abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2003 @ 10:45:50 #1
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15374895
Het is ongetwijfeld al vaker geopperd, maar met het nieuwe jaar voor de deur zou dit eens serieus bekeken moeten worden en daarover zou ik graag eens een discussie starten.

Persoonlijk vind ik WFL op dit moment een te vaag forum waarin veel te veel door elkaar loopt. De scheiding tussen wetenschap en niet-wetenschap valt vaak niet te bepalen en iedereen gebruikt verschillende definities vanuit zijn of haar eigen achtergrond (variërend van new-age filosofie tot astrologie en van (semi/quasi/pseudo)wetenschapper tot de absolute leek).
Typerend is bijvoorbeeld de discussie over de waterstofrevolutie/technologie die primair in POL plaatsvindt, terwijl dit bij uitstek een wetenschappelijke discussie is!

Ik ben zelf geïnteresseerd in zowel wetenschap als filosofie maar WFL als subforum spreekt mij in deze vorm gewoon niet aan. Dit rommelig karakter kan niet verweten worden aan de mods aldaar maar enkel aan de noemer WFL waardoor er een veel te groot potentieel discussiegebied is. Zoals indertijd POL van C&H losgekoppeld werd stel ik aldus een loskoppeling van WET van F&L voor.

Ik denk dat een dergelijke scheiding niet alleen de discussies verhelderd maar ook een groter potentieel aan users aan zich bindt, daar ik deze WFL-discussie al vaker opgevangen heb.

Ik heb een link in de feedback van WFL geplaatst, met de vraag of men hierop zou willen reageren beschouw dit aub niet als ongewenst crossposten en verplaatst dit topic niet naar WFL.

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_15375014
Idd. Ik ben zelf ook wetenschappelijk ingesteld, maar de laatste tijd worden de wetenschappelijke topics verdrongen door levensbeschouwelijke topics (lees: religieus). als ik de ttel van het forum zo lees WFL, dan staat de wetenschap voorop toch?? en zoals hier boven gezegd: in andere subfora staan vaak vrij wetenschappelijke topics, die het eigenlijk verdienen om een schopje te krijgen naar WFL
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2003 @ 11:03:31 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_15375109
Levensbeschouwing (en religie) zou idd beter samengevoegd kunnen worden met de esotherische onderwerpen uit TRU.

Filosofie kan daar wat mij betreft ook bij.

Hou je daar naast een wetenschappelijk forum en een X-files forum over. Die zijn beide breed genoeg voor een eigen forum.

pi_15375650
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:03 schreef NorthernStar het volgende:
Levensbeschouwing (en religie) zou idd beter samengevoegd kunnen worden met de esotherische onderwerpen uit TRU.

Hou je daar naast een wetenschappelijk forum en een X-files forum over. Die zijn beide breed genoeg voor een eigen forum.

sorry maar de truth heeft net zoveel een link met religie , filosofie als met wetenschap kortom , houd die dingen gescheiden
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2003 @ 11:50:15 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_15375733
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:43 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

sorry maar de truth heeft net zoveel een link met religie , filosofie als met wetenschap kortom , houd die dingen gescheiden

Help! dromenexperts, ik heb naar gedroomd
Begin hier met meditatie deel 4
Lucide Dromen
geloof jij dat jij een beschermengel hebt?
Reiki verdoemt je (???)
Liefde op eerste gezicht wat is dit eigenlijk?
Hogere bewustzijnsfasen
In den beginne... Een alternatief.
Wat betekend de draak in een visioen / inwijding
Waarom into Spiritueel/paranormaal?
Lucifer was wellicht de goede

etc.

Dit soort ondewerpen zou m.i. veel beter passen in een forum samen met levensbeschouwing en religie (en wat mij betreft ook filosofie).

Wetenschap apart en blijft TRU voor x-files toestanden.

pi_15377725
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:03 schreef NorthernStar het volgende:

Als je W afscheidt van F en L en ook nog eens alle esoterische dingen uit de Truth weghaalt, dan zit je met 2 fora die niet breed genoeg zijn. Wetenschap is niet iets waar je veel over kan discussieren zonder heel specifieke kennis of te vervallen in nieuwsfeitjes posten of etaleren en pronken met kennis. Zeker als je ook nog eens filosofie erafhaalt blijft er volgens mij te weinig over om een apart forum te rechtvaardigen. Wetenschap icm filosofie is een goed koppel, die moet je niet uit elkaar trekken. Bekijk de echte pure W topics eens in WFL, hoeveel zijn dat er? Alleen de topics die niet alleen over wetenschap gaan maar ook over bijv ethiek (of andere filosofische aspecten) gaan lopen goed. Trek je W en F uit elkaar dan heb je geen plek meer om dergelijke topics te openen. De pure wetenschap topics lopen vaak dood in reacties als "goh cool man" en "dat weten we dan ook weer", er is vaak maar weinig discussiewaarde zonder filosofisch (en dus in zo'n geval off topic) te worden.

Als de truth alleen er nog maar is voor x-files dingen, iets wat sowieso niet de opzet was van het forum, zal ik er niet meer komen want dan is er voor mij weinig interessants meer. Die esotherische dingen en paranormaliteit passen niet onder levensbeschouwing en religie. Zie je het voor je, aan de ene kant de die hard christenen en aan de andere kant bijv wicca mensen of reiki beoefenaars. En dat moet gemodereerd worden, ga d'r maar aan staan...

Verder is het imo ook onnatuurlijk om filosofie en religie uit elkaar te trekken, omdat je dan een te eenzijdig beeld van filosofie overhoudt. Filosofie is heel wat meer dan alleen rationele logica. Maar ik begrijp het argument van alle religie topics wel, veel mensen zitten daar niet op te wachten, wetenschap en religie lijkt elkaar te bijten. Iets wat in mijn ogen vooral komt door de eenzijdige visie van beide partijen maar dat is een andere discussie.

Het lijkt mij beter als we het toch over splitsing hebben om levensbeschouwing en religie uit WFL te pakken, en van WFL alleen de W en F pijlers over te houden. In L&R kunnen dan ook andere religies een plek vinden, alleen zit je dan ook weer met overlap met de Truth (wicca enzo). Wat ook een risico is dat L&R dan een soort evangelisatieforum wordt waar alleen maar kritiekloos over het geloof gepraat mag worden. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een forum met alleen maar geloofsflamewars zoals we die al te vaak in WFL hebben gezien. Er is lange tijd een overschot geweest aan religietopics, de laatste tijd valt dit reuze mee, ik vraag me ernstig af wat er gebeurt als er een apart forum voor dergelijke topics gemaakt zou worden. Lijkt me een hell of a job om te modereren eigenlijk...

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik geen bezwaar heb om het gewoon te laten zoals het is. De 3 pijlers van WFL wringen en botsen soms, maar vaak is dat juist iets dat hele interessante discussies op kan leveren. Het evenwicht moet goed bewaard blijven maar daar zijn wij, de modjes voor. Trek je ze uit elkaar dan heb je het risico dat ook de interessante discussies voor een groot deel verdwijnen, en zit je met afgescheiden eilanden waar voornamelijk gelijkgestemden zitten. Het L&R forum heeft de kans om gewoon uit de active topics gesloopt te worden door de rationeel ingestelde en niet-gelovige fokker, en gelovigen zullen het wetenschapsforum mijden, waardoor er nauwelijks nog tegengestelde standpunten zijn en het bij wijze van spreken alleen nog maar "ja" en "amen" zal zijn, zonder kritische discussies, maar alleen nog maar EO gezever aan de ene kant en gortdroge rationaliteit zonder relativering aan de andere kant. Saaier kan ik het me bijna niet voorstellen eigenlijk.

Maar goed, dit is mijn mening.

Unox, the worst operating system.
pi_15377960
Ik bied me eventueel wel aan als moderator voor het nieuwe wetenschapsforum. .
  zaterdag 13 december 2003 @ 14:09:03 #8
66982 Herostratos
pi_15378370
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 13:37 schreef Schorpioen het volgende:

Als je W afscheidt van F en L en ook nog eens alle esoterische dingen uit de Truth weghaalt, dan zit je met 2 fora die niet breed genoeg zijn. Wetenschap is niet iets waar je veel over kan discussieren zonder heel specifieke kennis of te vervallen in nieuwsfeitjes posten of etaleren en pronken met kennis. Zeker als je ook nog eens filosofie erafhaalt blijft er volgens mij te weinig over om een apart forum te rechtvaardigen. Wetenschap icm filosofie is een goed koppel, die moet je niet uit elkaar trekken. Bekijk de echte pure W topics eens in WFL, hoeveel zijn dat er? Alleen de topics die niet alleen over wetenschap gaan maar ook over bijv ethiek (of andere filosofische aspecten) gaan lopen goed. Trek je W en F uit elkaar dan heb je geen plek meer om dergelijke topics te openen. De pure wetenschap topics lopen vaak dood in reacties als "goh cool man" en "dat weten we dan ook weer", er is vaak maar weinig discussiewaarde zonder filosofisch (en dus in zo'n geval off topic) te worden.

Wetenschap en filosofie scheiden is iets wat wetenschapshistorisch in het verleden ligt en juist door die scheiding hebben wij onze huidige kennisstaat bereikt. Wetenschap en filosofie kunnen goed samen gaan onder de noemer wetenschapsfilosofie maar er is een duidelijke scheiding die niet merkbaar is WFL. Ik pleit niet voor een elitair wetenschap of f&l forum maar voor een duidelijke scheiding. De scheiding is zo logisch als ze rationeel is:

Wetenschap: Alle technologieën, ontdekkingen, vragen omtrent de wetenschap (een primair Beta-forum)
Filosofie & Levensbeschouwing: (new-age) Filosofie, Theologie, Ethiek, Levensbeschouwing (een primair Alpha-forum)

quote:
Als de truth alleen er nog maar is voor x-files dingen, iets wat sowieso niet de opzet was van het forum, zal ik er niet meer komen want dan is er voor mij weinig interessants meer. Die esotherische dingen en paranormaliteit passen niet onder levensbeschouwing en religie. Zie je het voor je, aan de ene kant de die hard christenen en aan de andere kant bijv wicca mensen of reiki beoefenaars. En dat moet gemodereerd worden, ga d'r maar aan staan...
Hier ben ik zondermeer mee eens.
quote:
Verder is het imo ook onnatuurlijk om filosofie en religie uit elkaar te trekken, omdat je dan een te eenzijdig beeld van filosofie overhoudt. Filosofie is heel wat meer dan alleen rationele logica. Maar ik begrijp het argument van alle religie topics wel, veel mensen zitten daar niet op te wachten, wetenschap en religie lijkt elkaar te bijten. Iets wat in mijn ogen vooral komt door de eenzijdige visie van beide partijen maar dat is een andere discussie.
Filosofie is de religie van de wetenschapper zoals theologie de wetenschap van de religieuze is. Filosofie en religie kunnen goed in één forum functioneren, in POL of OOG zijn er ook linkse en rechtse users zoals er in VBL ajaxieden en feyenoorders zijn...
quote:
Het lijkt mij beter als we het toch over splitsing hebben om levensbeschouwing en religie uit WFL te pakken, en van WFL alleen de W en F pijlers over te houden. In L&R kunnen dan ook andere religies een plek vinden, alleen zit je dan ook weer met overlap met de Truth (wicca enzo). Wat ook een risico is dat L&R dan een soort evangelisatieforum wordt waar alleen maar kritiekloos over het geloof gepraat mag worden. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een forum met alleen maar geloofsflamewars zoals we die al te vaak in WFL hebben gezien. Er is lange tijd een overschot geweest aan religietopics, de laatste tijd valt dit reuze mee, ik vraag me ernstig af wat er gebeurt als er een apart forum voor dergelijke topics gemaakt zou worden. Lijkt me een hell of a job om te modereren eigenlijk...
Voor een dergelijk voorstel valt ook veel te zeggen. Zo behoud je tenminste het wetenschappelijke karakter in een W&F en is er meer vrijheid gecreëerd voor L&R.
Dat hell of a job modereren zullen een hoop L&R als een uitdaging zien, dus daar zie ik geen bezwaar in
quote:
Persoonlijk moet ik zeggen dat ik geen bezwaar heb om het gewoon te laten zoals het is. De 3 pijlers van WFL wringen en botsen soms, maar vaak is dat juist iets dat hele interessante discussies op kan leveren. Het evenwicht moet goed bewaard blijven maar daar zijn wij, de modjes voor. Trek je ze uit elkaar dan heb je het risico dat ook de interessante discussies voor een groot deel verdwijnen, en zit je met afgescheiden eilanden waar voornamelijk gelijkgestemden zitten. Het L&R forum heeft de kans om gewoon uit de active topics gesloopt te worden door de rationeel ingestelde en niet-gelovige fokker, en gelovigen zullen het wetenschapsforum mijden, waardoor er nauwelijks nog tegengestelde standpunten zijn en het bij wijze van spreken alleen nog maar "ja" en "amen" zal zijn, zonder kritische discussies, maar alleen nog maar EO gezever aan de ene kant en gortdroge rationaliteit zonder relativering aan de andere kant. Saaier kan ik het me bijna niet voorstellen eigenlijk.
Ik betwijfel of het saaier wordt, ik vind de argumentatie ook een beetje een zwaktebod daar het grotendeels dezelfde users zullen zijn en het gebaseerd is op een hokjesdenken dat ik nog nooit op fok in die mate ben tegengekomen. Je sluit af met saaier kan ik het me bijna niet voorstellen, maar ik zou een dergelijke scheiding alleen maar toejuchen door af te sluiten met rommeliger dan het nu is kan ik me bijna niet voorstellen.
quote:
Waarvoor dank.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_15421575
Ik ben bang dat als je W scheidt van FL er een WET forum ontstaat dat doodbloedt. Er wordt nu al vrij weinig in WFL gepost en dan ook nog niet al te veel W.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat we een soort die-hard W topiques hebben, gekenmerkt door een [DHW] tag. Hierin mag niet off-topique gepost worden, geen geloofsdogma's. Stellingen moeten onderbouwd zijn etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Mobious op 15-12-2003 11:41]

En weer een stukje onzinnige proza.
  † In Memoriam † maandag 15 december 2003 @ 10:35:28 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_15422517
quote:

[..]

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik geen bezwaar heb om het gewoon te laten zoals het is.

En die mening heeft een paar goede punten.

Alleen blijft voor mij Wetenschap en Religie bij elkaar een vreemde combi. Net zoiets als POL en F&F bij elkaar oid.

donderdag 18 december 2003 @ 11:03:09 #11
66982 Herostratos
pi_15506854
Is er zo weinig animo voor een dergelijk voorstel?

* verkapte topickick

pi_15509878
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:03 schreef Herostratos het volgende:
Is er zo weinig animo voor een dergelijk voorstel?

* verkapte topickick

er is wel degelijk animo, maar alleen de uitvoering is denk ik het probleem. Misschien een goed idee om W en F samen te gooien (aangzien filosofie de wetenschap van de toekomt is, en dan een algemeen levensbeschouwend forum evt in combinatie met Truth..

Wat mij vooral ergert, zijn dingen als evoluie theorie, die puur wetenschappelijk benaderd willen worden, maar die gewoon in een religieus debat ontaarden. Mijns inziens zijn er dus teveel raakvlakken die tegenstrijig met elkaar zijn

For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_15510012
Ik heb het niet allemaal gelezen hoor, dus als ik een open deur intrap mijn excuses, maar logica bijvoorbeeld, dat lijkt mij toch meer thuishoren in een wetenschapsforum dan bij levensbeschouwing. Ethische filosofie kan misschien beter weer wel bij dat laatste.
  donderdag 18 december 2003 @ 13:04:19 #14
66982 Herostratos
pi_15510400
quote:
Op donderdag 18 december 2003 12:49 schreef Bensel het volgende:

er is wel degelijk animo, maar alleen de uitvoering is denk ik het probleem. Misschien een goed idee om W en F samen te gooien (aangzien filosofie de wetenschap van de toekomt is, en dan een algemeen levensbeschouwend forum evt in combinatie met Truth.

Wat mij vooral ergert, zijn dingen als evoluie theorie, die puur wetenschappelijk benaderd willen worden, maar die gewoon in een religieus debat ontaarden. Mijns inziens zijn er dus teveel raakvlakken die tegenstrijig met elkaar zijn

Dat een discussie te vaak eindigt in een vorm van een religeus debat is vind ik ook uitermate ergelijk.
WFL lijkt in het algemeen meer op een vorm van GC zonder de ONZ gebruikers dan op een duidelijk afgebakend subforum...

Wellicht dat een afscheiding van religie en levensbeschouwing juist de bezoekersaantallen doet toenemen ipv de gevreesde afname in bezoekers. Ik heb nu totaal geen affiniteit met WFL, terwijl daar juist wel mijn interesses liggen

Admin donderdag 18 december 2003 @ 16:42:25 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_15517120
FB>>>>WFL
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 18 december 2003 @ 23:05:51 #16
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_15527948
Ik ben voor een scheiding. Over wetenschap kan best gediscussieerd worden hoor! Alsof we al alles weten van de natuur! van 96% van het heelal weten we niet wat het is.
  vrijdag 19 december 2003 @ 09:00:13 #17
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_15532950
Ik denk dat wetenschap niet zonder filosofie / religie kan.

Kijk naar de huidige wetenschap. Ze doen veel moeite om 'iets' te ontdekken danwel te verklaren, terwijl diverse filosofen en zelfs religies dit allang hebben aangegeven.

Zodra wetenschap afgezonderd wordt krijg je de befaamde oogkleppen theoriën....

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:20:17 #18
17928 averty
Retroactief ziener
pi_15534254
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 09:00 schreef MacMeester het volgende:
Ik denk dat wetenschap niet zonder filosofie / religie kan.

Kijk naar de huidige wetenschap. Ze doen veel moeite om 'iets' te ontdekken danwel te verklaren, terwijl diverse filosofen en zelfs religies dit allang hebben aangegeven.

Zodra wetenschap afgezonderd wordt krijg je de befaamde oogkleppen theoriën....

.....bij de religie kant, mijn god wat een nonsens!

Wat je er namelijk niet bij vertelt is dat die verklaringen die de religie geeft stuk voor stuk onbewezen zijn of soms in tegenspraak zijn met wetenschappelijke vondsten.

De oogkleppen theorien zijn zo befaamd omdat ze al duizenden jaren worden gepraktiseerd door schimmige hoogwaardigheisbekleders in allerlei religies en hun volgelingen.

Wetenschap moet zeker vastblijven zitten aan religie en filosofie omdat we er anders alleen maar een vage claimsforum bijkrijgen.

"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  vrijdag 19 december 2003 @ 18:43:42 #19
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15547945
quote:
Wetenschap en filosofie scheiden is iets wat wetenschapshistorisch in het verleden ligt en juist door die scheiding hebben wij onze huidige kennisstaat bereikt.
Dit is werkelijk de grootste larie ooit. Ik heb het ernstige vermoeden dat jij bedoelt: de scheiding van wetenschap en religie. Maar dat is nogal wat anders - om het zacht te zeggen - dan filosofie. Filosofie is nog altijd de kern van de wetenschap: het vragen stellen aan de werkelijkheid.
Ben het volledig met Schorpioen eens. Er gaapt een te grote kloof tussen de zweverige Jomandapraatjes enerzijds en de wetenschappelijke discussies anderzijds.
Edit: ook ik voel me aangesproken door WFL, maar telkens als ik WFL open en ik zie de Reikitopics mij aanstaren, zoek ik mijn heil elders.
  vrijdag 19 december 2003 @ 18:51:44 #20
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15548119
quote:

Als je W afscheidt van F en L en ook nog eens alle esoterische dingen uit de Truth weghaalt, dan zit je met 2 fora die niet breed genoeg zijn. Wetenschap is niet iets waar je veel over kan discussieren zonder heel specifieke kennis of te vervallen in nieuwsfeitjes posten of etaleren en pronken met kennis. Zeker als je ook nog eens filosofie erafhaalt blijft er volgens mij te weinig over om een apart forum te rechtvaardigen. Wetenschap icm filosofie is een goed koppel, die moet je niet uit elkaar trekken. Bekijk de echte pure W topics eens in WFL, hoeveel zijn dat er?

Klopt. Enerzijds moet je de filosofische en ethische component niet loskoppelen. Die kritische zelfreflectie is onlosmakelijk verbonden met de wetenschap. Anderzijds zijn er wellicht weinig wetenschapstopics omdat deze ondergesneeuwd raken door de astrologieverhaaltjes. Een eigen plek voor W&F zal zeker tot een vermeerdering van topics leiden.
pi_15548606
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:43 schreef doedelzak13 het volgende:
Edit: ook ik voel me aangesproken door WFL, maar telkens als ik WFL open en ik zie de Reikitopics mij aanstaren, zoek ik mijn heil elders.
Sinds wanneer staan er reikitopics in WFL? Of astrologieverhaaltjes?
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 19 december 2003 @ 19:26:08 #22
66982 Herostratos
pi_15548925
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:43 schreef doedelzak13 het volgende:

Dit is werkelijk de grootste larie ooit. Ik heb het ernstige vermoeden dat jij bedoelt: de scheiding van wetenschap en religie. Maar dat is nogal wat anders - om het zacht te zeggen - dan filosofie. Filosofie is nog altijd de kern van de wetenschap: het vragen stellen aan de werkelijkheid.

Nee, wat ik bedoelde is dat vroeger alle wetenschap natuurfilosofie was en dat de creatie van andere wetenschappen (wiskunde, chemie, biologie etc.) juist de initiatie tot onze hedendaagse kennissamenleving.
Ik heb ook geenszins de intentie filosofie los te koppelen van wetenschap, ik zou alleen graag een duidelijk subforum hebben...
quote:
Ben het volledig met Schorpioen eens. Er gaapt een te grote kloof tussen de zweverige Jomandapraatjes enerzijds en de wetenschappelijke discussies anderzijds.
Dat is dus de essentie van het probleeem. Iedereen erkent het hier wel, alleen de motivatie waarom dat iedereen er dan maar vrede mee moet hebben is mij niet geheel duidelijk.
pi_15548977
top idee...

F&L staat inderdaad ver van W af

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_15925875
Als een bepaalde godsdienst niet samen gaat met de wetenschap dan is er grote kans dat de religie niet klopt (het zou namelijk ook kunnen dat een theorie niet klopt maar dat het nog niet door iemand verworpen kan worden. Dat religie en wetenschap wel degelijk samen kunnen gaan kan je op de volgende site zien.

http://www.it-is-truth.org

Een probleem is niets anders dan een mogelijkheid
pi_15928910
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 13:34 schreef nothing_compares_2_U het volgende:
Als een bepaalde godsdienst niet samen gaat met de wetenschap dan is er grote kans dat de religie niet klopt (het zou namelijk ook kunnen dat een theorie niet klopt maar dat het nog niet door iemand verworpen kan worden. Dat religie en wetenschap wel degelijk samen kunnen gaan kan je op de volgende site zien.

http://www.it-is-truth.org

die site is religie
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')