Maar kijk naar goudvissen die in een vijver zwemmen. Ze zijn dus wel wat gewend. En kunnen wel iets hebben
Ach, misschien verwacht ik wel teveel van ze
quote:Ze wilde rondjes zwemmen maar hebben elke keer hun kop gestoten omdat het niet rond is. Dus hebben ze nu een hersenbeschadiging opgelopen
Op maandag 22 december 2003 19:22 schreef Miss_WannaBe het volgende:
De bak is groot & vierkant ipv rond en ik heb er één een nieuwe naam gegeven...identiteitscrisis
Loop anders 's langs een dierenwinkel, of probeer het in het juiste forum (flora & fauna)
quote:Dat is dus helemaal NIET waar. In dierenwinkels wordt het water van goudvissen helemaal niet verwarmd.
Op maandag 22 december 2003 19:17 schreef dagizmo het volgende:
Jupz, water temp. iets omhoog verhoogt de activiteit dusdanig. Dat gebeurt in de dierenwinkels ook; overdag de temp. omhoog gooien, zodat de vissen actiever en dus aantrekkelijker zijn om te kopen.
Sterker nog: je goudvissen gaan dood als je het water verwarmt. Het water voor je goudvissen is het beste op kamertemparatuur. Dus tussen de 15 en 23 graden.
Lager overleven ze ook wel. Maar dan zijn ze dus minder actief en het is minder goed voor de levensduur van de vis.
Misschien komt het wel door de temperatuur ja, of is het te donker?
quote:Toen bleef hij overigens maar een beetje aan de oppervlakte dobberen. Echt vaag...
Op maandag 22 december 2003 21:03 schreef portier het volgende:
Mijn goudvis heeft is verkouden geweest omdat het water te koud was. Oppassen dus
.
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:27 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ze wilde rondjes zwemmen maar hebben elke keer hun kop gestoten omdat het niet rond is. Dus hebben ze nu een hersenbeschadiging opgelopen
quote:aha...de notoire rugzwemmer
Op maandag 22 december 2003 21:33 schreef portier het volgende:[..]
Toen bleef hij overigens maar een beetje aan de oppervlakte dobberen. Echt vaag...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |