abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1105347
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 12:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

dan zit je automatisch in een "wat hoger opgeleide groep":

-yunkees

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2001 @ 12:39:38 #102
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1105371
quote:

[..]

Ik ben ook HBO opgeleid, heb ook een titel. Hoor je mij dit soort facistische troep uitslaan

Ha, ik ben student, dan zit je automatisch in een "wat hoger opgeleide groep"
Nou ik kan je vertellen dat ik tijdens mijn studietijd (vorig jaar pas afgelopen) zelden een grotere verzameling alcoholisten, yunkees en kleine criminelen ben tegengekomen
Dus ik weet echt niet waar jij het over hebt

Wat een onzin zeg

Maar dan wel hoger opgeleide alcoholisten, junkees en kleine criminelen!

Dus wat Koekepan beweert is toch niet zo raar, en al helemaal niet fascistisch...

BTW
HBO, was dat nou "hoger beroeps onderwijs". Het woordj "hoger" staat er in maar ik zou dat niet bepaald "hoger opgeleid" noemen... Bijna iedere minkukel kan nu al HBO doen. Overigens ook bijna iedere minkukel kan naar de universiteit. Het is tijd dat er eens dure "topopleiding" komt die het kaf van het koren scheidt .

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 28 juni 2001 @ 12:50:40 #103
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1105454
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 12:39 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar dan wel hoger opgeleide alcoholisten, junkees en kleine criminelen!

Dus wat Koekepan beweert is toch niet zo raar, en al helemaal niet fascistisch...

BTW
HBO, was dat nou "hoger beroeps onderwijs". Het woordj "hoger" staat er in maar ik zou dat niet bepaald "hoger opgeleid" noemen... Bijna iedere minkukel kan nu al HBO doen. Overigens ook bijna iedere minkukel kan naar de universiteit. Het is tijd dat er eens dure "topopleiding" komt die het kaf van het koren scheidt .

Ach, ik vind het hoog zat hoor
De Uni is mij TE theoretisch
HBO kent tenminste nog wat praktijkkennis waar je wat aan hebt!

Enne....iedere minkukel? Kijk maar eens naar wat er op de LBO's en MAVO's grotendeels rondloopt...ben benieuwd wat je daarvan vindt!

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2001 @ 12:53:35 #104
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1105481
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 12:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach, ik vind het hoog zat hoor
HBO kent tenminste nog wat praktijkkennis waar je wat aan hebt!

"There's nothing more practical than a good theory"

En had je de knipoog na de BTW opmerking gemist

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 28 juni 2001 @ 12:53:52 #105
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1105483
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 12:50 schreef X-Ray het volgende:
Te moeilijk bedoel je?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1105537
GHaven
quote:
Ik maak wél bezwaar tegen dat hoofddoekjes verbod op die openbare school. Daarmee jaag je de kinderen van die 'fanatiekelingen', zoals jij ze noemt, naar Islamitische scholen. Slecht voor integratie.
Good point, I must admit...
quote:
Pannekoek
Ik zei dat van die 'betere kringen' omdat ik nou eenmaal een student ben, dan zit je automatisch in een wat hoger opgeleide groep. Maar ik discrimineer bij mijn weten niet
Pas je op dat je niet een compleet nieuwe topic opstart over het feit dat mensen die een opleiding volgen slimmer of beter zouden zijn dan mensen die dat niet doen? Jij gaat er nu vanuit dat iemand die universiteit heeft gedaan per definitie slimmer is dan iemand die dat niet heeft gedaan, ik heb er zelf ook rondgelopen, er zitten ook DOMME mensen daar net zoals je SLIMME mensen zonder opleiding hebt. Je wordt niet slim door een opleiding, je doet er alleen meer kennis door op. Iemand kan ook gewoon de (goede) krant lezen hoor. En over de morele waarden & maatschappelijke verantwoording van de gemiddelde student zullen we het maar helemaal niet hebben.

Ik heb zelfs het idee dat tussen de studenten meer racisten rondlopen dan in welke willekeurige bevolkingsgroep dan ook, ze voelen zich vaak zelfs boven de minder-opgeleiden autochtonen staan

De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:02:25 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1105543
Gaat het hier nou nog over hoofddoeken of is daar alles intussen over gezegd en beginnen we hier een schoolstrijd-topic, wat ook al loopt te herhalen
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:08:14 #108
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1105590
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 12:53 schreef links234 het volgende:

[..]

Te moeilijk bedoel je?

Neh, te suf en saai

Ik ben tevreden met mijn Bachelors-degree

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_1105624
quote:

[..]

Ik ben ook HBO opgeleid, heb ook een titel. Hoor je mij dit soort facistische troep uitslaan

Het blijkt dat koekepan z'n liberale ideeen zich beperken tot zijn eigen groep

Ha, ik ben student, dan zit je automatisch in een "wat hoger opgeleide groep"
Nou ik kan je vertellen dat ik tijdens mijn studietijd (vorig jaar pas afgelopen) zelden een grotere verzameling alcoholisten, yunkees en kleine criminelen ben tegengekomen
Dus ik weet echt niet waar jij het over hebt

Wat een onzin zeg

plus dat koekepan zijn vrienden van de basis- en het voortgezet onderwijs blijkbaar vergeet. had ie geen vrienden of zijn ze nu ineens te min voor hem. ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal zijn gaan studeren..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:34:16 #110
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1105745
quote:
Ik ben ook HBO opgeleid, heb ook [..] facistische [..]ideeen [..]
ik ben student, [..] zit [..] automatisch in een [..] grotere verzameling alcoholisten, yunkees en kleine criminelen [..] Dus ik weet echt [..] onzin [..]
Kijk, bij sommige mensen moet je gewoon tussen de regels door kunnen lezen
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:40:26 #111
12123 HighPriority
*wiebel*wiebel*
pi_1105795
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 12:21 schreef Frutsel het volgende:
Ach waar maken we ons druk om mensen. Het hele nederlandse rechtssysteem is klote. Steeds vaker hoor je dit en ook steeds meer Nederlanders vinden dit. Steeds meer "zinloos geweld" en steeds minder zware straffen. Vier jaar cel als je iemand verkracht en vermoord (minus voorarrest) is werkelijk om te lachen.

Het wordt gewoon zwaar verziekt door 'bepaalde groepen mensen' in onze samenleving. En aangezien de meerderheid van onze samenleving nog altijd zijn bek houdt of niets durft te ondernemen uit angst voor die andere groepen of angst omdat men wordt beticht van discriminatie of represailles, zal het de komende jaren alleen maar toenemen.

Dus zonder "deze bepaalde groepen" zou het rechtssysteem niet klote zijn?
Dan zou het niet erg zijn als iemand (autochtoon) 4 jaar kreeg na een verkrachting en moord?

Of het Nederlandse rechtsysteem "klote" is of niet vind ik een goeie discussie, maar die link tussen het klote rechtsysteem en die "bepaalde groepen"(foute allochtonen) vind ik zacht uitgedrukt zwaar overdreven.

(Ik ga ervanuit dat je met "bepaalde groepen" foute allochtonen bedoelt mede vanwege wat je in de alinea daarna zegt, namelijk dat stukje van "...of angst omdat men wordt beticht van discriminatie...")
Voor de rest zegt me signature genoeg.

-Edit-
paar kleine aanpassinkjes

donderdag 28 juni 2001 @ 13:47:04 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1105902
Om toch te proberen deze discussie weer inhoudelijk te krijgen, bijgaand artikel uit Het Parool van vandaag.:
quote:
Het gaat goed met de islamitische meisjes en vrouwen, bewijst de voortslepende discussie over hoofddoeken. De argumenten zijn al vijftien jaar onwrikbaar; wel krijgt het decor waartegen het debat wordt gevoerd, steeds meer allure.

Na de lopende band, het klaslokaal, het politiebureau, de gemeenteraad en het redactielokaal van Opzij heeft het gesteggel over het islamitische hoofddoekje nu ook de rechterlijke macht bereikt. Aanleiding is ditmaal de weigering van de rechtbank in Zwolle een sollicitante met een hoofddoek te accepteren als een geschikte kandidate voor de functie van invalgriffier.

De Commissie Gelijke Behandeling oordeelde deze week dat de Utrechtse rechtenstudente Ayse Kabaktepe ten onrechte is buitengesloten van de procedure. De commissie toont geen begrip voor het standpunt van de rechtbank dat een griffier met een hoofddoek afbreuk doet aan de neutraliteit van de rechterlijke macht. Kledingvoorschriften zijn belangrijk, aldus het oordeel, maar ten minste even belangrijk is het recht van een islamitische werkneemster religieuze voorschriften na te leven.

De commissie verwees bovendien naar de rechtbank in Amsterdam. Daar is bij de Vreemdelingenkamer sinds een jaar een griffier met hoofddoek werkzaam. Als het in Amsterdam kan, moet het immers ook in Zwolle kunnen?

Bij de sollicitatieprocedure in Amsterdam heeft de religieuze achtergrond van de medewerkster geen rol gespeeld, vertelt persrechter Jan Moors. Volgens Moors heeft de hoofddoek eenmaal tot problemen geleid. Bij de verdediging van een Irakese vluchteling tekende zijn advocaat bezwaar aan tegen de aanwezigheid van de griffier. De president van de rechtbank oordeelde dat het bezwaar ongegrond was.

Paul Zoontjens heeft grote moeite met het advies van de commissie en kan zich de bezwaren van de advocaat goed voorstellen. Volgens de hoofddocent staatsrecht aan de Katholieke Universiteit Brabant moeten rechters en griffiers hun werk verrichten zonder zichtbare religieuze of ideologische tekenen. ''Ook de griffier, ja. Een verdachte ziet het verschil niet tussen een rechter, een griffier en een officier van justitie.''

De Wet op de rechterlijke organisatie uit 1838 schrijft nauwkeurig voor hoe de rechterlijke macht gekleed dient te gaan, tot en met stof en snit van toga en baret, en deze voorschriften hebben volgens de rechtsgeleerde aan bestaansrecht niets ingeboet.Zoontjens: ''Er is een goede reden voor een uniformiteit van kleding: de uitstraling dat recht zal worden gesproken zonder persoonlijke voor- of afkeur.''

Het argument van de geschonden neutraliteit komt onderzoekster Sawitri Saharso van de Vrije Universiteit in Amsterdam vertrouwd voor. Saharso doet onderzoek naar culturele en religieuze tradities van migrantenvrouwen, en de wrijving die deze gebruiken veroorzaken in de samenleving. De commotie rond het hoofddoekje loopt als een rode draad door haar werk.

''Aanvankelijk was de weerstand tegen het hoofddoekje vooral gebaseerd op redenen van representativiteit of veiligheid. Een doktersassistente kon geen hoofddoek dragen, net zo min als een werkster aan de lopende band. Tegenwoordig draait alles om neutraliteit. De onderwijzeres op de openbare school, de politieagente, de hulpgriffier: vertegenwoordigers van de overheid dienen neutraal te zijn.''

Saharso prijst het oordeel van de Commissie Gelijke Behandeling. ''Het dragen van een hoofddoek wordt beschermd door de vrijheid van godsdienst. Dat lijkt me een zwaarwegend argument.''

Als het in het verleden tot een verbod kwam op het dragen van een hoofddoek op het werk, waren er steeds redenen van veiligheid in het geding. ''Daar zijn rechters terecht gevoelig voor. Het argument van de neutraliteit is waarschijnlijk minder concreet.''

Het verbaast Saharso hoe de hoofddoekenkwestie telkens opnieuw opduikt en verdwijnt, zonder dat in de argumentatie iets verandert. ''Het lijkt mij zinvoller te kijken naar de rol van religie in de openbare sfeer. Voor autochtonen heeft religie minder plaats gekregen in de samenleving, voor allochtonen niet. Dat veroorzaakt wrijving en spanning.''

Rechtsgeleerde Paul Zoontjens vindt het nog te vroeg voor een verbreding van het debat. Hij beschouwt het advies van de Commissie Gelijke Behandeling als een dwaling die zo snel mogelijk moet worden rechtgezet.

Zoontjes: ''Een zaak voor de rechter, dat lijkt me lastig. Daarvoor is de rechter in deze kwestie toch te veel partij. Maar de politiek zou zich wel kunnen uitspreken over de wenselijkheid van een hoofddoekje in de rechtszaal.''

Voorlopig zullen de meningen dus nog wel verdeeld blijven en kan dit debat nog jaren voortduren.
Ik zie niet gauw dat iedereen wat dat betreft op één lijn komt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:50:17 #113
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1105935
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 13:12 schreef Party-pooper het volgende:

[..]

plus dat koekepan zijn vrienden van de basis- en het voortgezet onderwijs blijkbaar vergeet. had ie geen vrienden of zijn ze nu ineens te min voor hem. ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal zijn gaan studeren..

Koekepan's vrienden zitten "automatisch in een wat hoger opgeleide groep"

edit-plaatjes die niet werkten-edit

Re-edit-zo dan
http://members.nbci.com/jwsoftware/fotoalbum/2000-2001-08/pages/image023_jpg.htm
http://members.nbci.com/jwsoftware/fotoalbum/2000-2001-08/pages/image060_jpg.htm

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 28-06-2001 14:06]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:53:45 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1105977
Laatste verzoek om weer ontopic te komen!
Poef.....gone! ©golfer
pi_1106022
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 13:53 schreef golfer het volgende:
Laatste verzoek om weer ontopic te komen!
Oke, we gaan dus in het licht van deze zaak over tot een volledige afschaffing van enige vorm van kledingvoorschriften. Hoewel ik er niet altijd achter heb gestaan, heb ik wel vaak het nut er van in gezien. Maar iemands prestaties zijn belangrijker dus alle kledingvoorschriften op de helling en iedereen zelf laten bepalen hoe ze erbij lopen lijkt me de oplossing die voor alle partijen het beste geschikt is. Anders krijgen we straks weer dezelfde discussie bij andere beroepsgroepen. Weg met die oubollige voorschriften dus.....
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1106042
quote:
Saharso prijst het oordeel van de Commissie Gelijke Behandeling. ''Het dragen van een hoofddoek wordt beschermd door de vrijheid van godsdienst. Dat lijkt me een zwaarwegend argument.''
Ik blijf vinden dat ze de kern van de zaak over het hoofd zien, ik vind nl artikel 1 van de grondwet ook een redelijk 'zwaarwegend argument'. Het blijft een feit dat er voor iemand op RELIGIEUZE gronden een uitzondering wordt gemaakt. Dat kan NIEMAND ontkennen, je gaat niet om 1 iemand een plezier te doen de grondwet overtreden zeker niet als rechtbank???
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_1106072
Ik ga maar eens een sollicitatie doen bij een sterren restuarant. Maar dan wel in hare krisma kleding. Ga ik ook lekker een rel veroorzaken, kan ik eens kijken of jullie dan vinden dat ik in mijn gelijk sta...
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:09:27 #118
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1106096
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 13:59 schreef Party-pooper het volgende:

[..]

Oke, we gaan dus in het licht van deze zaak over tot een volledige afschaffing van enige vorm van kledingvoorschriften.

Dat is de enige faire actie die je kan ondernemen
Anders creeer je namelijk een uitzondering voor moslims
Die mogen namelijk nu WEL hun uiting van geloof dragen, terwijl de Zwolse rechtbank dat NIET toestaat voor Joden (keppel), Christenen (kruisjes) etc.
Check het originele knipsel maar in het hoofddoekjestopic van gisteren
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:10:47 #119
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1106107
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 14:07 schreef Party-pooper het volgende:
Ik ga maar eens een sollicitatie doen bij een sterren restuarant. Maar dan wel in hare krisma kleding. Ga ik ook lekker een rel veroorzaken, kan ik eens kijken of jullie dan vinden dat ik in mijn gelijk sta...
Volgens de voorstanders hier moet je in je recht staan ja
Maar daar wordt dan nooit op in gegaan.....

Moslims zijn blijkbaar belangrijker en beter dan Hare Krishna's in Nederland

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:14:22 #120
3542 Gia
User under construction
pi_1106138
Ik vind het een enge ontwikkeling hoeveel de moslims tegenwoordig voor elkaar krijgen, vanwege hun geloof.

Nu dit weer. Ik vind dat ze zich aan moeten passen aan de regels van de Nederlandse maatschappij. Dus geen hoofddoekjes op plaatsen waar de gelijkheid van belang is. Geen voorkeursbehandelingen in bijvoorbeeld sportscholen en zwembaden. Enz....

En een hoofddoekje bij een griffier kan al helemaal niet. Zij laat daarmee duidelijk zien dat ze moslim is en gelooft in de Heilige Koran. En aangezien de koran boven de wet staat, volgens moslims, laat zij dus zien dat ze de Nederlandse wet niet als hoogste beschouwt.

En de Koran wijkt op enkele essentiele punten idd af van de Nederlandse wet.
-Erfrecht
-Echtscheiding en allimentatie
en alle al eerder genoemde punten.

Ik vind dat er onderhand maar eens een eind moet komen aan al dat eisen-stellen gedoe van die moslims. Ze wonen hier en staat de wet niet aan, vertrek dan.
Ik vind namelijk niet dat de wet gewijzigd moet worden omwille van een minderheidsgroep, terwijl een grote meerderheid het er niet mee eens is.

Ik hoop dat er een bagwan-figuur solliciteert naar dezelfde functie en eist dat hij zijn oranje gewaad mag blijven dragen. Dat moet dan dus ook mogen.

pi_1106155
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 14:10 schreef X-Ray het volgende:

Moslims zijn blijkbaar belangrijker en beter dan Hare Krishna's in Nederland

Correctie: blijkbaar belangrijker en beter dan andere vormen van geloofsovertuiging in Nederland
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:18:21 #122
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1106162
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 14:14 schreef Gia het volgende:
Ik vind het een enge ontwikkeling hoeveel de moslims tegenwoordig voor elkaar krijgen, vanwege hun geloof.

Nu dit weer. Ik vind dat ze zich aan moeten passen aan de regels van de Nederlandse maatschappij. Dus geen hoofddoekjes op plaatsen waar de gelijkheid van belang is. Geen voorkeursbehandelingen in bijvoorbeeld sportscholen en zwembaden. Enz....

100 % mee eens
Vooral dit: hoeveel de moslims tegenwoordig voor elkaar krijgen, vanwege hun geloof.

Meer dan in de landen van afkomst zelf, krijgen ze hier voor elkaar
Zeer foute ontwikkeling
Ouderwets ingestelde moslims zitten in Nederland, zijn niet meegegaan met de ontwikkelingen van de laatste 30 jaar in hun land van herkomst, en zijn nog net zo ouderwets als in de jaren '60. En nu weten ze deze ouderwetse opvattingen ook nog op te dringen aan de Nederlandse staat, terwijl diezelfde opvattingen in het land van herkomst ZELF als hopeloos ouderwets worden gevonden en OOK niet bij wet zijn toegestaan

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:18:49 #123
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1106165
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 14:17 schreef Party-pooper het volgende:

[..]

Correctie: blijkbaar belangrijker en beter dan andere vormen van geloofsovertuiging in Nederland

Exact
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:46:13 #124
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1106350
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 14:14 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat er onderhand maar eens een eind moet komen aan al dat eisen-stellen gedoe van die moslims. Ze wonen hier en staat de wet niet aan, vertrek dan.
Ik vind namelijk niet dat de wet gewijzigd moet worden omwille van een minderheidsgroep, terwijl een grote meerderheid het er niet mee eens is.
Sorry, ik kan dat wetsartikel waarin staat dat je in Nederland geen recht hebt om moslim gebruiken uit te oefenen niet meer vinden. Heb jij die link voor me?
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:52:57 #125
3542 Gia
User under construction
pi_1106425
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 14:46 schreef Jethro het volgende:

[..]

Sorry, ik kan dat wetsartikel waarin staat dat je in Nederland geen recht hebt om moslim gebruiken uit te oefenen niet meer vinden. Heb jij die link voor me?

Blond zeker?

Het lijkt me wel duidelijk dat ik doel op dingen als hoofddoekjes toelaten op plaatsen waar het volgens de wet niet mag. De kleding in een rechtbank is wettelijk bepaald. Maar nu wordt er om geloofsredenen van afgeweken. Fout!

Een moslimgebruik is ook het slachten van een schaap. In Nederland mag dat alleen in een slachthuis. Sommige moslims vinden dat ze dat gewoon in hun achtertuin zouden moeten mogen doen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind het een droevige ontwikkeling als Nederland overal maar in toegeeft.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')