abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15148518
Deeltje 2 voor de Beste Console Allertijden

quote:
Super NES
Het Super Nintendo Entertainment System werd in 1993 uitgebracht in Europa. Spelers waren overdonderd door de beelden en gameplay die een spectaculair nieuw tijdperk in de geschiedenis inwijdden. De Super Nintendo bood stereogeluid, los van elkaar scrollende achtergronden, en twee keer zoveel geheugen als de oude NES. De spelcassettes herbergden gigantische spelwerelden, waarin je wekenlang kon rondzwerven.

Controller
Voortbordurend op het ontwerp van de NES-controller, zetten de ontwerpkunstenaars bij Nintendo de standaard voor toekomstige videogame-controllers met de foutloze Super Nintendo-controller. De comfortabele vierpuntsdruktoets was weer aanwezig, terwijl twee extra knoppen en de introductie van de schouderknoppen voor nog meer besturingsmogelijkheden zorgden. Als je wilt weten waar hedendaagse controller-ontwerpers hun inspiratie vandaan halen, hoef je alleen maar naar deze controller te kijken.

Graphics Power
De ingebouwde DSP (Digital Signal Processor) van de Super Nintendo kan in een oogwenk gecompliceerde berekeningen uitvoeren, om prachtige spelbeelden te genereren. Hierdoor wordt bijvoorbeeld de "Mode 7"-techniek mogelijk, waardoor 2D-landschappen in drie dimensies kunnen worden gedraaid en bewogen. De pseudo 3D-tracks in Super Mario Kart zijn hiervan bijvoorbeeld een goed voorbeeld. In het waanzinnige F-Zero doen de supersnelle beelden zelfs de stoerste gamer naar adem happen.

Super FX
Terwijl andere systemen bleven steken in platte graphics, werkte Nintendo stiekem aan een revolutie in de wereld van de videogames. Spelcassettes die waren voorzien van een Super FX chip maakten het mogelijk om echte 3D polygonenbeelden te ervaren, zoals in het prachtige vlieg-en-schietspel Star Wing. In latere spellen, zoals Yoshi's Island, werd de Super FX 2 chip gebruikt om vormen te buigen en uit te rekken op de mafste en mooiste manieren.

Spelaanbod
Nintendo's grootste helden van de NES en uit de speelhal, keerden in flitsende stijl terug op de Super Nintendo. Super Mario World, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Donkey Kong Country, Super Metroid, Super Mario Kart ... in hun eigen genres zijn deze klassiekers nog steeds de beste ooit, tot op de dag van vandaag. Third-parties hebben de totale catalogus van de Super Nintendo uitgebreid tot meer dan 500 games.

Handige Linkjes:

FAQ Games & Consoles (Update 30 / 11 / 03 )
http://www.nintendo.nl (algemene Ninty info)
http://www.gamefaqs.com (voor als je vast zit in je ouwe SNES games)
Centraal Verzamel en Reparatie Topic, deel 7 (voor als je SNES het niet meer doet)
http://www.gameplayer.nl (om je collectie te updaten)

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_15148940

Downloaden mag niet

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 04-12-2003 16:25]

pi_15149003
zucht ik heb mijnes lang geleden verkocht.... met spellen als zelda en mario kart en super metroid hoe kon ik ooit zoooo stom zijn!!!!
Ben ook maar een mens... toch?
  donderdag 4 december 2003 @ 16:29:21 #4
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_15149180
* nikanoru zoekt Yoshi's Island.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_15149227
Ik zet er toch geen links bij?
pi_15149267
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:30 schreef SuperPolm het volgende:
Ik zet er toch geen links bij?
Nee, maar 9 van de 10 keer komt er een welles nietes discussie over downloaden, en dat kap ik maar meteen af
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_15154043
Tofste SNES spel dat ik ken : Super Smash TV
Beroerdste SNES spel dat ik ken : Pit-Fighter
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_15154278
Donkey Kong Country: beste spel voor de snes (2 en 3 ook)

Ik heb de snes nog ergens liggen, ff opzoeken

As't nait aans is, bi'n heerns ook vis
pi_15157377
Er is maar 1 spel het beste op de Snes en dat is........

Chrono Trigger

Op de voet gevolgd door:

Final Fantasy III

Mario Kart

Star Fox

pi_15157484
Kheb een Super Nes, met doos (nieuwstaat ) , 16 spellen (waaronder Mario world 1 & 2, DKC 1 t/m3, Zelda, Secret Of Mana, MK II en Turtles IV)

Idd de beste console allertijden. Owh jah Notorious > hij kwam in 1992 naar Europa

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 4 december 2003 @ 21:43:22 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_15157587
quote:
Op donderdag 4 december 2003 21:37 schreef Wedge het volgende:

Mario Kart

[afbeelding]

Damn! Ik scroll naar beneden... Zie de foto van Mario Kart en ik krijg gewoon kippevel! Al mijn herinneren aan dat spel!

Zo`n supergaaf spel!

pi_16350924
Nog een beetje SNES nieuws?

Even een speltip: Supertennis!
Heb ik van de goedheiligman gekregen, en het is echt super om anderen bruut te naaien met boogballetjes enzo..

Daarnaast natuurlijk een potje ouderwets matten met Street Fighter II turbo!

Wat nou x-box of playstation? Zolang mijn SNES het doet begin ik er niet aan!

pi_16351110
Mijn toppers:

- Mario Kart
- Starwing
- Super Mario World
- Donkey Kong Country (geweldige muziek!!)
- Street Fighter 2
- Mortal Kombat 2

deze games maken deze console tot de beste console ooit! Er moet nog veel gedaan worden aan de huidige generatie games en consoles om dit succes voor mij te overtreffen!

pi_16377794
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:42 schreef Retarded het volgende:
Mijn toppers:

- Donkey Kong Country (geweldige muziek!!)

Die wil ik!!! Weet iemand nog een adresje waar die goedkoop te krijgen is? Hier in Enschede hebben we namelijk 2 winkeltjes waar ze nog SNES spellen hebben, en ook voor een schappelijke prijs (7,50 - 15 euro)
Alleen vinden ze het nodig voor een spel als Donkey Kong bikkelhard 40 euro te vragen!!
Dat feestje doe ik dus niet aan mee...

Weet iemand dus wat goedkopers???

pi_16378406
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:17 schreef parterrepact het volgende:

[..]

Die wil ik!!! Weet iemand nog een adresje waar die goedkoop te krijgen is? Hier in Enschede hebben we namelijk 2 winkeltjes waar ze nog SNES spellen hebben, en ook voor een schappelijke prijs (7,50 - 15 euro)
Alleen vinden ze het nodig voor een spel als Donkey Kong bikkelhard 40 euro te vragen!!
Dat feestje doe ik dus niet aan mee...

Weet iemand dus wat goedkopers???

Ebay :)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_16382028
Ik heb binnenkort een PAL DKC1 over. Mail me maar. Staat in mn profiel.
pi_16402042
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_16402443
By far de beste SNES game

Sold my Soul to Sony
pi_16402544
weten jullie ongeveer wat een goede prijs is voor een SNES met 2 controllers (1tje is een beetje kapot) en de spellen:
-Battletoads
-Super mario All stars
-Donkey Kong Country 1,2 & 3
-Lawnmower man
-Pilot wings
-Mickey Mania
-Earthworm Jim 2
-Yoshi's Island
-Aladdin
-Super Ghouls & Ghosts
-Zombies (ate my neighbours)
-Mr.Nutz
ongeveer de helft heeft nog het doosje en sommigen het boekje, wel licht beschadigd allebei.
pi_16412410
quote:
Op maandag 19 januari 2004 18:14 schreef jimjim1983 het volgende:
- Donkey Kong Country 2 & 3
-Mickey Mania
-Yoshi's Island
-Aladdin
deze games heb ik sowieso interesse in! Heb je toevallig nog een andere console? (eventuele ruil?)
pi_16412861
Ik ga voor DKC! (aangezien oksel 'm al verpatst had)
  maandag 19 januari 2004 @ 23:17:18 #22
63302 rockstah
New World Disorder
pi_16413086
quote:
Op maandag 19 januari 2004 18:14 schreef jimjim1983 het volgende:
weten jullie ongeveer wat een goede prijs is voor een SNES met 2 controllers (1tje is een beetje kapot) en de spellen:
-Battletoads
-Super mario All stars
-Donkey Kong Country 1,2 & 3
-Lawnmower man
-Pilot wings
-Mickey Mania
-Earthworm Jim 2
-Yoshi's Island
-Aladdin
-Super Ghouls & Ghosts
-Zombies (ate my neighbours)
-Mr.Nutz
ongeveer de helft heeft nog het doosje en sommigen het boekje, wel licht beschadigd allebei.
aladdin was ook lol ja!
pi_16426521
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:55 schreef Retarded het volgende:

[..]

deze games heb ik sowieso interesse in! Heb je toevallig nog een andere console? (eventuele ruil?)

ja ik heb een Playstation 2, GBA en een gamecube. wat heb je in de aanbieding?

[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 20-01-2004 15:08]

pi_16427369
Kheb alledrie de DKC...en oh oh wat heerschen ze
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 20 januari 2004 @ 15:38:52 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16429875
JimJim, Retarded:

Mail of V&A

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')