Wanneer je dit hebt gedaan en jouw ouders op de hoogte zijn gesteld, ga je eerst kijken of je ouders je willen/kunnen helpen met jouw probleem!
Neem contact op met verschillende instanties (Riag/etc.)
Vertel deze mensen het verhaal hierbij zul je een soort van traject in gaan. Deze mensen gaan jouw helpen om je leven weer op de rails te zetten.
Wat mij altijd goed geholpen heeft is om een lijst met punten op te zetten.
Je gaat punten afronden en doorstrepen.
Het lijkt mij ook het beste om te stoppen met het uitoefenen van je beroep, dit hoeft niet voor eeuwig te zijn maar lijkt mij op dit moment het beste.
Voor het beroep moet je aardig goed in je schoenen staan en ik denk dat je nu al moeite genoeg hebt met het respecteren van ik mezelf.
Met moord bereik je niks ik heb er zelf ook een paar keer aan gedacht.
Maar houdt er verdomme goed rekening meer dat er mensen zijn die je er zoveel pijn mee doet!
Niet alleen je ouders maar wat denk je van je vrienden? Denk je echt dat die het fijn vinden om jouw dadelijk niet meer tussen hen in te hebben!
Zelfmoord is een uitweg die te slap is voor woorden!!
Er zijn nog zoveel oplossingen.
Ik zie het bij mij zelf ook ik heb zelf ook problemen mbt op ASS autisme aanverwante stoornis.
Ik ben bij mensen geweest die zeiden dat ik niks kon en beter maar bij ergon (schoffelen) kon gaan doen.
Of ik moest een opleiding kiezen 4 dagen werken 1 dag naar school MBO niveau 1 of 2.
Nu doe ik niveau 4, a 5 dagen werken in de week! gewoon omdat ik geknokt heb en die man die heb ik nooit meer gesproken!
Mijn ouders wel maar ik hoef hem niet te spreken ik ga mijn eigen weg! en ik bepaal zelf waar ik kom!
Je moet gewoon goed gaan praten met mensen vertel ze jouw verhaal wat je hartje in je voelt!
Laat je niet wegkicken die mensen zijn ervoor! ik weet zeker dat je het kan! en dat je daarna heel gelukkig wordt
Ps. stop met drugs!
En laat alles goed op papier zetten en neem een van je ouders mee naar de gesprekken met mensen die je krijgt!
[Dit bericht is gewijzigd door wil.lem_ske op 04-01-2004 01:21]
En je bent daar niet raar, er zijn meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Ik denk dat je daar nuttigere tips krijgt als wat je hier krijgt.
Serieus: lijkt me moeilijke situatie waarin je zit, maar als je echt wilt stoppen heb je veel steun nodig.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 04-01-2004 19:15]
quote:Tijdje doorwerken, geld sparen.
Op vrijdag 26 december 2003 11:34 schreef francoise het volgende:
Omdat ik zwart werk zal ik dus geen uitkering krijgen, ik kan ook niet in de ziektewet, en dat zou me juist een beetje tijd kunnen geven om mijn leven weer op de rails te krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 04-01-2004 18:51]
quote:doe eens ' normaal' soms zijn grapjes niet zo leuk.
Op zondag 4 januari 2004 15:12 schreef Bill.Lumbergh het volgende:
- edit: ga eens ergens anders kloten -
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 04-01-2004 18:51]
wat naar joh, ik kan me geen echte voorstelling maken van ej situatie maar ik kan het me wel proberen in te denken en dan vind ik het echt heel k*t. Ik hoop dat er inmiddels al een beetje verandering is gekomen?
Sommige reacties zijn een beetje erg 'loos' probeer die te negeren want er staan ook een paar hele goeie tussen. Het is klote om je alleenm te voelen, dat gevoel ken ik nl ook wle. Ik wens je veel sterkte.
liefs
mij
quote:Jij gaat dat meisje eerlijk, interessant en bovenal normaal werk aanbieden ondanks dat je weet wat ze hiervoor gedaan heeft?
Op zondag 4 januari 2004 15:12 schreef Bill.Lumbergh het volgende:
- edit: ga eens ergens anders kloten -
Wel enorm nobel van je moet ik zeggen!
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 04-01-2004 18:52]
Je hebt toch zelfrespect?
Je krijgt er misschien wel veel geld voor. Maar als je ander werk zoekt, kun je een carrière opbouwen etc. waardoor je meer zelfrespect krijgt, wat volgens mij je grootste probleem is.
Veel succes iig!
quote:Ja, waarom niet? Op deze manier kan je iemand toch nog een nieuwe kans geven, om hun verleden achter zich te laten.
Op zondag 4 januari 2004 17:50 schreef hollander172 het volgende:[..]
Jij gaat dat meisje eerlijk, interessant en bovenal normaal werk aanbieden ondanks dat je weet wat ze hiervoor gedaan heeft?
quote:Omdat ze hoer is zou ze geen "eerlijk, interessant en normaal" werk kunnen doen?!
Op zondag 4 januari 2004 17:50 schreef hollander172 het volgende:[..]
Jij gaat dat meisje eerlijk, interessant en bovenal normaal werk aanbieden ondanks dat je weet wat ze hiervoor gedaan heeft?
quote:idd, dat zul je altijd houden ben ik bang, de een is wat tactischer dan de ander, er zullen ook wel mensen zijn die twijfelen aan de echtheid van het verhaal en daarom misschien een "rare" reactie neerpennen (ook al praat dat het niet goed natuurlijk...) Toch maar het voordeel van de twijfel dan denk ik altijd
Op zondag 4 januari 2004 18:48 schreef -Irisje- het volgende:
Wat kunnen sommige mensen ontzettend bot reageren
Het beste is hulp zoeken. Al is dat voor veel mensen moeilijk. Weet niet hoe jij er tegen aan kijkt. In het begin werd er al geroepen zoek een leuke vriend. Jij reageerde meteen van. Zou jij een vriendin willen hebben die een hoer is? Je zegt zelf dat er negatief word gesproken over hoeren. Maar jij doet dit ook. Dat zie je in die reactie. Je doet als of hoeren minderwaardig zijn dan de gemiddelde nederlander. Terwijl je in je eigen verhaal zegt dat je veel negatiefe dingen hoord over hoeren. Terwijl jij dat zelf niet vind.
Door die opmerking laat jij zien dat je heel snel beinvloedbaar ben. Hoeren zijn minderwaardig. En dus ga jij daar van uit. Je zegt het zelf al. Je voelt je goedkoop. En daar door ga je andere dingen doen.
Kijk een oplossing kan ik je nu niet geven. Dit is gewoon omdat er vrij weinig bekend is van jou personelijk.
Je zou kunnen beginnen met stoppen werken. En op zoek gaan naar een normale baan. Al is het maar voor 2 dagen in de week. JE komt even krap te zitten met geld. Maar je moet er wat voor over hebben. Maar heb je er wel eens aan gedacht hoe mensen over je denken. Je hebt geen werk. Maar wel genoeg geld. Dat zet mensen aan het denken. Vergeet dat niet.
Nu heb ik zelf ook met iemand gesproken die min in vertouwen genomen heeft die zelf heel erg in de put zat. Niet precies het zelfde als jij. Maar wel een aantal dingen. Polsen door proberen te snijden. Eet probleem. Denken dat ze niemand meer had. En dat het nooit meer goed zou komen. Dit kwam door dat ze wat minder prettige dingen mee gemaakt had. Wat dat precies was is niet belangrijk.
Ik kan je vertellen dat ALS je wil. Je het kan bereiken. Alleen je moet het allemaal zelf doen. Niks gaat van zelf. Jij bent de gene die uit de put moet klimmen zelf. Echter zoek mensen die jou hier bij kunnen ondersteunen. Want dat is het belangrijkste.
Ik kan me indenken dat je het niet meer ziet zitten. Het is natuurlijk niet niks. Maar zoals ik eerder zei. Je moet het zelf doen. Begin met stoppen met werken. En ga op zoek naar een simpele baan. Al is het maar voor een paar dagen in de week. Om maar wat regelmaat te krijgen in je leven. Ga als verkoopster in een kleding winkel werken BV.
Ik weet niet hoe veel jij je vriendinnen vertrouwd. Maar vertel het hun. Of vertel het iemand anders. Kan gerust iemand zijn op BV MSN. Als die persoon jou maar ten alle tijden kan ondersteunen. En die jou volledig vertrouwd. Dat is het belangrijkste.
Heel veel sterkte
quote:Sorry hoor, maar een knipoog in dit moeilijke topic kan TS wellicht ook wel waarderen.
Op zondag 4 januari 2004 13:57 schreef KonnieKipke het volgende:
- edit: doe eens normaal -Serieus: lijkt me moeilijke situatie waarin je zit, maar als je echt wilt stoppen heb je veel steun nodig.
quote:Iemand die in de polsen zit te snijden zitten niet echt te wachten op een grapje
Op zondag 4 januari 2004 20:18 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Sorry hoor, maar een knipoog in dit moeilijke topic kan TS wellicht ook wel waarderen.
Dus ik zou naar m´n ouders gaan als je zeker weet dat ze van je houden
en dat zou wel zo zijn! Het is misschien super moeilijk, maar probeer
rustig dit met je ouders op te bouwen..
Anders zul je iemand moeten zoeken die jouw probleem begrijpt.
Misschien wel iemand die in het zelfde schuitje zat als jouw, en die
er ook van af is kunnen komen, en het op heeft kunnen lossen...
Ik wens je echt SUPER veel sterkte!
quote:Doe jij ff normaal man!
Op vrijdag 26 december 2003 11:36 schreef Yankee het volgende:
---Edit: doe ff normaal---
quote:Iemand die in de zelfde schuitje zit is geen optie. Op het moment dat het met die persoon mis gaat en een terug val krijgt. Trekt die de ander ook mee. De hou vast die je moet hebben moet van een sterk iemand af komen.
Op zondag 4 januari 2004 20:35 schreef NoRuleZ het volgende:
Anders zul je iemand moeten zoeken die jouw probleem begrijpt.
Misschien wel iemand die in het zelfde schuitje zat als jouw, en die
er ook van af is kunnen komen, en het op heeft kunnen lossen...Ik wens je echt SUPER veel sterkte!
En mensen die je brijpen is makkelijk maar niet noot zakelijk. Je moet iemand hebben die je ten alle tijden wil helpen. Eerlijk durft te zijn. En geen mening heeft over het geen wat zij doet.
quote:Ik sta er persoonlijk helemaal achter dat je serieuze dingen serieus moet benaderen, ik weet niet wat voor grappig iets er geplaatst was, maar ik ben ervan overtuigd dat je in elke situatie nog wel ns mag lachen hoor, iedereen gaat op een andere manier met ellende om, we leven niet allemaal ons leven volgens dezelfde maatstaven naar wat kan en wat niet kan, maar wat ik al zei, misschien was dit een erg misplaatste grap, daar kan ik niet over oordelen, maar ik houd zowiezo niet van de reactie van: daar zit de TS niet op te wachten, hoe weet jij nou precies wat voor type ze is? Misschien houd ze wel ontzettend veel van relativerende humor...... Dus niet direct zo hard oordelen
Op zondag 4 januari 2004 20:21 schreef ook_gek het volgende:[..]
Iemand die in de polsen zit te snijden zitten niet echt te wachten op een grapje
quote:Misschien maar misschien moet je bij dit soort onderwerpen het risico niet nemen bij mensen die je niet persoonlijk kent tenzij zij zelf met humor beginnen?
Op zondag 4 januari 2004 20:49 schreef Samson het volgende:[..]
Ik sta er persoonlijk helemaal achter dat je serieuze dingen serieus moet benaderen, ik weet niet wat voor grappig iets er geplaatst was, maar ik ben ervan overtuigd dat je in elke situatie nog wel ns mag lachen hoor, iedereen gaat op een andere manier met ellende om, we leven niet allemaal ons leven volgens dezelfde maatstaven naar wat kan en wat niet kan, maar wat ik al zei, misschien was dit een erg misplaatste grap, daar kan ik niet over oordelen, maar ik houd zowiezo niet van de reactie van: daar zit de TS niet op te wachten, hoe weet jij nou precies wat voor type ze is? Misschien houd ze wel ontzettend veel van relativerende humor...... Dus niet direct zo hard oordelen
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:48 schreef ook_gek het volgende:[..]
Iemand die in de zelfde schuitje zit is geen optie. Op het moment dat het met die persoon mis gaat en een terug val krijgt. Trekt die de ander ook mee. De hou vast die je moet hebben moet van een sterk iemand af komen.
En mensen die je brijpen is makkelijk maar niet noot zakelijk. Je moet iemand hebben die je ten alle tijden wil helpen. Eerlijk durft te zijn. En geen mening heeft over het geen wat zij doet.
quote:Helaas kom je pas in dit soort gevallen er achter wie je ECHTE vrienden zijn. En helaas zijn dat altijd maar heel weinig.
Op zondag 4 januari 2004 21:20 schreef fokje het volgende:[..]
In de eerste plaats handig _of misschien wel noodzakelijk_ iemand die TS iig de moeite waard vindt. Vriendin(nen) dus, of ouders. TS denkt misschien dat zij haar niet de moeite waard vinden omdat zij zichzelf niet de moeite waard vindt (om wat ze doet). Maar het zijn niet voor niets vriendinnen (om wie ze ís!).
EN het kan ook BV makkelijk zijn om met ik zeg maar wat. Met mij te spreken hier over. Ik ken haar niet. Dus ik heb geen oordeel over haar. Ze kent me niet. En de kans dat we elkaar zien is heel klein. Dat is dan makkelijker praten. Een onbekend iemand staat heel anders tegen over je dan mensen die je kennen.
quote:Klopt, maar daar kom je dan wel achter. En alleen dat te weten wie je vrienden echt zijn is bijzonder waardevol. Er zijn ook nog ouders in dit verhaal maar weet niet hoe die verhoudingen zijn, in de regel zijn dat ook de mensen op wie je altijd terug kan vallen.
Op zondag 4 januari 2004 21:29 schreef ook_gek het volgende:[..]
Helaas kom je pas in dit soort gevallen er achter wie je ECHTE vrienden zijn. En helaas zijn dat altijd maar heel weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |