Er zijn een aantal Fokkers, met name een deel van de vaste Muziek-forum groep die insturmenten bespelen, zingen of aan een andere vorm van muziek maken doen. Sommigen hiervan spelen al in een band of orkest, anderen niet. Het niveau is denk ik ook wel verschillend, evenals de muzieksmaak. Toch is het volgende plan, mits er voldoende animo voor is, wel goed uitvoerbaar denk ik.
Het lijkt me erg leuk om met een aantal fokkers die zelf instumenten bespelen,muziekmaken, liedjes schrijven wat dan ook een cd op te nemen. Dit hoeft niet proffessioneel te zijn, omdat geluidsstudio's erg duur zijn, maar met hier en daar wat appartuur van verschillende mensen kun je een redleijke kwailteit opname bereiken. Het leukste zou zijn , wanneer een aantal fokkers met elkaar een poging wagen tot het schrijven van een nummer en deze uit te werken. Aangezien er best veel mesnen zijn die hier muziek maken, zou het dus betekenen dat het nit persé een band hoeft te zijn die alle muziek gaat maken. Het zou ook leuk zijn als sommige mensen samen zouden werken (2 of 3) of er solo projecten zouden komen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en aangezien het ook fokking veel tijd kost om meteen band een nummerjte of 10 te schrijven, uit te werken en op te nemen, lijkt het me de leukste en beste oplossing.
Zo'n project kan alleen lukken als er voldoende animo en inzet is. Daarvoor ben ik benieuwd wie van jullie mee zouden willen doen, welk instument je bespeeld (laten we zang ook even als instrument beschouwen) en wat je zoal verder nog doet met muziek (speel je enkel in je eentje, in een band, orkest, proffessioneel, geef je les? watvoor muziek hou je van of speel je graag etc.)
Daarnaast zijn ideeen enzo hiervoor natuurlijk van harte welkom. Het lijkt me zelf een hele bijzondere en aparte ervaring, om met een aantal mensen die je in weze alleen via internet kent samen te spelen, samen te denken, componeren, je creativiteit de vrije loop te laten gaanm van elkaar te leren etc. Volgens mij is het ook een vrij uniek project (wat eigenlijk ook alleen met zo'n vaste groep als op Fok! mogelijk zou kunnen zijn).
Ik speel zelf al een jaartje of 11 keyboard (of eigenlijk toetsenplank, zonder gewogen toetsen). Daarvan dus 5 jaar les, 6 jaar in een keyboard orkest en ik geef nu bijna 3 jaar ook les (aan een paar kinderen). Ik heb een tijdje Mondharmonica geprobeerd, maar dat ben ik bestwel verleerd en percussie zou ik ook wel kunnen doen.
Muziek stijl.. Maakt me echt niet veel uit, ik vin het zowieso al leuk om samen muziek te maken en het soort muziek doet er eigenlijk nietzoveel toe.
...
quote:Zoals ik al in een ander topic meldde (waar ik al t idee een beetje had gepost) Mental support is ook belangrijk
Op zondag 17 juni 2001 23:07 schreef menjo het volgende:
Ik speel totaal geen instrumenten en ik ben ook compleet a-muzikaal dus ik doe niet mee, maar ik vind het wel een leuk idee en ik ben benieuwd of het iets moois oplevert...
Kwa niveau kan het me niets schelen. Jong oud, beginner of gevorderden, ik denk dat daar vast wel iets op te vinden is. Misschien motiveert het wel om bepaalde instrumenten weer eens uit de kast te trekken of om iets nieuws te spelen.
Ik speel trompet vanaf mijn 8e. 9 jaar les gehad, gespeeld in allerlei maffe bands en orkesten. Glenn Miller achtige dingen, musicalstukken en lichte pop, maar ook middeleeuws en Satie. Begreep ik geen fluit van destijds
Maar toen rond mijn 17e kwam mijn metal periode, liet ik mijn haar groeien en ben ik electrisch gitaar gaan spelen. Trompet was gewoon niet cool meer.
Maar metal bleek toch te moeilijk om mee te beginnen dus blijven hangen in de blueshoek. Ik heb een jaartje les gehad, toen op kamers gegaan waar ik in een paar leuke coverbands heb gespeeld. Ik kwam in aanraking met soul en funk, en ben toen ook weer trompet gaan spelen. In '98 heb ik toelating gedaan voor het conservatorium Rotterdam, gitaar pop, en tot mijn verbazing toegelaten tot de vooropleiding (had echt gedacht dat ze me eruit zouden kicken ). De vooropleiding was leuk, en het 1e jaar ook nog wel, maar op een gegeven moment werd het wel wat te serieus. En dat deed mijn spelplezier geen goed... Hoewel ik er wel enorm veel geleerd heb, en er ook zeker een leuke tijd heb gehad, was het toch niks voor mij. Opeens had ik er helemaal genoeg van en ben ik gekapt, en ben gaan werken in de it
Ik heb nu al een tijd niet meer in een band gespeeld, maar mijn vingers beginnen nu toch wel weer een beetje te jeuken
Ik ben er dus wel voor te porren om een toetertje mee te blazen of een snaartje mee te plukken
Ik heb arrangeerervaring en kan ook wel schrijven.
Er zijn genoeg goeie muzikanten hier volgens mij, alleen zullen er wel 120 gitaristen en toetsenisten zijn en maar 4 drummers en bassisten ofzo
Trompet is een koel instrument, kun je ook lekker mee experimenteren en Gitaren zijn altijd welkom (jah in de praktijk spelen veel mensen wel getaar en zullen er weinig Basgitaristeren en drummers rondlopen, maar dat moeten we dan nog eventjes zien)..
Ik ben wel benieuwd wanneer de andere 'muzikanten' op fok eens wakker worden en hun enthousiasme kenmaar willen maken
Ik ben altijd wel in voor een potje herrie.
quote:Website.. videoclip.. toemaar. Zijn wel leuke bijzaken, maar gezien mensen hier denk ik dat veel zich daar wel mee bezig willen houden en er verstand van hebben.
Op maandag 18 juni 2001 10:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik wil ook graag meedoen.. speel een beetje gitaar en beetje piano en zo.. maar wil ook wel graag muziek en vooral ook teksten schrijven. Dat lijkt me nm erg leuk om te doen. En ook muziek maken natuurlijk, maar ik ben nog maar niet zo lang bezig, en er zullen ongetwijfeld betere gitaristen zijn. Oh ja, en dingen als website ontwerpen en alles wat daarmee samenhangt wil ik ook wel meenemen en heb ik nog wat meer ervaring mee... zelfs videoclip maken lijkt me errug leuk, of ga ik nu al te ver![]()
![]()
.
Als je een beetje kunt pingelen is leuk meegenomen. Niet iedereen hoeft zich perse met elk nummer te bemoeien lijkt me. En teksten schrijven en componeren is oo keen vak apart, erg leuk als je het kunt. Kun je ook zingen?
Oh ja.. meenemen moet trouwens meehelpen zijn.. En ja, inderdaad zijn er meer mensen die dat kunnen. Dus misschien kunnen we onze 'krachten bundelen'.. Wat dat betreft is het cd projekt al een leuke try-out
quote:metal support is ook belangrijk?
Op zondag 17 juni 2001 23:10 schreef Vork het volgende:[..]
Zoals ik al in een ander topic meldde (waar ik al t idee een beetje had gepost) Mental support is ook belangrijk
.. Misschien heb verder wel ideeen tips etc. die zouden zeer welkom zijn.
quote:heb je n gitaar dan?
Op maandag 18 juni 2001 10:46 schreef iroQuai het volgende:
metal support is ook belangrijk?
quote:Ik wel, maar speel al een tijd niet meer. Ik doe dna ook niet mee.
Op maandag 18 juni 2001 10:46 schreef Vork het volgende:
heb je n gitaar dan?
quote:Jij gaat verdomme die gitaar pakken en erop oefenen tot je er bij neer valt en meedoen met die hap!
Op maandag 18 juni 2001 12:16 schreef Xhorder het volgende:
Ik wel, maar speel al een tijd niet meer. Ik doe dna ook niet mee.Wel een tof idee hoor... ik zal jullie eerste groupie zijn!
zulle we nou krijgen zeg
Wanneer kan ik hysterisch komen gillen?
Leuk idee! Al een idee voor een 1e optreden?
quote:
Op maandag 18 juni 2001 12:22 schreef Vork het volgende:
Jij gaat verdomme die gitaar pakken en erop oefenen tot je er bij neer valt en meedoen met die hap!
zulle we nou krijgen zeg
quote:Da's iig al iets... kun je zingen?
Op maandag 18 juni 2001 12:31 schreef Xhorder het volgende:ok.. een paar power chords moet nog wel lukken
Zonder dat laatste doe ik niet mee
quote:meerdere drummers! Zoveel mogelijk..
Op maandag 18 juni 2001 12:34 schreef Schorpioen het volgende:
We hebben iig nog een drummer nodig, meer blazers voor een vette blazerssectie en vooral: een hele hoop geile zangeresjes!Zonder dat laatste doe ik niet mee
Muzieksoort heeft geen voorkeur, ik zing gewoon heel erg graag en als ik weer een beetje oefen, dan komt er vast uit wat er in zit.
Neem allemaal wat deuntjes op, zet deze in MP3 of Wave en zet deze op een gezamelijke server. Op deze manier kunnen de muzikanten het allemaal dld`en en mixen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |