abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2001 @ 10:16:59 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1044416
Bron: ANP/Trouw
quote:
'Van Boxtel onvoldoende zicht problemen Marokkaanse jongeren'

ARNHEM (ANP)- Minister Van Boxtel is niet goed op de hoogte van de oorzaken van de problemen met Marokkaanse jongeren. Dat zei commissaris van de politie Gelderland-Midden M. Daniël zaterdag op een discussiebijeenkomst over problemen met Marokkaanse jongeren.

De bewindsman (Grote Steden en Integratie) heeft alleen adviseurs met een 'westerse overheidsbril' en niet met een allochtone achtergrond. Deze situatie beperkt een goed beleid. ,,Ik denk dat Van Boxtel zelf het beste voorheeft, maar hij heeft geen adviseurs uit de cultuur van de Marokkaanse jongeren'', zei Daniël. ,,Daardoor is hij niet precies op te hoogte van alle facetten van dit probleem.''

De commissaris, zelf afkomstig uit een minderheidsgroep, reageerde hiermee op uitspraken van de minister vrijdag. Toen riep Van Boxtel de Marokkaanse gemeenschap op zelf het initiatief te nemen om de problemen met deze jongeren aan te pakken. ,,De overheid kan dat niet alleen'', zei de bewindsman. ,,Vanuit de maatschappelijke organisaties moeten er vrienden, familieleden en anderen opstaan die ervoor zorgen dat als jongeren dreigen te ontsporen of school verlaten, er wordt ingegrepen.''

Commissaris Daniel vindt ook dat het de politie ontbreekt aan capabele mensen om minderhedenproblemen, zoals met Marokkaanse jongeren, effectief aan te pakken. ,,Het krioelt van minderheidsjongeren die ondernemer willen worden, maar het ontbreekt aan minderheidsjongeren die willen ondernemen voor een veilige, leefbare samenleving.''

Dat lijkt me niet echt handig van van Boxtel. Als je wat wilt doen aan problemen lijkt het me toch op z'n minst verstandig om goed advies over je doelgroep te krijgen.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 18 juni 2001 @ 10:17:56 #2
10090 waspman
life is sweet
pi_1044419
inderdaad wel heel erg vreemd... we wonen in West-Europa, en dan heeft die Van Boxtel alleen maar Westerse adviseurs... erg raar ja
  maandag 18 juni 2001 @ 10:21:29 #3
10188 links234
pi_1044423
quote:
Op maandag 18 juni 2001 10:17 schreef waspman het volgende:
inderdaad wel heel erg vreemd... we wonen in West-Europa, en dan heeft die Van Boxtel alleen maar Westerse adviseurs... erg raar ja
Ja, het is toch op zijn minst handig om iets van de doelgroep te weten. Op deze manier is van Boxtel alleen maar bezig om niet werkend beleid te gaan maken omdat zijn beleid niets te maken heeft met de werkelijkheid.

Typisch geval van "Over de balk" dus.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 18 juni 2001 @ 10:47:29 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1044518
quote:
Op maandag 18 juni 2001 10:17 schreef waspman het volgende:
Hoor eens even, witte angelsaksische protestant: er leven hier meer dan een miljoen moslims, van Marokkaanse, Turkse etc. afkomst. Dan mag je die ook wel een beetje serieus nemen, en niet blijven denken dat je het zelf beter weet.
De tijd dat alleen blanken hier recht op de macht hadden, is nu toch wel definitief voorbij. Eigen schuld, hadden jouw voorvaderen maar geen boten moeten bouwen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1044577
Er zijn genoeg verstandige mensen van bijv. Marokkaanse komaf die de minister zouden kunnen adviseren over problemen met 'minderheidsjongeren'. Aangezien volgens Van Boxtel zelf veel problemen in steden veroorzaakt worden door deze jongeren, lijkt me het vanzelfsprekend dat hij gebruikt maar van deskundigen op dit gebied en daar horen mensen die hun cultuur door en door kennen zeker bij.
  maandag 18 juni 2001 @ 12:31:57 #6
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_1044667
quote:
Op maandag 18 juni 2001 10:47 schreef Ringo het volgende:
Hoor eens even, witte angelsaksische protestant: er leven hier meer dan een miljoen moslims, van Marokkaanse, Turkse etc. afkomst. Dan mag je die ook wel een beetje serieus nemen, en niet blijven denken dat je het zelf beter weet.
De tijd dat alleen blanken hier recht op de macht hadden, is nu toch wel definitief voorbij. Eigen schuld, hadden jouw voorvaderen maar geen boten moeten bouwen.
Hoezo eigen schuld? Volgens jou zijn Marokko en Turkije Nederlandse kolonies geweest, die onze dappere voorvaderen enkele eeuwen geleden met hun boten hebben bestookt en vervolgens geclaimd? (Het begint eerder andersom te worden!)
Jouw argument gaat misschien op voor Molukkers, Antillianen en Surinamers (overigens weinig moslims), maar zeker niet voor de gastarbeiders.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 18 juni 2001 @ 12:35:04 #7
10090 waspman
life is sweet
pi_1044672
quote:
Op maandag 18 juni 2001 10:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoor eens even, witte angelsaksische protestant

mmm.. ik ben niet religieus hoor.. ik heb een hekel aan alle vormen van religie
  maandag 18 juni 2001 @ 12:38:11 #8
10188 links234
pi_1044678
quote:
Op maandag 18 juni 2001 12:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hoezo eigen schuld? Volgens jou zijn Marokko en Turkije Nederlandse kolonies geweest, die onze dappere voorvaderen enkele eeuwen geleden met hun boten hebben bestookt en vervolgens geclaimd? (Het begint eerder andersom te worden!)
Jouw argument gaat misschien op voor Molukkers, Antillianen en Surinamers (overigens weinig moslims), maar zeker niet voor de gastarbeiders.

Eh, het grootste deel van de gastarbeiders is door nederland hierheen gehaald.

En gezinhereniging is een onderdeel van de universele rechten van de mens. Dus daar kom je ook nooit onderuit.

pi_1044751
Het boeit niet hoe de allochtonen hier zijn gekomen, en zeker niet wiens "schuld" het was, dat is hier absoluut niet relevant.
Ze ZIJN er nu eenmaal en zul je dus rekening met ze moeten houden. Daarom vind ik het ook enorm raar dat Van Boxtel alleen westerse adviseurs heeft, terwijl hij in zijn werk heel vaak met allochtonen met een compleet andere cultuur te maken heeft. Op zo'n manier zal het integratieproces natuurlijk nooit wat worden, als het hele probleem alleen vanuit de westerse optiek bekeken wordt.
Ondertussen worden wel vaak alleen de allochtonen erop aangekeken, terwijl de schuld van de problemen dus netzogoed bij de Nederlandse politiek ligt omdat ze zich niet in het probleem lijken te willen verdiepen.
Unox, the worst operating system.
  maandag 18 juni 2001 @ 13:13:10 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1044803
quote:
Op maandag 18 juni 2001 12:35 schreef waspman het volgende:
mmm.. ik ben niet religieus hoor.. ik heb een hekel aan alle vormen van religie
Dan mag je wel eens een andere nick uitkiezen. Of heb je weer eens een klok horen luiden zonder iets over een klepel te weten?
pi_1044906
Ik weet niet op welke planeet jullie wonen, maar volgens mij zijn de cijfertjes nog altijd zo dat 95% van de mensen die in dit land wonen gewoon autochtoon is. Dat het toevallig in sommige buurten anders ligt maakt dit nog steeds geen 'multicultureel' land.

Daarnaast is het 'gastarbeider' argument wel lekker makkelijk ook. Een deel van deze mensen zijn inderdaad gehaald met behulp van wervingsacties. Het overgrote deel is echter gekomen in de golven daarna en voor een groot deel half-illegaal. Massa's Turken en Marokkanen zijn hier gekomen met toeristenvisa die ze vervolgens hebben gebruikt om hier een baan te zoeken. Tegenwoordig is het trouwens vooral voor Turken en Marokkanen erg moeilijk om een vergunning te krijgen naar Nederland te komen.

Het enige wat je de Nederlandse politiek echt mag verwijten is dat ze nooit hebben willen accepteren dat al die mensen hier niet zomaar even naar toe kwamen, maar dat het gewoon echte immigranten waren. Als die werkelijkheid geaccepteerd was in de jaren 70 van de vorige eeuw, dan hadden we nu waarschijnlijk geen last gehad van een derde generatie die zich nog steeds geen deel van de maatschappij voelt.

maandag 18 juni 2001 @ 13:40:54 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1044935
quote:
Op maandag 18 juni 2001 13:33 schreef HiZ het volgende:
Ik weet niet op welke planeet jullie wonen, maar volgens mij zijn de cijfertjes nog altijd zo dat 95% van de mensen die in dit land wonen gewoon autochtoon is. Dat het toevallig in sommige buurten anders ligt maakt dit nog steeds geen 'multicultureel' land.
Van Boxtel is minister van Grote Stedenbeleid en Integratie. Ik weet niet of jij wel eens in een grote stad komt, maar daar is wel ietsje meer dan 5% van de bevolking allochtoon; in veel buurten voeren allochtonen de boventoon. In het kader van de integratie zou het dus wel mooi zijn als dat ministerie van Van Boxtel een aantal mensen in zijn gelederen had die met hun benen in beide culturen staan. Om bruggen te slaan, misverstanden uit de weg te ruimen, en om een gekleurde, eenzijdige kijk op de werkelijkheid te vermijden.

Dat jij je vooral blank en Nederlands voelt, zonder nuance, is jouw probleem. Ik voel mij vooral mens, en Ringo.

maandag 18 juni 2001 @ 13:46:38 #13
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1044969
quote:
'Van Boxtel onvoldoende zicht problemen Marokkaanse jongeren'

ARNHEM (ANP)- Minister Van Boxtel is niet goed op de hoogte van de oorzaken van de problemen met Marokkaanse jongeren. Dat zei commissaris van de politie Gelderland-Midden M. Daniël zaterdag op een discussiebijeenkomst over problemen met Marokkaanse jongeren.

De bewindsman (Grote Steden en Integratie) heeft alleen adviseurs met een 'westerse overheidsbril' en niet met een allochtone achtergrond. Deze situatie beperkt een goed beleid. ,,Ik denk dat Van Boxtel zelf het beste voorheeft, maar hij heeft geen adviseurs uit de cultuur van de Marokkaanse jongeren'', zei Daniël. ,,Daardoor is hij niet precies op te hoogte van alle facetten van dit probleem.''

De commissaris, zelf afkomstig uit een minderheidsgroep, reageerde hiermee op uitspraken van de minister vrijdag. Toen riep Van Boxtel de Marokkaanse gemeenschap op zelf het initiatief te nemen om de problemen met deze jongeren aan te pakken. ,,De overheid kan dat niet alleen'', zei de bewindsman. ,,Vanuit de maatschappelijke organisaties moeten er vrienden, familieleden en anderen opstaan die ervoor zorgen dat als jongeren dreigen te ontsporen of school verlaten, er wordt ingegrepen.''

Commissaris Daniel vindt ook dat het de politie ontbreekt aan capabele mensen om minderhedenproblemen, zoals met Marokkaanse jongeren, effectief aan te pakken. ,,Het krioelt van minderheidsjongeren die ondernemer willen worden, maar het ontbreekt aan minderheidsjongeren die willen ondernemen voor een veilige, leefbare samenleving.''

Wederom een onzintopic van Links234.
Zoals Waspman al zei is het niet opeens "vanzelfsprekend" dat van boxtel Marrokaanse adviseurs zou aannemen omdat die doelgroep in dit geval het probleem betreft.
Wat is de meerwaarde van zo,n adviseur? Tot nu toe weet nog bijna niemand waar de problematiek
onder marrokaanse jongeren nou precies vandaan komt.
GEBAND WEGENS EEN POLIITIEK INCORRECTE MENING DOOR SCHIJNHEILIGE CREWLEDEN.
  maandag 18 juni 2001 @ 13:53:38 #14
10188 links234
pi_1045000
quote:
Op maandag 18 juni 2001 13:46 schreef Hummerr het volgende:

Zoals Waspman al zei is het niet opeens "vanzelfsprekend" dat van boxtel Marrokaanse adviseurs zou aannemen omdat die doelgroep in dit geval het probleem betreft.
Wat is de meerwaarde van zo,n adviseur? Tot nu toe weet nog bijna niemand waar de problematiek
onder marrokaanse jongeren nou precies vandaan komt.

Wederom een bullshit reply van onze Hummelll.

Het is vanzelfsprekend dat hij ze wel zou moeten hebben omdat hij minister van integratiebeleid is. Dan mag je toch op z'n minst wel verwachten dat hij weet waar hij het over heeft.

maandag 18 juni 2001 @ 13:56:28 #15
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1045016
quote:
Op maandag 18 juni 2001 13:53 schreef links234 het volgende:

[..]

Wederom een bullshit reply van onze Hummelll.

Het is vanzelfsprekend dat hij ze wel zou moeten hebben omdat hij minister van integratiebeleid is. Dan mag je toch op z'n minst wel verwachten dat hij weet waar hij het over heeft.

En DAAR ga je de fout in!
Hij hoeft n.l helemaal geen mensen met een Marrokaanse achtergrond als advieseur in dienst te nemen om "het Marrokaan zijn". Je neemt iemand aan op zijn capaciteiten,niet op zijn achtergrond.
  maandag 18 juni 2001 @ 14:01:00 #16
10188 links234
pi_1045031
quote:
Op maandag 18 juni 2001 13:56 schreef Hummerr het volgende:

[..]

En DAAR ga je de fout in!
Hij hoeft n.l helemaal geen mensen met een Marrokaanse achtergrond als advieseur in dienst te nemen om "het Marrokaan zijn". Je neemt iemand aan op zijn capaciteiten,niet op zijn achtergrond.

En daar ga jij de fout in: Je kunt namelijk niet verwachten dat iemand van Nederlandse afkomst automatisch een gedegen kennis heeft van de marokkaans/nederlandse cultuur doordat ie toevallig de juiste papiertjes heeft gehaald.

Je pleit zelf altijd voor inburgeringscursussen, maar nederlanders weten wel automatisch alles van de marokkaanse cultuur? Lijkt me niet kloppen.

maandag 18 juni 2001 @ 14:05:39 #17
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1045057
quote:
Op maandag 18 juni 2001 14:01 schreef links234 het volgende:

[..]

En daar ga jij de fout in: Je kunt namelijk niet verwachten dat iemand van Nederlandse afkomst automatisch een gedegen kennis heeft van de marokkaans/nederlandse cultuur doordat ie toevallig de juiste papiertjes heeft gehaald.

Je pleit zelf altijd voor inburgeringscursussen, maar nederlanders weten wel automatisch alles van de marokkaanse cultuur? Lijkt me niet kloppen.

Waarschijnlijk zijn het gewoon wetenschappers of Marrokokenners met voldoende know how.
Ik denk echt niet dat een dermate belangrijk iemand als van boxtel het zich kan permiteren slechte adviseurs in dienst te nemen.
  maandag 18 juni 2001 @ 14:12:47 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1045093
quote:
Op maandag 18 juni 2001 14:05 schreef Hummerr het volgende:
Waarschijnlijk zijn het gewoon wetenschappers of Marrokokenners met voldoende know how.
Ik denk echt niet dat een dermate belangrijk iemand als van boxtel het zich kan permiteren slechte adviseurs in dienst te nemen.
Ze zullen in hun soort heus wel capabel zijn. Het gaat erom, dat niemand MEER of BETER weet van een bepaalde cultuur dan degene die eruit voortkomt. Je kan nog zo'n gedegen wetenschappelijke Marokkoloog van Nederlandse komaf zijn, jouw culturele kennis van dat land is ALTIJD minder dan iemand die zelf uit Marokko komt. En nu "wij" nogal met de Marokkaanse gemeenschap in aanraking komen, en blijven hameren op integratie, zou het handig zijn als de overheid mbt tot die integratie het voortouw neemt en idd zich door Marokkanen laat voorlichten.
pi_1045360
Ik heb sowieso het idee dat die hele minister van Integratie- en grote stedenbeleid er tussen is gedrukt om D'66 tevreden te stellen (wat niet wegneemt dat ik het een goed idee vind)

Zonde dat hij alleen westerse adviseurs heeft. Als je alle aspecten wilt bekijken van de problemen met de minderheden zul je toch op z`n minst een paar insiders moeten hebben.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society
  maandag 18 juni 2001 @ 15:20:06 #20
10090 waspman
life is sweet
pi_1045392
quote:
Op maandag 18 juni 2001 15:13 schreef Weyoun het volgende:
Ik heb sowieso het idee dat die hele minister van Integratie- en grote stedenbeleid er tussen is gedrukt om D'66 tevreden te stellen (wat niet wegneemt dat ik het een goed idee vind)

Zonde dat hij alleen westerse adviseurs heeft. Als je alle aspecten wilt bekijken van de problemen met de minderheden zul je toch op z`n minst een paar insiders moeten hebben.

verschil: de probleemjongeren zijn laag opgeleide asociale, voornamelijk marokkaanse, jongeren...

de mensen die jij als 'insiders' ziet, zijn misschien ook van marokkaanse afkomst, maar verder zijn ze 100% verschillend.... hoezo generaliseren???

als ze echte 'insiders' willen, moeten ze maar een paar van die jongeren van het station plukken.. iemand van marokkaanse afkomst die gewoon in Nederland gestudeerd heeft en in de politiek werkt kan je toch niet een 'insider' noemen mbt de asociale jongeren??

pi_1045404
quote:
Op maandag 18 juni 2001 15:20 schreef waspman het volgende:

[..]

verschil: de probleemjongeren zijn laag opgeleide asociale, voornamelijk marokkaanse, jongeren...

de mensen die jij als 'insiders' ziet, zijn misschien ook van marokkaanse afkomst, maar verder zijn ze 100% verschillend.... hoezo generaliseren???

Het lijkt me anders vrij duidelijk dat een hoogopgeleid persoon uit een minderheidsgroep meer betrokken is met het wel en wee van die minderheidsgroep dan een door boeken wijs geworden ambtenaar (ik chargeer maar het idee lijkt me duidelijk).
quote:
als ze echte 'insiders' willen, moeten ze maar een paar van die jongeren van het station plukken.. iemand van marokkaanse afkomst die gewoon in Nederland gestudeerd heeft en in de politiek werkt kan je toch niet een 'insider' noemen mbt de asociale jongeren??
Misschien begrijp jij het woord 'insider' verkeerd. Ik bedoelde daar gewoon iemand mee die afkomstig is uit zo`n minderheidsgroep. Dat jij dan gelijk een asociale kansarme jongere voor je ziet kan ik ook niet helpen. Laat dat insider dan maar zitten. Ik wil zeggen dat het inderdaad beter zou zijn wanneer iemand die van huis uit betrokken is met een minderheid (zoals die commissaris uit het stuk zelf is) Van Boxtel mede zou adviseren.
Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society
  maandag 18 juni 2001 @ 15:35:03 #22
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1045455
Dan kan je beter een van die vaders van die reljongeren als (tijdelijk?) adviseur nemen. Zo'n man kan dan met de andere adviseurs overleggen en zo het probleem van verschillende kanten benaderen. Zo'n aanstelling dwingt op z'n minst respect af bij de marokkaanse gemeenschap jegens de beleidsmakers en wie weet komt de oplossing van het probleem dan dichterbij en snij je de pas af van uitspraken van imams met een iets te letterlijk genomen opvatting van de koran.
Tenslotte heeft het beleid van grote steden ook veel te maken met allochtonen, dus is zo'n aanstelling ook niet verkeerd.

Of zie ik het te eenvoudig?

The Internets, I needs it..
  maandag 18 juni 2001 @ 16:23:30 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1045694
quote:
Op maandag 18 juni 2001 15:20 schreef waspman het volgende:
Hallo witte angelsaksische protestant, zijn we er weer? Van Boxtel gaat niet alleen over probleemjongeren, en het probleem van Marokkaanse jongeren staat niet op zichzelf. het gaat hier (kijk maar eens naar El Moumni's uitspraken) om een veel algemenere cultuurkloof, tussen Nederlanders en (voornamelijk moslim-)allochtonen. Die kloof kan makkelijker worden overbrugd als je adviseurs van beide groeperingen in je team hebt.
Maar voor de witte angelsaksische profeet riekt alles wat vreemd is naar onraad, dus inmenging in de vaderlandse politiek zal hij waarschijnlijk ook niet okee vinden.
pi_1045949
quote:
Op maandag 18 juni 2001 15:35 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dan kan je beter een van die vaders van die reljongeren als (tijdelijk?) adviseur nemen.
[..]
Dat lijkt me juist niet! Die vader heeft al 'bewezen' dat hij niet in staat is met zijn opvoeding te zorgen dat zijn kind(eren) zich op een acceptabele manier gedragen. Laat staan dat hij advies kan geven...
pi_1045994
De Nederlandse Linkserigheid weet het allemaal weer zo goed. Iedereen met een kleurtje noem je zwart en allochtoon en dan heb je tenminste weer wat om over te praten.

De meest waarschijnlijke reden waarom van Boxtel geen 'voldoende allochtone' adviseurs heeft is omdat hij dan niet meer toe zou komen aan z'n werk. Er zijn in Nederland ongeveer 160 culturen aanwezig en de mensen die tot die culturen behoren hebben vaak totaal geen enkele andere gemeenschappelijkheid met elkaar dan dat zij, of hun ouders, of soms zelfs hun grootouders elders zijn geboren. Daar houdt elke overeenkomst dan ook meteen op. Sommige groepen hebben een slachtoffercultuur, anderen hebben die totaal niet. Er zijn Koerden die liever een pijnlijke dood sterven dan dat ze zich laten vertegenwoordigen door Turken. Er zijn Turken die ze met alle plezier aan die pijnlijke dood zouden willen helpen. Er zijn ook Turken die gewoon hun geld willen verdienen en niet begrijpen waar die Marokkanen al die drukte over maken of waarom ze van die rare jurken dragen. En een marokkaanse adviseur kan nuttig zijn voor de problemen in Amsterdam West en de trein naar Zandvoort, maar heeft niks in te brengen over de problemen in Dordrecht met Antillianen. En mocht Van Boxtel een Antilliaan inhuren, dan moet je je toch de ramp niet indenken dat het een St Maartenaar is die niet eens dezelfde taal spreekt als de mensen van Curacao, laat staan dat hij begrijpt hoe ze verder in elkaar steken. En waarom zouden we de Islamieten uit het midden-oosten meer aandacht moeten geven dan de Christenen uit Afrika? Toevallig en alleen omdat ze een godsdienst hebben die in naam al ruim vertegenwoordigd is? In de praktijk gaan Ghanezen toch allemaal liever naar hun eigen kerken in de Bijlmer.

Ik zou nog een hele tijd door kunnen gaan met het geven van voorbeelden waarom het in het algemeen niet zo goed mogelijk is om 'de allochtoon' te vinden. Maar in plaats daarvan zal ik afsluiten met het ergste geval van racisme uit mijn eigen omgeving. Mijn half-Marokkaanse nichtje heeft al twee jaar een verhouding met een Turkse jongen. Beide gezinnen zijn strict Islamitisch dus de touwtjes worden strak aangehouden. Maar de kans dat deze twee ooit echt verder met elkaar zullen kunnen is nihil omdat het Turkse gezin niet wil accepteren dat hun zoon met een niet-Turks meisje zou kunnen trouwen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')