quote:Zo was het Ottomaanse rijk vroeger ook, en Turkije is nu ook zo.
Op dinsdag 30 december 2003 23:10 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Daar leven Christenen, Moslims en Joden vreedzaam onder elkaar. Kunnen wij hier wat van leren.
quote:Het rare is, in Marokko ook.
Op dinsdag 30 december 2003 23:13 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Zo was het Ottomaanse rijk vroeger ook, en Turkije is nu ook zo.
quote:Idd, maar daar kijken mensen niet naar. Mensen kijken naar die ene halve gare die zichzelf opblaast en het voor miljoenen anderen verpest. Moslims zijn nu in westerse ogen het uitschot der aarde (beetje overdreven, maar goed) terwijl het overgrote deel van de moslims gewoon goede mensen zijn.
Op dinsdag 30 december 2003 23:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Het rare is, in Marokko ook.
quote:Daar vallen veel mensen echt wel over hoor. Ervaring leert echter dat het later rechtkomt.
Op dinsdag 30 december 2003 23:05 schreef 78589 het volgende:[..]
Die aangehaalde quote? Daarmee bedoel ik gewoon dat er een verschil is tussen een normaal meisje zoals Toeps zichzelf beschreef of zoals we die hier ook kennen bijvoorbeeld de Breezerslet. (waarom valt niemand daarover?
)
quote:Oftewel, Turkse mannen zijn daar (al) aan gewend ahw?
[..]Ik heb daar geen verklaring voor. Misschien omdat Turkse vrouwen sowieso al snel erg verwesterd erbij lopen. Eigenlijk zie ik dat heel vaak. Je kunt bijna nergens aan merken dat het een islamitisch meisje is/zal worden.
quote:Ik heb het met name over disrespectvol gedrag. Sissen, in het marrokaans of weet ik wat voor taal lullen en daarbij de nodige vreemde geluiden maken, neerkijken, spugen op de grond etc.
Maar hoe uit zich het hoer zijn van jou dan bij die Marokkaanse mannen?
quote:Geen halve waarheden. Het huidige bosnie viel ook onder het Ottomaanse rijk. En hoe komt het dat daar nu veel moslims wonen. Omdat je als "ongelovige" extra belasting moest betalen. Zoals destijds op het Iberisch schiereiland. En de Armeniers die zowat uitgeroeid zijn waren ook geen moslims. Ook in 1920 vonden er etnische zuiveringen plaats en wel voor de Grieken die daar veel langer woonden dan de Turken die daar pas na 600 na Chr kwamen.
Op dinsdag 30 december 2003 23:13 schreef HeyFreak het volgende:
Zo was het Ottomaanse rijk vroeger ook, en Turkije is nu ook zo.
quote:Het probleem ligt dus kennelijk bij het beroepen op het moslim-geloof. Wanneer men zich zou beroepen op cultuur zou dit dus kennelijk misverstanden schelen.
Op dinsdag 30 december 2003 23:09 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Tuurlijk, wij hebben toch ook andere normen dan ze in Rusland hebben, of in Ethiopië die beiden ook overwegend Christelijk zijn?
quote:Dus mensen zijn daar moslim geworden omdat ze anders moesten betalen
Op dinsdag 30 december 2003 23:19 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Geen halve waarheden. Het huidige bosnie viel ook onder het Ottomaanse rijk. En hoe komt het dat daar nu veel moslims wonen. Omdat je als "ongelovige" extra belasting moest betalen. Zoals destijds op het Iberisch schiereiland. En de Armeniers die zowat uitgeroeid zijn waren ook geen moslims. Ook in 1920 vonden er etnische zuiveringen plaats en wel voor de Grieken die daar veel langer woonden dan de Turken die daar pas na 600 na Chr kwamen.
Het Ottomaanse rijk kwam op zijn hoogtepunt tot Wenen, maar in Oostenrijk en Hongarije enzo zijn toch ook niet zoveeel moslims?
En de armeniers die uitgeroeid zijn? Je doelt toch niet op die massamoord gepleegd door de Turken na de 1e ewereldoorlog (of was het ervoor). Dat was ook een vergelding voor al die Turken die vermoord werden door Armeniërs die opgehitst werden door de Russen etc.
quote:& in Kroatie gebeurde precies hetzelfde, alleen waren het nu de christenen (katholieken). Daarvoor was Kroatie een "multi-religie"-land.
Op dinsdag 30 december 2003 23:19 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Geen halve waarheden. Het huidige bosnie viel ook onder het Ottomaanse rijk. En hoe komt het dat daar nu veel moslims wonen. Omdat je als "ongelovige" extra belasting moest betalen.
quote:Cultuur evolueert inderdaad. Degenen die zich afscheiden blijven vaak hangen in de cultuur zoals die was op het moment dat de eersten van hen naar een ander land kwamen. Ditzelfde is bijv. ook te zien in Israel. Alle joden zijn verstrooid geweest, maar hebben juist daardoor hun identiteit behouden.
Op dinsdag 30 december 2003 23:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Het rare is, in Marokko ook.
quote:Gedeeltelijk denk ik wel ja...
Op dinsdag 30 december 2003 23:21 schreef Mariel het volgende:[..]
Het probleem ligt dus kennelijk bij het beroepen op het moslim-geloof. Wanneer men zich zou beroepen op cultuur zou dit dus kennelijk misverstanden schelen.
Maar er zijn ook streng-gelovige Turken die extremistische tintjes hebben, dus het gaat niet altijd op...
quote:Hoeveel noemen op dit forum, moslim of niet-moslim, Mohammed een profeet. Waarom mag ik dan Mohammed of Paulus dan niet een temporaal kwab epilepsie patient noemen. Of moet ik zeggen "waarvan ik geloof dat hij een temporaal kwab epilepsie patient was" (zal dat voor een gelovige moslim overigens iets uitmaken) en elke moslim en islamofiel zeggen "waarvan ik geloof dat hij een profeet is"
Op dinsdag 30 december 2003 23:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je mag dat best beweren. Er is echter een verschil tussen 'beweren, een mening' en iets brengen als 'absolute waarheid'. En jij kent dat verschil niet. Jij breng jouw mening als absolute waarheid. En dat is totale kul, kolder en quatsch.
quote:Natuurlijk. "Wij" hebben ook SGP'ers.
Op dinsdag 30 december 2003 23:26 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Gedeeltelijk denk ik wel ja...
Maar er zijn ook streng-gelovige Turken die extremistische tintjes hebben, dus het gaat niet altijd op...
quote:Van mij mag je, alleen het kan volgens mij beledigend overkomen. Ik geloof ook niet in engelen die die profeten opzoeken enzo, maar ik ga die profeten niet ziek noemen omdat ik er niet in geloof, omdat ik weet dat er mensen zijn voor wie die profeten dus erg belangrijk zijn.
Op dinsdag 30 december 2003 23:26 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Hoeveel noemen op dit forum, moslim of niet-moslim, Mohammed een profeet. Waarom mag ik dan Mohammed of Paulus dan niet een temporaal kwab epilepsie patient noemen. Of moet ik zeggen "waarvan ik geloof dat hij een temporaal kwab epilepsie patient was" (zal dat voor een gelovige moslim overigens iets uitmaken) en elke moslim en islamofiel zeggen "waarvan ik geloof dat hij een profeet is"
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 23:28 schreef Mariel het volgende:[..]
Natuurlijk. "Wij" hebben ook SGP'ers.
quote:Dat die "godsdienstvrijheid" onder moslim bestuur inhield dat je als "ongelovige" extra belasting moest betalen wordt vaak vergeten. En betreffende Hongarije en Oostenrijk. Die bezetting duurde daar in elk geval veel korter.
Op dinsdag 30 december 2003 23:23 schreef HeyFreak het volgende:
Dus mensen zijn daar moslim geworden omdat ze anders moesten betalen
quote:Maar zoals ik het heb begrepen konden christenen en joden gewoon hun religie uitoefenen.
Op dinsdag 30 december 2003 23:32 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat die "godsdienstvrijheid" onder moslim bestuur inhield dat je als "ongelovige" extra belasting moest betalen wordt vaak vergeten. En betreffende Hongarije en Oostenrijk. Die bezetting duurde daar in elk geval veel korter.
In de Islam ben je als ongelovige ook errug fout bezig natuurlijk, want je gaat de hel in enzo, maar dat is met het christendom niet anders.
quote:Dan help je dus om die mensen voor de gek te houden. Niet alleen in hun geloof in de profeet zelf maar ook in hun geloof dat iedereen, ook niet moslims, gelooft dat Mohammed een profeet was. Volgens hen kiezen "ongelovigen" alleen niet voor "Allah". En jij helpt dan mee met die indoctrinatie (indoctrinatie is immers het verdraaien van zaken dat een mens kán waarnemen)
Op dinsdag 30 december 2003 23:29 schreef HeyFreak het volgende:
maar ik ga die profeten niet ziek noemen omdat ik er niet in geloof, omdat ik weet dat er mensen zijn voor wie die profeten dus erg belangrijk zijn.
quote:Waarom zou ik die mensen moeten overtuigen dat hun geloof onzin is? Laat ze het zelf maar uitvogelen zoals jij en ik het hebben gedaan. Als zij Mohammed een profeet willen noemen, dan doen ze dat, dan ga ik er niet tegen in van "eigenlijk was die gast getikt".
Op dinsdag 30 december 2003 23:37 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dan help je dus om die mensen voor de gek te houden. Niet alleen in hun geloof in de profeet zelf maar ook in hun geloof dat iedereen, ook niet moslims, gelooft dat Mohammed een profeet was. Volgens hen kiezen "ongelovigen" alleen niet voor "Allah". En jij helpt dan mee met die indoctrinatie (indoctrinatie is immers het verdraaien van zaken dat een mens kán waarnemen)
quote:srry dak hiermeej bemoej!
Op dinsdag 30 december 2003 23:37 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dan help je dus om die mensen voor de gek te houden. Niet alleen in hun geloof in de profeet zelf maar ook in hun geloof dat iedereen, ook niet moslims, gelooft dat Mohammed een profeet was. Volgens hen kiezen "ongelovigen" alleen niet voor "Allah". En jij helpt dan mee met die indoctrinatie (indoctrinatie is immers het verdraaien van zaken dat een mens kán waarnemen)
maar laat iemand in zijn waarde
Uitschelden wordt ten zeerste afgeraden door de islam...
quote:Een beetje hetzelfde idee als met meisjes die geen hoofddoek dragen en zich wild gedragen. Of relmarokkaantjes/kutmarokkanen die trouwen waarna alles weer goedkomt.
Op dinsdag 30 december 2003 23:19 schreef Mariel het volgende:[..]
Daar vallen veel mensen echt wel over hoor. Ervaring leert echter dat het later rechtkomt.
quote:Nee, zij zijn naar mijn idee niet zo islamitisch ingesteld. Dat heb ik zo een beetje altijd gehad met Turkse vrienden.
Oftewel, Turkse mannen zijn daar (al) aan gewend ahw?
quote:
Ik heb het met name over disrespectvol gedrag. Sissen, in het marrokaans of weet ik wat voor taal lullen en daarbij de nodige vreemde geluiden maken, neerkijken, spugen op de grond etc.
quote:Oké, da's mooi.
Op dinsdag 30 december 2003 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
De jongeren die vrouwen zonder hoofddoek of lipgloss uitmaken voor h**r zijn vaak ver verwijderd van de islam. Een goed praktiserende moslim laat iedereen in zijn waarde en respecteert de ander.Uitschelden wordt ten zeerste afgeraden door de islam...
quote:Jeetje zeg, ik vraag me nog maals voor de 382 keer af of je nog serieus genomen wordt. Iemand temporaal kwab epileptisch noemen is iets anders dan 1000 keer aanhalen van bovengenoemde of zovaak mogelijk gebruiken. Triest mannetje.
Op dinsdag 30 december 2003 23:26 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Hoeveel noemen op dit forum, moslim of niet-moslim, Mohammed een profeet. Waarom mag ik dan Mohammed of Paulus dan niet een temporaal kwab epilepsie patient noemen. Of moet ik zeggen "waarvan ik geloof dat hij een temporaal kwab epilepsie patient was" (zal dat voor een gelovige moslim overigens iets uitmaken) en elke moslim en islamofiel zeggen "waarvan ik geloof dat hij een profeet is"
quote:waarom zou je er op in gaan? lijkt mij de moeite niet waard...
Op dinsdag 30 december 2003 23:50 schreef Toeps het volgende:[..]
Oké, da's mooi.
En wat kan ik zeggen tegen zo'n persoon die mij hoer noemt?
Of is dat sowieso kansloos?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |