abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15243239
Wat vinden jullie persoonlijk van deze muziek en de groep mensen die deze muzieksoorten luisteren. Ik vind ze nogal weird0, altijd in het zwart met van die rare teksten die dan cool moeten zijn. Verder hebben ze van die zwarte make-up (de meiden dan ) En ik vraag me af hoe je die meisjes dan knap kunt vinden. Vinden degene die hiervan houden bijv Anna Kournikova niet knap maar zon rock(ster) wel? Ik hoop dat jullie mijn visie hierop kunnen veranderen en verduidelijken.
pi_15243270

Dit wordt vast een mooi topic.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15243296
Wow. Gothic en hardrock in 1 topic
Over gothic zijn al tig topics, en over hardrockers heb jij blijkbaar een verkeerd beeld
pi_15243441
Met alle respect, ik wil jullie niet beledigen maar een duidelijker beeld krijgen over jullie smaak. En tja... hardrock en gothic misschien weet ik het echte verschil niet, omdat ik niet echt in contact kom met de groepen.

[Dit bericht is gewijzigd door Karrakas op 08-12-2003 11:45]

pi_15243447
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:38 schreef Karrakas het volgende:
Wat vinden jullie persoonlijk van deze muziek en de groep mensen die deze muzieksoorten luisteren. Ik vind ze nogal weird0, altijd in het zwart met van die rare teksten die dan cool moeten zijn. Verder hebben ze van die zwarte make-up (de meiden dan ) En ik vraag me af hoe je die meisjes dan knap kunt vinden. Vinden degene die hiervan houden bijv Anna Kournikova niet knap maar zon rock(ster) wel? Ik hoop dat jullie mijn visie hierop kunnen veranderen en verduidelijken.
Ik vind dat ze mensen zoals jij preventief moeten ruimen.. ga tmf kijken ofzow.. piskloon
Deal with it; rock 'n roll
pi_15243473
quote:
Zou je de rustige goths niet willen gelijkzetten met de ruige rockers onder ons?

Er zit nogal wat verschil in.....

Wat zijn goths nou eigenlijk:

quote:
Wat is Gothic?
Gothic is een underground Cultuur, het begon in de jaren 70 in Europa en Amerika buiten de muziekscene. De Cultuur bestond uit individueen die maar heel weinig gemeen hadden met elkaar maar verbonden werden door hun artistieke drang. Het lijkt erg op de jaren 70 punk omdat men zich afkeert van de sociale maatschappij.

De wereld vanuit het standpunt van een Goth

Goths hebben een intense en dramatische kijk op het leven. Het zijn volstrekte idealisten, die het wereldse vermijden en zich aangetrokken voelen tot extreme emoties en daden. Ze leven het leven op zijn scherpst en zijn op elk levensgebied opzoek naar de ongewone, artistieke en zinvolle aspecten.
.

Wat anderen misschien beschrijven als een morbide fascinatie voor dingen als de dood, lijden, geboorte en de diepste menselijke drijfveren, beschrijven zij als waardering voor diepte en authenticiteit. "Ik zei dat ik gevoeliger was dan anderen. De wereld van de gothic was een ontsnappingsmogelijkheid. Nu ik volwassen ben besef ik dat het ook met eigenwaarde te maken heeft. Ik voelde dat er iets niet in orde met me was, maar ik ben bijzonder omdat ik die emoties heb!"

EXPRESSIE
Ze trekken de aandacht met een air van op de een of andere manier bijzonder te zijn. Ze hebben gevoel voor esthetiek en aan hun kleding en omgeving is te zien dat ze zich op een unieke manier willen uitdrukken en dat ze behoefte hebben aan schoonheid en betekenis. Hun imago is een expressie van henzelf. Ze kunnen soms elitair en superieur lijken, alsof andere mensen hun verfijnde inzicht missen. Ze zijn zeer creatief en in de ogen van anderen haast overemotioneel.

GEVOELENS
Dat maakt hen tot bijzonder gezelschap, maar ze kunnen ook een deprimerende en frustrerende invloed hebben. Ze hebben vaak een voorkeur voor de trieste kant van het leven en hun air van bijzonder zijn gaat gepaard met een subtiel gevoel van tekort schieten, alsof 'ik (en het) nooit genoeg kan zijn'. Ze gaan voorbij aan gewone gevoelens door doelen na te streven die min of meer onmogelijk zijn.

Als het leven een sleur dreigt te worden of als ze een kleine tegenslag te verwerken krijgen, kunnen ze in een emotionele crisis raken, en boos of van streek raken als iemand ze eruit probeert te halen of dingen voor ze wil oplossen.
Aan de andere kant zijn ze diep en oprecht begaan met andermans lijden, en zullen ze hun eigen problemen meteen laten vallen om mensen in nood te steunen en te helpen.

Authenticiteit vinden ze erg belangrijk! Ze vinden het vreselijk dat ze het voor iedereen kunnen verpesten als ze een slechte bui hebben. Soms kunnen ze amper onderscheiden of het echt iets wezenlijks is of dat ze zichzelf er beter overheen kunnen zetten. Goths hebben vaak de neiging zich terug te trekken, zijn stil, geconcentreerd, objectief en nuchter.

Ze bewaren liever afstand dan dat ze hun angst laten zien. Ze voelen zich het beste thuis in hun eigen gedachten wereld, de wereld van fantasie. Ze hebben veel interesses, of wijden hun intellect aan een esoterisch onderwerp waar maar een paar mensen ter wereld iets van begrijpen.

SOLIDAIRIETEIT
De meeste Goths zijn erg op zichzelf en raken gemakkelijk uitgeput door teveel omgang met anderen. Ze zijn bang dat er inbreuk op hen wordt gepleegd en moeten een duidelijke ruimte voor zichzelf hebben waarin ze zich kunnen terug trekken om op krachten te kunnen komen en over dingen na te denken. "Ik zocht mijn toevlucht tot mijn kamer, om alleen te zijn, maar als ik daar een minuut of 5 was, riep ze naar boven. Ik voelde mezelf koud worden en verkrampen..."

"Ik ben gericht op onafhankelijkheid, ik zou in mijn eentje kunnen overleven, ik heb me wel eens eenzaam gevoeld, maar al met al vind ik het prettig. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, zonder dat er iets van me verlangt wordt."
"Als mensen me vroegen hoe het ging, zei ik standaard: 'wel goed.' Ik liet niet veel los, dus lieten ze me met rust!"

Goths ervaren hebzucht op het gebied van overleving in de zin van 'mijn huis is mijn kasteel'. Hun aandacht richt zich op het scheppen van een warme en veilige plek waar ze zich thuis voelen met alles wat ze nodig hebben. "Ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst iemand heb uitgenodigd. Als ik dat doe, wil dat heel wat zeggen: Het betekend dat ik je vertrouw en dat ik je vriend wil zijn; maar toch voelt het beangstigend."

RELATIES
Partners moeten ook begrijpen dat Goths niet graag in de belangstelling staan, ze moeten ook beseffen dat omdat Gothics vrij gesloten overkomen, hun relatie niet slechts een van de behoeftes in hun leven is. Want als ze zich eenmaal hebben gebonden, komt de relatie centraal te staan en wordt die waarschijnlijk een van de belangrijkste factoren in hun leven."

Het onderliggende gevoel van Goths is dat ze in de steek zijn gelaten, of op de een of andere manier gescheiden van de oorspronkelijke bron van onvoorwaardelijke liefde. "Gewoon zijn betekend dood - ik heb dan letterlijk het gevoel dat ik zal sterven - dus houdt ik mij levend door de regels te overtreden. Zo bestrijd ik de afgunst: het maakt me uniek."

By Carree (http://muziek.clubs.nl/gothic)

Hier staat ut vrij goed omschreven naar mijn idee wat goths zijn.

k vind dit iig een waardeloze discussie want je stopt goths en rock in een hokje wat echt niet gaat imo

[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 08-12-2003 11:48]

pi_15243494
Dit zal wel weer een gothic | hardrock bash topic worden..

Waarom wordt er meteen aangenomen dat als je naar een bepaalde muziekgenre luisterd je er dan ook meteen zo uit moet zien?
Zelf luister ik bijna alleen metal en hardrock (en zo nu en dan gothic), maar dat is niet aan me af te zien.. Ik heb geen lang, vet haar en tattoos over mn hele lichaam (helemaal geen zelfs ).

pi_15243495
quote:
zo kun je ook over bepaalde groep meisjes praten die naar trancefeesten gaan enzo

* Rhapsody luistert nu lekker Arch Enemy (Death metal ofzo)

[Dit bericht is gewijzigd door Rhapsody op 08-12-2003 11:48]

pi_15243507
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:46 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Zou je de rustige goths niet willen gelijkzetten met de ruige rockers onder ons?

Er zit nogal wat verschil in.....
Goths beoefenen vaak een natuurreligie zoals bv wicca, goths zijn vredelievende mensen en niet zoals veel vooroordelen denken slecht en veel met de dood bezig. Men aanbid satan niet. op een uitzondering daargelaten natuurlijk.

k vind dit iig een waardeloze discussie want je stopt goths en rock in een hokje wat echt niet gaat imo

Ja dat vindt jij, maar ik weet het verschil niet precies zoals ik zei, misschien is dat dom, maar daarvoor zijn jullie om dat uit te leggen, niet beledigend opvatten...

pi_15243559
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:48 schreef Karrakas het volgende:

[..]

klopt dat had ik eerst geschreven maar moest ff zoeken naar de juiste tekst, deze tekst is dus weggeedit in me vorige post
pi_15243621
Ik ben allang blij dat die lui niet zoder meer alle bagger van TMF slikken.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_15243658
Neem bijvoorbeeld die Marilyn Manson, Mijn mening over hem is dat ik t een echte freak vind en met mij zijn veel mensen dat eens, als je zo iemand over straat ziet lopen zal bijna iedereen denken what the f*ck is dat... (of valt hij niet echt onder hard rock dat soort genre)
pi_15243673
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:52 schreef julekes het volgende:
Nou kweetnie hoor het lijkt wel of het onmogelijke is gebeurd...

van gothic enz een hype maken.. en dan volgt tmf kijkend nederland natuurlijk..

pi_15243683
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:52 schreef julekes het volgende:
En als je niet naar hardrock of gothic luisterd, luister je niet meteen naar TMF trancemuziek etc., denk maar aan hardstyle ...
pi_15243725
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:54 schreef Karrakas het volgende:
denk maar aan hardstyle ...
Dat is toch die *boem*boem*boem* muziek die je altijd uit Opel Mantas hoort komen?

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 08-12-2003 11:59]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15243811
zucht.. ik denk dat we maar weer terug moeten gaan naar de tijd dat mensen met verschillende muzieksmaken elkaar de tering in sloegen.. want dit hele elkaar begrijpen werkt toch niet..

[Dit bericht is gewijzigd door Suphafly op 08-12-2003 11:59]

pi_15243819
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:54 schreef Karrakas het volgende:
hardstyle ...
Dat is toch de nieuwe alter ego van happy hardcore?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  maandag 8 december 2003 @ 12:00:20 #18
76188 -MaggoT-
ik ben pijn.
pi_15243845
quote:
Op maandag 8 december 2003 11:59 schreef julekes het volgende:

[..]

Dat is toch de nieuwe alter ego van happy hardcore?

nee dat is 'hardcore is te hard voor ons, dus doen we het wat rustiger aan' muziek.
ik word daar zo moe van !
pi_15243856
Gothics lopen er lang niet altijd als een wandelend lijk bij. Persoonlijk vind ik de kleding echt hartstikke gaaf. Ik heb 1 blouse, maar vind het niet bij mij passen. Gothic is overigens niet alleen een muziek- en kledingsstijl; it's a way of life

Je commentaar over de teksten is ook niet terecht Het gaat bijvoorbeeld echt niet steeds over verdoeming en zelfmoord en weet ik wat allemaal meer.

Klein voorbeeldje:

After Forever - Follow in the cry (Nederlandse band)

Follow in the Cry
Behind your facade hides an indomitable
lust for power and tyranny
Taking advantage of your pendencies

Fear is the doom, doom of us all
Instead of exterminating the weed
We allow it to overgrow our function

All means are justified for the "djihad fi sabil Allah"

I embrace you, accept my soul
I shall make my life subordinate to you
Live like your rules and laws prescribe
and follow you wherever I go

Follow in the cry

Hang this heretic who's indulged in unchaste thoughts
Silence him such as the laws of the vellums prescribe
Pusillanimous massacres the order of the day
On behalf of power-hungry fundamentalists

maandag 8 december 2003 @ 12:02:20 #20
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_15243902
Iemand wordt niet knap omdat ze ineens gothic is oid. Je hebt mooie en lelijke goths. Maar dat geldt voor alle stijlen/culturen. Iemand is mooi of is het niet.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_15243921
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:00 schreef ToT het volgende:

Klein voorbeeldje:

After Forever

Ohoo *Roept Elegy*
pi_15244016
Het zoveelste ik-begrijp-Goth's-niet-topic

En ja ik vind Anna Kournikova ook mooi

I find it kinda funny, I find it kinda sad. The dreams in which I'm dying are the best I ever had
pi_15244070
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:02 schreef MrTorture het volgende:
Iemand wordt niet knap omdat ze ineens gothic is oid. Je hebt mooie en lelijke goths. Maar dat geldt voor alle stijlen/culturen. Iemand is mooi of is het niet.
Wat ontzettend politiek correct zeg.
pi_15244095
ik ben ook een hardrokker
pi_15244161
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:03 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ohoo *Roept Elegy*

*Grin*
Maarreh.. je ondertiltel: 'Head like a hole'... Ninnie!

Enne. cyberbull: 'rustige goths'... dat zijn er maar een paar. Er zijn zoveel substijlen dat dat echt niet op iedereen van toepassing is. Op mopeygoths wel, maar op punkgoths niet echt.

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')