abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15167431
Sinterklaas is altijd al een Nederlandse cultuur verschijnsel geweest.
Dit jaar bedachten we met een aantal leerlingen om iemand als Zwarte piet naar school te laten komen.
Voor 20 pleuro deed hij dit wel. Toen de weddenschap werd afgesloten moest hij naar de afdelings cordinator komen. Deze verbood hem dit omdat andere leerlingen (buitenlanders) hier problemen mee konden krijgen:r.
Volgens mij mag een Nederlander toch wel uitkomen voor hun cultuur en hoeven zij in dit geval geen rekening te houden met het cultuur van iemand anders.
Zij krijgen tenslotte ook vrij voor het suikerfeest hier klagen wij toch ook niet over of wel soms.
pi_15167451
Echt belachelijk
pi_15167472
Damn echt zielig.
pi_15167492
WTF????

Dat is echt ronduit belachelijk zeg. Ik zou echt ee flinke klacht bij het schoolbestuur indienen tegen de vent die dit doet.

pi_15167518
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:09 schreef erikh het volgende:
WTF????

Dat is echt ronduit belachelijk zeg. Ik zou echt ee flinke klacht bij het schoolbestuur indienen tegen de vent die dit doet.

† In Memoriam † vrijdag 5 december 2003 @ 10:11:02 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_15167519
Ock al ben ick soewart als rooet
pi_15167527
Dat je niet als Zwarte Peiet naar school mag komen ok, maar de reden is hier idd volkomen belachelijk. Idd een vette klacht indienen!
pi_15167537
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:09 schreef erikh het volgende:
WTF????

Het probleem is dat hij het schoolbestuur is
pi_15167539
Inderdaad belachelijk, ik vind dat een school bepaalde eisen kan stellen aan kleding, niet te bloot, geen hoofddeksels etc.. etc.. maar als je als grap niet als piet op school mag komen omdat de gekleurde medemens hier niet mee zou kunnen omgaan vind ik belachelijk. Daarnaast vraag ik me af of die pief van school dat wel zeker weet, ik denk namelijk dat het zijn eigen mening is, hij discrimineert dus ook nog eens een keer...

Ik was gewoon gegaan als piet...

pi_15167621
boeie, je bent toch een sjappie als je als zwarte piet naar school gaat
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:21:51 #11
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_15167766
Dat is geen geldige reden. Zelfs is dat tegen de wet. Dus gewoon gaan als zwarte piet. En als de school moeilijk doet, dan even de pers informeren.
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:22:03 #12
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_15167773
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:05 schreef Quriuz.com het volgende:
Deze verbood hem dit omdat andere leerlingen (buitenlanders) hier problemen mee konden krijgen:r.
Zwarte Piet was eerder in Nederland dan die 'andere leerlingen'. En misschien heeft Piet wel problemen met al die mensen die als buitenlander verkleed naar school komen

Waar bemoeit die vent zich mee zeg

vrijdag 5 december 2003 @ 10:26:55 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15167870
Belachelijk dit. Sinterklaas is gewoon een normaal Nederlands feest. En daar hoort Zwarte piet gewoon bij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15168111
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:21 schreef TechXP het volgende:
Dat is geen geldige reden. Zelfs is dat tegen de wet. Dus gewoon gaan als zwarte piet. En als de school moeilijk doet, dan even de pers informeren.
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:40:00 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_15168152
Als buitenlanders problemen hebben met Nederlandse gewoontes, dan passen ze zich maar aan of gaan ze maar weg...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:40:39 #17
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15168157
Zo wil allah het.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:54:58 #18
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_15168476
Nu heb je tenminste een gegronde reden om eens flink ruzie te maken met die klootzakken. Een knokpartij op z'n tijd is altijd leuk

Bovendien kun je de rector de schuld geven omdat hij zwarte piet geweigerd heeft.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_15169142
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:54 schreef Oosthoek het volgende:
Nu heb je tenminste een gegronde reden om eens flink ruzie te maken met die klootzakken. Een knokpartij op z'n tijd is altijd leuk

Bovendien kun je de rector de schuld geven omdat hij zwarte piet geweigerd heeft.

Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_15169733
Natuurlijk is het altijd zo dat leraren meerdere malen in het gelijk worden gesteld. Maar als verschillende leraren het niet erg vinden om iemand een keer als zwarte piet naar school te laten komen is het belachelijk van zoiets
pi_15173137
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:11 schreef Quriuz.com het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij het schoolbestuur is

Het schoolbestuur bestaat uit meerdere mensen, niet uit 1 persoon.
pi_15173728
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:05 schreef Quriuz.com het volgende:
Sinterklaas is altijd al een Nederlandse cultuur verschijnsel geweest.
Dit jaar bedachten we met een aantal leerlingen om iemand als Zwarte piet naar school te laten komen.
Voor 20 pleuro deed hij dit wel. Toen de weddenschap werd afgesloten moest hij naar de afdelings cordinator komen. Deze verbood hem dit omdat andere leerlingen (buitenlanders) hier problemen mee konden krijgen:r.
Volgens mij mag een Nederlander toch wel uitkomen voor hun cultuur en hoeven zij in dit geval geen rekening te houden met het cultuur van iemand anders.
Zij krijgen tenslotte ook vrij voor het suikerfeest hier klagen wij toch ook niet over of wel soms.
ooowh raar, bij ons waren de zwartepieten juist de leerlingen majah komt omdat wij heeel weinig buitenlanders hebben op school. 3 of 4 donkere mensen, dus is ook geen probleem.
en sinterklaas moet je niet met Suikerfeest vergelijken, sinterklaas word alleen in nederland en nog een paar andere landen gevierd, suikerfeest word overal op aarde gevierd. en sinterklaas heeft ook nix met een geloof te maken ofzo! dat je het lef hebt om sinterklaas met suikerfeest te vergelijken!!!
Obstacles are things a person sees when he takes his eyes off his goal..
pi_15174011
Is toch leuk voor die medeleerlingen? Hebben ze er voor 1 dag een speelkameraadje bij
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:03:33 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15174024
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:53 schreef Ghadir het volgende:

[..]

ooowh raar, bij ons waren de zwartepieten juist de leerlingen majah komt omdat wij heeel weinig buitenlanders hebben op school. 3 of 4 donkere mensen, dus is ook geen probleem.
en sinterklaas moet je niet met Suikerfeest vergelijken, sinterklaas word alleen in nederland en nog een paar andere landen gevierd, suikerfeest word overal op aarde gevierd. en sinterklaas heeft ook nix met een geloof te maken ofzo! dat je het lef hebt om sinterklaas met suikerfeest te vergelijken!!!

Waarom mag dat niet? Daarnaast heeft Sinterklaas wel degelijk met een geloof te maken. Namelijk het geloof in Sinterklaas met zijn zwarte pieten. Tevens was het een bischop. En heeft het ook zijn wortels in heidense culturen van duizenden jaren her. Het christelijk geloof en het moslim geloof die er alles aan doen om deze planeet met geweld en dood kapot te maken bestaan nog geen twee duizend jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Megumi op 05-12-2003 14:04]

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15174134
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:53 schreef Ghadir het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je Sinterklaas wel met het suikerfeest vergelijken! Marsepein is toch ook grotendeels suiker?
En daarbij: Sint = Catholiek voor iemand die heilig verklaard is dus het heeft wel degelijk met geloof te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')