abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15663768
quote:
DEN HAAG - Target Automotive, een fabrikant van radarverklikkers, heeft woensdag het kort geding tegen de Nederlandse Staat verloren. De fabrikant stapte samen met concurrent Wexler naar de rechter in Den Haag omdat de radardetector per 1 januari wordt verboden. Volgens Target Automotive en Wexler is het verbod onrechtmatig.

Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat wil de apparaatjes verbieden omdat ze de effectiviteit van radarcontroles ondermijnen. De verklikkers waarschuwen de automobilisten voor flitspalen waardoor de bestuurders tijdig vaart kunnen minderen.

Volgens de minister brengen de radarverklikkers de verkeersveiligheid in gevaar, omdat ze aanzetten tot snelheidsovertredingen. De fabrikanten beweren echter dat de verklikkers geen enkele invloed hebben op de rijsnelheid van de automobilisten.

De rechter geeft 31 december schriftelijk toelichting.

Wat ik vreemd vind aan dit verhaal is dat ze de radar detectors willen verbieden omdat deze de effectiviteit van de radarcontroles ondermijnen. Het doel van die radarcontroles zou toch moeten zijn om de snelheid terug te brengen? En als je een radar detector hebt, ga je minder snel langs de snelheid controles dan wanneer je geen radar detector hebt ... Dus volgens mij is het doel van de snelheids controles niet om onze veiligheid te verhogen en dus de snelheid omlaag te krijgen, maar gewoon puur financieel...
pi_15663834
quote:
En als je een radar detector hebt, ga je minder snel langs de snelheid controles dan wanneer je geen radar detector hebt ... Dus volgens mij is het doel van de snelheids controles niet om onze veiligheid te verhogen en dus de snelheid omlaag te krijgen, maar gewoon puur financieel...
Je gaat alleen langzamer op dat punt, de bedoeling van de controles is je overal op de juiste snelheid te laten rijden.
Ik rij vaak zat te hard, maar je moet gewoon niet janken als je een bekeuring krijgt. Je kiest er voor de wet te overtreden so face the consequences. (overingens nog altijd zonder bekeuringen)
pi_15663867
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:49 schreef code4u het volgende:

[..]

Wat ik vreemd vind aan dit verhaal is dat ze de radar detectors willen verbieden omdat deze de effectiviteit van de radarcontroles ondermijnen. Het doel van die radarcontroles zou toch moeten zijn om de snelheid terug te brengen? En als je een radar detector hebt, ga je minder snel langs de snelheid controles dan wanneer je geen radar detector hebt ... Dus volgens mij is het doel van de snelheids controles niet om onze veiligheid te verhogen en dus de snelheid omlaag te krijgen, maar gewoon puur financieel...

Man o man, hoe leef jij nog in deze wereld. Je snapt toch zelf wel dat die mensen louter snelheid minderen bij een controle en daarna de verloren tijd weer inhalen door bij te gassen.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  woensdag 24 december 2003 @ 11:53:53 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15663879
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_15663920
mja best naadje dat de search het niet meer doet rond deze tijden. Maar inderdaad der zullen nog wel meer topics hier over gaan.
pi_15664098
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:53 schreef drugsgebruiker het volgende:

[..]

Man o man, hoe leef jij nog in deze wereld. Je snapt toch zelf wel dat die mensen louter snelheid minderen bij een controle en daarna de verloren tijd weer inhalen door bij te gassen.

Man o man, hoe leef jij nog in deze wereld. Je snapt toch zelf wel dat die controles er alleen maar staan om de overheid wat extra geld om te verspillen oplevert...
pi_15664160
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:53 schreef drugsgebruiker het volgende:
Dan moeten ze meer controleren zodat iedereen zich overal aan de snelheid houdt. Maar dat doen ze dus expres niet, anders zou er niemand meer te hard rijden. Zonder snelheids overtredingen zou nederland financieel ten onder gaan. Verhoog dan gewoon de belasting en laat iedereen lekker zijn gang gaan op de snelwegen (daar bedoel ik mee dat je gewoon met de stroom mee gaat rijden en niet rechts inhalen, etc)
pi_15664183
Blij dat ik mijn Quintezz net van de hand heb gedaan
  woensdag 24 december 2003 @ 12:06:04 #9
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_15664200
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:02 schreef Jalu het volgende:

[..]

Man o man, hoe leef jij nog in deze wereld. Je snapt toch zelf wel dat die controles er alleen maar staan om de overheid wat extra geld om te verspillen oplevert...

Eens.

Dit is gewoon een inkomstenbron die het OM op deze totalitaire manier veiligstelt. De teringhonden.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_15664235
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:05 schreef N4rf het volgende:
Blij dat ik mijn Quintezz net van de hand heb gedaan
Wie wil er een radar detector van mij kopen!?
  woensdag 24 december 2003 @ 12:08:14 #11
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_15664267
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:07 schreef code4u het volgende:

[..]

Wie wil er een radar detector van mij kopen!?

Wat voor één? Een raamplakker werkt niet in mijn auto...
pi_15664303
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ahum..

1-1-04 Detector Verbod, Wat nu?

quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:08 schreef Tjabbo het volgende:

dubbel

dubbel
pi_15664321
1 ding is zeker, als je wordt staandgehouden en ze vinden een detector kun je aangeven dat je hem gebruikt voor het vergaren van informatie voor bijvoorbeeld flitsservice.nl of voor Radio 538 / Noordzee etc.

Als ze je vragen om afstand te doen van je detector moet je GEEN verklaring tekenen. De politie moet je detector vervolgens bewaren tot na de rechtzaak (dus ook het transactie voorstel niet betalen).

Door het informatieverhaal duidelijk in als verklaring te laten opnemen kan je je bij de rechtzaak beroepen op het mensenrecht "vrijheid van vergaring van informatie"

pi_15664332
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:08 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat voor één? Een raamplakker werkt niet in mijn auto...

Helaas, het is een raamplakker. Misschien moet ik eens creatief gaan zijn en dat ding verbouwen tot een in-de-grill-detector
pi_15664334
Ja, veel hulp-modjes vandaag
  woensdag 24 december 2003 @ 12:12:09 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_15664358
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:11 schreef Jalu het volgende:
Ja, veel hulp-modjes vandaag
Hulpmodjes zijn okay

Mensen die te lui zijn om ctrl+f te gebruiken niet

pi_15664360
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:11 schreef code4u het volgende:

[..]

Helaas, het is een raamplakker. Misschien moet ik eens creatief gaan zijn en dat ding verbouwen tot een in-de-grill-detector

Helaas idd, zo'n warmtewerende voorruit is funest voor een raamplakker, ik heb mijn Quintezz er ooit om verkocht...
  woensdag 24 december 2003 @ 12:12:49 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_15664372
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:10 schreef code4u het volgende:

[..]

[..]

dubbel

dubbel is okay
pi_15665335
Er is al een topic over dit onderwerp open...
Jullie kunnen daar verder gaan...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')