klopt dit....
wie 't weet mag 't zeggen.
dit is de simpele versie..
volgens mij had het iets met je hersenen te maken dat die het niet konden hebben ofzo... (water dan)
Als je meer dan 25 liter water drinkt (hoe, vraag het mij niet) in zeer korte tijd, dan raak je vergiftigd en ga je dood.
Eigenlijk is alles waar je te veel van neemt giftig.
Hoeveel, dat is per stof afhankelijk (en per persoon) afhankelijk...
p.s. ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat als je zoveel water drinkt, je teveel water en te weinig lucht in je bloed krijgt...
dacht dat water ergens lag rond de 4 liter ofzo binnen een korte tijd zou ook 2 kunnen zijn.....maar zuurstof is ook dodelijk
dus pas maar op
quote:Ik weet niet precies welke hoeveelheid je moet drinken, maar het is meer dan 4 liter per dag (ik heb in Tibet tot 5 liter per dag gedronken om hoogteziekte te voorkomen).
Op donderdag 1 januari 2004 16:49 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Kan je jezelf dood drinken (verdrinken) met water? ik hoorde laatst van JWvW dan bij meer dan 4 liter water op een dag je er dood van kan gaan?
klopt dit....wie 't weet mag 't zeggen.
Uiteindelijk verstoor je je 'electrolyten-balans' (je lichaam bevat opgeloste zouten van o.a. natrium en kalium in bepaalde verhoudingen). Als je dit voor elkaar krijgt, dan kan je daar in extreme gevallen inderdaad aan doodgaan.
toch geen rare plannen voor het nieuwe jaar, hé??
Wel moet je natuurlijk al dat water achter elkaar naar binnen werken, anders doen je nieren hun uiterste best om doodgaan te voorkomen...
[Dit bericht is gewijzigd door Delibrerende-Dirk op 01-01-2004 16:59]
quote:Ik was lekker eerder met posten
Op donderdag 1 januari 2004 16:51 schreef davidov het volgende:
ja je kan je dood drinken aan water....alles is giftig namelijk....het is alleen de dosis die bepaald wanneer je er aan dood gaat, dus zo zijn er stoffen waar je maar een duizendste gram voor binnen hoeft te krijgen, of bij andere juist vele liters...dacht dat water ergens lag rond de 4 liter ofzo binnen een korte tijd
zou ook 2 kunnen zijn.....maar zuurstof is ook dodelijk
dus pas maar op
quote:Stoer.
Op donderdag 1 januari 2004 16:53 schreef Delibrerende-Dirk het volgende:
dat kan inderdaad, en zeker met gedestileerd water gaat dat snel...
Dat komt omdat al dat water direct in je bloed wordt opgenomen zodat de concentratie aan stoffen in je bloedcellen veel hoger is dan in het omliggende serum, waardoor je bloedcellen heel snel water opnemen en barsten. Dit heeft dus direct de dood als gevolg...
quote:Mja ik denk niet dat de TS zin heeft om daar heen te gaan...
Op donderdag 1 januari 2004 17:04 schreef FallenAngel666 het volgende:
In Amerika zal de precieze hoeveelheid wel op de etiketten van flesjes bronwater staan...
quote:zin ja
Op donderdag 1 januari 2004 17:05 schreef SnowBite het volgende:[..]
Mja ik denk niet dat de TS zin heeft om daar heen te gaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |