ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn in het zwart is ie mooi hoor!!!
dus als er nog iemand is die wat meer info heeft over deze bmw... graag!!!
te denken valt aan:
- waar deze dingen (goedkoop) te vinden
- welke onderdelen zijn uitwisselbaar
- waar onderdelen te halen
- onderhoudstips
- en weet ik veel wat
Informatie sponzen over deze geweldige auto!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 31-12-2003 16:44]
quote:Ik snap niet wat iemands afkomst te maken heeft met een auto?
Op woensdag 10 december 2003 17:06 schreef -En4Cer- het volgende:
Edit: opmerking verwijderd...
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 31-12-2003 16:45]
quote:Veel mensen van die afkomst doe een moord om in zo'n auto te rijden ook al is die 25 jaar oud
Op woensdag 10 december 2003 17:07 schreef bier2k3 het volgende:[..]
Ik snap niet wat iemands afkomst te maken heeft met een auto?
Maar heb je er ook een M3 van Biertje ?
quote:dus als je er als onderstaande foto uitziet is het een mooie oto?
Op woensdag 10 december 2003 17:07 schreef bier2k3 het volgende:[..]
Ik snap niet wat iemands afkomst te maken heeft met een auto?
edit: link naar foto verwijderd
quote:
Dit jaar gaan we met 6 vrienden 11 dagen naar Turkije op vakantie!
Zie ook : WWW.ALANYA-2003.TK
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 31-12-2003 16:41]
quote:nopez... de snelste was toen een 2.3 van bmw zelf.... alpina heeft em wel ff onder handen genomen....
Op woensdag 10 december 2003 17:11 schreef Xienatorr het volgende:[..]
Veel mensen van die afkomst doe een moord om in zo'n auto te rijden ook al is die 25 jaar oud
Maar heb je er ook een M3 van Biertje ?
voor 1980 had ie 200 pk, na 1980 had ie er 218.....
als je een beetje kan sleutelen past er trouwens ook wel een M30 3.5 blokkie van een beamer (bv 635csi) in, en als je echt bruut wilt worden schroef je er nog een turbo op....
Voortreffelijke wagen.
had 106.000 gelopen toen de koppakking eruit vloog. Maar dat was een bekende kwaal.
Verder waren de stoelen vaak doorgezakt en had plaatwerk, met name spatborden, keienvanger en balken, goede antiroest nodig.
Zie hier nog sommige rondrijden en die hebben bijna allen wat aan de balken. Verder was onderling veel uitwisselbaar.
Een sloop met veel van deze modellen vind je in Eemnes.
Verbruik was als een BMW. Hoger dan gemiddeld.
Goed zoeken en dan heb je ook echt een goede wagen.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:13 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
beetje een kleine fop 6 serie vind ik het altijd...
quote:ut heeft wel iets weg van een 6 serie ja...
Op woensdag 10 december 2003 17:13 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
beetje een kleine fop 6 serie vind ik het altijd...
toch vind ik persoonlijk de 3 serie mooier....
quote:nietes
Op woensdag 10 december 2003 17:19 schreef bier2k3 het volgende:[..]
ut heeft wel iets weg van een 6 serie ja...
toch vind ik persoonlijk de 3 serie mooier....
quote:Eemnes? waar is dat en hoe heet die sloop?
Op woensdag 10 december 2003 17:16 schreef beware_reageerd het volgende:
10 jaar geleden zelf zo'n bmw gereden.Voortreffelijke wagen.
had 106.000 gelopen toen de koppakking eruit vloog. Maar dat was een bekende kwaal.
Verder waren de stoelen vaak doorgezakt en had plaatwerk, met name spatborden, keienvanger en balken, goede antiroest nodig.
Zie hier nog sommige rondrijden en die hebben bijna allen wat aan de balken. Verder was onderling veel uitwisselbaar.Een sloop met veel van deze modellen vind je in Eemnes.
Verbruik was als een BMW. Hoger dan gemiddeld.
Goed zoeken en dan heb je ook echt een goede wagen.
Stoelbekleding vaak erg slecht/ versleten.
Klep-seals gauw poreus/ verhoogd olieverbruik.
Tikkende kleppen.
En gezien zijn leeftijd zit er waarschijnlijk veel kaf tussen het koren.
Denk dat die oude 3 serie in 2 groepen valt te verdelen tegenwoordig.
1- grote groep afgereden auto's, goedkoop in aanschaf, "duur" in onderhoud/ opknappen.
2- kleine groep liefhebbers, goeie auto's alleen weten zulke mensen vaak ook de prijzen.
P.s. een 6 lijkt totaal niet op een 3 mijns inziens? Ja, het zijn allebei bmw's...
quote:De de foto's die jij post zijn van de ALPINA versie... kans dat je die vindt is praktisch 0,0!!
Op woensdag 10 december 2003 17:19 schreef bier2k3 het volgende:[..]
ut heeft wel iets weg van een 6 serie ja...
toch vind ik persoonlijk de 3 serie mooier....
Een echte BMW E21 3 ziet er zo uit:
quote:Eemnes ligt bij hilversum.
Op woensdag 10 december 2003 17:22 schreef bier2k3 het volgende:[..]
Eemnes? waar is dat en hoe heet die sloop?
Hebben ze er ook nog veel 1602/2002 spul? Een maat van me zit erover te denken om zo 1 te halen....
Suc6 met het vinden.
quote:Damn sherlock in tha home
Op woensdag 10 december 2003 17:11 schreef bier2k3 het volgende:[..]
dus als je er als onderstaande foto uitziet is het een mooie oto?
[afbeelding]
[..]
![]()
quote:ja klopt die zwarte is een alpina... maar imho heeft die optisch alleen een andere voorspoiler (op die zwarte zit ook al geen originele alpina voorspoiler meer op), een kofferbakspoiler (zit op die zwarte ook al niet meer), de auto is verlaagd, heeft alpina sportvelgen, heeft een dubbele koplamp gril en is zwart...
Op woensdag 10 december 2003 17:27 schreef quility het volgende:[..]
De de foto's die jij post zijn van de ALPINA versie... kans dat je die vindt is praktisch 0,0!!
Een echte BMW E21 3 ziet er zo uit:
zo`n standaard 3 serie is ook wel te verlagen, sportvelgen zijn te vinden, dubbel grilletje ook, en zwart spuiten kan hier om de hoek bij de bmwdealer....
quote:naja ik vind wel wat alpina`s die te koop staan... ik heb er nu 3 gevonden, maar de prijzen zijn gewoon te hoog, en als je problemen krijgt met de motor ben je helemaal de lul... nieuwe mahle zuigers schijnen 6000 euri te kosten, en injectoren voor de b6 2.8 motor 500 euri per stuk...
Op woensdag 10 december 2003 17:27 schreef quility het volgende:[..]
De de foto's die jij post zijn van de ALPINA versie... kans dat je die vindt is praktisch 0,0!!
Een echte BMW E21 3 ziet er zo uit:
[afbeelding]
beter is het in zo`n geval een 323i als basis te pakken en er een m20 motor (2.0/2.3/2.5/2.8) in te lepelen (of als je echt gek wil doen een m30 motor 3.0/3.5)...
maar men uitgangspunt is gewoon een leuke niet te dure basis.. mocht ik em tof vinden krijgt ie van de zomer een opknapbeurtje (spuiten/velgen) en mocht ik ooit nog helemaal gek gaan doen komt er een andere motor in (bijna geen kans op, veeeeeel werk )...
quote:mja eerste voorwaarde is dat ie uit maximaal `79 mag komen.. dan is ie 25 jaar oud, en kan ik em als 2e auto erbij pakken... (ik heb voor gewoon vervoer een e36), mocht die e21 bevallen, dan wordt ie mischien nog wel eens voor dagelijks vervoer ingezet...
Op woensdag 10 december 2003 20:56 schreef Schmalbach het volgende:
Voor dagelijks gebruik kun je het beste een 318i (1979-1982) kopen. Daarin zit de degelijke M10 motor (naar mijn idee de beste bmw motor).
Deze verbruikt ook het minst.
Afraders: 315 (traag) en 320/6 (verbruik)
Veel succes met je zoektocht!
een 320/6 leek me eigenlijk wel een goede basis voor een leuk project... maar voor nu (als eerste e21 voor me) is een 316/318 ook goed (ut liefste inderdaad een 318, omdat die lekker in zen pktjes zit)
verder vroeg ik me af of een 325 m20 blok uit een e30 zonder al te veel moeite in een e21 320/6 gezet kan worden.... en hoe het zit met aandrijfassen, remmen endergelijke... zijn die ook gewoon over te bouwen van een e30 naar een e21?
ut zijn zo weer een hoop vragen maar mischien leer ik er nog iets van!!
quote:uit: [FP] Gebanned worden voor uitgesproken mening?
Op woensdag 10 december 2003 22:29 schreef Mannekino het volgende:
Edit: opmerking verwijderd...
quote:Begin hier dan ook maar alvast je excuses aan te bieden.
Ik heb zojuist een bericht op de voorpagina geplaatst waarop ik een ban kreeg van R@b. Het betreft het nieuwsartikel over armoede onder jongeren. Mijn reactie was niet racistisch bedoeld, als dit wel zo is over was gekomen mijn excuses daarvoor.
quote:Ik wil jou ook best submissie afdwingen kleine jongen, we zullen eens kijken wie in dat geval de sterkste is, en een oplossing om de groei van jou populatie te stagneren is niet over enkele decennia bespreekbaar maar nu al.
Als je deze opvatting verplaatst in de context van bijvoorbeeld de dierenwereld ben ik van mening dat er zeker een kern van waarheid in zit. De zwakken zullen altijd onderschikt zijn aan de sterken. Als we kijken naar de sterke groei van onze populatie acht ik het niet onmogelijk dat zulke oplossingen over enkele decennia bespreekbaar zullen worden.
Mannetje der is al zo`n opmerking geplaatst (als grap of nie) dus je bent nog niet eens origineel, je bent gewoon te triest voor woorden, nog niet eens je eigen dingen kunnen verzinnen, maar van mij ben je welkom in dit topic. Ik kan niet wachten om je volledig tot de grond af te branden!
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 31-12-2003 17:12]
deze velgen zoek ik ook nog
met deze naafdoppen:
[Dit bericht is gewijzigd door bier2k3 op 10-12-2003 22:55]
quote:Een maat van me heeft deze velgen onder zijn 320 (met 323i blok) liggen. Een erg mooie auto, op de motor swap na, 100% orgineel, ongerestaureerd, met nog geen 75d op de teller, het is al een oldtimer dacht ik, is iig zijn 2e auto. Hij heeft wel de uitlaat van de 320 (1 ipv 2 pijpen) laten zitten, maar wel de dempers vervangen voor een Golf 2 GTI demper. Ik kan je zeggen, de buurt is blij dat het zijn 2e auto is
Op woensdag 10 december 2003 22:49 schreef bier2k3 het volgende:
[afbeelding]deze velgen zoek ik ook nog
met deze naafdoppen:
Zien er wel gaaf uit vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |