[edit]
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Orion-666- op 27-12-2003 21:18]
quote:Ik ongeveer zoals ik posts edit
Op zaterdag 27 december 2003 21:11 schreef Orion-666- het volgende:
edit: met een staalborstel
Alleen maar lucht, en heel af en toe eens een schone microvezeldoek, na eerst heel veel lucht en nog meer lucht.
Bedenk bij het gebruik van doekjes of wat dan ook, dat wanneer er een stofje onder het doekje zit, dat stofje als een graveerstift gaat werken ;'( .
Zoveel mogelijk doen dus met alleen lucht (uit een blaaskwast, maar dan zonder kwast......Nee, niet uit een blaas..... )
quote:Die pist er alleen overheen, en met een beetje geluk krabt ie ook over de lens
Op zaterdag 27 december 2003 21:18 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
ik laat de kat het vuile werk opknappen
lens .. tsss
quote:Dat heb ik
Op zaterdag 27 december 2003 22:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Eerst blaasbalgje met borstel, dan vlekjes met doekje.
Nadeel van microvezeldoekjes is dat ze naverloop van tijd steeds meer huidvet van je handen opnemen, en dat smeer je dan weer op de lens.
Uitwassen heeft geen zin want je krijgt het restant wasmiddel er nooit helemaal uitgespoeld, en bovendien waspoeder bevat ZAND!
Een lenscoating kan heel wat hebben, het is net zo hard als glas.
Maar een zandkorrel helaas ook...
quote:gewoon zon 100box kopen en na elke keer het doekje weggooien...
Op zondag 28 december 2003 17:56 schreef ventje5haar het volgende:
Bij vuilaanslag op de lens is wasbenzine een prima lensreiniger. Kan geen kwaad voor de lenscoating.
Voorzichtig poetsen met wattenstaafje, napoetsen met een tissue.
overgebleven stof met blaaskwastjeverwijderen.Nadeel van microvezeldoekjes is dat ze naverloop van tijd steeds meer huidvet van je handen opnemen, en dat smeer je dan weer op de lens.
Uitwassen heeft geen zin want je krijgt het restant wasmiddel er nooit helemaal uitgespoeld, en bovendien waspoeder bevat ZAND!Een lenscoating kan heel wat hebben, het is net zo hard als glas.
Maar een zandkorrel helaas ook...
quote:
Op zondag 28 december 2003 23:38 schreef Xilantof het volgende:
blaasbalgje voor stof. voor vlekjes moet ik nog wat hebben...tips?
Scrollwieltje pakken en zodanig draaien dat de boveste posts zichtbaar worden
Dat van die kat en die staalborstel moet je even vergeten, dat werkt allemaal wat rigoreus.
Mochten zich vlekjes op mijn optieken vormen (komt in de beste families voor) dan gebruik ik doorgaans van die lenstissues. Eerst lens met lucht ontdoen van stof. Daarna even over het oppervlak ademen en vervolgens met de tissue het vlekje verwijderen. Nooit kracht zetten, daar komt alleen maar ellende van.
Deze haal ik er af en toe af en maak ik dan schoon met een brillendoekje en desnoods wat wasbenzine.
Zonder UV-filter durf ik trouwens de straat ook niet op...
Toch wel met een zonnekap erop he? Anders zorgt het filter alleen maar voor extra strooilicht.
(Zonnekap: De goedkoopste manier om je fotokwaliteit te verbeteren.)
quote:Dit is van alles wat ik tot op heden heb gebruikt dé absolute uitblinker! Gaat erg lang mee, is 100% veilig en reinigt fantastisch. Zie hier voor meer info: http://www.lenspen.com/. Wordt in Nederland op de markt gebracht door Hama.
Op donderdag 1 januari 2004 19:04 schreef Briggy het volgende:...lenspen
quote:Later.... Een zonnekap kan ook nadelige gevolgen hebben voor je foto's. Donkere randen in de hoeken van de foto bijvoorbeeld (schaduw van de zonnekap).
Op woensdag 7 januari 2004 03:06 schreef ventje5haar het volgende:
"Zonder UV-filter durf ik trouwens de straat ook niet op..."Toch wel met een zonnekap erop he? Anders zorgt het filter alleen maar voor extra strooilicht.
(Zonnekap: De goedkoopste manier om je fotokwaliteit te verbeteren.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |