abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:49:47 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15939180
Oorspronkelijke topic titel ""Afgoden" zijn net zoveel God als "God" of "Allah" gewijzigd door mod Schorpioen. "Take it or leave it"

Men heeft de mond vol over "respect" als het gaat om islam of christendom (ik spreek liever over 'gristendom', niet elke christen gelooft in de erfzonde en de "redding" door het geloof in Jezus). Maar de goden van andere godsdiensten, vooral als deze polytheistisch zijn worden afgedaan als "afgoden". Dat kan natuurlijk niet. Waarom heeft men geen respect voor de gelovigen van de zgn polytheistische godsdiensten. Of lullen we maar wat dom mee met de gristenen en moslims door te stellen dat hun God of Allah wel bestaat en die van de polytheisten niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 03-01-2004 23:28]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:59:29 #2
60090 Akkersloot
pi_15939459
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:26 schreef BiosFox het volgende:

[Op donderdag 1 januari 2004 11:34 schreef aakab het volgende:

"62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. "]

Mooi!

Weet iemand ook de 'hoofdstuk'nummers hiervan? edit: Dat is dus gewoon van die eerste pagina waar Marijnnissen het ook over had.

Deze poster is, zo blijkt later, zo wat hotel de botel van dit vers over christenen, joden en sabianen. Hieruit o.a. zou dan de tolerantie van de islam voor andere godsdiensten moeten blijken. Maar de poster vergeet dat Mohammed als arabier veel meer met polytheisten te maken had dan met christenen en joden. De pre-islamitische arabieren waren immers polytheistisch. Het vernietigen van de "afgods"beelden was ook het eerste wat Mohammed deed toen hij Mekka op de arabieren had veroverd. Behalve dan natuurlijk de Ka'aba.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 03-01-2004 22:01]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_15939469
er is volgens mij een verschil tussen hoe christenen en islamieten omgaan met ongelovigen
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:04:06 #4
60090 Akkersloot
pi_15939587
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:59 schreef Schepseltje het volgende:
er is volgens mij een verschil tussen hoe christenen en islamieten omgaan met ongelovigen
Ja, maar in dit topic wil ik het hebben over het dom meepraten met de christenen en islamieten door te spreken over "afgoden" terwijl de goden van de polytheisten niets meer of minder zijn dan "God" of "Allah" van de christenen en moslims. Waarom wel dat "respect" voor de gristenen en moslims en niet voor de polytheisten ?
pi_15939635
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja, maar in dit topic wil ik het hebben over het dom meepraten met de christenen en islamieten door te spreken over "afgoden" terwijl de goden van de polytheisten niets meer of minder zijn dan "God" of "Allah" van de christenen en moslims. Waarom wel dat "respect" voor de gristenen en moslims en niet voor de polytheisten ?

Ze worden zelf ONgelovigen genoemd.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:06:47 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15939670
Waar haal jij dan dat mindere respect vandaan? Het zijn de christenen en moslims die polytheistische goden aanduiden als 'afgoden'. Wat mij betreft gelooft iedereen wat hij wil, in 1 god of in 724 goden. Als ze daar gelukkig mee zijn, moeten ze dat vooral doen. Ik respecteer ieders geloofsovertuiging.

Overigens zal elke religie de god of goden van een andere religie aanduiden als 'afgoden'. Dat is het kleinzielige van elke religie, maar ook een logisch gevolg van het bestaan van de religie.

Het gaat er namelijk niet om HOE je een god aanbidt, als je dat maar doet op de wijze waarop je je zelf het beste voelt. Geloof is iets wat je uit innerlijke overtuiging doet.

Wat ik niet respecteer zijn mensen, die elke geloofsovertuiging aanvallen of mensen, die zo dom zijn om te denken, dat als je respect hebt voor een geloofsovertuiging, dat je daar dan voor de volle 100 % achterstaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Vetinari op 03-01-2004 22:08]

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:06:49 #7
60090 Akkersloot
pi_15939675
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:59 schreef Schepseltje het volgende:
Psst. Over dom meepraten gesproken (ik zie het zelf ook nu pas) je moet als niet-moslim of niet-gristen natuurlijk nooit andersgelovigen aan duiden met "ongelovigen". Wat gristenen en moslims ongelovigen noemen geloven vaak ook in iets. Al is het niet in het toeval, of in leven na de dood (zonder straf voor de "ongelovigen").
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2004 @ 22:14:28 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_15939923
quote:

[..]

Niet bij iedereen hoor. Ik vind bijvoorbeeld het polytheistisch systeem een veel verfijnder, ontwikkelder en mens-vriendelijker dan de monotheistische systemen.

Dat "respect" voor de monotheistische godsdiensten is ook niet bepaald van nature, dat is er met veel geweld ingeramd. Met dank aan de Romeinen die het tot staatsgodsdienst verheven. De culturele mechanismen doen de rest.

zaterdag 3 januari 2004 @ 22:17:56 #9
60090 Akkersloot
pi_15940037
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens zal elke religie de god of goden van een andere religie aanduiden als 'afgoden'.
Maar dat houd nog niet in dat je als niet gelovige in die godsdienst dom mee moet lullen. Waarom zou je als niet-christen of niet-moslim de goden van een polytheistische godsdienst ook een afgod noemen. Je noemt uit respect David Koresh toch ook geen "profeet" of "wedergeboren Jezus Christus". Je gaat van een "ongelovige" toch niet verlangen dat ze "uit respect" eerst het tegendeel moeten bewijzen of zo.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:24:48 #10
66444 Lord_Vetinari
pi_15940239
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar dat houd nog niet in dat je als niet gelovige in die godsdienst dom mee moet lullen. Waarom zou je als niet-christen of niet-moslim de goden van een polytheistische godsdienst ook een afgod noemen. Je noemt uit respect David Koresh toch ook geen "profeet" of "wedergeboren Jezus Christus". Je gaat van een "ongelovige" toch niet verlangen dat ze "uit respect" eerst het tegendeel moeten bewijzen of zo.

En we zijn binnen 10 posts weer bij het oude afgesleten grammofoonplaatje van Akkersloot gekomen. Je leest niet, zeg ik je voor de 3200e keer.

<peinzend>
Misschien moet ik de volgende keer maar geen woorden van meer dan 2 lettergrepen gebruiken als ik op jou reageer.

pi_15940325
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:06 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Psst. Over dom meepraten gesproken (ik zie het zelf ook nu pas) je moet als niet-moslim of niet-gristen natuurlijk nooit andersgelovigen aan duiden met "ongelovigen". Wat gristenen en moslims ongelovigen noemen geloven vaak ook in iets. Al is het niet in het toeval, of in leven na de dood (zonder straf voor de "ongelovigen").

"Ongelovigen" wordt meestal gebruikt voor mensen die niet in een (of meerdere God(en) of andere vormen van een hoger bewustzijn geloven, niet voor degenen die simpelweg 'in iets anders geloven' .
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:30:44 #12
60090 Akkersloot
pi_15940432
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:27 schreef Dalai_Lama het volgende:
"Ongelovigen" wordt meestal gebruikt voor mensen die niet in een (of meerdere God(en) of andere vormen van een hoger bewustzijn geloven, niet voor degenen die simpelweg 'in iets anders geloven' .
Ha ha ha. Niet in de bijbel of koran. En hoe kan je iemand die je niet kent nu een ongelovige noemen. Je weet toch niet waar hij of zij in gelooft.
pi_15940446
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ben je nu werkelijk zo dom dat je niet zelf een antwoord kunt bedenken op deze vraag? Monotheïsten leven in de overtuiging dat de God die zij aanhangen (welke dat ook moge zijn) de Allerhoogste is, degene die overal boven verheven staat en dus geen gelijken kent. Het is dus makkelijk te begrijpen dat ze goden van de polytheïsten als afgoden of goden van een lagere rang zien, gezien het simpele feit dat er meerdere zijn. Als het er meerdere zijn, allemaal nagenoeg gelijk in belang/grootheid/mach, zou dit automatisch betekenen dat ze allemaal onder het Allerhoogste staan en dus afgoden zijn.

Was dit nou echt zo moeilijk?

pi_15940496
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:30 schreef Akkersloot het volgende:
Ha ha ha. Niet in de bijbel of koran. En hoe kan je iemand die je niet kent nu een ongelovige noemen. Je weet toch niet waar hij of zij in gelooft.
Degene die zich in een discussie introduceert met 'ik geloof niet in god en wat in de bijbel staat is politiek' is een ongelovige.

Welke definitie geven de Bijbel en de Koran dan van ongelovigen?

pi_15940510
*poef* topictitel gewijzigd.

Alsjeblieft Akkersloot, een eigen topic, helemaal voor jou. Aangezien je toch elke keer hetzelfde zegt, moeten we dat maar gaan centraliseren in een Centraal Topic. Is wel zo overzichtelijk.

Have fun. Gooi het er maar allemaal uit, hier kan het. En probeer een beetje respectvol te blijven, alle partijen he.

Unox, the worst operating system.
pi_15940546
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:34:55 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_15940549
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:33 schreef Schorpioen het volgende:

Alsjeblieft Akkersloot, een eigen topic, helemaal voor jou. Aangezien je toch elke keer hetzelfde zegt, moeten we dat maar gaan centraliseren in een Centraal Topic. Is wel zo overzichtelijk.

Have fun. Gooi het er maar allemaal uit, hier kan het. En probeer een beetje respectvol te blijven, alle partijen he.

Er mist een K in 'Akkersloot'
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:34:55 #18
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15940550
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:33 schreef Schorpioen het volgende:

R-E-S-T-E-C-P

yo

Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:37:37 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15940631
quote:

[..]

Je ziet het volgens mij verkeerd. Het probleem is dat christenen en moslims hun geloof als de enige waarheid zien. Respect voor anderen past vervolgens dan niet meer in dat plaatje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:39:53 #20
60090 Akkersloot
pi_15940699
Heel erg flauw. Ik open een topic met een specifiek onderwerp en een specifieke stelling en dat is dat je als niet-moslim of niet-christen de goden van andere godsdiensten moet afdoen als "afgoden". Dat idee heb ik trouwens van een of andere professer in Gent.
pi_15940778
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:39 schreef Akkersloot het volgende:
Heel erg flauw. Ik open een topic met een specifiek onderwerp en een specifieke stelling en dat is dat je als niet-moslim of niet-christen de goden van andere godsdiensten moet afdoen als "afgoden". Dat idee heb ik trouwens van een of andere professer in Gent.
Je moet niets, het is slechts een simpele conclusie. Als je 1 god als het Allerhoogste aanhangt, kun je de andere goden niet als gelijkwaardig zien. Ik weet dat het moeilijk voor je is, maar zo zit het nu eenmaal.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:42:20 #22
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15940780
quote:
Professor.

Tevens gaan al jouw topics altijd enkel over de Islam en Het Gristendom. Het enige verschil erin is dat je telkens een ander punt van die geloven belicht. Dan kan dat toch prima allemaal in één topic?

Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_15940842
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:42 schreef Ype het volgende:
Professor.

Tevens gaan al jouw topics altijd enkel over de Islam en Het Gristendom. Het enige verschil erin is dat je telkens een ander punt van die geloven belicht. Dan kan dat toch prima allemaal in één topic?

waarom kan je dan niet heel C&H in 1 centraal topic stoppen
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:45:43 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_15940866
quote:
En dat is een kul-stelling. (Als je die echt van een professor hebt, geeft dat het niveau van Belgische professoren niet weer).

Ik ben niet-christen en niet-moslim. Maar ik beschouw elk geloof als gelijkwaardig. Als Jantje vindt dat God de hoogste is, good luck to him. Als Pietje vindt dat er voor elke soort boom een god is en voor de zee en voor de lente en zo voor, equally good luck to him. Het komt niet bij me op om van Jantje's God te zeggen, dat het wel een God is en van Pietje's Goden te zeggen dat het afgoden zijn.

Leven en laten leven. Zou je ook eens moeten proberen.

Oeps. Ik zie dat ik toch weer woorden van meer dan 2 lettergrepen heb gebruikt. Nou ja, dan zal ik wel weer een vaag verward en f[censuur]sch antwoord terugkrijgen

pi_15940903
quote:
Dan geef ik je een eigen topic, en dan is het weer niet goed.

Wat je zegt komt ondanks dat je elke keer een iets ander ingangetje kiest, elke keer op vrijwel hetzelfde neer: lichtelijk eenzijdig kritiek op de (boeken van) monotheistische godsdiensten. Dat is prima maar dan maken we er een centraal topic van. Je bevindt je in goed gezelschap want er is nog maar 1 ander centraal topic naast het centrale Akkersloot topic: het centrale God topic.

En in plaats van je krachten te moeten fragmenteren in diverse topics, kun je ze hier centraliseren, en kun je veel effectiever zijn! !

Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')