doorheen is!
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_15970520
wotte?!!! wat een domme keuze....
pi_15970524
OK sorry hoor
Volgens mijn bronnen( Achterhaald dus) ging ie naar de plaatselijke FCT.
Misschien dat Feijenoord nu in de Amstelcup WEL wint van Twente

[Dit bericht is gewijzigd door Adjuh op 05-01-2004 01:13]

Beter 10 Adjuh's in de lucht,dan 1 Adjuh op de grond
  maandag 5 januari 2004 @ 01:12:56 #17
46511 Linz
held der helden
pi_15970530
wotte??

heeft die man nou zo een kijk op het voetbal? wat heeft ie gepresteerd??

gullit is een goeie, maar een trainer is zo goed als z'n spelersmateriaal, dus ik moet het nog even aanzien

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_15970544
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:55 schreef DJ.KRIZZ het volgende:

[..]

Die kan mooi volgend seizoen bij PSV onder TD Hiddink aan de slag.

Is wel een goeie . Alleen dan heb je Erwin Koeman weer over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15970564
Verrassende, zéér verrassende keuze. Gullit vind ik gewaagd, maar goed, Wotte vind ik minder logisch. Ik dacht dat Feyenoord met Baan z'n lesje wel geleerd had. De naam Gullit als trainer is ook van belang bij het eventueel aantrekken van nieuwe spelers.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15970566
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die kan nog ff rijpen onder Stevens? Of FC Twente
pi_15970569
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mja, die mag dan weg (naar Groningen ofzo). PSV heeft met Fred Rutten al een goeie als assistent.
pi_15970584
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:14 schreef DJ.KRIZZ het volgende:

[..]

Mja, die mag dan weg (naar Groningen ofzo). PSV heeft met Fred Rutten al een goeie als assistent.

Groningen heeft net het contract met Ron Jans verlengd toch?
pi_15970611
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:15 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Groningen heeft net het contract met Ron Jans verlengd toch?

Owja das waar ook. Jans mag daar nog wel even blijven, hij presteert er boven verwachting.
  maandag 5 januari 2004 @ 01:17:43 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_15970617
Als het klopt, zeer verrassend nieuws.

Ik heb nog mijn bedenkingen bij dit nieuwsbericht, maar laat het tot het tegendeel bewezen is open.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_15970647
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:17 schreef golfer het volgende:
Als het klopt, zeer verrassend nieuws.

Ik heb nog mijn bedenkingen bij dit nieuwsbericht, maar laat het tot het tegendeel bewezen is open.

Het staat per slot van rekening op de officiele clubsite...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')