abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 december 2003 @ 01:20:23 #1
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_15845393
Shakhtar meldt zich bij Beveren

Uitgegeven: 12-29-2003 18:00:44

Beveren heeft bezoek gekregen van Shakhtar Donetsk. De Oekraïners hebben een bod van 2,1 miljoen euro uitgebracht op Gneri Yaya Touré. De Ivoriaanse middenvelder is één van de uitblinkers bij het op de zevende plaats bivakkerende Beveren. De club uit de Jupiler League verrast dit seizoen met een elftal dat grotendeels uit Ivorianen bestaat.

"Hij is de beste speler die ik ooit had", liet trainer Herman Helleputte al optekenen in de Gazet van Antwerpen. De Ivoriaan is aan zijn derde seizoen bezig bij Beveren.

Bron: nu.nl

=====================================
Ik heb even gecheckt en er zitten 11 ivorianen in de selectie van Beveren!!! Waaronder een keeper!

Wat zouden jullie er van vinden als er in Feyenoord alleen nog maar Argentijnen zouden zitten, of 8 Ghanezen in Ajax 1. Of 10 Koreanen bij PSV....

leipe shit hoor daarzo...

Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
  woensdag 31 december 2003 @ 01:26:36 #2
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15845606
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 31 december 2003 @ 09:28:26 #3
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15848969
Deels hoort het natuurlijk wel bij Transfer geruchten, maar je kan dit ook met een andere insteek bekijken ... Buitenlanders bij je club...

Hoe kijk je daar tegen aan? Zie je het liefste elf Nederlanders rondlopen? Of zelfs elf regionale spelers, omdat je je daar het meeste mee kan identificeren? Of zie je liever alleen maar buitenlandse talenten? Of maakt het je niets uit, zolang je maar wint? Die insteek is op zich best interessant te noemen...

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2003 @ 10:53:53 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15849975
Titel aangepast
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_15850070
11 Ivorianen maar? Ik weet dat er soms 11 Ivorionanen op het veld staan, maar ik denk dat er in hun kern meer Ivorianen zitten hoor...

Iig staan ze meestal met 10 Ivorianen en 1 Let op het veld. . En geloof het of niet: ze brengen prachtig voetbal.

pi_15850160
quote:
Op woensdag 31 december 2003 09:28 schreef Eilanden het volgende:
Deels hoort het natuurlijk wel bij Transfer geruchten, maar je kan dit ook met een andere insteek bekijken ... Buitenlanders bij je club...

Hoe kijk je daar tegen aan? Zie je het liefste elf Nederlanders rondlopen? Of zelfs elf regionale spelers, omdat je je daar het meeste mee kan identificeren? Of zie je liever alleen maar buitenlandse talenten? Of maakt het je niets uit, zolang je maar wint? Die insteek is op zich best interessant te noemen...

het liefst zie ik eigen opgeleide spelers met een aanvulling van uitzonderlijke buitenlandse talenten/spelers. doordat het nu niet uitmaakt hoeveel buitenlanders er in een team staat wordt er eerder gekeken of een speler er gelijk staat en wordt de jeugdopleiding "vergeten". ik ben er nog steeds een voorstander van om het aantal buitenlandse spelers in een team te beperken en de jeugdopleiding weer belangrijker te maken.
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_15850715
Spelers uit de eigen opleiding of die in de cultuur van de club passen. Nationaliteit vind ik dan niet zo belangrijk.

Voor mij is bijvoorbeeld Abubakari Yakubu meer Ajacied dan pakweg Victor Sikora, hoewel Fikkie Nederlander is.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_15850765
quote:
Op woensdag 31 december 2003 10:59 schreef Heero het volgende:
11 Ivorianen maar? Ik weet dat er soms 11 Ivorionanen op het veld staan, maar ik denk dat er in hun kern meer Ivorianen zitten hoor...

Iig staan ze meestal met 10 Ivorianen en 1 Let op het veld. . En geloof het of niet: ze brengen prachtig voetbal.

Ze brengen idd best leuk voetbal.

De voorzitter van RC Genk, Vaessen, maakte laatst een opmerking dat dit naar mensenhandel riekt. Kan ik me wel wat bij voorstellen.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_15850880
quote:
Op woensdag 31 december 2003 10:59 schreef Heero het volgende:

Kaiper is zelfs topschutter.
www.thuisuiteten.nl
pi_15851196
Die Vaesen moet zwijgen. Het is inderdaad niet oke dat ze met 11 buitenlanders spelen, maar die Vaesen zegt zulke dingen steeds pas nadat zijn team verloren heeft.

Hij riep dat er overal minimum 5 Belgen moeten spelen, terwijl er in zijn team zelf maar 3 stonden.

pi_15851224
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:45 schreef Heero het volgende:
Die Vaesen moet zwijgen. Het is inderdaad niet oke dat ze met 11 buitenlanders spelen, maar die Vaesen zegt zulke dingen steeds pas nadat zijn team verloren heeft.

Hij riep dat er overal minimum 5 Belgen moeten spelen, terwijl er in zijn team zelf maar 3 stonden.

Die opmerking werd idd gemaakt na de nederlaag van Genk tegen Beveren, dus er zat wat teleurstelling en verbittering in die opmerking, en het was misschien niet het juiste moment op het te zeggen.

Maar wat hij zegt heeft wel een kern van waarheid.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 31 december 2003 @ 12:16:21 #12
26251 Eilanden
pi_15851984
Ik denk dat de meeste fans een winnend team willen zien en als dat met bijvoorbeeld 11 buitenlanders is .. als men wint dan accepteert men dat volgens mij wel. Meestal beginnen dit soort discussies als de resultaten wat minder zijn.
  woensdag 31 december 2003 @ 12:38:57 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15852608
Ik heb geen probleem met 11 buitenlanders, tenminste als ze beter zijn dan wat je in eigen land kan vinden. Ik denk niet dat dit bij Beveren het geval is. Die Ivorianen kunnen allemaal mooie kunstjes, maar zet die ploeg onder druk en je wint ALTIJD. Dit is al vaker gebleken. Speel stevig en georganiseerd tegen die ploeg en je wint (meestal zelfs ruim) Als je ze laat spelen, wordt je uiteraard weggetikt.

Het is omdat Belgische ploegen vaak moeite hebben met druk zetten, dat Beveren kan meedraaien, maar in een andere competitie is dat gewoon degradatiekandidaat nr. 1.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15854415
Het beste team sowieso spelen en als dat bestaat uit 11 buitenlandsers, so be it. Je moet je dan wel als club gaan afvragen waar je mee bezig bent, want in het geval van Beveren moet je dus wel 11 keer een hoog salaris voor spelers buiten de EU betalen. Als je daar op had bepaart had je misschien betere Belgische spelers kunnen halen.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 31 december 2003 @ 14:27:42 #15
26251 Eilanden
pi_15855959
quote:
Op woensdag 31 december 2003 13:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het beste team sowieso spelen en als dat bestaat uit 11 buitenlandsers, so be it. Je moet je dan wel als club gaan afvragen waar je mee bezig bent, want in het geval van Beveren moet je dus wel 11 keer een hoog salaris voor spelers buiten de EU betalen. Als je daar op had bepaart had je misschien betere Belgische spelers kunnen halen.
Die salaris-regel van spelers buiten de EU, is dat een Nederlandse regel of een Europese?
  woensdag 31 december 2003 @ 14:27:46 #16
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_15855962
Het maakt mij niet zo veel uit waar een speler vandaan komt als hij maar presteerd. Alleen een Belgiesche club met bijna alleen Ivorianen in de basis dat gaat denk ik toch te ver.
Hoewel het ook wel weer wat heeft.
Ben benieuwd wat bijv. het nigeriaanse elftal in een ajax shirt zou presteren in de eredivisie.
Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
pi_15857567
quote:
Op woensdag 31 december 2003 14:27 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Die salaris-regel van spelers buiten de EU, is dat een Nederlandse regel of een Europese?

Nederlandse regel.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 31 december 2003 @ 16:49:31 #18
26251 Eilanden
pi_15860060
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nederlandse regel.

Dat houdt dus in dat het voor Beveren dus niet per sé duurder hoeft te zijn om 11 van die spelers op te stellen. Misschien is het zelfs goedkoper.....
pi_15860777
Beveren mag nog van geluk spreken dat Ivoorkust zich niet geplaatst heeft voor de Africa Cup...
  woensdag 31 december 2003 @ 17:11:53 #20
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15860816
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:10 schreef Heero het volgende:
Beveren mag nog van geluk spreken dat Ivoorkust zich niet geplaatst heeft voor de Africa Cup...

Goedeavond dames en heren,de opstelling van Bevenren luidt.
In het doel ...
de verdediging ... ... Stepanovs ...
Middenveld ... ... ... ...
Aanval ... ...

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15861071
quote:
In het doel ...
de verdediging ... ... Stepanovs ...
Middenveld ... ... ... ...
Aanval ... ...
quote:
De Let Stepanovs traint mee bij Arsenal, de kans is klein dat hij na nieuwjaar terugkeert naar de Freethiel.
Kunnen ze dus ook vergeten.

Maar er zit wel een heel goede speler bij die Ivorianen: Yaya Touré (de broer van die van Arsenal). Die gaat na de winterstop waarschijnlijk ook weg, waarschijnlijk wordt hij verkocht aan Arsenal.

woensdag 31 december 2003 @ 17:36:34 #22
26251 Eilanden
pi_15861440
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:21 schreef Heero het volgende:

[..]

[..]

Kunnen ze dus ook vergeten.

Maar er zit wel een heel goede speler bij die Ivorianen: Yaya Touré (de broer van die van Arsenal). Die gaat na de winterstop waarschijnlijk ook weg, waarschijnlijk wordt hij verkocht aan Arsenal.

Vorig jaar was er op NED 3 een docu over een Belgische spelersmakelaar die een jong Afrikaantje probeerde te trainen en te slijten. Die kerel was echt tenenkrommend slecht (en dom...), dus je hebt best kans dat er scheepsladingen spelersmakelaars proberen om scheepsladingen Afrikanen te slijten...
pi_15861477
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:36 schreef Eilanden het volgende:

Vorig jaar was er op NED 3 een docu over een Belgische spelersmakelaar die een jong Afrikaantje probeerde te trainen en te slijten. Die kerel was echt tenenkrommend slecht (en dom...), dus je hebt best kansen dat er scheepsladingen spelersmakelaars proberen om scheepsladingen Afrikanen te slijten...

Die documentaire kan ik me ook herinneren ja. Dat was gewoon een moderne vorm van slavenhandel
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15861590
Die spelersmakelaar, sprak die Frans?
  woensdag 31 december 2003 @ 17:47:00 #25
26251 Eilanden
pi_15861763
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:41 schreef Heero het volgende:
Die spelersmakelaar, sprak die Frans?
Nee, Vlaams. Die kerel was echt een loser die zich bij de voorzitters van die Belgische clubs binnen probeerde te likken. Volgens mij werd er aan het einde van die docu nog gemeld dat die spelersmakelaar in opspraak was gekomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')