abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15232826
Hallo,
quote:
Eukanuba: the story

Tien maanden lang heeft een medewerker van een internationale dierenbeschermingsorganisatie undercover gewerkt op een laboratorium waar IAMS, een grote diervoederproducent, haar hondenvoeding laat testen. Iams is de producent van verschillende diervoeders, waaronder het merk Eukanuba. Het geheel is in handen van Proctor and Gamble. Uit de videobeelden die deze undercover medewerker heeft gemaakt, blijkt dat de honden waarop in het laboratorium testen worden uitgevoerd, onder erbarmelijke omstandigheden worden gehouden.

Zo zijn er beelden waar te zien is dat dieren waarvan de achterpoten opengesneden zijn ten behoeve van onderzoek zonder enige verzorging op de vloer van een kantoor liggen, dat honden in metalen kooien op roostervloeren worden gehouden en dat honden volstrekt neurotisch gedrag vertonen. Bovendien stelt deze medewerker dat het in dit laboratorium een gangbare praktijk is dat de stembanden van honden doorgesneden wordt om toch vooral geen overlast van deze dieren te hebben.

Bekijk de videobeelden (PETA)

Deze beelden dateren van eind vorig jaar en begin vorig jaar. Het is niet duidelijk onder welke omstandigheden Iams deze testen nu uit laat voeren. Wel heeft Iams aangegeven dat de dieren inmiddels uit dit laboratorium zijn weggehaald.

Op 1 december zond Tros Radar de beelden van dit undercover onderzoek uit.

SP Tweede-Kamerlid Krista van Velzen vraagt zich af of het überhaupt nog noodzakelijk is om dierproeven uit te voeren ten behoeve van de productie van dergelijk voedsel. Dat dit niet bij elk huisdiervoedselbedrijf praktijk is, is een feit. Zo is het mogelijk om diervoer te testen door de eigenaars van honden en katten op vrijwillige basis mee te laten doen aan onderzoek, de dieren in huiselijke omstandigheden verschillende types voer voor te schotelen en de eigenaar een vragenlijst in te laten vullen. Zij wil van de directie van Eukanuba/Holland Diervoeder, dat het merk Eukanuba in Nederland op de markt zet, opheldering over de dierproeven,

Om dit verzoek om opheldering krachtig te ondersteunen, kun je ook een mail sturen aan Eukanuba/Holland Diervoeders. Vraag om openheid over het door hun gevoerde proefdierbeleid!

Bron + protestmail
De site van de PETA hierover.
P&G KILLS - Meer informatie over Procter & Gamble en haar diertesten.
Procter & Gamble lobbyt tegen Europees verbod op dierproeven bij cosmetica
Producten van Procter & Gamble wereldwijd.

Ik vindt het walgelijk dat dit überhaubt word gedaan, maar dan ook nog voor dierenvoeding.
Ik ben boos. En ik zorg dat er geen Eukanuba meer het huis in komt! En ik ga nu even opzoeken (alsof ik nog niet genoeg heb opgezocht) welke dierenvoedings merken ook mij boos maken en welke niet. EDIT: ik vind het alleen voor de VS en het VK.

[Dit bericht is gewijzigd door Big_Boss_Man op 07-12-2003 21:55]

feest
pi_15234696
Inderdaad walgelijk!

Is hier ook al eerder een discussie over geweest. Ik weet niet meer op welke site ik toen de merken dierenvoeding heb opgezocht maar alle bekende dierenvoer merken stonden erbij!!!!! Zelfs de dieetvoer merken!!!
Het is dus niet zo makkelijk (belachelijke en ernstig genoeg!! ) om een merk te voer te vinden die hier niet aan meedoen....
Vind ik dus heel erg,
Je bent dus eigenlijk verplicht (in iedergeval met dieetvoer) om deze merken te kopen!
Waar gaat het heen met de (dieren)wereld??

Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_15240966
Hier is al wat over in
Dierenleed

Al het dierenleed mag in bovenstaand topic.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')