Ik vind hem/haar/het leuk, maar ik heb geen idee wat te doen?
Leek het ons leuk een appart topic hier over te openen. Leg hier je dilemma, pleinvrees en verlegenheid voor en vraag tips!
oh ja, er wordt natuurlijk gemodereerd op enigzins normale reacties.
Succes!
maar toch wat persoonlijke 'tips' die ik geef en misschien nergens op slaan:
- ga naar een uitgaansgelegenheid waar je je op je gemak voelt. Waar je bijvoorbeeld vaker komt. Als je je op je gemak voelt, dan straal je zekerheid uit. Dat is aantrekkelijk voor het andere geslacht.
- Kijk eerst even de kat uit de boom, ben niet te inhalig op je prooi. Let wel op dat je niet als een aap gaat staren naar de betreffende persoon.
-Wanneer je de moed bij elkaar hebt gesprokkeld om toch actie te ondernemen, doe dat dan zonder aarzelen en begin niet met een duffe openingszin.
- klinkt vreemd, maar het staat beter om een mix te drinken dan een biertje.
- voor kerels: Vertel in het begin ff niks tegen je vrienden als je een leuke meid ziet, dan beginnen ze zich weer allemaal macho te gedragen. Dat is gevaarlijk omdat jij daar misschien ook snel in meegaat (vooral na wat drank)
- voor vrouwen: Eh.... moeilijk. Ja, ben niet laplazarus en niet te luidruchtig. Verder vinden jongens het ook leuk om benaderd te worden door jullie, don't wait for the first move.
Dit zijn er maar een paar die mij zo in het hoofd schieten eigenlijk. Let wel: Alle tips die je in dit topic tegen gaat komen gaan allen mislukken wanneer je niet op je houding en uiterlijke verzorging let.
edit: Shit, gezien de reacties hieronder ben ik hier bezig in het kiddie-forum.
Regel: Wanneer je ballen nog niet zijn ingedaald, post dan niet.
[Dit bericht is gewijzigd door woessie op 15-12-2003 15:21]
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-12-2003 15:16]
quote:
Op maandag 15 december 2003 15:41 schreef Harmonius het volgende:
sommige vrouwen vallen echter op het keihard to the point gebeuren en vallen op een kerel die ze totaal overrompelt met zelfvertrouwen. Niet mijn pakkie aan, maar ik zie soms (bij anderen) dat het erg effectief werkt. en 2 dingen: oogcontact en lachen!
quote:Dat is een hele leuke vergelijking
Op maandag 15 december 2003 15:37 schreef Kogando het volgende:
Je moet degene die je probeert te versieren zien als een hond, ren jij er achteraan dan rent de hond weg.. Ren jij weg, dan rent de hond achter jou aan.
quote:[offtopic]
Op maandag 15 december 2003 15:43 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Wees niet zo dronken, dat je moeite hebt normale zinnen te formuleren.
Uit ervaring weet ik dat je in ddie staat bar weinig versiert, nou misschien de WC.
ik ben niet zo'n versier-held, maar "wees jezelf" heb ik nog niet gezien hier
Vaak heb ik, als ik uitga naar een normale discotheek of bar, spontaan geen 'zin'(?) meer om op iemand af te stappen, zeker niet na een biertje of 2-3. Is dat een onzekerheid-iets ofzo? Ik dacht dat ik daar nu wel zo'n beetje overheen was
quote:En als je de hond eenmaal te pakken hebt geef j'm een paar aaien over zijn kop en blijftie gezellig zitten. Dus ja, de vergelijking is best aardig.
Op maandag 15 december 2003 16:20 schreef Lucille het volgende:
Dat is een hele leuke vergelijking
Met andere woorden, het mag een beetje wisselen.
Persoonlijk ben ik iemand die oogcontact zoekt, iemand opbserveert en dan heb je vast al iets gevonden waar je een gesprek over kunt beginnen.
(Overigens lukt mij dat altijd het beste als ik niet op zoek ben, maar gewoon spontaan om een praatje te hebben, ontspannen indruk waarschijnlijk?)
quote:*proest*
Op maandag 15 december 2003 15:10 schreef woessie het volgende:
- klinkt vreemd, maar het staat beter om een mix te drinken dan een biertje.
.... als je 16 bent, ja!
Anyway: Niet zo stressen en overspannen doen allemaal! Al die "tips en trucks" zijn vaak zo opgelegd en fake, daar prikt iedereen toch zo doorheen?!
Bij het zien van een leuk persoon: kijk hem of haar eens in de ogen, lach eens uitnodigend en wordt er op een gelijke manier teruggekeken dan vraag je vriendelijk doch beleefd of die persoon wat drinken wil... Moeilijker hoeft het écht niet te zijn. En daar hoef je al helemaal niet voor met zo'n smerige breezer te gaan rondlopen!
Tot zover mijn quick-course "Versieren voor pubers"
Het enige is eigenlijk contact leggen en beetje door laten schemeren dat je die gene wel ziet zitten. Dan een beetje kijken hoe de ander daarop reageert, de rest verloopt vanzelf wel. Het belangrijkste is om geen haast te willen maken en niet te gefixeert zijn op het versieren zelf en het moeten zoenen.
De tips die reeds in het topic zijn gemeld zijn erg goed, dus niets aan toe te voegen.
quote:Ik denk dat hij eerder een mix bedoeld als in: bacardi-cola, blue fucking, weet ik veel wat nog meer (m'n kennis kwa drank is niet uitermate groot, maar ik ben bereid te leren
Op dinsdag 16 december 2003 09:30 schreef Hik het volgende:[..]
*proest*
.... als je 16 bent, ja!
En daar hoef je al helemaal niet voor met zo'n smerige breezer te gaan rondlopen! :Psub]
Mijn 'tips'. Tja... Niet teveel moeite doen, niet teveel verwachten, oogcontact, zelfvertrouwen en wat je ook doet, als er oncomfortabele stiltes vallen, ga gewoon even naar je vrienden ofzo, want dan kan je het eigenlijk al schudden
Verder natuurlijk houding (weer dat zelfvertrouwen) en uitstraling/uiterlijk. Als hier onzekere mensen zijn die dit lezen en denken: kut, ik heb geen goed (genoeg) uiterlijk; dat bedoel ik dus niet. Als je er maar wel verzorgd uitziet.
Volgens mij is dit voor mannen en vrouwen
ps. Leuke topic
Wat betreft het versieren. Wees open! Het beste advies dat ik kan geven. Toon een beetje lef en knoop een praatje aan. Wees niet te happig, maar blijf gewoon jezelf.
quote:Idd, dat onzekerheid niet echt helpt bij het versieren is wel bekend lijkt mij, dat is zo'n beetje het eerste wat iedereen zegt. Maar er van af komen.... Dat is een heel ander verhaal.....
Op dinsdag 16 december 2003 15:54 schreef heropscyho het volgende:
Alleen de truc is: Hoe kom je van die onzekerheid af!!!. Dus................als iemand daar tips voor heeft? Graag melden
Zijn er hier uberhaupt mensen die eerst enorm onzeker waren en dat hebben overwonnen? Zo ja: hoe dan? Ik ben zelf ook niet de zekerste en heb vaak de indruk dat je daar wel aan kan werken, maar meer dan "de scherpe kantjes er af halen" lijkt mij niet mogelijk.
quote:Sneeuwwitjes
Op dinsdag 16 december 2003 12:57 schreef Roa het volgende:[..]
Ik denk dat hij eerder een mix bedoeld als in: bacardi-cola, blue fucking, weet ik veel wat nog meer (m'n kennis kwa drank is niet uitermate groot, maar ik ben bereid te leren
)
Nee, zeker als gast moet je niet met een breezertje rond gaan lopen, naast het feit dat het zonde van je geld is, en niet echt lekker is, ziet dat er natuurlijk niet uitMijn 'tips'. Tja... Niet teveel moeite doen, niet teveel verwachten, oogcontact, zelfvertrouwen en wat je ook doet, als er oncomfortabele stiltes vallen, ga gewoon even naar je vrienden ofzo, want dan kan je het eigenlijk al schudden
![]()
Verder natuurlijk houding (weer dat zelfvertrouwen) en uitstraling/uiterlijk. Als hier onzekere mensen zijn die dit lezen en denken: kut, ik heb geen goed (genoeg) uiterlijk; dat bedoel ik dus niet. Als je er maar wel verzorgd uitziet.Volgens mij is dit voor mannen en vrouwen
quote:dat is dus een grote fout imo, vraag nooit gelijk of iemand wat te drinken wil, pas als je met hem/haar gezoend hebt ofzo of als je zelf tyfus dorst hebt en zij/hij het jou duidelijk niet gaat aanbieden....
Op dinsdag 16 december 2003 09:30 schreef Hik het volgende:Bij het zien van een leuk persoon: kijk hem of haar eens in de ogen, lach eens uitnodigend en wordt er op een gelijke manier teruggekeken dan vraag je vriendelijk doch beleefd of die persoon wat drinken wil...
quote:Precies. Zo lijkt 't d'rop alsof je d'r "koopt" met drank ofzo... kan je net zo goed naar de hoeren gaan.
Op dinsdag 16 december 2003 16:11 schreef Harmonius het volgende:[..]
dat is dus een grote fout imo, vraag nooit gelijk of iemand wat te drinken wil, pas als je met hem/haar gezoend hebt ofzo of als je zelf tyfus dorst hebt en zij/hij het jou duidelijk niet gaat aanbieden....
En verder: ik betwijfel of al die tips & trucs nou wel zo nuttig zijn.
Het belangrijkste (voor mij dan) lijkt te zijn: er gewoon níet bewust mee bezig zijn, dat werkt het beste. Gewoon lol maken en drinken met vrienden, dan melden de dames zich vanzelf wel.
quote:Onzekerheid, verlegenheid...
Op dinsdag 16 december 2003 16:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Idd, dat onzekerheid niet echt helpt bij het versieren is wel bekend lijkt mij, dat is zo'n beetje het eerste wat iedereen zegt. Maar er van af komen.... Dat is een heel ander verhaal.....
Zijn er hier uberhaupt mensen die eerst enorm onzeker waren en dat hebben overwonnen? Zo ja: hoe dan? Ik ben zelf ook niet de zekerste en heb vaak de indruk dat je daar wel aan kan werken, maar meer dan "de scherpe kantjes er af halen" lijkt mij niet mogelijk.
Toen ik voor het eerst zoende, toen ik 17 was, ging ik nog nauwelijks uit en was ik tamelijk verlegen t/o meisjes, al heb ik altijd wel meisjes gekend met wie ik 't goed kon vinden.Maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat een meisje verliefd op me zou worden, of me leuk zou vinden. Waarom niet, dat weet ik achteraf niet meer. Kan me niet herinneren dat ik nou een lage eigendunk had ofzo... maar ja.
Toen kreeg ik dus op m'n 17e - na veel gesteggel - een vriendinnetje. Dat ging na een maand ofzo weer uit maar het bleek toch een soort keerpunt. Net toen het uit was voor 't eerst op een feestje met meisje gezoend. Daarna was het weer een paar maanden stil op vrouwengebied, maar ik ging wel steeds meer uit. Toen kreeg ik weer een korte affaire. Ging ook weer uit, maar toen ging het balletje echt rollen en begon ik echt regelmatig gewoon een meisje voor een avondje, of een paar avondjes, te hebben (meestal alleen zoenen, maar nadat ik ging studeren toch ook regelmatig méér).
Nu ben ik 20 en heb de afgelopen 3 jaar met - ik gok - een stuk of 40-45 meisjes en 4 jongens gezoend (waarvan het merendeel in de afgelopen twee jaar).
Zoals het spreekwoord zegt: "het kan verkeren".
Maar de vraag hóe deze verandering tot stand kwam kan ik eigenlijk niet beantwoorden. Ja, ik werd ouder... ik werd volwassener, zekerder van mezelf, de "ware" Känsterle kwam naarboven Zoiets. Ik merk nog steeds dat mijn omgang met meisjes aan 't verbeteren is.
Nu schijnt het (ik kan en ga daar niet zelf over oordelen) dat ik er goed uitzie. Maar dat is volgens mij zeker niet het belangrijkste. Ik ken jongens die er "normaal" uitziet en die het niet lukt met de vrouwen, en lelijkerds die het wel lukt...
En nog steeds zijn er periodes dat het niet of nauwelijks "lukt" en periodes dat het om de haverklap (toch wel elk weekend) raak is. Waar dat aan ligt weet ik ook niet... raar allemaal.
Dus hier het antwoord op je vraag, maar tips heb ik dus niet.
Echt verrot vind ik dit.
quote:je moet eens wat dingen over psychologie lezen, dan krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen...
Op dinsdag 16 december 2003 17:50 schreef svn het volgende:
ik ben zelf ook best wel onzeker. Ben nou niet echt blij met me hoofd. Terwijl veel meisjes me knap vinden, sommige zeggen ook leukste jongen van de school enzo maar toch blijf ik erg onzeker echt verrot is datAls ik in de stad ben, kijken wel vaak meisjes naar me maar ik ben altijd te schijterig om erna toe te gaan. Plus dat ik ook erg kieskeurig ben, ze moeten echt mooi zijn voor mij. Ik heb het af en toe al voor mekaar gekregen maar dan kwam het initiatief van hun uit.
Echt verrot vind ik dit.
althans zo werkte het bij mij, ik kreeg meer inzicht in mezelf en daardoor meer zelfvertrouwen... dit komt denk ik voort uit het feit dat mensen nu eenmaal het onbekende vrezen, je weet niet hoe je reageert en daarom ben je bang
op kazaa psychology intikken en er komen leuke dingen langs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |