abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2003 @ 14:33:56 #1
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_15247545
Ik ben het een beetje zat in NL, ben nu 22 jaar en heb het hier nu al gezien. Vooral het slechte beleid ten opzichte van de zorg, allochtonenbeleid, agressie op straat, onveilige gevoel als je `s avonds in Utreg bij KanalenEiland loopt, ergens staat te pinnen en de alsmaar grimmiger wordende cultuur, ik ben het allemaal zat

Ik wil voor minimaal een jaar en misschien wel voor altijd naar de USA.
Ben momenteel systeembeheerder en bezig met mijn MCSE en als ik dat afheb wil ik weg, weet niet of mijn opleiding en MCSE me in Amerika gaan brengen maar wie niet waagt die niet wint.

Maar.......hoe pak ik dit aan? Amerika is natuurlijk veel strenger geworden na de aanslagen van 11 september en het immigratiebeleid is sowieso nooit echt soepel geweest.

Iemand ideeen / sites voor me?

maandag 8 december 2003 @ 14:35:23 #2
28775 QazzaQ
Ik ben een kroet
pi_15247583
alsof amerika een beter beleid heeft
I see the way you look at him. I'm a man, too, you know? I go pee pee standing up.
pi_15247597
Ga maar weg, watjes als jij kunnen we hier toch niet gebruiken.

maandag 8 december 2003 @ 14:35:58 #4
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_15247603
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:33 schreef Takemenow het volgende:
Vooral het slechte beleid ten opzichte van de zorg, allochtonenbeleid, agressie op straat, onveilige gevoel als je `s avonds in Utreg bij KanalenEiland loopt.
owja, dat hebben ze in amerika een stuk beter voor elkaar.
hoe noemen ze dat? het gras bij de buren lijkt altijd groener?
  maandag 8 december 2003 @ 14:37:17 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15247655
Zolang je geen trouwplannen hebt met een Amerikaanse of een baan daar kunt krijgen (wat nu 'iets' moeilijker is) maak je weinig kans op een permanente verblijfsvergunning.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_15247679
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar......

België!!!!!!!!!!!!!!!

pi_15247705
Amerika moet je eerst een GreenCard zien te regelen. En die GreenCard is heel moeilijk aan te komen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_15247726
ik wil nog wel eens naar Zweden
pi_15247735
MWUHAHAHAHAHAH!

Jij voelt je onveilig en vindt de zorg slecht, dús ga je naar de USA???? Echt een goede keuze joh! Moet je lekker in de USA in downtown New York gaan lopen, voel je je héél veilig, kan ik je verzekeren...... En over verzekeren gesproken: Ik hoop dat je genoeg geld gaat verdienen voor een goede ziektekosten verzekering, anders kom je gewoon achteraan de wachtrij in "Het Goedkope" ziekenhuis.....

Als je je nou echt veiliger wilt voelen, en ook nog betere zorg enzo wilt, ga dan naar Cuba of zo.... daar is dat tenminste wél goed geregeld......

pi_15247760
Je bent 22 en hebt nog niet door dat de VS alles behalve een paradijs is? In dat geval pas je qua intellect prima in de Amerikaanse maatschappij

Have fun!

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_15247772
Volgensmij heb je een Green Card nodig om in de VS te kunnen werken. Geen idee hoe je daar aan komt, maar als je Green Card bij Google intikt krijg je genoeg links hierover. Misschien moet je daar eens kijken.

Overigens vraag ik me af of het in de VS nou zoveel beter is als in Nederland. De dingen die jij zoekt vind je in andere landen, zoals Canada of Zweden, volgensmij veel meer.

pi_15247804
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:40 schreef Levitation het volgende:
Je bent 22 en hebt nog niet door dat de VS alles behalve een paradijs is? In dat geval pas je qua intellect prima in de Amerikaanse maatschappij

Have fun!

pi_15247903
quote:
Overigens vraag ik me af of het in de VS nou zoveel beter is als in Nederland. De dingen die jij zoekt vind je in andere landen, zoals Canada of Zweden, volgensmij veel meer.
hoppa Sverige = heersch
  maandag 8 december 2003 @ 14:47:21 #14
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_15247971
Dan kan je beter naar denemarken of Canada gaan, daar is alles wel goed geregeld
en kan je je achterdeur zelfs nog open laten staan

Denemarken & Canada RULE

shoot is al genoemd

[Dit bericht is gewijzigd door killer_mac op 08-12-2003 14:47]

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_15247986
zoek ff hier op fok, ik heb het ergens een keer eerder gelezen!
It is nice to be important but it is more important to be nice
  maandag 8 december 2003 @ 14:48:12 #16
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_15247995
Hoe lang je precies wilt blijven hangt af van het aantal XTC pillen die je meesmokkelt. Over het algemeen begint levenlang wel bij een paar honderduizend pillen als je geluk hebt. En het mooie is in jail heb je al die dingen die jij denkt te vinden in de states. Have phun.

p.s. Wake up and smell the coffee is een mooi Amerikaans gezegde.

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  maandag 8 december 2003 @ 14:49:06 #17
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_15248019
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:37 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar......

België!!!!!!!!!!!!!!!

Omdat iedereen daar lacht

twijfel over belgieeeee want dat taaltje is zo zaaacht (alleen jammer van die walen)

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_15248184
quote:
Jij voelt je onveilig en vindt de zorg slecht, dús ga je naar de USA???? Echt een goede keuze joh! Moet je lekker in de USA in downtown New York gaan lopen, voel je je héél veilig, kan ik je verzekeren......
Ik voel me in New York anders altijd prima op mijn gemak hoor. NY is tegenwoordig zo'n beetje de veiligste stad van de VS. Wat voor slechte ervaringen heb jij dan met NY?

De VS zijn alleen wel lastig binnen te komen. De regels zijn erg strikt tenzij je geluk hebt met de Green Card loterij. Het is een stuk makkelijker om Canada binnen te komen. Je moet dan wel gedurende een aantal jaren in West Canada gaan wonen en werken voordat je je in heel Canada mag vestigen.

maandag 8 december 2003 @ 14:56:35 #19
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_15248217
Beetje trieste reacties hier, niet verwacht dat Fok!kers zo`n beperkte gedachtengang hebben...alhoewel.... Er zijn gelukkig nog een aantal mensen die normaal reageren

Als ik nou denk dat ik het in de USA beter naar mijn zin zal hebben, laat mij dat dan lekker denken joh! Net alsof we het hier zo goed voor elkaar hebben, het is toch een zooitje hier in NL, of willen jullie zeggen van niet

Het is helemaal niet zo dat ik naief ben en denk dat het in Amerika veiliger is, nee zeker niet, maar ik heb het gewoon gehad met de mentaliteit hier in NL.

Ik denk dat ik betere kansen heb om in Amerika gelukkig te worden dan in NL, maar dat gevoel heb ik al sinds ik een klein mannetje was.

Maar goed, niemand wil er serieus op ingaan, dus laat maar, ik zoek wel verder bij mensen die wel wat weten en ervaring hebben met zulke dingen

maandag 8 december 2003 @ 14:57:50 #20
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_15248257
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:55 schreef ericeric het volgende:

[..]

Ik voel me in New York anders altijd prima op mijn gemak hoor. NY is tegenwoordig zo'n beetje de veiligste stad van de VS. Wat voor slechte ervaringen heb jij dan met NY?

De VS zijn alleen wel lastig binnen te komen. De regels zijn erg strikt tenzij je geluk hebt met de Green Card loterij. Het is een stuk makkelijker om Canada binnen te komen. Je moet dan wel gedurende een aantal jaren in West Canada gaan wonen en werken voordat je je in heel Canada mag vestigen.

Bedankt voor je reactie

Kun jij mij iets meer vertellen over het hoe en wat

maandag 8 december 2003 @ 14:59:15 #21
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_15248293
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:33 schreef Takemenow het volgende:
Ik ben het een beetje zat in NL, ben nu 22 jaar en heb het hier nu al gezien. Vooral het slechte beleid ten opzichte van de zorg, allochtonenbeleid, agressie op straat, onveilige gevoel als je `s avonds in Utreg bij KanalenEiland loopt, ergens staat te pinnen en de alsmaar grimmiger wordende cultuur, ik ben het allemaal zat
Moet je vooral naar Amerika gaan. Daar kan iedere idioot een wapen krijgen en zoals al vaak in het nieuws is geweest wordt daar maar al te vaak misbruik van gemaakt...

Juist in Amerika is het criminaliteitscijfer erg hoog.

En eten is er smerig (vind ik dan)

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_15248314
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:56 schreef Takemenow het volgende:
Beetje trieste reacties hier, niet verwacht dat Fok!kers zo`n beperkte gedachtengang hebben...alhoewel.... Er zijn gelukkig nog een aantal mensen die normaal reageren

Als ik nou denk dat ik het in de USA beter naar mijn zin zal hebben, laat mij dat dan lekker denken joh! Net alsof we het hier zo goed voor elkaar hebben, het is toch een zooitje hier in NL, of willen jullie zeggen van niet

Het is helemaal niet zo dat ik naief ben en denk dat het in Amerika veiliger is, nee zeker niet, maar ik heb het gewoon gehad met de mentaliteit hier in NL.

Ik denk dat ik betere kansen heb om in Amerika gelukkig te worden dan in NL, maar dat gevoel heb ik al sinds ik een klein mannetje was.

Maar goed, niemand wil er serieus op ingaan, dus laat maar, ik zoek wel verder bij mensen die wel wat weten en ervaring hebben met zulke dingen

Ik weet waar de fout zit.

kennelijk gaat dat denken je niet goed af.

maandag 8 december 2003 @ 15:02:47 #23
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_15248379
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:56 schreef Takemenow het volgende:
Ben je uberhaupt al eens in de VS geweest?

Als ik jou was zou ik dan eerst een tijdje daarheen gaan, voordat je meteen gaat emigreren. Da's nogal een grote stap namelijk. Misschien als je er een paar maanden zit valt het dan toch weer tegen.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 8 december 2003 @ 15:02:49 #24
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15248383
Verhuis lekker naar een klein dorpje in Friesland, in de VS heb je net als in Nederland veilige en minder veilige delen.

Voor Friesland is er nog altijd geen taaltoets vereist dus succes, vergeet bij de VVV niet een Friesch paspoort te halen na 5 jaar.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_15248392
Is het niet zo dat een bedrijf garant voor je moet staan wil je daar een Green Card krijgen op basis van je werk?
Anders zou je iemand moeten trouwen of toevallig een Green Card in de lotterij moeten winnen.

En als je in Amerika goed verdient en je zorgt ervoor dat je een goed pensioen en verzekering regelt dan heb je daar dezelfde voorwaarden als hier. Als het je daar lukt zou het gras idd wel eens groener kunnen zijn dan hier omdat de belastingen niet zo asociaal hoog zijn.

De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')