quote:Laat ik nou net een zilverkleurige auto hebben
Uit een onderzoek van Nieuw-Zeelandse en Australische wetenschappers is gebleken dat zilverkleurige auto's veel minder vaak bij ernstige ongelukken betrokken zijn dan auto's met een andere kleur.In vergelijking met bijvoorbeeld witte auto's zijn zilverkleurige auto's twee keer minder betrokken bij ongevallen met doden of zwaargewonden. Bruine auto's zijn juist het vaakst betrokken bij een dergelijk ongeval, gevold door zwarte en groene wagens. De kleuren geel, grijs, rood en blauw hebben dezelfde ongevalsdichtheid als wit.
In het onderzoek, dat twee jaar duurde, is rekening gehouden met factoren zoals de leeftijd van de bestuurder en het dragen van veiligheidsgordels. De onderzoekers hebben geen oorzaak voor het ogenschijnlijke verband tussen de kleur en de betrokkenheid bij een ernstig ongeval. Wel pleiten zij voor meer zilverkleurige auto's als "effectieve passieve strategie", zodat het aantal verkeersslachtoffers daalt.
Wel vreemd zeg dat een kleur er ook maar iets mee te maken heeft?! Ik bedoel, okay, in slecht weer en slecht zicht op een onverlichte weg zou ik me nog voor kunnen stellen dat je een donkerkleurige auto over het hoofd ziet.
Maar dat zelfs witte auto's al tot 2 maal zovaak betrokken zijn bij ernstige ongevallen als/dan zilverkleurige
Weird
Een zilvergrijze Opel Vectra sedan met de traagste motor, een 2.0dti, de voorbeeldige rijder zou men zeggen.
En hij kan een partij dwars als je m hard de bocht in gooit en gas lift
quote:hehe, daar zitten nog trommelremmen op de voorwielen man!
Op vrijdag 19 december 2003 11:27 schreef Bastard het volgende:
Ik dacht de mintgroene auto's van Suzuki zoiezo aanvoerder waren van "auto die minst betrokken raakte bij een ongeluk".
quote:oeps!
Op vrijdag 19 december 2003 11:26 schreef -Eddow- het volgende:
Zilverkleurige auto's het veiligst
Niet gezien, gooi deze maar dicht dan jacco/mutz
En nooit aanrijding mee gehad
quote:Je gaat me toch niet vertellen dat je in een roze auto rijdt he?
Op vrijdag 19 december 2003 11:30 schreef AngelWings het volgende:
en knalroze dan?
quote:Hebben ze ook rekening gehouden met het feit dat zilver de minst-voorkomende kleur is en bruin de meest voorkomende?
In het onderzoek, dat twee jaar duurde, is rekening gehouden met factoren zoals de leeftijd van de bestuurder en het dragen van veiligheidsgordels.
Nu zit die dicht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |