abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15500390
Ik schrijf dit om het van me af te schrijven en hopelijk komen er nog wat tips waar ik wat mee kan.

Het begon dinsdag avond. Ik was met een vriend naar TLOTR Marathon en tijdens de eerste film kreeg ik een SMSje van mijn vriendin. Met daarin de mededeling dat ze door haar ouders in elkaar geslagen is. Toen heb ik haar eerst een SMSje terug gestuurt en in de pauze haar ff gebelt. Toen heb ik afgesproken dat ik haar vanmorgen om 7 uur op zou halen. Meer kon ik op dat moment niet doen.

Toen ik er vanmorgen om 7 uur was stond ze al buiten. Ik lag pas om 4:45 in mijn bed en moest er hierdoor weer om 6:15 uit dus ik had maar 1.5 uur geslapen. Toen heb ik daar eerst een tijdje met haar staan knuffelen. En aangezien het tijdens het eten gebeurd was heeft ze sinds een uur of 19 niks meer gegeten dus zijn we naar een bezinepomp gereden om wat eten te halen. daar hebben ook weer een tijdje in de auto zitten knuffelen. En toen ben ik met haar naar haar school gegaan.

Daar heeft ze het eerst vertelt aan de leerling coordinator voor het eerste leerjaar. En ook gezegt dat ze dus echt niet meer naar huis wilde. Toen hebben we daar met hem en de directeur over gehad. Maar aangezien mijn vriendin in de derde zit gaat er een andere coordinator over. Die vind het ook niet goed dat ik iets met mijn vriendin heb, het leeftijds verschil is nogal behoorlijk groot. Ik 20 zij 14. Dus bij die gesprekken mocht ik niet bij zijn. Toen is er nog niet echt veel afgesproken omdat die vader van haar niet te berijken was. Toen moesten ze dus wachten tot dat hij zou bellen en hebben ze mij weggestuurt. Ik ben toen naar school gegaan.

Toen kreeg ik al na een tijdje een SMSje dat ze niet tijdelijk bij ons(mij) mag komen omdat ze mij dus te oud vinden. Ik kwam overigens wel 2 uur te laat op school. En rond een uur of 1 kreeg ik een SMSje dat ze weer thuis was.

Toen ben ik naar mijn leeraar gegaan om te vragen of ik weg mocht en dat mocht gelukkig. Daarna ben ik naar haar school gereden. En heb ik verhaal gehaald bij die coordinator. Die kon me niet echt veel vertellen dan dat ze het er zelf mee eens was. En dat ze haar en haar ouders een telefoon nummer van een hulp organistatie hebben gegeven. En verder zat er bij dat gesprek die ochtend ook een agent bij dus heeft hij me door gestuurt naar de politie. Maar als "nuitenstaande" konden ze mij dus niks vertellen en die agent was natuurlijk ook nog vrij. Maar ik heb mijn nummer door gegeven en gelukkig belde hij me na een tijdje. En in het gesprek met hem kwam het er op neer dat ik niks kon doen en dat mijn vriendin zelf om hulp moest vragen. Daarna heb ik nog ff aan die coordinator dat telefoon nummer gevraagt.

En toen ik het gebouw uit liep kwam ik gelukkig die oude coordinator van haar tegen. Maar hij kon ook niks doen. Al is hij wel een heel stuk aardigger. Mijn vriendin was twee jaar geleden ook al een keer weggelopen van huis en daar heeft hij toen in bemiddeld. Het is dus ook iets dat al veel langer gaat tussen mijn vriendin en haar ouders. (Ik ken haar nou pas 1.5 maand)

Maar ja. toen ben ik dus maar naar huis gereden en heb ik eerst zelf die hulp lijn proberen te bellen. Want als zij dat zou moeten doen was ik bang dat ik er weer buiten gehouden werd. Maar daar konden ze mij niks vertellen omdat ik maar een "derde" was. Uiteindelijk ben ik er wel achter gekomen wie haar begeleider destijds was en er vandaag ook weer bij was. Maar die was natuurlijk niet te berijken. Dus hebben ze haar een mailtje gestuurt met het verzoek om mij te bellen. Maar dat is nog steeds niet gebeurd.

En ondertussen wou ik nog steeds mijn vriendin bij haar thuis weg hebben. Want zij is hier echt niet gezelliger op geworden en die ouders waren ook nog boos. Dus ik had heel erg het idee dat het gewoon weer uit de hand zou lopen.

Toen op den duur belde ze op dat ze bij mij mocht komen dus ben ik als een gek daar naar toe gereden en heb haar opgehaalt. Volgens haar had haar moeder (sinisch) gezzegt dat ze Stefan (ik) moest bellen en daar naar toe moest gaan. En dat heeft ze dus ook gedaan.

En toen ze hier was kreeg ze een SMSje van haar ouders dat ze om 9 uur thuis moest zijn. En een tijdje later belde haar schoonzus op om te vragen waar ze was. Al was dat volgens mij al hardstikke duidelijk maar ok. Zij was ook echt niet van plan om naar huis te gaan. Maar om een paar dagen hier te blijven en dan via die hulp instantie het op te lossen. Maar ik heb toen ook nog even met die schoonzus gesproken en die had gezegt dat ik haar moeder moest bellen. Dus dat hebik toen ook gedaan en haar ouders vonden dat ze naar huis moest komen. Iets waar wij het dus absoluut niet mee eens waren. Maar ok, toen vroeg haar moeder of ze mijn moeder kon spreken. Maar die was nog niet thuis. Dus zodra mijn moeder thuis kwam heb ik haar naar haar ouders laten bellen. En daar kwam uit dat ze naar huis moest. Ze is minderjarig dus haar ouders kunnen dat gewoon bepalen. Wij waren het er nog steeds niet mee eens maar met heel veel moeite heeft mijn moeder haar toch maar naar huis gebracht.

Daar hebben we nog ff gepraat en volgens haar ouders had ze het helemaal zelf verdient. (maar hoe kan een kind het verdienen om in elkaar geslagen te worden?) Verder had die moeder ook niet gezegt dat ze naar Stefan (mij) mocht maar dat ze dan wel een paar dagen naar hulp instelling mocht. (wat daar nou precies gezegt is weet ik niet. Dat is haar woord tegen dat van haar moeder) Maar uiteindelijk is zij naar bed gegaan en ik weer naar huis. Nou ga ik morgen weer met haar naar haar school en dit keer laat ik me niet buiten sluiten.

Dit is het hele verhaal zo compleet mogelijk. Het is weer een lange post geworden. Maar ja.... Ik heb het nou iig van me af geschreven en hopelijk komen er nog tips waar ik iets aan heb. Ik ben namelijk nog steeds van mening dat ze gewoon een tijdje weg moet thuis om tot rust te komen. Maar haar ouders vinden dus van niet. Maar ik wil het ook niet erger maken dan het al is.

Verder is aangifte doen bij de politie ook een optie. Maar ik denk dat we toch eerst moeten proberen om het zo op te lossen.

Alle lezers al vast bedankt.

Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_15500530
hoelang heb je iets met dat meisje?
pi_15500541
ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt, succes ermee!

sterkte, 't lijkt me allemaal erg lastig, doch wel beetje begrijpelijk (nouja, op het in elkaar slaan na dan)

- edit: een paar opmerkingen verwijderd. Lees de faq even alsjeblieft -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:24]

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_15500544
hey als het niet zo wordt opgelost MOET je gewoon de politie bellen. En de kinderbescherming. En dan kan ze waarschijnlijk niet bij jou terecht, maar iig bij een pleeggezin. Waar ze NIET in elkaar wordt geslagen....
Wat ontzettend raar dat ze zo doen op school. Alsof hun probleem met jou belangrijker is dan dat ze wordt mishandeld
pi_15500589
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:14 schreef Mr_Knoxville het volgende:
hoelang heb je iets met dat meisje?
Hij kent haar anderhalve maand, staat gewoon in de tekst.
Ik ga naar huis.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2003 @ 00:17:21 #6
43556 miss_dynastie
pi_15500620
Helaas rust er in Nederland een gigantisch taboe op mishandelde kinderen en doen veel instanties of ze niet bestaan. Ook ik ben het huis uit gevlucht, toen mijn moeder voor me stond met een zwaar voorwerp om mijn hersens in te slaan... ik heb nog gauw een deur open kunnen zetten, terwijl zij de telefoonstekkers kapot trok. Op mijn mobieltje heb ik mijn vriend gebeld en die is me komen halen! Ik weet zeker dat ik er anders niet meer was geweest. Ik was gelukkig al 17 en bovendien kreeg mijn moeder een uitkering omdat ze een kind onder de 18 verzorgde (ANW). Ik heb gedreigd aangifte te doen, dan zou ze dus haar uitkering verliezen, en lui als ze is wil ze dat niet, natuurlijk. Helaas is jouw vriendin een stuk jonger. Heeft ze geen opa/oma/vriendin waar ze naar toe kan, want jullie zijn natuurlijk ook maar kort bij elkaar. Sterkte!
  donderdag 18 december 2003 @ 00:19:32 #7
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_15500676
- edit: reactie op offtopic -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:24]

pi_15500678
Ten eerste hebben de anderen niets te zeggen dat ze jou te oud vinden voor haar. Verder zou ik gewoon via instanties werken die daarvoor zijn opgericht. Scholen/Mentoren geven toch al vaak de schuld aan overdrijven van het kind en de puberperiode.

succes iig.

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_15500681
haar ouders hebben gelijk (ik doel dus niet op dat slaan)..maar ze is idd minderjarig en als haar ouders zeggen dat ze naar huis moet komen dan moet dat, ook al willen jullie dat niet.
en jij kan alleen maar een steun zijn voor je vriendin...je moet je er niet teveel mee bemoeien, dus niet in discussie gaan met die ouders van je vriendin

voor de rest sterkte gewenst voor jou en je vriendin

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_15500682
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:15 schreef nietzman het volgende:

[..]

Hij kent haar anderhalve maand, staat gewoon in de tekst.

gek he dat ik ergens overheen lees met zo'n lap tekst.

In dat geval vind ik dat jij er volledig buiten staat. Als het nou al een serieuze relatie was welke minimaal een half jaar aan de gang was was het een ander verhaal. Dit zijn familie zaken en daar heb je je na anderehalve maand niet meet te bemoeien vind ik. Ik snap dat je het klote vind maar er is sowieso weinig wat je kan doen en ik als ouder zijnde zou het ook niet echt trekken als mijn dochter van 14 met een jongen van 20 thuis zou komen die zich ook nog eens zou bemoeien met het rijlen en zeilen binnen de familie.

succes

pi_15500723
ALs ze echt in elkaar geslagen is en er is al politie bijgeweest hoeft ze niet eens aangifte te doen. Tegenwoordig kan de politie zelfstandig ingrijpen c.q. vervolgen in het geval van huiselijk geweld.
Het feit dat er politie bij is geweest en er niet vervolgd wordt, lijkt mij een indicatie dat het met dat in elkaar slaan wel meevalt.
Ze zal wel een paar tikken hebben gehad, maar niet voldoende voor de politie om in te kunnen grijpen.
Ik raad jullie aan het even aan te kijken, maar er in ieder geval wel melding van doen (bijvoorbeeld bij het AMK). In geval van herhaling staat er dan iets op papier, hetgeen jullie positie een stuk sterker maakt.
Laat haar zoveel mogelijk zelf doen. Als jij je er als 20-jarige teveel mee gaat bemoeien, krijg je toch de schijn tegen.

Success ermee!

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:21:34 #12
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_15500725
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:19 schreef Emme-r-tje het volgende:

- edit: helemaal niet leuk. Ga even buiten afkoelen of ergens anders trollen -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:23]

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  donderdag 18 december 2003 @ 00:23:29 #13
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_15500787
- edit: reactie op offtopic -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:26]

donderdag 18 december 2003 @ 00:23:59 #14
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15500809
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:14 schreef Shirin het volgende:
hey als het niet zo wordt opgelost MOET je gewoon de politie bellen. En de kinderbescherming. En dan kan ze waarschijnlijk niet bij jou terecht, maar iig bij een pleeggezin. Waar ze NIET in elkaar wordt geslagen....
Wat ontzettend raar dat ze zo doen op school. Alsof hun probleem met jou belangrijker is dan dat ze wordt mishandeld
Ik zou inderdaad de kinderbescherming bellen, zoiets is echt niet te geloven.
Weet je zeker dat ze dat 'in elkaar slaan' niet overdreven heeft en dat het niet een paar tikken waren? Niet dat dat goed te keuren is maar bij 'in elkaar slaan' krijg ik nogal wat vage in elkaar beuk beelden en dat kan ik me moeilijk voorstellen.

Het klinkt erg sussend opgelost en de politie doet er zo te lezen ook niet echt bijster veel aan... de kinderbescherming bellen lijkt me verstandig. Ik weet alleen niet hoe dat zit met uit huis plaatsen... dat duurt nogal even en ik weet niet of ze haar voor die tijd dan nog es een flinke afranseling geven...

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_15500817
- edit: ophouden geldt ook voor jou -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:28]

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2003 @ 00:25:19 #16
43556 miss_dynastie
pi_15500847
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:19 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

gek he dat ik ergens overheen lees met zo'n lap tekst.

In dat geval vind ik dat jij er volledig buiten staat. Als het nou al een serieuze relatie was welke minimaal een half jaar aan de gang was was het een ander verhaal. Dit zijn familie zaken en daar heb je je na anderehalve maand niet meet te bemoeien vind ik.

Nee, daar heb je echt helemaal gelijk in. Dat zei ook al mijn familie en mijn moeders vrienden: we vertellen het maar niet tegen haar man, het kind zal er wel niet zoveel last van hebben, het zijn familiezaken.... inderdaad, mijn blauwe plekken en de poging tot doodslag (of in elk geval de voorbereidende fase) van mijn moeder moet echt gezellig binnen de familie worden gehouden
quote:
Ik snap dat je het klote vind maar er is sowieso weinig wat je kan doen en ik als ouder zijnde zou het ook niet echt trekken als mijn dochter van 14 met een jongen van 20 thuis zou komen die zich ook nog eens zou bemoeien met het rijlen en zeilen binnen de familie.

succes

Nee, en zeker niet als die jongen door heeft dat je je dochter verrot slaat. Dezelfde reactie had mijn moeder toen ik op mijn zestiende thuiskwam met een jongen van 24. Maar weet je: klappen maken je volwassen!!!!!!!!!!!!! Bovendien: als die jongen van 24 er niet was geweest, dan had ik nu ook in een kist gelegen
  FOK!fossiel donderdag 18 december 2003 @ 00:29:43 #17
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_15500951
Waarom wordt ze geslagen dan?
Ik bedoel, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de aanleiding.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 18 december 2003 @ 00:31:32 #18
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_15500997
mmm, was dit topic net ff een aantal sec. dicht??? of was dit maar de verbeelding?
  donderdag 18 december 2003 @ 00:31:38 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15501005
Even dichtgeweest om op te schonen. En dan nu graag normaal verder...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_15501014
ik persoonlijk zou dr ongeloofelijk lijp van worden... maar het leeftijdsverschil is daarbij n groot probleem, en kan goed een grote bron van frustratie zijn bij haar ouders, die dan waarschijnlijk ook niet weten wat ze daar mee aanmoeten... 1 ding is zeker, dat ze daar weg moet.
dit zou wel problemen op kunnen leveren voor jullie relatie....
je kan haar onmogelijk in huis nemen, ze is 14 en dat maakt jou de boosdoener in dat geval...

ik ben overigens van mening dat je goed moet nadenken over of jullie relatie wel goed voor je vriendin is.
nu kan ze de steun goed gebruiken, maar op de lange duur moet ik je toch aanspreken op je verantwoordelijkheidsgevoel, aangezien een meisje van 14 onmogelijk volwassen genoemd kan worden...
tuurlijk, nu vind ze alles gaaf, maar denk eens eerlijk na over hoe zij hierop terug zal kijken over n jaar of 4...

dat valt vantevoren niet te zeggen, maar aangezien jij de enige bent die hier de verantwoordelijkheid voor kan dragen moet je toch de kosten tegen de baten afwegen voor haar...

en ik moet zeggen dat als mijn zusje toen ze 14 was met n kerel van 20 was thuisgekomen, ik ongeacht van wat zij dr van vond er n einde aan had gemaakt, maakt niet uit hoe.

maargoed, dat rechtvaardigt niet dat ze in elkaar geslagen word door haar ouders.

alles eraan doen om hulp voor haar te regelen, maar denk er nog eens over.

succes.

donderdag 18 december 2003 @ 00:37:37 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15501152
Onderduiken zodat ze niet nog een pak slaag hoef te voorduren? Want dat zal ook wel komen als ze kinderbescherming belt...
pi_15501176
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:29 schreef RemCow het volgende:
Waarom wordt ze geslagen dan?
Ik bedoel, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de aanleiding.
jah idd... ik ook

Ik stel me bij in elkaar geslagen echt iets voor dat je vriendin op de grond ligt en door der pa en ma in elkaar gebeukt wordt. Defineer 'in elkaar geslagen'.

pi_15501248
Ik ben die 1.5 maand dat ik haar nu ken wel heel erg close. Dat vinden haar ouders ook niet leuk dat we elke dag bij elkaar zijn. Maar nou is ze een keer een avond zonder mij...

En dat in elkaar slaan is ook relatief. Ze heeft wel een aantal klappen gehad. En ze is van de keuken naar de hal en daarna naar buiten gegooit. Maar dat weet ik allemaal niet precies. Ik was er niet bij.

En zij heeft een hekel aan haar familie. Dus als het aan haar zou liggen zou ze vandaag nog weggaan. Maar ja, dat gaat dus niet. Maar zelf heeft ze ook niet echt super veel zin om mee te werken aan een therapeut. Tenminste zo was het twee jaar geleden toen ze gegelopen was. En naar mij luisterd ze beter dan naar haar ouders (ook wel logisch) dus ik denk dat als ik me er niet mee bemoei dat het dan nooit goed komt en het alleen nog maar erger word.

En die ouders zeggen dat ze het beste met haar voor hebben. En dat geloof ik ook wel. Maar waarom laten ze haar dan niet eerst een paar dagen tot rust komen? Maar ik ga iig morgen bij haar op school kijken wat er met de verschillende instanties geregeld kan worden om dit op te lossen.

iig bedankt voor alle reacties.

Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:42:53 #24
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15501268
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:38 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

jah idd... ik ook

Ik stel me bij in elkaar geslagen echt iets voor dat je vriendin op de grond ligt en door der pa en ma in elkaar gebeukt wordt. Defineer 'in elkaar geslagen'.

Dat idee had ik ook... dat ze er tegen aan het schoppen waren.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:43:40 #25
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15501285
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:41 schreef Heintje het volgende:
Ik ben die 1.5 maand dat ik haar nu ken wel heel erg close. Dat vinden haar ouders ook niet leuk dat we elke dag bij elkaar zijn. Maar nou is ze een keer een avond zonder mij...

En dat in elkaar slaan is ook relatief. Ze heeft wel een aantal klappen gehad. En ze is van de keuken naar de hal en daarna naar buiten gegooit. Maar dat weet ik allemaal niet precies. Ik was er niet bij.

En zij heeft een hekel aan haar familie. Dus als het aan haar zou liggen zou ze vandaag nog weggaan. Maar ja, dat gaat dus niet. Maar zelf heeft ze ook niet echt super veel zin om mee te werken aan een therapeut. Tenminste zo was het twee jaar geleden toen ze gegelopen was. En naar mij luisterd ze beter dan naar haar ouders (ook wel logisch) dus ik denk dat als ik me er niet mee bemoei dat het dan nooit goed komt en het alleen nog maar erger word.

En die ouders zeggen dat ze het beste met haar voor hebben. En dat geloof ik ook wel. Maar waarom laten ze haar dan niet eerst een paar dagen tot rust komen? Maar ik ga iig morgen bij haar op school kijken wat er met de verschillende instanties geregeld kan worden om dit op te lossen.

iig bedankt voor alle reacties.

Heel erg veel succes, laat nog weten hoe het afliep dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')