Dank u.
DVD rippen met DVDDecrypter (www.dvddecrypter.com)
Audio rippen/omzetten naar WAV met DVD2AVI
Omzetten naar mp3 met LAME (maar in jouw geval zul je het in WAV naar CD willen branden of eventueel in stukken knippen en branden als het concert te lang is)
Zie ook www.doom9.org voor downloads e.d.
http://www.blazemp.com/ bijvoorbeeld.
Ik neem het altijd gewoon op, is volgens mij ook het makkelijkst.
(Moet het nu ook wel zo doen want DVD-rom is kaduuk. )
quote:*klik*
Op vrijdag 2 januari 2004 00:02 schreef teef het volgende:
Je kan wat gidsen vinden op www.digital-digest.com Static.
quote:Wat zijn de audio-files dan?
Op vrijdag 2 januari 2004 00:07 schreef TripleM het volgende:
Audio rippen/omzetten naar WAV met DVD2AVI
quote:Beeld en geluid samen ca. 15 minuten, valt hardstikke mee.
Op vrijdag 2 januari 2004 00:09 schreef Elevation het volgende:
DVD's rippen duurt toch ontzettend lang?
quote:Als je de DVD ript, krijg je een aantal VOB files. De eerste open je in DVD2AVI, waardoor automatisch de hele serie files wordt geselecteerd.
Op vrijdag 2 januari 2004 00:18 schreef static het volgende:
Wat zijn de audio-files dan?
Je kiest dan in het Audio menu bij Track Number de audiotrack die je wil rippen (kan zijn dat bv Linear PCM, Dolby Digital en DTS zijn opgenomen, in dat geval neem je Linear PCM. Is die er niet dan neem je een Dolby Digital track). Overigens, om te weten welke track je hebt geselecteerd, druk je op F5. Dan zie je rechts wat voor soort audiotrack je hebt gekozen. Tijdens het spelen kies je een andere audio track tot je degene hebt gevonden die je wilt. Bij Output Method kies je voor Decode to WAV.
Bij 48 -> 44 kHz kies je voor High of Highest (beter voor de kwaliteit) en als ik jou was zou ik ook Normalization aanvinken. Dan kies je in het File menu voor Save Project, geeft het beestje een naam en als het programma dan (na een tijdje ) klaar is, heb je een WAV file die in dezelfde directory staat als de VOB files die je eerder hebt geript.
[Dit bericht is gewijzigd door TripleM op 02-01-2004 00:24]
quote:O ja vob bedoelde ik natuurlijk ipv ogg. sorry
Op vrijdag 2 januari 2004 00:22 schreef TripleM het volgende:[..]
Als je de DVD ript, krijg je een aantal VOB files. De eerste open je in DVD2AVI, waardoor automatisch de hele serie files wordt geselecteerd.
Dat DVD2AVI is wel een fijn programma.
quote:Het ziet er naar uit dat het gaat lukken, thanks!
Op vrijdag 2 januari 2004 00:22 schreef TripleM het volgende:[..]
Als je de DVD ript, krijg je een aantal VOB files. De eerste open je in DVD2AVI, waardoor automatisch de hele serie files wordt geselecteerd.
Je kiest dan in het Audio menu bij Track Number de audiotrack die je wil rippen (kan zijn dat bv Linear PCM, Dolby Digital en DTS zijn opgenomen, in dat geval neem je Linear PCM. Is die er niet dan neem je een Dolby Digital track). Overigens, om te weten welke track je hebt geselecteerd, druk je op F5. Dan zie je rechts wat voor soort audiotrack je hebt gekozen. Tijdens het spelen kies je een andere audio track tot je degene hebt gevonden die je wilt. Bij Output Method kies je voor Decode to WAV.
Bij 48 -> 44 kHz kies je voor High of Highest (beter voor de kwaliteit) en als ik jou was zou ik ook Normalization aanvinken. Dan kies je in het File menu voor Save Project, geeft het beestje een naam en als het programma dan (na een tijdje
) klaar is, heb je een WAV file die in dezelfde directory staat als de VOB files die je eerder hebt geript.
quote:DVD rippen duurt hier altijd rond de 45 minuten of zo. Is wel afhankelijk welke compressie je gebruikt. Ik gebruik daar altijd DVDshrink voor, en ik zit altijd rond de 45 min tot 1 uur. Dan bakken en je hebt een perfecte dvd
Op vrijdag 2 januari 2004 00:09 schreef Elevation het volgende:
DVD's rippen duurt toch ontzettend lang?Ik neem het altijd gewoon op, is volgens mij ook het makkelijkst.
(Moet het nu ook wel zo doen want DVD-rom is kaduuk.)
File --> Open Video File...
Audio --> Selecteer Source Audio en Selecteer er Full Processing Mode
File --> Save as .WAV
quote:Wat belachelijk lang, Smartripper doet er maximaal een kwartiertje over.
Op maandag 5 januari 2004 23:28 schreef CoolGuy het volgende:[..]
DVD rippen duurt hier altijd rond de 45 minuten of zo. Is wel afhankelijk welke compressie je gebruikt. Ik gebruik daar altijd DVDshrink voor, en ik zit altijd rond de 45 min tot 1 uur. Dan bakken en je hebt een perfecte dvd
quote:Best eens kans dat je of op 5.1 zit of op een te hoge kwaliteit. Of je hebt gewoon een wavje van 3 uur.
Op maandag 5 januari 2004 23:49 schreef static het volgende:
En nu zit ik met een .wav van 1.5 GB.
[Dit bericht is gewijzigd door LMP op 06-01-2004 00:05]
quote:het moet op een cdtje denk ik.
Op maandag 5 januari 2004 23:56 schreef QuietGuy het volgende:
Static google op MP3 Compressor
quote:Ohw, wacht eens even, de extra's (lange docu enzo) heeft hij ook meegepikt terwijl ik hem 'movie-only' heb geripped.
Op maandag 5 januari 2004 23:55 schreef mvt het volgende:[..]
Best eens kans dat je of op 5.1 zit of op een te hoge kwaliteit. Of je hebt gewoon een wavje van 3 uur.
Ik heb dus een .wav editor nodig.
quote:cool edit pro (tegenwoordig Adobe Audition) bijv?
Op dinsdag 6 januari 2004 00:03 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, wacht eens even, de extra's (lange docu enzo) heeft hij ook meegepikt terwijl ik hem 'movie-only' heb geripped.Ik heb dus een .wav editor nodig.
[Dit bericht is gewijzigd door QuietGuy op 06-01-2004 00:24]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |