quote:Telaat, ik ben net terug van Lauwersoog en allemaal 1 mp.
Op vrijdag 2 januari 2004 16:41 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Met auto kan je alleen de iso op auto zetten en/of 400/800
Voor de rest vind ik ze wel oke, maar waar ik vooral even om vraag is: Even een foto van een ruim gebied maken (Graag zo groot mogelijke resolutie 3 MP is voldoende)
quote:Oke 1 MP is ook wel goed zolang je ze maar even vergroot hier neer zet
Op vrijdag 2 januari 2004 17:23 schreef beertje_ het volgende:[..]
Telaat, ik ben net terug van Lauwersoog en allemaal 1 mp.
Batterijen zijn leeg, vanavond ff uploaden en resultaat zal ik wel weer posten als picserver meewerkt
En met auto idd iso auto maar was voor die andere foto
quote:Ik denk het.
Op vrijdag 2 januari 2004 17:04 schreef CryptoKnight het volgende:
Perfecte foto's!
Zou er wellicht een aantal serienummers problemen hebben met ruis?
Wat is jou serienummer beertje??
Die van mij moet ik effe opzoeken.
-edit-
Wel dus:
Vuurtoren van schiermonnikoog vanaf Lauwersoog genomen.
K'had toen dus M3 of hoger moeten nemen maar was helaas M1
Aldoende leert men
quote:Later meer, moet nog even weg.
Op vrijdag 2 januari 2004 18:07 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Oke 1 MP is ook wel goed zolang je ze maar even vergroot hier neer zet
En wel even handig als je bij die foto's ook even de instellingen neer zet
Eerste twee foto's SP landschap,
andere twee foto's auto.
Ik had ook wat uitgeprobeerd op andere instellingen maar zijn niet geworden wat het moest zijn.
De eerste tijd wordt het een hoop uitproberen
quote:Oke dan!!!!!!
Op vrijdag 2 januari 2004 21:08 schreef beertje_ het volgende:
Nog wat foto's:Eerste twee foto's SP landschap,
andere twee foto's auto.
Laat trouwens maar zitten, ik heb het wel gekeken met deze camera.
Ik post er 2 en dan ga ik er wel mee terug.
Er zit me toch echt te veel ruis in, beeld is niet helder in alle standen maten blablabla, this 1 en al bagger!
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 03-01-2004 17:11]
Iso: 200
SP = Landschap. en auto maar van welke foto's gene flauw id
3 MP
Voor de rest bla weet ik veel :S
Nog effe 1 maar deze was van een tijdje terug.
Allene had de instellingen verkeerd staan of de isowaarde te hoog staan dus mijn fout
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 03-01-2004 17:50]
Ondertussen ben ik op vakantie geweest op tenerife en daar wat fotos geschoten. Zal vandaag of morgen wel wat mooie uitzoeken en erop zetten. Maar ben er toch achter gekomen dat de s5000 voor mijn geen goede camera is. Zo'n gesleep enzo, en meer een beetje mee laten slepen toen ik dat ding kocht dmv de specificaties.
Laten daar op tenerife toch ook heel wat winkels zijn met digitale cameras enzo. Tof! Dus even wat winkeltjes afgegaan en contact gehad met het thuisfront. Toen heb ik de Olympus MJU400 gekocht. Opeens een heel ander soort camera, maar dat doet er niet toe. Het was voor mij meer als test en heb nog nooit digitale camera gehad.
Kwaliteit fotos is stuk beter als de s5000 al zeg ik het zelf, en het formaat is nog lekkerder, maar uiteraard een stuk minder opties, die ik toch niet nodig heb waar ik achter ben gekomen.
Kieskeurig.nl prijs; ¤ 356,-
Tenerife; Winkel 1: ¤275,- niet op voorraad, maar zag daar wat anders staan wat refurblished unit was
Winkel 2: ¤ 310,- gekocht, europese garantie enz (en ik weet echt wel waar ik op moet letten met die dingen)
Vandaag even langs geweest op me werk, s5000 afgegooid (binnen 8 dagen mag je ruilen toch )
Ben veel blijer met me Olympus, dus ben ik blij dat ik vantevoren toch altijd mooi een tijdje heb om het te testen
Doei Doei, en succes met jullie cameratjes !
[Edit] Typos
[Dit bericht is gewijzigd door OcTT op 03-01-2004 19:06]
quote:Laat maar verkeerd gelezen
Op zaterdag 3 januari 2004 19:03 schreef OcTT het volgende:
Knip
quote:Originele staat van de foto's is dezelfde kwaliteit als verkleind.
Op zaterdag 3 januari 2004 19:03 schreef OcTT het volgende:
Hmm, vind die fotos van Beertje nu ook weer niet zo speciaal. Wel mooie kwaliteit, daarvan niet, maar als ik de mijne verkleind weergeef zijn ze ook zo.Ondertussen ben ik op vakantie geweest op tenerife en daar wat fotos geschoten. Zal vandaag of morgen wel wat mooie uitzoeken en erop zetten. Maar ben er toch achter gekomen dat de s5000 voor mijn geen goede camera is. Zo'n gesleep enzo, en meer een beetje mee laten slepen toen ik dat ding kocht dmv de specificaties.
Oja, in het boekje staat op BLZ 77:
USB PC Camera Driver: Met deze fucktie kunt U de Camera als PC Camera (WebCam) gebruiken.
Dus zou ook als webcam kunnen gebruiken?
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 04-01-2004 16:32]
quote:Dat bedoel ik dus.
Op zondag 4 januari 2004 16:45 schreef CryptoKnight het volgende:
Hmmm, ben net me foto's van vrijdagavond aan het bekijken. Genomen met allerlei instellingen en wat denk je;
Geen 1 foto zonder ruis... Nu was er ook veel rook in de zaal aanwezig, maar dan nog...
quote:Oke, dan zal ik eens kijken
Op zondag 4 januari 2004 16:41 schreef CryptoKnight het volgende:
Ja, dat zou moeten kunnen, maar ik heb me daar nog nooit mee bezgi gehouden en heb er ook geen behoefte aan
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 04-01-2004 16:50]
quote:als ze dat zeggen lijkt het me van wel he.
Op zondag 4 januari 2004 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dan snap ik gewoon bij god niet hoe ik aan die ruis kom.
Het was puur overdag, dan moeten de foto's toch wel goed zijnOja, in het boekje staat op BLZ 77:
USB PC Camera Driver: Met deze fucktie kunt U de Camera als PC Camera (WebCam) gebruiken.
Dus zou ook als webcam kunnen gebruiken?
quote:Ja lekker onduidelijk dan
Op zondag 4 januari 2004 16:49 schreef capibar het volgende:[..]
als ze dat zeggen lijkt het me van wel he.
En wat doen deze lenzen eigelijk?
____________________________________________________________________________________
Tele voorzetlens
TL-FX9/ TL-FX9B
De Tele voorzet lens vergroot het optisch tele bereik 1,5 x. De maximale tele stand zonder digital zoom te gebruiken is bij de S5000 camera met deze tele voorzet lens vergelijkbaar met 555mm bij een kleinbeeldcamera.
____________________________________________________________________________________
Groothoek voorzetlens
WL-FX9/ WL-FX9B
De Groothoek voorzet lens geeft de 37mm* groothoek stand van de FinePix S5000 de brede blik van een 29mm* objectief.
* In vergelijking met kleinbeeld
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 04-01-2004 17:37]
De tweede lens zegt het al: groothoeklens, geschikt om bv groepsfoto's te maken, meer bereik.
Ik ben ook maar een nOOb hoor dus weet het niet precies te vertellen
Misschien een rare vraag maar voordat je een foto maakt:
druk je eerst halverwege het knopje in of druk je in éénkeer door??
En er zit idd een webcam op maar daar hou ik me ook niet zo mee bezig.
Mensen vergeet niet dat je met deze camera echt opnieuw moet leren fotograferen, probeer van alles uit, schrijf desnoods je instellingen op zodat je weet wat je gedaan hebt en volgende keer goed of beter kan doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |