Als op straat iemend mij aanspreekt dan probeer ik diegene zo ghoed mogelijk te helpen.
quote:Ja, dan moet ik daar zeker drie kwartier op wachten?
Op zaterdag 13 december 2003 10:20 schreef whosvegas het volgende:
Als op straat iemend mij aanspreekt dan probeer ik diegene zo ghoed mogelijk te helpen.
Grapje hoor, ik geef mensen die stotteren altijd de kans om uit te praten, ga niet helpen met woorden aanreiken en wacht het gewoon rustig af.
Schandalig dat mensen zo met je omgaan!
Verder zou ik je toch wel uit laten praten als ik iets zou weten van hoe de stad in mekaar zou zitten.
quote:precies, als mensen vragend naar me toe lopen schud ik meestal ook al nee voordat ze iets gezegd hebbe, bijna altijd willen ze een of andere stomme enquete afwerken of willen ze geld voor n slaaphuis(=bier) of willen ze me een of ander goed doel verkopen, etc.
Op zaterdag 13 december 2003 10:26 schreef Masta-t het volgende:
ik dnek omdat tegenwoordig iedereen die je aanspreekt op straat wil dat je lid word van een dinges of danges... jij bent gewoon slachtoffer van de situatie
quote:Drie kwartier is iets wat overdreven, het duurt gewoon iets langer dan een normaal sprekend persoon.
Op zaterdag 13 december 2003 10:24 schreef Conflict het volgende:[..]
Ja, dan moet ik daar zeker drie kwartier op wachten?
Grapje hoor, ik geef mensen die stotteren altijd de kans om uit te praten, ga niet helpen met woorden aanreiken en wacht het gewoon rustig af.
Schandalig dat mensen zo met je omgaan!
[Dit bericht is gewijzigd door whosvegas op 13-12-2003 10:36]
quote:Maar ik zie er helemaal niet uit als een zwerver, milieu freak of een eo'er
Op zaterdag 13 december 2003 10:32 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
precies, als mensen vragend naar me toe lopen schud ik meestal ook al nee voordat ze iets gezegd hebbe, bijna altijd willen ze een of andere stomme enquete afwerken of willen ze geld voor n slaaphuis(=bier) of willen ze me een of ander goed doel verkopen, etc.
Helaas voor jou..
quote:Bah zeg. Dat meen je niet?
Ik liep gister (na een examen) in Utrecht door winkelstraat en ik wou naar het station, omdat ik niet dagelijks in Utrecht kom, wist ik de weg niet meer precies. Dus ik aan een aantal mensen geprobeert te vragen (ik stotter), de meeste mensen gereageerde geeneens en liepen gewoon door, waar slaat dat op?Als op straat iemend mij aanspreekt dan probeer ik diegene zo ghoed mogelijk te helpen.
quote:Op die groene greenpeace mensen na, hebben die mensen vaak ook normale kleding aan. Zwervers misschien niet maar ze zijn niet altijd te herkennen aan hun kleding. (liep je toevallig met een ringband in je hand?
Op zaterdag 13 december 2003 10:36 schreef whosvegas het volgende:[..]
Maar ik zie er helemaal niet uit als een zwerver, milieu freak of een eo'er
En bij dat soort mensen heb ik het zelf ook, maar als ik voldoende tijd (en zin) heb laat ik diegene gewoon z'n verhaaltje doen.
quote:Dat mensen haast en geen tijd hadden kan ik me voorstellen, maar zeg dan dat je geen tijd heb. Trouwens vind ik het een zwak excuus, hoe lang duurt het nou om iemand de weg uit te leggen. Ze deden als of ik lucht was
Op zaterdag 13 december 2003 10:37 schreef Natalie het volgende:[..]
Bah zeg. Dat meen je niet?
Ze negeerden je dus gewoon?
Niet te geloven dat men zoiets doet!
Nu kan het natuurlijk zijn dat de mensen die jij aansprak haast hadden en gewoon geen tijd om je te helpen.
Maar als ze niet reageerden omdat je toevallig stottert... dat vind ik schandalig!
* Natalie zou juist voor iemand die stottert wat extra tijd nemen.
quote:Dat is inderdaad zeer irritant. Ik ken het verschijnsel wel: ik stotter ook.
Dus ik aan een aantal mensen geprobeert te vragen (ik stotter), de meeste mensen gereageerde geeneens en liepen gewoon door, waar slaat dat op?Als op straat iemend mij aanspreekt dan probeer ik diegene zo ghoed mogelijk te helpen.
Ik heb mijn hoofd er wel eens over zitten breken, maar ben er snel mee opgehouden. Maar accepteren doe ik nog steeds niet als iemand echt niet reageert op een vraag...
quote:Nee, ik had wel een rug zak op m'n rug
Op zaterdag 13 december 2003 10:39 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
Op die groene greenpeace mensen na, hebben die mensen vaak ook normale kleding aan. Zwervers misschien niet maar ze zijn niet altijd te herkennen aan hun kleding. (liep je toevallig met een ringband in je hand?
)
quote:Het is zeker irritant, vooral op dat moment. Maar verder maak ik me er niet zo druk over. Zoals ik al zei, probeer ik mensen altijd te helpen (of ik moet echt geen tijd hebben). Maar soms probeer ik iets uit te leggen, dan vragen ze het (laten me niet uit praten) nog aan iemend anders!
Op zaterdag 13 december 2003 10:42 schreef SSSylvester het volgende:[..]
Dat is inderdaad zeer irritant. Ik ken het verschijnsel wel: ik stotter ook.
Wellicht komt het omdat mensen niet meer voor elkaar open staan ofzo?? Het stukje behulpzaamheid kwijt zijn??Ik heb mijn hoofd er wel eens over zitten breken, maar ben er snel mee opgehouden. Maar accepteren doe ik nog steeds niet als iemand echt niet reageert op een vraag...
quote:
Ik liep gister (na een examen) in Utrecht door winkelstraat en ik wou naar het station, omdat ik niet dagelijks in Utrecht kom, wist ik de weg niet meer precies. Dus ik aan een aantal mensen geprobeert te vragen (ik stotter), de meeste mensen gereageerde geeneens en liepen gewoon door, waar slaat dat op?Als op straat iemend mij aanspreekt dan probeer ik diegene zo ghoed mogelijk te helpen.
quote:ja dat je motor lelijk is
Op zaterdag 13 december 2003 10:56 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Had je wat
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:05 schreef Marietje_ het volgende:[..]
ja dat je motor lelijk is
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:06 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Heeeel lelijk ja
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:07 schreef Marietje_ het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kansloos. Jaartje of 11 schat ik?
quote:Dan krijgen ze dat helemaal te horen... Ik maak me over het eerste ook niet zo druk meer over, maar als men het zonodig alsnog aan iemand anders moet vragen hebben ze t gedaan...
Op zaterdag 13 december 2003 10:47 schreef whosvegas het volgende:Het is zeker irritant, vooral op dat moment. Maar verder maak ik me er niet zo druk over. Zoals ik al zei, probeer ik mensen altijd te helpen (of ik moet echt geen tijd hebben). Maar soms probeer ik iets uit te leggen, dan vragen ze het (laten me niet uit praten) nog aan iemend anders!
Maar kun je een beetje beschrijven van welk niveau jou stotteren is zeg maar? Erg of heel erg ofzo??
quote:Wat valt er te
Op zaterdag 13 december 2003 10:54 schreef Marietje_ het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 11:08 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
![]()
![]()
Kansloos. Jaartje of 11 schat ik?
quote:Als iedereen jou signature ter harte zou nemen...
Op zaterdag 13 december 2003 11:06 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Dat is idd niet leuk... Ik zou idd die mensen uit laten praten, een beetje respect a.u.b. voor diegenen die minder snel kunnen spreken o.a.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |