O wat voel ik me ellendig, ik verzuip zowat in mijn tranen. Hoe moet ik verder leven zonder baan, huis, liefde en al het andere wat belangrijk is in mijn leven?
* weemoedig treedt Hoekie de grotten binnen en gaat op zoek naar het allerdonkerste plekje om daar het einde van zijn leven in stilte verdrietig af te wachten
Tot ziens Faat
*zwaai*
Het oppervlakte van het voorwerp is droog en gerimpeld, het voelt aan als leer. Met ieder straalte licht dat er bij komt wordt het duidelijker.
Het is het uitgedroogde half vergane lijk van een oud eilandbewoner! De ingewanden zijn door nacht dieren weggevroten, het gat in zijn buik is daar het bewijs van. De ogen zijn al een tijdje vergaan, of hebben hetzelfde lot gevonden als de ingewanden van deze arme stakker.
Stevig in zijn handen geklemd is een gouden medaillion waarin zijn naam staat gekerfd met sierlijke letters...
CAIRON
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 25-06-2001 11:29]
* Na van de schrik te zijn bekomen bestudeerd Hoekie het lijk toch wat nauwkeuriger
Cairon z'n medaillon zit wel nog om de nek van het lijk, dus zou het dan toch waar zijn. Is dit Cairon's lichaam? Of is dit weer een streek van die kwelgeest of kwade kracht die mij al dit onheil heeft laten overkomen?
Het lichaam is nog intact, wat ook wel vreemd is want Cairon is toch al een tijd niet meer in leven. Misschien heeft het lichaam hier niet de hele tijd gelegen of bevat deze grot een atmosfeer die ervoor zorgt dat het lichaam geconserveerd blijft?
Wat moet ik nou doen? Zal ik anderen over het lichaam inlichten? Zullen ze niet schrikken?
* Dit alles heeft Hoekie toch wel erg geraakt. Hij gaat op een steen liggen en besluit even te kalmeren
Hoekie?? Hoekie!! * Er komt geen reactie.
Wat doen we Ardeum, zullen we naar binnen gaan?? * Equilan haalt uit een zak van haar jurk een kleine maar degelijke zaklamp te voorschijn en knipt hem aan. Ze schijnt er mee de grot in, maar de lichtstraal verdwijnt in de duisternis zonder iets te onthullen.
Hallo Hoekie, wat doe jij hier?
Hoekie?? Gaat het wel?? * Ze knielt naast hem neer en legt haar hand op zijn schouder. Zachtjes schudt ze een beetje. Hoekie!! Zeg eens wat!!
[me-Nog] steeds geen reactie. De elfengodin draait zich om naar Ardeum.[/me] Hij is erg koud, laten we hem naar buiten dragen en in het zonnetje zetten, misschien knapt hij daar wat van op
* Ardeum en Equilan pakken Hoekie onder zn schouders en slepen hem naar buiten. Daar zetten ze hem neer tegen een rots en gaan naast hem zitten.
Hij lijkt wel in een soort trance.. alsof hij vreselijk geschrokken is...
Zitten er spoken daarbinnen ofzo, of vleermuizen mischien?
* Equilan gaat er goed voor zitten en legt dan haar handen in Hoekie zijn nek. Voorzichtig glijden haar koele vingers over zijn huid, op zoek naar energetische drukpunten. Met langzame bewegingen masseert ze bepaalde punten, haar handen gaan gloeien en een prachtig gekleurde wolk verschijnt rond Hoekie's hoofd. Langzaam ontspannen de trekken van zijn gezicht.
Ik ben zo in de war
* Op dat moment komt Hoekie bij zn positieven. Equilan draait voorzichtig zn hoofd een kwartslag zodat hij ziet waar hij is; voor de ingang van de grotten.
Hoekie blijf maar even rustig zitten. We hebben je gevonden in de grot, hier vlak vooraan, je wilde niet wakker worden.. is er iets gebeurt in de grotten??
* Equilan haalt uit een andere zak van haar jurk een heupflacon en zet deze aan Hoekie's lippen. Hier een hartversterking... goed vertel maar ..
Hé Equilan, wie is die vreemdeling daar?
* Hoekie kijkt angstig in de richting van Ardeum
Heeft hij wat te maken met het lijk van Cairon dat daar in de grot ligt? En met het mooie medaillon eraan?
Het lijk lijkt nog helemaal in goede staat te zijn, terwijl Cairon al een tijd geleden gestorven is. Dat was nadat hij eerst door die geheimzinnige pilletjes van geslacht was veranderd.
Ik snap helemaal niet hoe het kan dat het lichaam nog niet vergaan is. En hoe komt het lichaam uberhaupt hier in de grot? En hoe lang ligt het er al? Heeft de atmosfeer in de grot het lijk geconserveerd?
En is het eigenlijk Cairon wel? Zijn medaillon hangt wel om het nek van het lichaam, maar na die geslachtsverandering is ook zijn lichaam helemaal qua vorm veranderd. Dus zelfs daar ben ik niet zeker van.
* Hoekie nog steeds vol van bangheid en vragen valt weer terug in Equilan's wonderschone armen. Hij heeft zijn ogen scherp gericht op Ardeum en wacht af of Equilan wat licht op deze rare zaken kan geven
[Dit bericht is gewijzigd door Hoekie op 26-06-2001 14:55]
[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 26-06-2001 15:03]
ik wil niet meer leven. Zoveel ongeluk is mijn deel geworden de laatste tijd. Mijn huisje kapot en afgebrand, mijn baan als koerier kwijt, er is geen liefde in mijn leven. Alles zit gewoon tegen..... het lijkt wel of een kwade kwelgeest het op mij gemunt heeft
Ik besloot daarom in de grot, ver van alle andere eilandbewoners, mijn dood af te wachten in stilte en verdrietig.
Faat is nog langs geweest om me wat te eten en drinken te brengen. Vervolgens liep ik verder de grot in en stootte plotseling tegen een raar voorwerp.
Equilan, loop maar met me mee. Ardeum blijf jij maar even buiten, het is niet zo groot in de grot.
Zo, Ardeum houd ik wel even van het lijk vandaan* denkt Hoekie
Nouja Ardeum is al weg... Hoekie komop, laat me zien wat je bent tegen gekomen in de grotten. * Equilan is er half en half van overtuigd dat het om niet meer gaat dan een vleermuiskolonie, die kunnen namelijk erg afschrikwekkend zijn in het donker als je ze niet verwacht.. hooguit een half vergaan dierenlijk. Maar in de staat zoals Hoekie was schrik je natuurlijk overal van, denkt ze vergoeilijkend.
Ze lopen door het donker, hun pad alleen verlicht door de kleine zaklamp van de godin, als Hoekie opeens stil staat.
* Hoekie wijst naar het lijk en pakt de zaklamp van Equilan over. Hij richt de lichtstraal recht op het medaillon waardoor het een goud-gele heldere glans afgeeft. De schittering staat in schraal contrast met de witte bleke kleur van het lijk.
Zie je dat medaillon Equilan? Zo mooi... maar met een afgrijselijke naam erop, namelijk Cairon.
Kan dit lichaam echt Cairon zijn? Weet jij hoe nog hij er uit zag nadat hij van geslacht veranderd was? Hij is al zo lang dood? Ik snap het allemaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |