abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1087802
Ja de racefans krijgen het druk de komende weken.
En ook nog de TT van Assen op Zaterdag.

Aankomend weekend is er dus al weer een Grand Prix,de 10e van dit seizoen..
Deze keer gaat het hele circus van start in Magny-Cours voor de Grand Prix de France
Hopelijk wordt het niet weer zo’n ongelofelijk saaie optocht als zondag op de Nürburgring want daar zit Bernie echt niet op te wachten.
En dat Ons Jos het beter vergaat dan de laatste 2 GP toen die door cartrouble de zwart-wit geblokte vlag niet haalde.

The Circuit:

Zondag staan er - 72 tours van 4.250 km te wachten op de heren coureurs.
Lap Records:
Formule 1 Nigel Mansell Williams 1992 1'13"864
Racefiets Florian RousseauLOOK 1994 6'07"460

Last years action:
De Start

Het Vinger-incident

De Finish

Result of GP France 2000
1. David CoulthardWest McLaren Mercedes72 laps 1:38:05.538
2. Mika HäkkinenWest McLaren Mercedes+ 0:14.748
3. Rubens BarrichelloScuderia Ferrari Marlboro+ 0:32.409
4. Jacques VilleneuveLucky Strike BAR Honda + 1:01.322
5. Ralf SchumacherWilliamsF1 BMW+ 1:03.981
6. Jarno TrulliBenson & Hedges Jordan+ 1:15.604
Jos VerstappenArrows Supertec gearboxtrouble lap 25 EXIT
En ook Schumi kan zijn rode Bolide pakeren na 58 rondjes

Wat gaan we doen dit weekend:
Vrijdag:
1e Vrije Training 11:00-12:00
2e Vrije Training 12:00-13:00
Zaterdag:
3e Vrije Training 9:00-9:45
4e Vrije Training 10:15-11:00
Qualificatie 13:00-14:00
Zondag::
Warm-Up 9:30-10:00
The Race Start om 14:00

Dan nog het lijstje van crashes/spins tijdens de GP per coureur:
Juan-Pablo Montoya 4 stuks
Ralf Schumacher 3 stuks
Nick Heidfeld 3 stuks
Enrique Bernoldi 2 stuks
Jacques Villeneuve 2 stuks
Kimi Raikkonen 2 stuks
Giancarlo Fisichella 2 stuks
Heinz-Harald Frentzen 2 stuks
Rubens Barrichello 2 stuks
Jos Verstappen 2 stuks
Eddie Irvine 2 stuks
Mika Hakkinen 1 stuk
Fernando Alonso 1stuk
Pedro de la Rosa 1 stuk
Jenson Button 1 stuk
Olivier Panis 1 stuk
Jean Alesi 1 stuk

Magny-Course
Dat het dus maar een waar spektakel mag worden.

pi_1087852
volgens mij spel je het alleen als Magny Cours.. voor de rest een prima verslagje
pi_1088051
quote:
Dan nog het lijstje van crashes/spins tijdens de GP per coureur:
uhhh ja ik ben niet helemaal wakker meer hoor volgens mij, maarre wat bedoel je nou met dat spins lijssie?
Ben je helderziend?

Voor de rest kewl hoor

dinsdag 26 juni 2001 @ 09:22:29 #4
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_1088712
Volgens mij is dat lijstje crashes/spins een lijstje voor de afgelopen aantal GPs...Hoeveel keren welke coureur in de afgelopen 8 races in de fout is gegaan
  dinsdag 26 juni 2001 @ 10:44:36 #5
9756 Dentist
Toept over...
pi_1089174
Magny cours.. Hmm.. dat zie ik niet echt zitten voor Jos. Zo uit mijn hoofd heeft hij daar nooit echt aansprekende resultaten neergezet. Maarja, hopen dat het lek boven is en dat hij weer eens wat moois laat zien.

Mijn top 6:

1. R. Schumacher
2. J.P. Montoya
3. D. Coulthard
4. Barrichello
5. Trulli
6. Villeneuve

* Dentist denkt dat Williams hier de eerste 1/2 van het seizoen gaat scoren en de spanning weer terug is in het kampioensschap.

Dentist

dinsdag 26 juni 2001 @ 10:58:24 #6
5819 JCdeLeeuwarden
Lost in a forrest
pi_1089256
Dat ze deze saaie [heel veel gescheld] race nog niet van de kalender geschopt hebben.. Het is een saai circuit waar het asfalt veels te strak is.. geen gekke hobbels ofzo die het een beetje leuk maken. Dat gekke franse circuit is uiterst slecht bereikbaar en heeft in de 10 jaar dattie op dit circuit verreden word eigenlijk nog nooit echt heel veel spectakel opgeleverd. Hooguit die ene regenrace die toen gewonnen werd door HHF. Maar verder?

Nee dit circuit moet maar snel aan de kant gezet worden. Net zoals de Hungaroring.

pi_1089548
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 10:58 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Dat ze deze saaie [heel veel gescheld] race nog niet van de kalender geschopt hebben.. Het is een saai circuit waar het asfalt veels te strak is.. geen gekke hobbels ofzo die het een beetje leuk maken. Dat gekke franse circuit is uiterst slecht bereikbaar en heeft in de 10 jaar dattie op dit circuit verreden word eigenlijk nog nooit echt heel veel spectakel opgeleverd. Hooguit die ene regenrace die toen gewonnen werd door HHF. Maar verder?

Nee dit circuit moet maar snel aan de kant gezet worden. Net zoals de Hungaroring.

daar ben ik het mee eens. Er zijn genoeg andere circuits in Frankrijk waar een race gereden kan worden (bv. Paul Ricard) en die veel mooier zijn dan Magny Cours.
  dinsdag 26 juni 2001 @ 12:54:46 #8
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1090248
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 00:22 schreef -ScuL- het volgende:
volgens mij spel je het alleen als Magny Cours.. voor de rest een prima verslagje
* Machiel zwaait ff met z'n toverstafje

Trouwens wel gaaf vind ik dad record van Mansell wat nogsteeds staat

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_1090407
Hmmm... Dit is elk jaar weer even saai...
Enige interessante punt is de hairpin. Daar wil nog wel eens wat gebeuren. (ik herinner me een mooi gevecht tussen Schumi en Mika in ik dacht 1999...)
Ik hoop dat ze bij Asiatech eindelijk eens een kwalificatiemotor hebben weten te fabriceren, want dat kan zo niet blijven gaan...

Mijn Top6:
1) M Schumacher
2) R Schumacher
3) D Coulthard
4) R Barrichello
5) JP Montoya
6) M Hakkinen

Ik heb eik een beetje medelijden met Mika Hakkinen dit jaar... Helemaal niks lukt dit jaar...
(for the record: ik ben Schumi fan... )

.
  dinsdag 26 juni 2001 @ 16:20:37 #10
9756 Dentist
Toept over...
pi_1091436
quote:

Hungaroring heeft vaak spectakel. De laatste 2 jaar alleen niet meer. Hopelijk verandert dat, want het is toch meestal wel een leuke race.

Dentist

pi_1092538
Ik ben er in 1996 geweest en ik vond het voor de bezoekers een ultra gaaf circuit. Hypermodern, alles gasfalteerd, goed bereikbaar, goede voorzieningen....
Dat het qua races wat tegenvalt, tsja, dat kan gebeuren, maar als dit een circuit is waar je heel makkelijk achter de pits kunt komen (wat in 1996 heel goed kon en stond je gewoon naast de coureurs die hun handschoenen weggaven (wheeler, mazzelkont! ) dan is het zeker een aanrader!
  dinsdag 26 juni 2001 @ 18:56:10 #12
9915 slechts_op_bezoek
zeg maar Mees...
pi_1092557
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 16:20 schreef Dentist het volgende:

[..]

Hungaroring heeft vaak spectakel. De laatste 2 jaar alleen niet meer. Hopelijk verandert dat, want het is toch meestal wel een leuke race.

Dentist

Hungaroring schijnt te moeten wijken voor de GP van Rusland straks. Dus geniet er nog maar ff van zolang het duurt (ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe dat circuit in Moskou er uit gaat zien).
A man doesn't stop playing when he grows old, he grows old when he stops playing.
pi_1095966
quote:
Zelfs de coureurs vinden er niks aan, het ligt echt in the middle of nowhere.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe McLaren het gaat doen komend weekend, als het weer zo slecht is als in Duitsland, ben ik bang dat de werledkampioen van dit jaar al bekend is. Of te wel, van mij mag Ferrari wel een keer stilvallen...

En tja, Jos zie ik ook geen punten pakken.

O+. Ripley. O+.
  woensdag 27 juni 2001 @ 10:06:23 #14
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_1096002
Ideale (realistische?) top 6:

1. Ralf Schumacher
2. Michael Schumacher
3. Juan-Pablo Montoya
4. David Coulthard
5. Jos Verstappen
6. Jean Alesi

1e drie vanwege F1 Manager, lekker veel puntjes scoren
DC, omdat ik opvulsel nodig had
JV, omdat íe eindelijk weer es in de puntjes moet rijden. REGENRACE!
JA, omdat íe bij een regenrace ook lekker vooruitkomt, en puntjes bijeen kan sprokkelen voor F1 Manager

pi_1096026
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 18:56 schreef slechts_op_bezoek het volgende:

[..]

Hungaroring schijnt te moeten wijken voor de GP van Rusland straks. Dus geniet er nog maar ff van zolang het duurt (ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe dat circuit in Moskou er uit gaat zien).

Ben ook benieuwd hoe lang het circuit in Rusland het volhoudt. Rusland was geloof ik niet bepaald het veiligste land...
  woensdag 27 juni 2001 @ 10:17:54 #16
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1096079
Ben bang dat het weer een slecht weekend wordt voor ons BernieEcclestone. Als er geen regen is denk ik dat de roden uit Italie weer eens als eerste onder het zwart-wit geblokte doorrijden.

McLaren heeft het nog niet en Williams wordt weer goede tweede, voor Jos wordt het hopelijk weer eens een keer uitrijden en bij regen weet je het nooit, de band is rond

Hard, gemeen en snel
pi_1096502
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 10:17 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Ben bang dat het weer een slecht weekend wordt voor ons BernieEcclestone. Als er geen regen is denk ik dat de roden uit Italie weer eens als eerste onder het zwart-wit geblokte doorrijden.

...

Met regen gaan ze ook nog als eerste onder het zwart-wit geblokt door...
pi_1096630
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 11:12 schreef MixMasterMike het volgende:

[..]

Met regen gaan ze ook nog als eerste onder het zwart-wit geblokt door...

Juist dan. Met mooi zonnig en warm weer heeft Williams bewezen de snelste te zijn...
O+. Ripley. O+.
  woensdag 27 juni 2001 @ 16:41:00 #19
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_1098797
De weersverwachtingen voor dit weekend:

Vrijdag:
Licht bewolkt, min. temp: 15, max. temp: 25

Zaterdag:
Regen, min. temp: 15, max. temp: 25

Zondag:
Licht bewolkt, min. temp: 17, max. temp: 26

Duzzz, zoals het er nu uitziet, geen regenrace en redelijk warm. Behoorlijke kans dus voor Ralph. Hoewel ik denk dat DC gaat winnen.

Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
pi_1106914
Brazilaanse Humor
pi_1106968
He getsie wat flauw zeg!
pi_1115482
quote:
Verstappen: ,,Coronel is geen collega van mij'
MAGNY-COURS [ANP] - Jos Verstappen heeft vrijdag bij de Franse grandprix in Magny-Cours gereageerd op uitspraken van Tom Coronel, een andere bekende Nederlandse autocoureur. Hij voelde weinig voor een polemiek. ,,Tom Coronel is geen collega van mij. Dat zegt genoeg, dunkt mij'', zei de formule-1-coureur van Arrows na afloop van de vrije trainingen.
Twee jaar geleden was Tom Coronel kandidaat voor een stoeltje in de Formule 1 bij Arrows. In Elsevier verklaarde hij als kampioen in de Formule Nippon zelfs een contract op zak te hebben gehad maar dat plotseling aan Verstappen de voorkeur was gegeven. Een fout besluit, stelde Coronel in een reeks pittige uitspraken die ook in andere media werden afgedrukt ,,Ik had een hoop centen voor Arrows kunnen verdienen. Met een punt haal je al gauw 10 miljoen dollar binnen. Meerdere punten per seizoen lagen binnen bereik.'' Coronel zei verder nog over Jos Verstappen: ,,Nederland moet helemaal niet denken dat Verstappen een grandprix kan winnen. Dat kan-ie niet. Hij kan zijn gezicht laten zien, meer niet. Verstappen is geen vriend, nee. Jantje Lammers wel. Die heeft charisma, Verstappen niet. Jos kan heel hard autorijden en daarmee is alles gezegd. Hij heeft kansen gehad die anderen niet hebben gekregen. Als je na zeven jaar in de Formule 1 nog niet weet hoe het spelletje in elkaar zit, dan heb je het goed mis. Een Nederlandse F1-coureur met uitstraling zou de racesport hier een heel stuk verder hebben gebracht. Er zit niets wervends in Verstappen.''

,,Ik heb ervan gehoord'', zei Verstappen vrijdag met een smalende glimlach. Hij vond het niet de moeite persoonlijk kennis te nemen van genoemde strofen in het verhaal van Coronel. ,,Tom Coronel is geen collega van mij, want hij rijdt niet in de Formule 1. Hij weet niet hoe het in de Formule 1 toegaat. Meer wil ik er niet over zeggen. Het interesseert me eigenlijk helemaal niet wat hij vindt. Ik weet waar ik mee bezig ben en ik weet ook dat het team mij graag heeft als coureur. Het is gemakkelijk uitspraken te doen in de pers. Het is gebaseerd op jaloezie. Ik denk dat het hem heel veel pijn doet.''

pi_1115525
Coronel is een misselijk ventje. Bah! Stom jaloers aandachtrekkertje.
  vrijdag 29 juni 2001 @ 17:50:41 #24
9915 slechts_op_bezoek
zeg maar Mees...
pi_1115543
Zwiiiieeeeep!

Wat was dat?

Dat was het laatste beetje respect voor TC dat met een mooie boog in de vuilnisbak verdween!

A man doesn't stop playing when he grows old, he grows old when he stops playing.
  vrijdag 29 juni 2001 @ 17:58:49 #25
374 beelzebub
master of disaster
pi_1115578
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 10:09 schreef Light het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd hoe lang het circuit in Rusland het volhoudt. Rusland was geloof ik niet bepaald het veiligste land...

Zolang de baan is geasfalteerd en niet is bekleedt met koper lijkt me weinig aan de hand. En natuurlijk de putdeksels voorzien van een groot hangslot.

1ste vrije training was voor DC, maar dat zegt weinig natuurlijk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')