Aankomend weekend is er dus al weer een Grand Prix,de 10e van dit seizoen..
Deze keer gaat het hele circus van start in Magny-Cours voor de Grand Prix de France
Hopelijk wordt het niet weer zo’n ongelofelijk saaie optocht als zondag op de Nürburgring want daar zit Bernie echt niet op te wachten.
En dat Ons Jos het beter vergaat dan de laatste 2 GP toen die door cartrouble de zwart-wit geblokte vlag niet haalde.
The Circuit:
Zondag staan er - 72 tours van 4.250 km te wachten op de heren coureurs.
Lap Records:
Formule 1 Nigel Mansell Williams 1992 1'13"864
Racefiets Florian RousseauLOOK 1994 6'07"460
Last years action:
De Start
Het Vinger-incident
De Finish
Result of GP France 2000
1. David CoulthardWest McLaren Mercedes72 laps 1:38:05.538
2. Mika HäkkinenWest McLaren Mercedes+ 0:14.748
3. Rubens BarrichelloScuderia Ferrari Marlboro+ 0:32.409
4. Jacques VilleneuveLucky Strike BAR Honda + 1:01.322
5. Ralf SchumacherWilliamsF1 BMW+ 1:03.981
6. Jarno TrulliBenson & Hedges Jordan+ 1:15.604
Jos VerstappenArrows Supertec gearboxtrouble lap 25 EXIT
En ook Schumi kan zijn rode Bolide pakeren na 58 rondjes
Wat gaan we doen dit weekend:
Vrijdag:
1e Vrije Training 11:00-12:00
2e Vrije Training 12:00-13:00
Zaterdag:
3e Vrije Training 9:00-9:45
4e Vrije Training 10:15-11:00
Qualificatie 13:00-14:00
Zondag::
Warm-Up 9:30-10:00
The Race Start om 14:00
Dan nog het lijstje van crashes/spins tijdens de GP per coureur:
Juan-Pablo Montoya 4 stuks
Ralf Schumacher 3 stuks
Nick Heidfeld 3 stuks
Enrique Bernoldi 2 stuks
Jacques Villeneuve 2 stuks
Kimi Raikkonen 2 stuks
Giancarlo Fisichella 2 stuks
Heinz-Harald Frentzen 2 stuks
Rubens Barrichello 2 stuks
Jos Verstappen 2 stuks
Eddie Irvine 2 stuks
Mika Hakkinen 1 stuk
Fernando Alonso 1stuk
Pedro de la Rosa 1 stuk
Jenson Button 1 stuk
Olivier Panis 1 stuk
Jean Alesi 1 stuk
Magny-Course
Dat het dus maar een waar spektakel mag worden.
quote:uhhh ja ik ben niet helemaal wakker meer hoor volgens mij, maarre wat bedoel je nou met dat spins lijssie?
Dan nog het lijstje van crashes/spins tijdens de GP per coureur:
Voor de rest kewl hoor
Mijn top 6:
1. R. Schumacher
2. J.P. Montoya
3. D. Coulthard
4. Barrichello
5. Trulli
6. Villeneuve
* Dentist denkt dat Williams hier de eerste 1/2 van het seizoen gaat scoren en de spanning weer terug is in het kampioensschap.
Dentist
Nee dit circuit moet maar snel aan de kant gezet worden. Net zoals de Hungaroring.
quote:daar ben ik het mee eens. Er zijn genoeg andere circuits in Frankrijk waar een race gereden kan worden (bv. Paul Ricard) en die veel mooier zijn dan Magny Cours.
Op dinsdag 26 juni 2001 10:58 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Dat ze deze saaie [heel veel gescheld] race nog niet van de kalender geschopt hebben.. Het is een saai circuit waar het asfalt veels te strak is.. geen gekke hobbels ofzo die het een beetje leuk maken. Dat gekke franse circuit is uiterst slecht bereikbaar en heeft in de 10 jaar dattie op dit circuit verreden word eigenlijk nog nooit echt heel veel spectakel opgeleverd. Hooguit die ene regenrace die toen gewonnen werd door HHF. Maar verder?Nee dit circuit moet maar snel aan de kant gezet worden. Net zoals de Hungaroring.
quote:* Machiel zwaait ff met z'n toverstafje
Op dinsdag 26 juni 2001 00:22 schreef -ScuL- het volgende:
volgens mij spel je het alleen als Magny Cours.. voor de rest een prima verslagje
Trouwens wel gaaf vind ik dad record van Mansell wat nogsteeds staat
Mijn Top6:
1) M Schumacher
2) R Schumacher
3) D Coulthard
4) R Barrichello
5) JP Montoya
6) M Hakkinen
Ik heb eik een beetje medelijden met Mika Hakkinen dit jaar... Helemaal niks lukt dit jaar...
(for the record: ik ben Schumi fan... )
quote:Hungaroring heeft vaak spectakel. De laatste 2 jaar alleen niet meer. Hopelijk verandert dat, want het is toch meestal wel een leuke race.
Op dinsdag 26 juni 2001 10:58 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:Nee dit circuit moet maar snel aan de kant gezet worden. Net zoals de Hungaroring.
Dentist
quote:Hungaroring schijnt te moeten wijken voor de GP van Rusland straks. Dus geniet er nog maar ff van zolang het duurt (ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe dat circuit in Moskou er uit gaat zien).
Op dinsdag 26 juni 2001 16:20 schreef Dentist het volgende:[..]
Hungaroring heeft vaak spectakel. De laatste 2 jaar alleen niet meer. Hopelijk verandert dat, want het is toch meestal wel een leuke race.
Dentist
quote:Zelfs de coureurs vinden er niks aan, het ligt echt in the middle of nowhere.
Op dinsdag 26 juni 2001 10:58 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Dat ze deze saaie [heel veel gescheld] race nog niet van de kalender geschopt hebben.. Het is een saai circuit waar het asfalt veels te strak is.. geen gekke hobbels ofzo die het een beetje leuk maken. Dat gekke franse circuit is uiterst slecht bereikbaar en heeft in de 10 jaar dattie op dit circuit verreden word eigenlijk nog nooit echt heel veel spectakel opgeleverd. Hooguit die ene regenrace die toen gewonnen werd door HHF. Maar verder?
Maar goed, ik ben benieuwd hoe McLaren het gaat doen komend weekend, als het weer zo slecht is als in Duitsland, ben ik bang dat de werledkampioen van dit jaar al bekend is. Of te wel, van mij mag Ferrari wel een keer stilvallen...
En tja, Jos zie ik ook geen punten pakken.
1. Ralf Schumacher
2. Michael Schumacher
3. Juan-Pablo Montoya
4. David Coulthard
5. Jos Verstappen
6. Jean Alesi
1e drie vanwege F1 Manager, lekker veel puntjes scoren
DC, omdat ik opvulsel nodig had
JV, omdat íe eindelijk weer es in de puntjes moet rijden. REGENRACE!
JA, omdat íe bij een regenrace ook lekker vooruitkomt, en puntjes bijeen kan sprokkelen voor F1 Manager
quote:Ben ook benieuwd hoe lang het circuit in Rusland het volhoudt. Rusland was geloof ik niet bepaald het veiligste land...
Op dinsdag 26 juni 2001 18:56 schreef slechts_op_bezoek het volgende:[..]
Hungaroring schijnt te moeten wijken voor de GP van Rusland straks. Dus geniet er nog maar ff van zolang het duurt (ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe dat circuit in Moskou er uit gaat zien).
McLaren heeft het nog niet en Williams wordt weer goede tweede, voor Jos wordt het hopelijk weer eens een keer uitrijden en bij regen weet je het nooit, de band is rond
quote:Met regen gaan ze ook nog als eerste onder het zwart-wit geblokt door...
Op woensdag 27 juni 2001 10:17 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Ben bang dat het weer een slecht weekend wordt voor ons BernieEcclestone. Als er geen regen is denk ik dat de roden uit Italie weer eens als eerste onder het zwart-wit geblokte doorrijden....
quote:Juist dan. Met mooi zonnig en warm weer heeft Williams bewezen de snelste te zijn...
Op woensdag 27 juni 2001 11:12 schreef MixMasterMike het volgende:[..]
Met regen gaan ze ook nog als eerste onder het zwart-wit geblokt door...
Vrijdag:
Licht bewolkt, min. temp: 15, max. temp: 25
Zaterdag:
Regen, min. temp: 15, max. temp: 25
Zondag:
Licht bewolkt, min. temp: 17, max. temp: 26
Duzzz, zoals het er nu uitziet, geen regenrace en redelijk warm. Behoorlijke kans dus voor Ralph. Hoewel ik denk dat DC gaat winnen.
quote:MAGNY-COURS [ANP] - Jos Verstappen heeft vrijdag bij de Franse grandprix in Magny-Cours gereageerd op uitspraken van Tom Coronel, een andere bekende Nederlandse autocoureur. Hij voelde weinig voor een polemiek. ,,Tom Coronel is geen collega van mij. Dat zegt genoeg, dunkt mij'', zei de formule-1-coureur van Arrows na afloop van de vrije trainingen.
Verstappen: ,,Coronel is geen collega van mij'
,,Ik heb ervan gehoord'', zei Verstappen vrijdag met een smalende glimlach. Hij vond het niet de moeite persoonlijk kennis te nemen van genoemde strofen in het verhaal van Coronel. ,,Tom Coronel is geen collega van mij, want hij rijdt niet in de Formule 1. Hij weet niet hoe het in de Formule 1 toegaat. Meer wil ik er niet over zeggen. Het interesseert me eigenlijk helemaal niet wat hij vindt. Ik weet waar ik mee bezig ben en ik weet ook dat het team mij graag heeft als coureur. Het is gemakkelijk uitspraken te doen in de pers. Het is gebaseerd op jaloezie. Ik denk dat het hem heel veel pijn doet.''
Wat was dat?
Dat was het laatste beetje respect voor TC dat met een mooie boog in de vuilnisbak verdween!
quote:Zolang de baan is geasfalteerd en niet is bekleedt met koper lijkt me weinig aan de hand. En natuurlijk de putdeksels voorzien van een groot hangslot.
Op woensdag 27 juni 2001 10:09 schreef Light het volgende:[..]
Ben ook benieuwd hoe lang het circuit in Rusland het volhoudt. Rusland was geloof ik niet bepaald het veiligste land...
1ste vrije training was voor DC, maar dat zegt weinig natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |