De "schoppen A's" is namelijk gevonden en onschadelijk gemaakt.
Saddam zette z'n leger in het verleden in tegen bijvoorbeeld de Koerden, die streefden naar een onafhankelijke (Koerdische) staat in het noorden van Irak. Geen middel werd door Saddam onbenut gelaten om de opstand de kop in te drukken. Mirages met gifgas werden ingezet tegen het Koerdische dorp Halabja, waarbij vijfduizend doden en meer dan tienduizend gewonden vielen.
Saddam heeft in zijn "ambstermijn" zo goed als elke bedreiging uitgeroeid. Waaronder zelfs 2 schoonzoons.
Volgens statistieken in de Volkskrant heeft Saddam de afgelopen tien jaar zo'n 200.000 mensen over de kling gejaagd. Afschuwelijke gegevens. De gegevens van een massavernietigingswapen.
Zijn macht was de ontsteking, zijn paranoide, meedogenloze, geestes-zieke idealen zijn de lading. De ontsteking is dus nu weggenomen, de lading zal blijven vermoed ik. Ontmantel die ook, en dan op de manier zoals Saddam het zelf gedaan zou hebben. Berecht hem volgens z'n eigen systeem.
Het grootste massavernietingswapen wat in Irak te vinden was, is ontmantelt en dient verder vernietigd te worden.
I rest my case.
quote:Ja, de linkse rakkers zullen dit inderdaad wel weer anders zien. Tuurlijk
Op maandag 15 december 2003 15:58 schreef BretsiG het volgende:
Heel juist, maar linkse rakkers zien dit natuurlijk weer anders, achja.
quote:Ik ben links, zie mijn eerste post, zie jouw intelligentie, post verklaard
Op maandag 15 december 2003 15:58 schreef BretsiG het volgende:
Heel juist, maar linkse rakkers zien dit natuurlijk weer anders, achja.
[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 15-12-2003 16:00]
BTW. Arjen, voormalig uit Bussum?
Edit:
Ah, damn, Fries? Je foto'tje lijkt ook wel op Arjen-voormalig-uit-Bussum . Ik ken maar één Fries en die heet Hielke.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 15-12-2003 16:06]
quote:Hap hap hap.
Op maandag 15 december 2003 16:00 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ik ben links, zie mijn eerste post, zie jouw intelligentie, post verklaard
quote:Helaas, u gaat door voor de onrealistisch grote koelkast.
Op maandag 15 december 2003 16:00 schreef seriewoordenaar het volgende:
Saddam doden is te makkelijk, want dat is niets meer dan een deksel op de doofpot. Die man moet levenslang krijgen en moet gehoord worden over het verleden.
'Het verleden' krijg je pas over 30 jaar te horen, en dan alleen nog wat men zich ervan weet te herinneren.
quote:Nee, ik ben een Fries.
Op maandag 15 december 2003 16:01 schreef RetepV het volgende:
Helemaal gelijk.BTW. Arjen, voormalig uit Bussum?
quote:Dit is even vanuit een ander oogpunt.
Op maandag 15 december 2003 15:58 schreef Jereon het volgende:
Oja, hier was nog geen topic over...
Ik hoop dat de mods dat ook inzien, en het topic in leven laten.
quote:Precies, we leven nog steeds in een tijd waar leugen regeert en de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar of manipulator in extremis.
Op maandag 15 december 2003 16:02 schreef RetepV het volgende:[..]
Helaas, u gaat door voor de onrealistisch grote koelkast.
'Het verleden' krijg je pas over 30 jaar te horen, en dan alleen nog wat men zich ervan weet te herinneren.
quote:De Amerikanen hebben toegegeven dat ze een beoordelingsfout hebben gemaakt inzake Saddam Hoesein. In het begin was het geen slecht zaken doen met Saddam (ook Duitsland, Rusland en Frankrijk wisten dat), maar op een gegeven moment kreeg hij grootheidswaanzin en streek hij de VS tegen de haren in.
Niet vergeten dat Saddam veel weet over de onkuise zaakjes die hij met de Amerikanen in het verleden heeft uitgevogeld. Het zijn de Amerikanen die wilden dat hij aan de macht kwam en het zijn de Amerikanen die hem steunden in zijn oorlogen. Tenzij hij hun oliepositie in gevaar bracht.
Saddam doden is te makkelijk, want dat is niets meer dan een deksel op de doofpot. Die man moet levenslang krijgen en moet gehoord worden over het verleden.
quote:Onzin. Als je wapens levert aan alle spelende kampen, dan ben je de situatie aan het uitbuiten. Hun inschattingsfout is dat ze Saddam niet onder controle konden houden.
Op maandag 15 december 2003 16:06 schreef Maximus.Proximus het volgende:[..]
De Amerikanen hebben toegegeven dat ze een beoordelingsfout hebben gemaakt inzake Saddam Hoesein. In het begin was het geen slecht zaken doen met Saddam (ook Duitsland, Rusland en Frankrijk wisten dat), maar op een gegeven moment kreeg hij grootheidswaanzin en streek hij de VS tegen de haren in.
quote:Dat bedoel ik (zie Iran contra affaire).
Op maandag 15 december 2003 16:07 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Onzin. Als je wapens levert aan alle spelende kampen, dan ben je de situatie aan het uitbuiten. Hun inschattingsfout is dat ze Saddam niet onder controle konden houden.
quote:Saddam is NIET door de amerikanen aan de macht gebracht. Pas NADAT hij Iran had aangevallen werd hij interessant voor de Amerikanen en hebben ze hem gesteund (Vanaf 1984 ongeveer)
Niet vergeten dat Saddam veel weet over de onkuise zaakjes die hij met de Amerikanen in het verleden heeft uitgevogeld. Het zijn de Amerikanen die wilden dat hij aan de macht kwam en het zijn de Amerikanen die hem steunden in zijn oorlogen. Tenzij hij hun oliepositie in gevaar bracht.
Ik vind het echt verbazingwekkend hoeveel mensen zomaar roepen dat Saddam door de Amerikanen aan de macht is gebracht. Blijkbaar zonder enige poging om zich ook maar enigszins in de geschiedenis van Irak te verdiepen. Misschien moet je je eens afvragen hoe het komt dat het Iraakse leger vrijwel alleen Russisch en Frans materiaal gebruikt?????
Vaag om het dan zo'n hokje in te duwen.
De ontsteking kan dan wel weg zijn, maar er komt geen einde aan. Getuige ook weer de bomaanslag van vandaag : http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=36054
quote:De ex-CIA-agent van wie ik laatst enkele uittreksels van zijn boek heb gelezen beweert anders...
Op maandag 15 december 2003 16:13 schreef ericeric het volgende:[..]
Saddam is NIET door de amerikanen aan de macht gebracht. Pas NADAT hij Iran had aangevallen werd hij interessant voor de Amerikanen en hebben ze hem gesteund (Vanaf 1984 ongeveer)
Ik vind het echt verbazingwekkend hoeveel mensen zomaar roepen dat Saddam door de Amerikanen aan de macht is gebracht. Blijkbaar zonder enige poging om zich ook maar enigszins in de geschiedenis van Irak te verdiepen. Misschien moet je je eens afvragen hoe het komt dat het Iraakse leger vrijwel alleen Russisch en Frans materiaal gebruikt?????
Daarnaast, nu zal Amerika ook geen leider opperen, maar ze zullen er wel voor zorgen dat de nieuwe leider Amerikaans gezind zal zijn. De geschiedenis die we lezen is niet diegene die zich achter de schermen afspeelt of afspeelde.
quote:Precies, het is een algemeen geweten feit dat de Saddam-aanhangers nu écht een reden hebben om van zich te laten horen. Welliswaar tijdelijk, maar de gevolgen zijn niet in te schatten.
Op maandag 15 december 2003 16:13 schreef WebbySP het volgende:
De ontsteking kan dan wel weg zijn, maar er komt geen einde aan. Getuige ook weer de bomaanslag van vandaag : http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=36054
quote:Het zou leuk zijn als dat ooit eens zou veranderen, maar zonder dat de mensheid een soort 'Borg collective' wordt, zal dat nooit gebeuren
Op maandag 15 december 2003 16:04 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Precies, we leven nog steeds in een tijd waar leugen regeert en de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar of manipulator in extremis.
slotje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |