Uitgegeven: 12-29-2003 18:00:44
Beveren heeft bezoek gekregen van Shakhtar Donetsk. De Oekraïners hebben een bod van 2,1 miljoen euro uitgebracht op Gneri Yaya Touré. De Ivoriaanse middenvelder is één van de uitblinkers bij het op de zevende plaats bivakkerende Beveren. De club uit de Jupiler League verrast dit seizoen met een elftal dat grotendeels uit Ivorianen bestaat.
"Hij is de beste speler die ik ooit had", liet trainer Herman Helleputte al optekenen in de Gazet van Antwerpen. De Ivoriaan is aan zijn derde seizoen bezig bij Beveren.
Bron: nu.nl
=====================================
Ik heb even gecheckt en er zitten 11 ivorianen in de selectie van Beveren!!! Waaronder een keeper!
Wat zouden jullie er van vinden als er in Feyenoord alleen nog maar Argentijnen zouden zitten, of 8 Ghanezen in Ajax 1. Of 10 Koreanen bij PSV....
leipe shit hoor daarzo...
Hoe kijk je daar tegen aan? Zie je het liefste elf Nederlanders rondlopen? Of zelfs elf regionale spelers, omdat je je daar het meeste mee kan identificeren? Of zie je liever alleen maar buitenlandse talenten? Of maakt het je niets uit, zolang je maar wint? Die insteek is op zich best interessant te noemen...
Iig staan ze meestal met 10 Ivorianen en 1 Let op het veld. . En geloof het of niet: ze brengen prachtig voetbal.
quote:het liefst zie ik eigen opgeleide spelers met een aanvulling van uitzonderlijke buitenlandse talenten/spelers. doordat het nu niet uitmaakt hoeveel buitenlanders er in een team staat wordt er eerder gekeken of een speler er gelijk staat en wordt de jeugdopleiding "vergeten". ik ben er nog steeds een voorstander van om het aantal buitenlandse spelers in een team te beperken en de jeugdopleiding weer belangrijker te maken.
Op woensdag 31 december 2003 09:28 schreef Eilanden het volgende:
Deels hoort het natuurlijk wel bij Transfer geruchten, maar je kan dit ook met een andere insteek bekijken ... Buitenlanders bij je club...Hoe kijk je daar tegen aan? Zie je het liefste elf Nederlanders rondlopen? Of zelfs elf regionale spelers, omdat je je daar het meeste mee kan identificeren? Of zie je liever alleen maar buitenlandse talenten? Of maakt het je niets uit, zolang je maar wint? Die insteek is op zich best interessant te noemen...
Voor mij is bijvoorbeeld Abubakari Yakubu meer Ajacied dan pakweg Victor Sikora, hoewel Fikkie Nederlander is.
quote:Ze brengen idd best leuk voetbal.
Op woensdag 31 december 2003 10:59 schreef Heero het volgende:
11 Ivorianen maar? Ik weet dat er soms 11 Ivorionanen op het veld staan, maar ik denk dat er in hun kern meer Ivorianen zitten hoor...Iig staan ze meestal met 10 Ivorianen en 1 Let op het veld.
. En geloof het of niet: ze brengen prachtig voetbal.
De voorzitter van RC Genk, Vaessen, maakte laatst een opmerking dat dit naar mensenhandel riekt. Kan ik me wel wat bij voorstellen.
quote:Kaiper is zelfs topschutter.
Op woensdag 31 december 2003 10:59 schreef Heero het volgende:
11 Ivorianen maar? Ik weet dat er soms 11 Ivorionanen op het veld staan, maar ik denk dat er in hun kern meer Ivorianen zitten hoor...Iig staan ze meestal met 10 Ivorianen en 1 Let op het veld.
. En geloof het of niet: ze brengen prachtig voetbal.
Hij riep dat er overal minimum 5 Belgen moeten spelen, terwijl er in zijn team zelf maar 3 stonden.
quote:Die opmerking werd idd gemaakt na de nederlaag van Genk tegen Beveren, dus er zat wat teleurstelling en verbittering in die opmerking, en het was misschien niet het juiste moment op het te zeggen.
Op woensdag 31 december 2003 11:45 schreef Heero het volgende:
Die Vaesen moet zwijgen. Het is inderdaad niet oke dat ze met 11 buitenlanders spelen, maar die Vaesen zegt zulke dingen steeds pas nadat zijn team verloren heeft.Hij riep dat er overal minimum 5 Belgen moeten spelen, terwijl er in zijn team zelf maar 3 stonden.
Maar wat hij zegt heeft wel een kern van waarheid.
Het is omdat Belgische ploegen vaak moeite hebben met druk zetten, dat Beveren kan meedraaien, maar in een andere competitie is dat gewoon degradatiekandidaat nr. 1.
quote:Die salaris-regel van spelers buiten de EU, is dat een Nederlandse regel of een Europese?
Op woensdag 31 december 2003 13:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het beste team sowieso spelen en als dat bestaat uit 11 buitenlandsers, so be it. Je moet je dan wel als club gaan afvragen waar je mee bezig bent, want in het geval van Beveren moet je dus wel 11 keer een hoog salaris voor spelers buiten de EU betalen. Als je daar op had bepaart had je misschien betere Belgische spelers kunnen halen.
quote:Nederlandse regel.
Op woensdag 31 december 2003 14:27 schreef Eilanden het volgende:[..]
Die salaris-regel van spelers buiten de EU, is dat een Nederlandse regel of een Europese?
quote:Dat houdt dus in dat het voor Beveren dus niet per sé duurder hoeft te zijn om 11 van die spelers op te stellen. Misschien is het zelfs goedkoper.....
Op woensdag 31 december 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:[..]
Nederlandse regel.
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:10 schreef Heero het volgende:
Beveren mag nog van geluk spreken dat Ivoorkust zich niet geplaatst heeft voor de Africa Cup...
Goedeavond dames en heren,de opstelling van Bevenren luidt.
In het doel ...
de verdediging ... ... Stepanovs ...
Middenveld ... ... ... ...
Aanval ... ...
quote:
In het doel ...
de verdediging ... ... Stepanovs ...
Middenveld ... ... ... ...
Aanval ... ...
quote:Kunnen ze dus ook vergeten.
De Let Stepanovs traint mee bij Arsenal, de kans is klein dat hij na nieuwjaar terugkeert naar de Freethiel.
Maar er zit wel een heel goede speler bij die Ivorianen: Yaya Touré (de broer van die van Arsenal). Die gaat na de winterstop waarschijnlijk ook weg, waarschijnlijk wordt hij verkocht aan Arsenal.
quote:Vorig jaar was er op NED 3 een docu over een Belgische spelersmakelaar die een jong Afrikaantje probeerde te trainen en te slijten. Die kerel was echt tenenkrommend slecht (en dom...), dus je hebt best kans dat er scheepsladingen spelersmakelaars proberen om scheepsladingen Afrikanen te slijten...
Op woensdag 31 december 2003 17:21 schreef Heero het volgende:[..]
[..]Kunnen ze dus ook vergeten.
Maar er zit wel een heel goede speler bij die Ivorianen: Yaya Touré (de broer van die van Arsenal). Die gaat na de winterstop waarschijnlijk ook weg, waarschijnlijk wordt hij verkocht aan Arsenal.
quote:Die documentaire kan ik me ook herinneren ja. Dat was gewoon een moderne vorm van slavenhandel
Op woensdag 31 december 2003 17:36 schreef Eilanden het volgende:
Vorig jaar was er op NED 3 een docu over een Belgische spelersmakelaar die een jong Afrikaantje probeerde te trainen en te slijten. Die kerel was echt tenenkrommend slecht (en dom...), dus je hebt best kansen dat er scheepsladingen spelersmakelaars proberen om scheepsladingen Afrikanen te slijten...
quote:Nee, Vlaams. Die kerel was echt een loser die zich bij de voorzitters van die Belgische clubs binnen probeerde te likken. Volgens mij werd er aan het einde van die docu nog gemeld dat die spelersmakelaar in opspraak was gekomen...
Op woensdag 31 december 2003 17:41 schreef Heero het volgende:
Die spelersmakelaar, sprak die Frans?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |