abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15278697
Ik heb dit topic geopend om even mijn verhaal van mijn af te schrijven.

Vandaag heb ik besloten om te stoppen met mijn HBO opleiding. Daarvoor heb ik een MBO opleiding gedaan en daar heb ik keihard gewerkt om mijn diploma te behalen. Nadat ik dit diploma heb behaald ben ik direct verder gegaan naar het HBO in ingestroomd in de tweede. Dit heb ik ervaren als extra zwaar en het hele HBO traject zal extra zwaar zijn. Sinds de eerste dag van mijn opleiding ben ik met lood in mijn schoenen naar school gegaan. Ik had geen zin om mijn huiswerk te doen, kon de motivatie niet vinden en ging van negens van het MBO naar een 4 op het HBO. Mijn ouders zagen aan mij dat ik me ongelukkig voelde...ik zie er oververmoeid en ze zien dat ik niet lekker in mijn vel zit. Voor mijn vriendin maakt het niet uit wat ik doe als ik me maar lekker voel en op dit moment voel ik me dat totaal niet. Ik ging mezelf afvragen of ik dan drie jaar lang me zo rot moet voelen. Ik heb besloten om dit niet te doen want drie jaar lang in de zenuwen zitten schiet niet op, dan maak ik mezelf kapot.
Wat ga ik nu doen? Ik ga eerst lekker bijkomen en kijken of ik intern ergens kan doorgroeien. Misschien dat ik me wel ga opladen voor een nieuwe opleiding. Ik moet niet vergeten dat ik al een goed diploma in mijn zak heb waar ik bij wijzen van spreken de hele wereld aankan. Maar drie jaar lang ellendig voelen en mezelf gek maken dat doe ik niet. Hier heb ik geen zin in.

pi_15278740
Probeer een tijdelijke baan te vinden en ga je ondertussen oriėnteren op andere opleidingen die je eventueel zou kunnen doen. Je hebt nog tijd genoeg.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:15:03 #3
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_15278741
En mijn teennagel is ingegroeid.
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_15278778
Ach, die motivatie komt vanzelf terug als je 2 jaar achter de lopende band hebt gestaan.

Niet erg slim om juist in deze tijd te stoppen met je opleiding.

dinsdag 9 december 2003 @ 17:17:12 #5
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_15278794
het leven is kort, doe dingen die je leuk vindt!
pi_15278813
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:16 schreef gelly het volgende:
Ach, die motivatie komt vanzelf terug als je 2 jaar achter de lopende band hebt gestaan.

Niet erg slim om juist in deze tijd te stoppen met je opleiding.

Beter dan maanden of jaren studiefinanciėring verspillen aan een opleiding die je toch niet af wil maken.

Je kan altijd met een andere opleiding beginnen, maar dan wel eentje die wel goed bevalt.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_15278816
welke opleiding doe/deed je?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:18:07 #8
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_15278817
Goeie keuze, rust lekker uit zou ik zeggen
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueńos" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:18:32 #9
39446 303
(C) Roland
pi_15278827
Ik heb toen ik zoiets meemaakte besloten een jaar te werken en dan te kijken wat ik wilde. Ik heb dat jaar gebruikt om rustig te kijken wat ik graag wilde en heb uiteindelijk besloten om toch een hbo opleiding te gaan volgen die mij erg leuk leek. Ik heb inmiddels mijn diploma binnen en ben erg tevreden over dat jaartje nadenken!
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:18:44 #10
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_15278831
Waarom maak je dit jaar niet af.
Dan kun je als je er eventueel spijt van krijgt, altijd gelijk weer verder.
Anders heb je alle stress van dit jaar echt voor niets door gemaakt.
Zet nog even een paar maandjes door!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_15278842
juist altijd doen wat het beste voelt. als je je niet op je plek voelt op het HBO, zit het er dik in dat je je ook niet lekker voelt op de werkplek die daar vervolgens bij hoort. maar ja, dan heb je je hbo en is het zo zonde om iets anders te gaan doen. je kunt maar beter doen wat je hart je ingeeft.
pi_15278873
Dus je probeert nu goed te praten dat je vanaf dag 1 op t HBO niets uitgevoerd hebt, dat je dus 4en haalt en daardoor je kut voelt en dat je dus nu mag stoppen met je opleiding?
pi_15278889
Waarom goed praten? Dat is toch zijn eigen verantwoordelijkheid?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:22:37 #14
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15278911
Goede beslissing .
... hier geweest te zijn!!!!
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:24:10 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_15278945
En nu als de donder aan de slag!
pi_15278959
Er zitten mensen hie rtussen die het er niet mee eens zijn. Dat is jullie mening Waarom vergeten jullie dat het mijn beslissing is, dat ik me met een korte pauze veel lekkerder voel. Moet ik me dan drie tot vier jaar ongelukkig voelen.
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:26:21 #17
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_15278986
Als je alleen maar reacties wil die je keuze goedkeuren moet je niet zo'n topic openen.
pi_15278999
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:24 schreef Rik20 het volgende:
Er zitten mensen hie rtussen die het er niet mee eens zijn. Dat is jullie mening Waarom vergeten jullie dat het mijn beslissing is, dat ik me met een korte pauze veel lekkerder voel. Moet ik me dan drie tot vier jaar ongelukkig voelen.
Laat die mensen maar lullen. Jij weet zelf het beste waar je gelukkig van wordt. Volg je gevoel, je hebt nog tijd zat om weer te gaan studeren, mocht je dat ooit nog willen.

[Dit bericht is gewijzigd door poebeertjuh op 09-12-2003 17:27]

Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_15279003
Ik denk dat je gewoon iemand bent die het helemaal wil snappen zoals op het MBO getuige de negens.
Ik heb ook soms dat ik een 7 haal maar er nog weinig kaas van heb gegeten voor mijn gevoel. Dat is balen maar goed wellicht gewoon even rust nemen en het volgend jaar weer proberen maar alles wat luchtiger nemen desnoods gewoon in jaar 1 beginnen.
Maar ik denk toch dat het enkel en alleen je motivatie en zelfvertrouwen is die je doen falen.
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:27:45 #20
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_15279026
Leest dat je van 4 mbo naar 2 HBO gegaan bent

Logisch dat je je ongelukkig voelt,

van 4mbo naar 1HBO was op 3 punten voor mij ook al zwaar, ok de rest was allemaal koekie omdat 3/4 van de stof al behandeld was op mbo.

Dus misschien gewoon iets te hoog gegrepen, opnieuw beginnen in de 1e dan maar.

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_15279042
Nou succes ermee
vergeet alleen niet dat je maar 1 keer in je leven de kans hebt om goede papieren te halen. En als je gaat werken dan heb je helemaal geen zin meer om daarna nog een opleiding te gaan doen... je hebt er wel de rest van je leven profeit van, dus ik zou er nog maar 3 X over nadenken ...

succes.

dinsdag 9 december 2003 @ 17:28:21 #22
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_15279048
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:24 schreef Rik20 het volgende:
Tja, dat kun je verwachten op een forum met zoveel mensen.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar waar het om gaat is dat het jouw beslissing is.
Ongeacht de mening van wie dan ook.
Zie de verschillende meningen dan ook niet als afkeurend, maar als meedenkend.
Wat heb je er aan als iedereen je naar de mond praat?
Zo zie je misschien een andere invalshoek, en zo niet, dan is dat toch ook geen probleem.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_15279090
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:28 schreef Rikku het volgende:
Nou succes ermee
vergeet alleen niet dat je maar 1 keer in je leven de kans hebt om goede papieren te halen. En als je gaat werken dan heb je helemaal geen zin meer om daarna nog een opleiding te gaan doen... je hebt er wel de rest van je leven profeit van, dus ik zou er nog maar 3 X over nadenken ...

succes.

Dat is ook niet waar, hoor. Er zijn zat mensen die eerst werken en vervolgens nog een opleiding gaan doen.
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:32:21 #24
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_15279150
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:30 schreef Angeles het volgende:

[..]

Dat is ook niet waar, hoor. Er zijn zat mensen die eerst werken en vervolgens nog een opleiding gaan doen.

Ook waar,
zo gaat deze persoon over 1 jr een Universitaire opleiding te halen.
Was eerst van plan om alleen prop te halen op HBO en dat meteen naar UNI te gaan. Toch gelukkig anders besloten, nu ff wat geld verdienen en op naar de volgende studie, ik hoop alleen dat ik dan met mijn 28jr niet tussen de studentes van 18 kom te zitten. (dat komt dan namelijk nooit meer goed )
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_15279167
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:30 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar mijn mening is gebasserd op wat ik in mijn eigen omgeving zie gebeuren. Veel vrienden van mij zagen het niet meer zitten op school en zijn maar gaan werken, raakte gewend aan een lekker inkomen, en dus geen zin meer om een opleiding te gaan doen.. Maar dit geld uiteraard niet voor iedereen ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')