Kerst, een feest dat zijn oorspronkelijke doel ver voorbij is geschoten.
[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 24-12-2003 22:51]
quote:Instemmend geknik.
Op woensdag 24 december 2003 22:42 schreef Simple_Mind het volgende:idd...
wat voor reacties verw8 je hierop??
quote:Helaas niet alleen in de US.
Op woensdag 24 december 2003 22:44 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Maar kerst is idd zijn doel voorbij geschoten, het is oorspronkelijk een feest van christenen, en is een soort van feest van 'de dagen gaan weer lengen', naast de viering van de geboorte van Jesus. Maar in Amerika hebben ze het idd té commercieel gemaakt...
trouwens... waarom gaan eigenlijk al die mensen dan naar de kerk, als ze toch de dag erna weer vrolijk verder vloeken! dan heeft dat naar-de-kerk-gaan toch geen enkele zin! Ga dan je tijd nuttiger besteden... gooi er nog een schepje bovenop op fok, of blijf lekker in je nest liggen... ofzow...
quote:Geloof het wel. Alles moet gezellig, kerstkransen, kersttafelkleed, kaarsjes, kerstboom, etc. etc.
Op woensdag 24 december 2003 22:55 schreef Just_Considerate het volgende:
En al dat schijnheilige zogenaamd gezellig gezin gedoe. Vinden jullie dat net zo ergerlijk als ik?
quote:bij ons hebben we dit jaar de kerstboom niet neergezet.... --> veel teveel moeite.. en ons huis hoort niet alleen met kerst, maar gewoon het hele jaar gezellig te zijn...
Op woensdag 24 december 2003 22:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Geloof het wel. Alles moet gezellig, kerstkransen, kersttafelkleed, kaarsjes, kerstboom, etc. etc.
quote:Inderdaad, dat hoort voor veel meer dingen te gelden, niet alleen met Kerstmis.
Op woensdag 24 december 2003 22:58 schreef Simple_Mind het volgende:[..]
bij ons hebben we dit jaar de kerstboom niet neergezet.... --> veel teveel moeite.. en ons huis hoort niet alleen met kerst, maar gewoon het hele jaar gezellig te zijn...
quote:Ja, maar mijn ouders vinden het belangrijk en hechten er veel waarden aan. Daarom heb ik er geen problemen mee om mijn mening een keer per jaar door te slikken en mee te doen. Al is het maar voor hun.
Op woensdag 24 december 2003 22:55 schreef Just_Considerate het volgende:
En al dat schijnheilige zogenaamd gezellig gezin gedoe. Vinden jullie dat net zo ergerlijk als ik?
quote:En zo gaat dat nog generaties door....
Op woensdag 24 december 2003 23:00 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
Ja, maar mijn ouders vinden het belangrijk en hechten er veel waarden aan. Daarom heb ik er geen problemen mee om mijn mening een keer per jaar door te slikken en mee te doen. Al is het maar voor hun.
quote:Ik probeer ook altijd mijn best te doen voor mijn ouders, maar daardoor heb ik wel een hekel aan kerst!
Op woensdag 24 december 2003 23:00 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
Ja, maar mijn ouders vinden het belangrijk en hechten er veel waarden aan. Daarom heb ik er geen problemen mee om mijn mening een keer per jaar door te slikken en mee te doen. Al is het maar voor hun.
quote:Totdat men zich bewust wordt van de gekte en de business eromheen en hopelijk niet zo langer door wil gaan. Maar dat kan nog wel even duren
Op woensdag 24 december 2003 23:02 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
En zo gaat dat nog generaties door....
quote:Hey, ik zorg er gewoon voor dat na mijn geen volgende generatie meer komt
Op woensdag 24 december 2003 23:02 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
En zo gaat dat nog generaties door....
Kinderen
quote:Jouw visie over kinderen was mij al bekend.
Op woensdag 24 december 2003 23:08 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
Hey, ik zorg er gewoon voor dat na mijn geen volgende generatie meer komt
Kinderen
![]()
quote:Maar Harry_Sack blijkbaar niet
Op woensdag 24 december 2003 23:08 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Jouw visie over kinderen was mij al bekend.
quote:Wat dat betreft heeft kerst een grote gelijkenis met Idols....
Op woensdag 24 december 2003 23:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Totdat men zich bewust wordt van de gekte en de business eromheen en hopelijk niet zo langer door wil gaan. Maar dat kan nog wel even duren
quote:TS is nu naar bed, dus je zult nog zo'n 10 uur moeten wachten op je antwoord ben ik bang
Op woensdag 24 december 2003 23:11 schreef Simple_Mind het volgende:
TS, hoe zou jij eigenlijk willen dat kerst gevierd werd??
in welke mate is het nog wel 'goed' of 'leuk' om versieringen te hebben etc ??
Wel goede vraag, dat wel
quote:Kijk, het mag best gezellig zijn enzo hoor. Maar dat iedereen dan hypocriet naar de kerk gaat en echt alles in de kerstsfeer moet zijn. Opgelegde gezelligheid is niet gezellig. De winkels zouden ook pas vanaf 10 december ofzo kerstspul mogen verkopen etc. etc.
Op woensdag 24 december 2003 23:11 schreef Simple_Mind het volgende:
TS, hoe zou jij eigenlijk willen dat kerst gevierd werd??
in welke mate is het nog wel 'goed' of 'leuk' om versieringen te hebben etc ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |