abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15852520
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:19 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Het is anders duidelijk powermetal
Maar offtopic

Nightwish is ook geen powermetal dat is Sonata Arctica enzo. maar das idd offtopic, dus laten we het hier maar bij laten.
  woensdag 31 december 2003 @ 12:39:51 #202
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15852636
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:35 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Nightwish is ook geen powermetal dat is Sonata Arctica enzo. maar das idd offtopic, dus laten we het hier maar bij laten.

Over metal is er zelfs een apart topic, en ik denk dat de meesten het daar met me eens zijn.

Neemt overigens verder niet weg dat er idd nummers over LotR zijn. Blind Guardian heeft overigens een CD genaamd "Nightfall in Middle Earth".

[KNE]-Mod
pi_15852807
quote:
Op woensdag 31 december 2003 03:09 schreef kamagurka het volgende:
Sorry, maar als je deze film niet enigzinds ridicuul vind en niet kunt relativeren, maak ik me toch enige zorgen over je hoor. Leuk entertainment, maar ga er nu niet teveel in zien. Please!
Ik begrijp je niet helemaal. Relativeren? Ik weet niet precies hoe jouw kunstopvatting is, maar wat mij betreft moet film boeien, entertainen. En ik vond ROTK één van de sterkste staaltjes film entertainment van 2003.
pi_15852845
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:39 schreef ThE_ED het volgende:
Neemt overigens verder niet weg dat er idd nummers over LotR zijn. Blind Guardian heeft overigens een CD genaamd "Nightfall in Middle Earth".
Die hele cd gaat over The Silmarillion
pi_15852919
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:39 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Over metal is er zelfs een apart topic, en ik denk dat de meesten het daar met me eens zijn.

Celtic Mist had ook nog iets met LOTR, dacht ik.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_15852936
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:47 schreef Joppe het volgende:

[..]

Die hele cd gaat over The Silmarillion

Ok. *zwengelt mp3 dl sites aan*
Some say in ice
pi_15855114
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:49 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Ok. *zwengelt mp3 dl sites aan*

Hier: http://www.darklyrics.com/lyrics/blindguardian/nightfallinmiddleearth.html

De lyrics - hele stukken tekst uit The Silmarillion. En alle nummers zijn aanraders, geweldig mooie cd

woensdag 31 december 2003 @ 17:46:56 #208
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_15861757
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:16 schreef victorinox het volgende:

[..]

In de Extended Edition van The Two Towers zegt ie zijn leeftijd tegen Éowyn.
Ik geloof dat het idd ergens tussen de 70 en de 90 was.

87
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_15865715
Oei!
Heb ik net 8 pagina's over dit onderwerp ingeladen op het The Fellowship NL forum, zie ik dit staan. Ik denk dat ik dit maar niet ga lezen, dan ben ik over een uur nog niet klaar.
(5 topics x 250 posts = 1250 posts....)

edit: kwil wel even opmerken dat ik het jammer vind dat ik op drie kwartier afstand van de bioscoop woon, anders had ik 'm graag nog een keer gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door m021 op 31-12-2003 20:09]

Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_15871976
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:46 schreef Joppe het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet helemaal. Relativeren? Ik weet niet precies hoe jouw kunstopvatting is, maar wat mij betreft moet film boeien, entertainen. En ik vond ROTK één van de sterkste staaltjes film entertainment van 2003.

Wat geen fuck zegt, want 2003 was helemaal geen sterk filmjaar

Daarnaast: Ik bedoel dat het leuk is in de trand van starwars of ander visueel vermaak en goed gemaakt in die zin, maar relativeren betekent dat je ook de pompeuze, diepzinnig bedoelde onzin van die film kunt onderkennen als uberkitsch...
Niets mis mee, maar om nu alleen maar films die je overdonderen met sfx te beschouwen als top-of-the-bill en artistiek vind ik vrij kortzichtig en puberaal simplistisch. Misschien begrijp je me ooit nog wel ns..
Het oeverloze einde van deze film vind al genoeg reden om hem erg te kunnen relativeren. Maar dat kunnen Tolkien-fans eenvoudigweg niet geloof ik.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 1 januari 2004 @ 07:08:23 #211
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15872346
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 05:26 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Daarnaast: Ik bedoel dat het leuk is in de trand van starwars of ander visueel vermaak en goed gemaakt in die zin, maar relativeren betekent dat je ook de pompeuze, diepzinnig bedoelde onzin van die film kunt onderkennen als uberkitsch...
Niets mis mee, maar om nu alleen maar films die je overdonderen met sfx te beschouwen als top-of-the-bill en artistiek vind ik vrij kortzichtig en puberaal simplistisch. Misschien begrijp je me ooit nog wel ns..
Het oeverloze einde van deze film vind al genoeg reden om hem erg te kunnen relativeren. Maar dat kunnen Tolkien-fans eenvoudigweg niet geloof ik.

En het hoeft ook niet.
The Internets, I needs it..
  donderdag 1 januari 2004 @ 07:11:42 #212
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_15872355
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 07:08 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

En het hoeft ook niet.

Ga doorrrrrr!
  donderdag 1 januari 2004 @ 07:51:34 #213
11029 WiSeGuY187
goodfella 4 life
pi_15872468
quote:

[..]

nou laat me het zo zeggen ..... ik kende tolkien niet tot de films, maar ik durf wel voor me zelf te zeggen dat dit DE film in jaren is voor mij ..... kippevel krijg ik niet snel bij films.... en net als het verhaal dat het einde te lang duurde ...... een film van 10-12 uur eindig je niet in 10 minuten..... het gene waar ik me aan heb lopen ergeren bij de matrix ...... was wat mij betreft perfect bij lotr
you know that film ? what's it called ... the oklahoma kid... well i'm the oklahoma kid
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:16:41 #214
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15873311
Allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst mede LoTR liefhebbers!!!

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:46:12 #215
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_15873646
quote:
Maar dat kunnen Tolkien-fans eenvoudigweg niet geloof ik.
Je vergeet dat voor Tolkien-fans de film een stuk meer is dan voor de doorsnee bioscoop-kijker. Het is een visualisering van wat voor Tolkien-fans één van de prachtigste serie werken is die ooit is geschreven - en met de achtergrondkennis van de boeken in het hoofd zijn er dingen in de film die beter passen, terwijl ze voor niet-kenners misschien vreemd overkomen. Bovendien weten zij dat het werk van Tolkien een stuk complexer en uitgebreider is dan in de film ooit over zal kunnen komen.

Alhoewel het einde van RotK inderdaad wat beter had gekund. Het is mooi dat alle verhaallijnen afgerond worden, maar om er steeds een 'vals einde' in te zetten, werd wat vervelend. Enkele scenes hadden mooier in elkaar over kunnen lopen wat dat betreft.

pi_15876095
quote:

Ik denk niet dat ROTK pretendeert diepzinnig te zijn. Ja, er worden een aantal thema's behandeld, zoals dat gebeurt in elke film. Maar wordt daarmee verlangt naar diepzinnigheid? Ik zou dan bijvoorbeeld hetzelfde kunnen zeggen over bepaalde films van de door jou zo geliefde Kubrick. Die zogenaamde diepzinnigheid ligt er bij hem wat mij betreft wel maar al te vaak te dik op. ROTK vind ik helemaal niet diepzinnig. Het is een machtig verhaal waarin universele thema's als vriendschap, moed, verantwoordelijkheid en de strijd tussen het goede en kwade aan de orde komen. En dat alles niet op diepzinnige wijze, maar bijna op een banale manier.
En Inderdaad, de ROTK is af en toe bombastisch en hoogdravend, maar noem eens één avonturen/fantasy film waar dat niet het geval is? Het is de charme van het genre. En verlies ook niet het bronmateriaal uit het oog. En kitsch?
Ik vind het kortzichtig en puberaal simplistisch om te stellen dat het alleen maar om de sfx zou draaien. Miljoenen mensen, die alleen maar naar de bios gaan voor een computergetekende Gollum. Met een beetje denken kom je zelf ook wel tot de conclusie dat dat nergens op slaat. En artistiek - wat is artistiek? Is artistiek een film van een vage regisseur, gefilmd met minimale middelen en die maar in drie zalen door het hele land draait? Of zou het ook mogelijk kunnen zijn dat een blockbuster, waarin bijna een decennium liefde en hard werken is gestoken en die zoveel mensen weet te boeien, dat ook zo'n film iets artistieks heeft? We verzanden hier dan ook in het kwestie van smaak.
Je moet echter wel een bord voor je kop hebben om te denken dat het allemaal en alleen maar om de sfx draait. Om de prestatie van Jackson en co. te ontkennen. Om op basis van vijftien minuten een hele film in de ban te doen. Om.. ga zo maar door.

Ik heb er overigens een pesthekel aan als mensen zich zo denigrerend opstellen. En ik vond 2003 wel een aardig filmjaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 01-01-2004 15:10]

donderdag 1 januari 2004 @ 16:38:02 #217
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15878329
Joppe, ik kan het gewoon niet meer eens met je zijn .
pi_15879938
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:57 schreef Joppe het volgende:

[..]

Je moet echter wel een bord voor je kop hebben om te denken dat het allemaal en alleen maar om de sfx draait. Om de prestatie van Jackson en co. te ontkennen. Om op basis van vijftien minuten een hele film in de ban te doen. Om.. ga zo maar door.

Ik heb er overigens een pesthekel aan als mensen zich zo denigrerend opstellen. En ik vond 2003 wel een aardig filmjaar.

Ik had het niet beter kunnen zeggen.
quote:
Misschien begrijp je me ooit nog wel ns..

Ik heb een hekel aan mensen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben. Dit is een kwestie van smaak, meer niet.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_15882773
quote:
Rumors in early 2003 have it that the first cut is six hours long because of the amount of material from Tolkien's original story that remains to be covered.
Belooft wat voor de Extended DVD

Geweldige afsluiter van een van de beste trilogieen ooit

pi_15882883
Joppe, eens. De film zelf is waar het om gaat, en als daar toevallig goede muziek bij zit, is dat alleen maar beter.
Some say in ice
  donderdag 1 januari 2004 @ 19:47:27 #221
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_15882921
* onetouch heeft de boxset met soundtracks van alle drie de films besteld
  vrijdag 2 januari 2004 @ 07:56:38 #222
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15894001
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:41 schreef Duiveltja het volgende:

"Rumors in early 2003 have it that the first cut is six hours long because of the amount of material from Tolkien's original story that remains to be covered."

Belooft wat voor de Extended DVD

Geweldige afsluiter van een van de beste trilogieen ooit

*faints*

Ik hoop het zo dat de EE versie nog meer dan 40 minuten extra materiaal bij zit.

The Internets, I needs it..
pi_15894029
Zes uur!

!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 2 januari 2004 @ 09:39:42 #224
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15894509
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 08:07 schreef Jarno het volgende:
Zes uur!

!

Uhuh .
  vrijdag 2 januari 2004 @ 09:46:42 #225
1762 YPPY
Yppiaans
pi_15894553
Dat houd je toch niet vol?

Ik heb nog een intelligente vraag. Die Gollum valt van die rots af na het gevecht. Hij valt ongeveer op dezelfde plek naar beneden als het brood. Die Sam vindt wel het brood daar, maar de Gollum niet. Ineens is die Gollom bovenop het vuur waar de ring op moet. Is hij bijna onsterfelijk dat hij niet doodviel? Of kan hij alleen dood gaan door vuur?

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')