quote:Bron: http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=CP10QM2XIO5G0CRBAE0CFFA?type=topNews&storyID=3990184
WASHINGTON (Reuters) - Saddam Hussein denied during the initial interrogation after his capture that Iraq possessed weapons of mass destruction, Time magazine reported on Sunday.
Citing a U.S. intelligence official in Iraq, the report said that when asked if his government had such weapons Saddam replied: "No, of course not. The U.S. dreamed them up itself to have a reason to go to war with us."The news magazine reported that the official, who read a transcript of the interrogation of the former Iraqi president, said the interrogator asked: "If you had no weapons of mass destruction, then why not let the U.N. inspectors into your facilities?"
Saddam's reply: "We didn't want them to go into the presidential areas and intrude on our privacy."
The U.S. intelligence official, who was not identified, told the magazine that Saddam had not been very cooperative and did not answer any of the initial questions directly.
The transcript was full of "Saddam rhetoric type stuff," said the official, who paraphrased some of Saddam's responses.
According to the report, when asked, "How are you?" Saddam responded: "I am sad because my people are in bondage."
Both Time and Newsweek reported that after he was taken into custody Saddam had been taken to a holding cell at Baghdad airport, where other top Iraqi detainees are held for interrogation.
In its report on Saddam's capture, Newsweek said that the former Iraqi leader identified himself as he surrendered with no resistance.
"Don't shoot," Saddam said, according to a military source quoted by Newsweek. "I am Saddam Hussein, the president of the Republic of Iraq."
Nu heeft Bush een probleem
Hopelijk gaat Saddam nog een hele hoop meer vertellen en wordt het geen Lee Harvey Oswald, want dood heb je niets aan 'm.
Hier nog een pic van z'n schuilplaats:
Ik wordt zo moe van al die berichtgevingen, de media is niet objectief meer, niets is meer heilig en alles is te koop.
Dat mensen nog steeds niet massaal in opstand komen vind ik moeilijk te bevatten.
Dagelijks sneuvelen er soldaten in Irak maar er zijn nooit beelden van te bekennen omdat dat niet goed zou zijn voor het moraal.
Kan iemand mij dan nu ook vertellen of dit bericht volledig objectief is?
Want ik weet het zo langzamerhand niet meer, het enige feit is wel dat Amerika onze dood wordt...
quote:Welk probleem heeft Bush ? Zelfs zonder WMD's moest Saddam weg, die onderbouwing was al zo goed als weg, daar hoor je niks meer over. Daar wordt gewoon overheen gestapt. Zo makkelijk gaat dat, het enige probleem wat Bush heeft, heeft hij al sinds zijn geboorte.
Op maandag 15 december 2003 06:48 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Nu heeft Bush een probleem
Hopelijk gaat Saddam nog een hele hoop meer vertellen en wordt het geen Lee Harvey Oswald, want dood heb je niets aan 'm.
quote:Dat was ook het eerste wat in me opkwam...
Op maandag 15 december 2003 06:57 schreef elcastel het volgende:
het enige probleem wat Bush heeft, heeft hij al sinds zijn geboorte.
quote:Het probleem dat Saddam nu een spreekbuis (van zichzelf) kan vormen. Saddam was een CIA asset en is nota bene mede door de Amerikanen aan de macht geholpen. Als ie daar informatie over heeft en dat kan bewijzen, dan heeft Bush en co. dus een probleem. En geen kleine.
Welk probleem heeft Bush ?
Herinneren we ons deze hartelijke ontmoeting nog begin jaren 80 tussen Rumsfeld en Saddam? Om maar eens te beginnen..
quote:Voorlopig zullen ze hem ergens op een eiland opsluiten. Maar op den duur moet hij toch voor een soort tribunaal.
Op maandag 15 december 2003 07:04 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:[..]
Het probleem dat Saddam nu een spreekbuis (van zichzelf) kan vormen.
Alhoewel dat ook niet alles zegt. Milosevic kan er bijvoorbeeld nog zo vaak op kan wijzen hoe de mijnen van Kosovo op het verlanglijstje van de Navo-landen stonden, er is toch geen enkele krant die het opneemt.
Dat die er niet waren dat weet iedereen al lang OP de pers na natuurlijk want die beginnen er telkens weer over .
Deze hele arestatie ging nooit over weapons of mass destruction dat was van af het begin wel duidelijk .
Maar goed nogmaals mijn mening hierover .
Saddam was een bedreigin voor de stabiliteid in de regio en dat heeft hij keer op keer zelf aangetoond en daarom moest hij weg .
Als het daar stabiel is dan is ook de olie prijs stabiel en dat is weer goed voor de economie .
En als daar een bastaard is die telkens maar buurlanden leegroofd en of platbombardeerd en of uitmoord met mosterdgas dan is dat niet goed voor de olie prijs .
En dat je dan met het verwijderen van deze bastaard ook meteen de bevolking en de buurlanden helpt is mooi meegenomen lijkt het .
Dus vergeet nu eens die weapons of mass destruction !!!
quote:sjah, 'k denk inderdaad ook niet dat ze hem een mogelijkheid zullen geven vanalles wereldkundig te maken. en tot dusver heb ik alleen gehoord over een tribunaal in Irak. daar zullen de VS op langere termijn minder invloed op hebben... maar aan de andere kant denk ik niet dat die zo media-infested zal zijn als de westerse rechtspraak. De iraki's zijn maar geinteresseerd in één ding, en dat is Saddam ter dood veroordelen. Ongeacht wat je tegen de VS, of de beweegredenen van Bush voor deze oorlog zou mogen hebben (en de reacties worden hoe langer hoe zieliger... denk je dat ook niet het Europeese beleid compleet afgestemd is op olie/economische belangen???) de Iraki's zijn blij dat ze niet langer onderdrukt worden door die eikel.
Op maandag 15 december 2003 07:13 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Voorlopig zullen ze hem ergens op een eiland opsluiten. Maar op den duur moet hij toch voor een soort tribunaal.
Alhoewel dat ook niet alles zegt. Milosevic kan er bijvoorbeeld nog zo vaak op kan wijzen hoe de mijnen van Kosovo op het verlanglijstje van de Navo-landen stonden, er is toch geen enkele krant die het opneemt.
De enigen die minder blij zijn is
a) de vroegere 5% die de rest lekker kon onderdrukken
b) Bin-Laden en zijn mede extremistische-moslim-geitenn##kers
Lijkt mij een goeie score voor de VS, óók al zijn er geen WMD's in Irak. Al wacht ik eerst liever af wat de Amerikanen nog uit Saddam geperst krijgen
Het eerste topic heeft mijn voorkeur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |