abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2003 @ 12:11:38 #1
78084 ridderke
revolution evolution?
pi_15605160
Wat denken jullie van anorexia en bolumia:
heeft een van julliie het gehad of heeft iemand van jullie nu anorexia of bolumia? hoe zouden jullie ermee omgaan als jullie het zouden hebben, geef me jullie mening ik wil het graag weten!!
vrolijk kerstfees gelukkig nieuwjaar
pi_15605175
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:11 schreef ridderke het volgende:
hoe zouden jullie ermee omgaan als jullie het zouden hebben, geef me jullie mening ik wil het graag weten!!
Als je t niet hebt lijkt t me nogal moeilijk om hier antwoord op te geven...
pi_15605189
Hoe ik er mee om zou gaan als ik het zou hebben

Rare vraag, ik sta iig niet bij alle ziektes stil wat er zou gebeuren als ik ze zou krijgen

maandag 22 december 2003 @ 12:14:40 #4
34335 radiating
kapitein bromsnor :)
pi_15605250
wat is bolumia?
Is op weg naar sint juttemes
pi_15605259
wat ik zou doen als ik het zou krijgen?

zogauw ik dat wist zou ik echt naar de dokter gaan, vragen wat een gezond gewicht is en ondanks alles toch naar dat gewicht streven, ookal voelt dat nog zo "fout" enzo....

maarja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk enzo he...

pi_15605271
Het is Boulimia
pi_15605283
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:14 schreef radiating het volgende:
wat is bolumia?
soort volumia

maar dan niet met xander

maandag 22 december 2003 @ 12:19:17 #8
77787 FreyDing
It just tastes better
pi_15605382
Rare vraag.. Hoe kun je je inleven in een dergelijke psychische ziekte als je het zelf niet hebt

Bovendien zou het al een hoop schelen als je boulimia goed spelde..

Chum: "Dolphins! They think they're so cute! Oh, look at me, I'm a flippy little dolphin, let me flip for you!"
  maandag 22 december 2003 @ 12:19:26 #9
34335 radiating
kapitein bromsnor :)
pi_15605389
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:15 schreef moz het volgende:

[..]

soort volumia

maar dan niet met xander

lol, flauw....
Is op weg naar sint juttemes
pi_15605436
quote:
heeft een van julliie het gehad of heeft iemand van jullie nu anorexia of bolumia? hoe zouden jullie ermee omgaan als jullie het zouden hebben, geef me jullie mening ik wil het graag weten!!
waarom wil je dat weten?
"There was never a genius without a tincture of madness"
Aristoteles
pi_15605518
wat zou je doen als je het had

is een onlogische vraag.
anorexia en boulimia ontwikkel jezelf, het is meer een psychische aandoening.
en de mensen die het hebben, hebben zo een vervormd beeld van zichzelf dat ze zich hoe dan ook te dik vinden.
het laatste wat je dan doet is beseffen/toegeven dat je ziek bent...

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15605604
quote:
Even serieus hier mensen

TS, zou je je vraag misschien iets specifieker en uitgebreider kunnen maken?

Veel informatie over beide eetstoornissen vind je overigens op www.sabn.nl

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_15605607
Als ik anorexia zou hebben, zou ik zo weinig eten dat ik er als een lijk uit zou zien, en ik zou genieten van alle aandacht die ik zou krijgen. Ik zou zelfs doorgaan tot ik zou doodgaan want ik zou dan mijn volledige zelfbeeld halen uit mijn anorexia, zonder anorexia zou ik niet meer bestaan.
pi_15605643
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:26 schreef UltraBrain het volgende:
Als ik anorexia zou hebben, zou ik zo weinig eten dat ik er als een lijk uit zou zien, en ik zou genieten van alle aandacht die ik zou krijgen. Ik zou zelfs doorgaan tot ik zou doodgaan want ik zou dan mijn volledige zelfbeeld halen uit mijn anorexia, zonder anorexia zou ik niet meer bestaan.
Je moet niet zo uit je nek lullen over dingen waar je niks van weet. Anorexia patienten willen juist geen aandacht.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_15607026
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:26 schreef UltraBrain het volgende:
anorexia patienten proberen juist zo onopvallend mogelijk gewicht te verliezen enzo, in de hoop dat niemand er achter komt....
  maandag 22 december 2003 @ 13:52:57 #16
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_15608364
Ik ken een meisje die Anorexia had (en nog een beetje heeft).
Ze werd steeds dunner, zover dat ze er lichamelijke klachten van kreeg. Op een gegeven moment heb ik een heel goed gesprek met haar gehad, waarin ze aangaf dat ze niet meer durfde te eten en dat ze zich nog steeds te dik vond. Ik heb toen gezegd dat ze misschien maar eens meteen expert moest gaan praten, omdat ik me echt zorgen over haar maakte.gelukkig heeft ze dat inderdaad gedaan en loopt ze nu bij een dietiste. Ikzelf (man) zal waarschijnlijk nooit dergelijke stoornissen krijgen, maar ik vond het al heel sterk van haar dat ze er uiteindelijk zelf mee naar een expert is gegaan, nadat wij (een aantal vrienden en vriendinnen) haar om de beurt hebben aangesproken op haar probleem, om zo een bewustzijn te creeren. het heeft gelukkig gewerkt, ze is nu weer kerngezond en durft zelfs weer mee naar de Mac .

Maar wat doe je als je het zelf hebt??
Ontkennen, net zo lang tot je er echt ziek van wordt en je gedwongen wordt de waarheid onder ogen te zien. En dan nog ontkennen dat het zo erg is als iedereen zegt. Totdat je echt zo afgetakeld bent dat je niet meer kunt functioneren en naar de huisarts gaat met en bult klachten.
Ontkennen tot je kei hard gedwongen wordt te bekennen.
En dan de schaamtevolle weg terug naar gezondheid bewandelen.
Vele uren met dietisten en psychiaters.
Vrienden in vertrouwen nemen en op ze moeten leunen en steunen.
Dat lijkt me erg moeilijk, om aan je vrienden en familie volledige support te vragen in plaats van de allom heersende sceptische en zelfs spottende houding.

hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  maandag 22 december 2003 @ 21:13:29 #17
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_15620781
Ik ben zelf absoluut niet blij met mijn figuur, dat kan je misschien lezen ergens in mijn topic geschiedenis. In ieder geval. Wat je zou doen als je anorexia hebt: weinig eten. Wat je zou doen als je boulimia hebt: overgeven. Klinisch gezien.

Uiteindelijk kijk je niet meer naar jezelf in de spiegel, ben je de hele dag met je uiterlijk bezig (je voelt jezelf dik, je voelt ineens neukteugels en vetrollen, zogenaamd) je denkt de hele dag aan eten (denk ik) (niet zozeer van: ik wil eten, als meer van: Wat goed, ik heb niet gegeten- ik ga niet eten- ik heb alleen maar goeie dingen gegeten, zoiets) je probeert jezelf meestal te verbergen en je wilt niet dat anderen over je uiterlijk praten.

Denk ik zo. Eigenlijk, DENK ik, dat je gewoon een mega minderwaardigheidscomplex hebt op het gebied van uiterlijk en misschien, waarschijnlijk ook wel op innerlijk gebied.
Maar; ik ben natuurlijk een buitenstaander.

Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_16313217
quote:
Op maandag 22 december 2003 12:15 schreef moz het volgende:

[..]

soort volumia

maar dan niet met xander

pi_16313294
Even serieus: ik ben dus iemand die al 9 jaar aan een eetstoornis lijd, ik ben helaas met alledrie de eetstoornissen bekend, anorexia, boulimia, en binge eating disorder (b.e.d.).
Mijn ervaring: het is heel makkelijk om te krijgen, maar vreselijk moeilijk om vanaf te komen.
Ik ben geobsedeerd door mijn figuur, uiterlijk, voel me altijd veel te dik en sta heel erg vaak op de weegschaal.
Het zijn complexe aandoeningen. Zelf ben ik er al 3 keer voor in therapie geweest, maar heeft niks geholpen
Mijn ervaring is dat het het ene moment redelijk tot goed met me gaat, en op andere momenten (zoals nu, dood van mijn ex) dan komt het in alle hevigheid weer terug
pi_16314322
Het zo goed mogelijk verbergen, het onderwerp ontwijken als het aanbod komt ergens.
Je bent veel met je lichaam bezig en met het wel of niet eten. Je gebruikt middelen om naar je zieke doel te streven.

Als je het in wilt zien, en het uiteindelijk misschien toch tot andere door is gedrongen, proberen met steun van iemand hulp te zoeken, en te werken aan je probleem.

Wat ik er verder van denk, het zijn twee (drie, met b.e.d erbij) vreselijke ziektes en zoals bij vele ziekten is het inderdaad makkelijk om het te krijgen maar onwijs moeilijk om er weer vanaf te komen. Zeker als je het niet onder ogen wilt zien, en laten zien.

pi_16315303
Mijn vriendin had boulimia, vlak voordat ik haar leerde kennen was ze er eigenlijk net over, ze was in 3 maanden 15 kilo kwijt, gelukkig is ze weer bijna 10 kilo aangekomen sinds die tijd.

Ze was ook heel veel ziek, zwakke gezondheid. Vooral in het begin moest ik er oppassen met wat ik zei, geintjes konden erg verkeerd vallen. Ze heeft in het afgelopen half jaar 1x gehad dat ze is terug gevallen (dat was 2mdn nadat het 'over' was). Dit voorval is misschien wel deels mijn fout (ik was iets te veel bezig met ervoor zorgen dat zij goed at, het was op vakantie).

De afgelopen 4 maanden heeft ze helemaal geen problemen meer en eet als tevoren, toch ben ik nog regelmatig bang dat ze terug valt.

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_16315337
ik zal het iig nooit krijgen.
pi_16315515
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:08 schreef EmmYKuHh het volgende:
ik zal het iig nooit krijgen.
Waarom niet?
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:59:54 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16316747
ik kots weleens als ik heel veel heb gezopen en de volgende dag weer vroeg op moet. ik heb wel veel vriendinnen gehad met eetstoornissen, omdat ik op slank val. viel me vaak op dat ze het doen omdat hun lichaam op dat moment het enige is wat ze onder controle hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 16-01-2004 20:24]

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 16 januari 2004 @ 21:02:48 #25
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_16324738
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:59 schreef zoalshetis het volgende:
viel me vaak op dat ze het doen omdat hun lichaam op dat moment het enige is wat ze onder controle hebben.
Inderdaad, het is vaak een kwestie van controle, en veiligheid, hoe stom/raar dat ook mag klinken. Anorexia en boulimia zijn in wezen trouwens niet eens zo heel erg verschillend (BED hoort er trouwens ook bij).
TS: waarom wil je dit weten?
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')