Kvind Japanse films (althans degene die het westen halen) overigens over het algemeen wel goed.
Eindelijk heb ik 'm op DVD.
potvergielekes, zeg...
Wat een fantastisch gruwelijke film!
'Doet het pijn?'
quote:Ik niet, althans niet degenen die ik gezien heb (op After Life na).
Op maandag 25 juni 2001 01:21 schreef k_man het volgende:
Kvind Japanse films (althans degene die het westen halen) overigens over het algemeen wel goed.
Audition begon redelijk boeiend, maar op een gegeven moment werd 't te onsamenhangend. Dat zou kunnen staan voor de pijn die de hoofdrolspeler onderging, maar ik kon er niet veel mee.
Slecht vond ik 'm overigens niet, maar ik had liever iets in de trant van de eerste helft van de film gezien, in plaats van de zoveelste uiting van Japanners en hun sadistische trekjes.
Stick in.... stick in...
Maar voor de rest vond ik het geen fuck an.
quote:echt onderbouwen doe je niet he?
Op woensdag 12 maart 2003 14:01 schreef Mens-zoveel het volgende:
Stomme film, de gruwelijke stukjes (die op zich wel meevallen) maken de rest van deze butfilm echt niet goed....
quote:Jij bent duidelijk geen golfer.
Op woensdag 12 maart 2003 14:43 schreef Mens-zoveel het volgende:
Maar wat ik wel weet is dat ik hem veel te traag vond.
Dat 'trage' is kenmerkend voor Japanse films.
Daarna begint het verhaal pas echt, en dan vind ik het een redelijke film worden... de folterscene op het einde is best expliciet, maar daarom vind ik hem nou niet echt bijzonder goed of slecht.
Al met al een heel erg matige film... ondermaats zelfs.
quote:Dat mag je absoluut vinden, maar ...
Op vrijdag 18 juli 2003 20:30 schreef sweek het volgende:
Ik vind de film tot nu toe echt niks....
In het eerste uur en tien minuten gebeurt gewoon niks speciaals, en dit zou allemaal in 5 a 10 minuten kunnen worden verpakt.
Ik heb niks tegen trage films, maar deze is gewoon saai... je ziet eigenlijk heel weinig emotie, en de emotie die er is is nou niet echt geweldig gebracht. L'Homme Du Train of The Straight Story vind ik echt mooie langzame verhalen, maar dit is echt niks...Daarna begint het verhaal pas echt, en dan vind ik het een redelijke film worden... de folterscene op het einde is best expliciet, maar daarom vind ik hem nou niet echt bijzonder goed of slecht.
Al met al een heel erg matige film... ondermaats zelfs.
Er gebeurt juist ontzettend veel in het eerste uur naar mijn mening, alleen is dat niet in de grote dingen, maar juist in de kleine dingen. Het eerste uur verteld en verklaart heel veel van het laatste half uur. Ik vind het een heel mooi beeld geven van hoe iemand via hele kleine stapjes probeert de ander te veroveren.
Dat er weinig emotie wordt getoond is helemaal niet vreemd, da's een kwestie van cultuurverschil. In o.a. Japan is het helemaal niet gebruikelijk om je emoties te tonen, vooral negatieve emoties, dat is not done in het openbaar en vertaald zich ook enigszins in het leven thuis.
Door juist het eerste uur met zoveel opgekropte en moeilijk te uiten gevoels te werken, hakt het laatste deel er zoveel te harder in. Daarnaast zitten ook wel in het eerste deel al een aantal verwijzingen naar wat komen gaat en wordt de duistere kant van de vrouw in kwestie steeds duidelijker. Ik vond het in ieder geval een heerlijke film.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |