abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15965800
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou ja ik werd voor het tussen aanhalingstekens zetten van "profeet" voor een fascist uitgemaakt. Ik denk dat meer mensen dat niet leuk vinden.

Je wordt geen fascist genoemd door het tussen aanhalingstekens zetten van het woord profeet. Je wordt fascist genoemd door je fundamentalistische kruistochten tegen alles wat religieus is (en met de Islam als hoofdslachtoffer).
  zondag 4 januari 2004 @ 22:36:19 #152
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15965978
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:26 schreef Dalai_Lama het volgende:
Weet je zeker dat je geen kloon van Bansheeboy bent? Toegegeven, hij is net zo extreem vóór de Islam als jij ertegen bent, maar verder hebben jullie angstaanjagend veel overeenkomsten qua discussievoeren. Drogredeneringen, bronloze 'feiten', uitgekauwde argumenten en het overbekende bordje voor je kop.
Zoals de interpretatie van koranvers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden".

Heb je trouwens nog een reactie op mijn stelling dat je toegegeven hebt dat ik "profeet" gewoon tussen aanhalingstekens kan zetten. (zoals je wel vind dat ikmij wel "door God uitverkoren volk" tussen aanhalings kan zetten zonder gelovige joden te beledigen. Wat voor (gelovige) joden geldt geldt toch ook voor moslims. En daar voor wordt je al twee weken voor fascist uitgemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 04-01-2004 22:36]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 4 januari 2004 @ 22:38:55 #153
60090 Akkersloot
pi_15966055
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:29 schreef Dalai_Lama het volgende:
Je wordt geen fascist genoemd
Je schrijft "je". Dus niet "Ik noem je een fascist". Het gaat dus al de goede kant op.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 04-01-2004 22:45]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 4 januari 2004 @ 22:43:27 #154
60090 Akkersloot
pi_15966188
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:16 schreef Akkersloot het volgende:
Viola. Sporsillustrated en Dalai_Lama beweren dat statistisch gezien leeftijd van een kind/volwassenen voor het verkrijgen van "geloof" geen sprake is.
Ho! Stop! Leg mij alsjeblieft geen woorden in de mond! Ik heb dat helemaal niet beweerd! Ik zeg ALLEEN dat dat niet per sé de regel hoeft te zijn..
[quote]
Nou het is toch mooi een argument om die arme moslimkindertjes niet voor te houden dat ook jij gelooft dat Mohammed een profeet is.

Niet meer actueel. Met je verklaring dat ik wel "door God uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens kan plaatsen mag ik van jou waarschijnlijk ook "profeet" Mohammed tussen aanhalingstekens plaatsen zonder voor "haatdragende fascist" uitgemaakt te worden.

pi_15966396
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:36 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Zoals de interpretatie van koranvers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden".

Fijn dat je deze aanname bevestigd. Ben jij een kloon van Bansheeboy of is hij er een van jou?
quote:
Heb je trouwens nog een reactie op mijn stelling dat je toegegeven hebt dat ik "profeet" gewoon tussen aanhalingstekens kan zetten. (zoals je wel vind dat ikmij wel "door God uitverkoren volk" tussen aanhalings kan zetten zonder gelovige joden te beledigen. Wat voor (gelovige) joden geldt geldt toch ook voor moslims. En daar voor wordt je al twee weken voor fascist uitgemaakt.
Nee, want d'r zit een verschil in. Dat je joden "uitverkoren volk" noemt (tussen aanhalingstekens), is geen denigratie omdat ze selfproclaimed zijn. De profeten worden ook als zodanig aangesproken door anderen, niet alleen door zichzelf (waar de Joden de enigen zijn die hen "het uitverkoren volk" noemt)
pi_15966434
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je schrijft "je". Dus niet "Ik noem je een fascist". Het gaat dus al de goede kant op.

Ik ben ook niet de enige die fascisme in jou herkent.
pi_15966470
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:43 schreef Akkersloot het volgende:

Nou het is toch mooi een argument om die arme moslimkindertjes niet voor te houden dat ook jij gelooft dat Mohammed een profeet is.

Bull, dat is slechts wat jij ervan maakt.
quote:
Niet meer actueel. Met je verklaring dat ik wel "door God uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens kan plaatsen mag ik van jou waarschijnlijk ook "profeet" Mohammed tussen aanhalingstekens plaatsen zonder voor "haatdragende fascist" uitgemaakt te worden.
Nee, drogredenering. Denk nou eens éen keertje na.
  zondag 4 januari 2004 @ 23:22:56 #158
60090 Akkersloot
pi_15967413
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:50 schreef Dalai_Lama het volgende:

[zoals mijn interpretatie van koran vers 5.33 ?]

Fijn dat je deze aanname bevestigd. Ben jij een kloon van Bansheeboy of is hij er een van jou?

Sorry dat ik dat vraagteken had weggelaten. Of ben je aan het trollen. Denk je echt dat ik en BSB(en L_V) vers 5.33 het zelfde interpreteren. "Zelfverdediging? Het werk van een temporaal kwab epilepsie patient zal je bedoelen.

Vraag wie is hier de fascist
a. Degenen die zeggen dat je je tegenstanders van je geloof mag doden als zijnde "zelfverdediging".
b. Degene die zegt dat die persoon die dat in een visioen gehoord zou hebben een temporaal kwab epilepsie patient is.

pi_15967612
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:22 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Sorry dat ik dat vraagteken had weggelaten. Of ben je aan het trollen. Denk je echt dat ik en BSB(en L_V) vers 5.33 het zelfde interpreteren. "Zelfverdediging? Het werk van een temporaal kwab epilepsie patient zal je bedoelen.

Ik zeg niet dat jullie dezelfde interpretatie geven. Ik zeg zelfs dat de interpretaties de enige verschillen zijn. Jullie stijl is nagenoeg hetzelfde.
quote:
Vraag wie is hier de fascist
a. Degenen die zeggen dat je je tegenstanders van je geloof mag doden als zijnde "zelfverdediging".
b. Degene die zegt dat die persoon die dat in een visioen gehoord zou hebben een temporaal kwab epilepsie patient is.
c. Degene die haatdragende uitspraken doet over bepaalde groeperingen en daar zó fundamentalistisch is dat het lijkt alsof diegene er al zijn tijd in steekt.
  zondag 4 januari 2004 @ 23:42:38 #160
60090 Akkersloot
pi_15968025
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:29 schreef Dalai_Lama het volgende:
en daar zó fundamentalistisch is dat het lijkt alsof diegene er al zijn tijd in steekt.
Of dat iemand nu al zijn tijd ergens in steekt maakt je nog geen fascist.

Ik hou het op a. Iemand die beweert dat "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" opvatten als "zelfverdediging".

Overigens steek ik er zoveel tijd in vanwege het feit dat ik de beschuldiging wil weerleggen dat ik een fascist ben. Als anti-fascist hou ik daar namelijk niet van. Anti-islam is fascisme. Ha ha.

pi_15968193
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:42 schreef Akkersloot het volgende:
Of dat iemand nu al zijn tijd ergens in steekt maakt je nog geen fascist.
"en daar zó fundamentalistisch is dat het lijkt alsof diegene er al zijn tijd in steekt."
Het is voor jou misschien moeilijk te begrijpen, maar het gaat niet om éen specifieke eigenschap, maar om een combinatie van factoren. Het is niet éen ding dat je een fascist maakt, maar het totaal.
quote:
Ik hou het op a. Iemand die beweert dat "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" opvatten als "zelfverdediging".
Dit soort propaganda van jouw kant, is ook onder de noemer fascisme te plaatsen...
pi_15968302
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:42 schreef Akkersloot het volgende: Overigens steek ik er zoveel tijd in vanwege het feit dat ik de beschuldiging wil weerleggen dat ik een fascist ben. Als anti-fascist hou ik daar namelijk niet van. Anti-islam is fascisme. Ha ha.
Die beschuldiging kwam pas ná het zoveelste anti-Islamtopic van jou. Anti-Islam is geen fascisme, ik ben ook anti-Islam en niemand heeft mij ooit van fascisme beschuldigd. Het spijt me dat ik je waanbeeld moet verstoren (ook een beetje last van temporaal kwab epilepsie? ), maar jij bent NIET het prototype van iemand die tegen de Islam is.
pi_15968912
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:42 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Overigens steek ik er zoveel tijd in vanwege het feit dat ik de beschuldiging wil weerleggen dat ik een fascist ben. Als anti-fascist hou ik daar namelijk niet van. Anti-islam is fascisme. Ha ha.

Daar ben je wat mij betreft nog steeds niet in geslaagd, en wat ik van je lees bevestigt op z'n minst het bange vermoeden van een crypto-fascist... Ha ha
Silentio
  maandag 5 januari 2004 @ 06:01:16 #164
60090 Akkersloot
pi_15972949
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:50 schreef Dalai_Lama het volgende:

[Heb je trouwens nog een reactie op mijn stelling dat je toegegeven hebt dat ik "profeet" gewoon tussen aanhalingstekens kan zetten. (zoals je wel vind dat ik wel "door God uitverkoren volk" tussen aanhalings kan zetten zonder gelovige joden te beledigen. Wat voor (gelovige) joden geldt geldt toch ook voor moslims]

Nee, want d'r zit een verschil in. Dat je joden "uitverkoren volk" noemt (tussen aanhalingstekens), is geen denigratie omdat ze selfproclaimed zijn. De profeten worden ook als zodanig aangesproken door anderen, niet alleen door zichzelf (waar de Joden de enigen zijn die hen "het uitverkoren volk" noemt)

Nou de laatste zin snap ik voor geen meter. Maar "door God uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens mag dus wel en "profeet" Mohammed tussen aanhalingstekens niet. Blijft vreemd.

Maar deze discussie met jou voer ik niet met de gedachte "hoe overtuig ik iemand" maar met de gedachte "hoe lul ik iemand die iemand met een andere stelling dan hem maar een fascist noemt" onder uit. Ik beschouw mijn doel als bereikt.

pi_15973927
quote:
Op maandag 5 januari 2004 06:01 schreef Akkersloot het volgende: Nou de laatste zin snap ik voor geen meter. Maar "door God uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens mag dus wel en "profeet" Mohammed tussen aanhalingstekens niet. Blijft vreemd.
Voor jou wel, ja. Voor iemand die na wil denken niet. Ik probeer het nog éen keer. Niemand anders dan de joden zelf heeft de joden het "uitverkoren volk" genoemd. Het is hierom dat je dat tussen aanhalingstekens kunt zetten zonder te denigreren. Bij de profeten is dit anders, omdat de profeten zelf niet de enigen zijn die hen profeet noemde.
quote:
Maar deze discussie met jou voer ik niet met de gedachte "hoe overtuig ik iemand" maar met de gedachte "hoe lul ik iemand die iemand met een andere stelling dan hem maar een fascist noemt" onder uit. Ik beschouw mijn doel als bereikt.
En welk wereldschokkend argument heb je aangedragen om mij 'onderuit' te halen? Je bent mijns inziens nog net zo blind in je uitgangspunt als je altijd bent. Laat het nou eens tot je botte hersens doordringen; je wordt geen fascist genoemd omdat je een andere stelling hebt!!! Je wordt een fascist genoemd omdat je een fundamentalistisch haatvol uitgangspunt hebt. En dan vooral tegenover een bepaalde groepering. Tel daarbij het feit op dat je tijd noch moeite spaart om anderen van jouw fascistische standpunten te overtuigen en het plaatje is compleet. Begrijp je het nu of nog steeds niet?

Het is vreemd dat jij denkt mij 'onderuit gehaald' te hebben, terwijl je niet eens begrijpt waarom ik je voor fascist aanzag. Als je dat niet eens begrijpt, hoe kun je mij daarin dan in godsnaam weerleggen?

maandag 5 januari 2004 @ 09:24:11 #166
35781 Eru
El Gringo
pi_15974093
Jouw probleem akkersloot is dat jij je blindstaart op heel specifieke teksten uit de koran.

Dat (sommige) mensen jouw een fascist noemen is niet zo heel verwonderlijk.
De manier waarop je "ten strijde" trekt tegen (voornamelijk) de islam is een tikkeltje overdreven.
Ik zie je bijna al tegen over een meute mensen je waanbeelden uitspuien op de manier zoals hitler dat deed tegenover de duitsers met betrekking tot de joden.
(en ik denk dat de meeste mensen hier dat beeld voor ogen krijgen want met die zelfde soort passie ben je dus aan het beargumenteren en dan flink veel herhalen door steeds dezelfde teksten aan te halen onder het motto : "hoe kun je de teksten anders vertalen?")

Je doet het voorkomen alsof die bepaalde teksten de islam vormen en dus centraal draait in het leven van een moslim. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dat het is wat je bedoelt, maar het lijkt er wel op en indien het zo is...is het nogal absurd.

Aan de andere kant begrijp ik je ook wel.
Ik zie hoe je moeite hebt te begrijpen waarom er mensen zijn die uberhaubt een geloof aanhangen met centraal een boek waar dat soort teksten (onder andere) in voorkomen. (dit geldt zowel voor islam als christendom)

Maar de gemiddelde moslim/christen leeft niet gebaseert op de meeste kwalijkste teksten...als dat wel zo zou zijn dan zou 90% van alle moslims/christenen elkaar op dit moment afknallen...en dat is niet zo toch?

maandag 5 januari 2004 @ 20:39:10 #167
60090 Akkersloot
pi_15990765
quote:
Op maandag 5 januari 2004 06:01 schreef Akkersloot het volgende: Nou de laatste zin snap ik voor geen meter. Maar "door God uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens mag dus wel en "profeet" Mohammed tussen aanhalingstekens niet. Blijft vreemd.
We zijn het wel overeens dat ik "door God uitverkoren volk" omdat ik dat niet geloof tussen aanhalingstekens mag zetten maar "profeet" Mohammed niet terwijl ik dat profeet zijn van Mohammed toch ook niet geloof. Je noemde mij vanwege dat tussen aanhalingstekens zetten van "profeet" een fascist.

Nu kom je echter met de volgende uitleg om uit te leggen dat ik "door God uitverkoren volk" wel tussen aanhalingstekens mag zetten en dat van "profeet" voor Mohammed niet. De uitleg die het aantonen van mijn fascist zijn moet aantonen

quote:
Niemand anders dan de joden zelf heeft de joden het "uitverkoren volk" genoemd. Het is hierom dat je dat tussen aanhalingstekens kunt zetten zonder te denigreren. Bij de profeten is dit anders, omdat de profeten zelf niet de enigen zijn die hen profeet noemde.
Alleen al het feit dat de joden volgens de christenen weldegelijk het "door God uitverkoren volk" waren (het Oude Verbond). Deze uitleg bepaalt dus het verschil tussen wel of geen fascist genoemd mogen worden ?

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 05-01-2004 20:44]

pi_15994313
quote:
Op maandag 5 januari 2004 20:39 schreef Akkersloot het volgende:
We zijn het wel overeens dat ik "door God uitverkoren volk" omdat ik dat niet geloof tussen aanhalingstekens mag zetten maar "profeet" Mohammed niet terwijl ik dat profeet zijn van Mohammed toch ook niet geloof. Je noemde mij vanwege dat tussen aanhalingstekens zetten van "profeet" een fascist.
Nee dat deed ik niet! En ik haat het als mensen mij woorden in de mond proberen te leggen. Ook haat ik het als mensen niet nadenken en lezen wat ik schrijf.
quote:
Nu kom je echter met de volgende uitleg om uit te leggen dat ik "door God uitverkoren volk" wel tussen aanhalingstekens mag zetten en dat van "profeet" voor Mohammed niet. De uitleg die het aantonen van mijn fascist zijn moet aantonen
Nee, een uitleg die ik gaf in de hoop dat het eindelijk tot je botte hersens door zal dringen. Tevergeefs, blijkt uit deze zinloze post.
quote:
Alleen al het feit dat de joden volgens de christenen weldegelijk het "door God uitverkoren volk" waren (het Oude Verbond). Deze uitleg bepaalt dus het verschil tussen wel of geen fascist genoemd mogen worden ?
Nogmaals, NEE DAT DOET HET NIET. Hoe vaak moet ik herhalen dat het niet om 1 specifieke eigenschap gaat, maar het totaal dat je hier op Fok! naar voren brengt dat ervoor zorgt dat mensen je fascistisch noemen, voor het eindelijk eens tot je door dringt?
  maandag 5 januari 2004 @ 23:06:11 #169
60090 Akkersloot
pi_15996229
quote:
Op maandag 5 januari 2004 22:15 schreef Dalai_Lama het volgende:
Nogmaals, NEE DAT DOET HET NIET. Hoe vaak moet ik herhalen dat het niet om 1 specifieke eigenschap gaat, maar het totaal dat je hier op Fok! naar voren brengt dat ervoor zorgt dat mensen je fascistisch noemen, voor het eindelijk eens tot je door dringt?
Niet lullen. Anti-islam is geen fascisme
pi_15996284
quote:
Op maandag 5 januari 2004 23:06 schreef Akkersloot het volgende:
Niet lullen. Anti-islam is geen fascisme
Niet per definitie, maar het kan wel fascistische vormen aannemen. En bij jou gebeurt dit. Antisemitisme was eerst ook niet fascistisch. Edit:
  maandag 5 januari 2004 @ 23:18:28 #171
60090 Akkersloot
pi_15996627
quote:
Op maandag 5 januari 2004 23:07 schreef Dalai_Lama het volgende:
Niet per definitie, maar het kan wel fascistische vormen aannemen. En bij jou gebeurt dit. Antisemitisme was eerst ook niet fascistisch. Edit:
Nou wat versta jij dan onder anti-semitisme

Dierenactivisme en Milieu activisme kan ook fascistische vormen aannemen. Is dat dan als ze soms "diervriendelijk" tussen aanhalingstekens zetten.
Anti-Islam is geen fascisme.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 05-01-2004 23:23]

pi_15996693
quote:
Op maandag 5 januari 2004 23:18 schreef Akkersloot het volgende:
Nou wat versta jij dan onder anti-semitisme :}O
Het tegenspreken van de Jezuieten.
quote:
Dierenactivisme en Milieu activisme kan ook fascistische vormen aannemen. Is dat dan als ze soms "diervriendelijk" tussen aanhalingstekens zetten.
Godver, het dringt echt niet tot je door, he? Hoe vaak moet ik nog zeggen dat het OM HET HELE PLAATJE GAAT???? Damn, wat ben jij hardleers.
quote:
Anti-Islam is geen fascisme.
Nogmaals (jup, daar is ie weer), NIET PER DEFINITIE. Maar het kan wel fascisme worden, zoals jouw haatzaaiende propaganda aangeeft.
  maandag 5 januari 2004 @ 23:33:22 #173
60090 Akkersloot
pi_15997062
quote:
Op maandag 5 januari 2004 23:20 schreef Dalai_Lama het volgende:
Nogmaals (jup, daar is ie weer), NIET PER DEFINITIE. Maar het kan wel fascisme worden, zoals jouw haatzaaiende propaganda aangeeft.
Dat ik Mohammed een zgn "profeet" noem. Vent laat je na kijken.

Je definitie van "anti-semitisme"

pi_15997151
quote:
Op maandag 5 januari 2004 23:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat ik Mohammed een zgn "profeet" noem. Vent laat je na kijken.

Ok, daar gaat ie ALWEER: nee, NIET omdat je Mohammed "profeet" noemt, maar door je haatzaaiende topics/posts waarin je elke misdaad via hopeloos gekronkel aan de Islam wil koppelen.
quote:
Je definitie van "anti-semitisme"
Gelukkig weet ik wie het zegt
pi_15997219
Altijd gezellig in het Centrale Akkersloot topic. Je weet wat je kan verwachten. Akkersloot en Dalai_Lama.

* Viola_Holt zak chips haalt !

fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')