Even mijn randvoorwaarden:
@Home kabelinternet
- logt automatisch in via identificatie computer bij het opstarten.
1e Netwerkaart, Local Area Connection (verbinding met modem @home).
- Internet wordt geshared (beide hokjes staan aangevinkt).
- IP nummer, Subnetmask en DNS Server worden automastisch opgevraagd (anders doet Internet het niet).
- Firewall staat uit.
2e netwerkkaart, Local Area Connection 4 (verbinding met XBox).
- IP nummer nummer ingevuld: 192.168.0.1
- Subnet mask ingevuld: 255.255.255.0
- Rest staat leeg.
- Firewall staat uit.
XBox:
- DNS Server ingevuld (gegevens gevonden via run, cmd, ipconfig /all)
- IP adres ingevuld (gegevens gevonden via run, cmd, ipconfig /all)
- Gateway ingevuld: 192.168.0.1
- Subnet mask ingevuld: 255.255.255.0
Nu krijg ik de volgende foutmelding: Network gateway could not be reached
Laat ik alles op auto staan (behalve de DNS servers) dan krijg ik de volgende foutmelding: Network services (DHCP or PPPoE) were not found
Laat ik de DNS servers leeg dan krijg ik een DNS foutmelding.
Iemand enig idee waar de fout kan liggen?
Ik ben er helaas nog nooit mee bezig geweest maar volgens mij kan het daar botsen
en dan wel die dns meuk enzo invullen van je ipconfig
Maar ehmm ik heb geen idee hoor maar kan je hem niet meteen op je home router aansluiten
[Dit bericht is gewijzigd door pmponer op 04-12-2003 08:53]
Daarnaast: Draai je ICS op de PC? Zo niet, dan zou ik dat in ieder geval aanzetten.
Als laatste: Het lijkt me slimmer om gewoon een breedband router aan te schaffen: Hoef je niet alles in te stellen, én kun je met de XBox gewoon online als de PC niet aan staat....
Met 2e pc bedoel je de 2e netwerkkaart neem ik aan (die in verbinding staat met de XBox)?
ik heb geen router, geen ethernetmodem of kaart, enkel een usb to ethernet converter en alles werkt.
En ik heb Sony Playstation 2 met een Sitecom Router d'r tussen en het networking gamen gaat perfecto !!
[Dit bericht is gewijzigd door chibibo op 04-12-2003 09:27]
quote:Niet van toepassing; zijn Xbox hangt namelijk niet direct aan het @Home netwerk.
Op donderdag 4 december 2003 09:10 schreef ehanselman het volgende:
@home zit niet in 255.255.255.0
maar in 255.255.0.0
?
Dan heb je de xbox toch een bestaand ip gegeven of ben ik nou gek? Zet je xbox anders eens op dhcp.
Ik denk wel dat het probleem bij je gateway ligt trouwens, check eens of deze hetzelfde is als de gateway op je eigen verbinding, dat zie ik hier niet terug komen namelijk.
quote:Het subnet mask geeft slechts aan welk gedeelte van het IP adres het netwerk ID is, en welke het host ID. Zolang de twee netwerk IDs verschillend zijn, maakt het niet uit of het subnet mask hetzelfde is of niet.
Op donderdag 4 december 2003 09:16 schreef ehanselman het volgende:
Als ze niet in het zelfde subnet masker zitten dan kunnen ze nooit e zelfde ip hebben naar mijn weten
quote:Aangezien de PC het internet moet "serven" voor de XBox, is de PC de gateway voor de XBox. Het IP adres van de PC moet dus op de box als gateway worden ingesteld. Volgens mij heeft TS dat wel goed gedaan...
Op donderdag 4 december 2003 09:21 schreef DinoPK het volgende:
Ik denk wel dat het probleem bij je gateway ligt trouwens, check eens of deze hetzelfde is als de gateway op je eigen verbinding, dat zie ik hier niet terug komen namelijk.
quote:Ik hoop dat t je lukt hem aan de praat te krijgen.
Op donderdag 4 december 2003 09:03 schreef Kontiki het volgende:
Waarom koop je geen router a 30, 40 euro?
quote:IP op XBox heb ik vanuit ipconfig achterhaald. Maar die zou ik volgens mij automatisch moeten krijgen...
Op donderdag 4 december 2003 10:25 schreef pmponer het volgende:
ehmmm okay maar welk ip heb je genomen om op je xbox in te vullen die van nic 1?
quote:Yep.
Op donderdag 4 december 2003 10:22 schreef Strolie75 het volgende:
Wegens de dure decembermaand valt een router af, verder staat de PC toch altijd aan dus dat is niet zo probleem. Tenslotte zijn er volgens mij zat mensen die op dezelfde manier online gaan met XBox Live.
quote:Ik ben er nooit mee bezig geweest maar... waar heb je dat ipconfig dan ingetikt?
Op donderdag 4 december 2003 10:28 schreef Strolie75 het volgende:[..]
IP op XBox heb ik vanuit ipconfig achterhaald. Maar die zou ik volgens mij automatisch moeten krijgen...
en hoe zag het overzicht er dan uit
Dit klinkt als iets wat wel de moeite waard is om uit te proberen, daar kwamen DinoK en Chibibo ook mee.
quote:Alleen staat er bij mij bij mijn 1e netwerkkaart geen DNS ingesteld? Moet ik die dan op de XBox wel invullen (gevonden via ip config)?
Hoe heb je je internet gedeeld dan? Want als je 2e nic geen ip heeft, kan je het inet niet hebben gedeeld. Je kan het beste gebruik maken van sygate. Daarmee kan je heel makkelijk je internet delen zonder zelf alles te hoeven instellen. Je kan daarnaast ook nog eens je MTU verhogen. Dus ga voor sygate! Volgens mij kan je met win95 geen dhcp server draaien met de standaard software.
Dus ALS je het toch allemaal zelf in wilt stellen, zul je de 2e Nic in je pc een vast ip moeten geven (neem 195.168.0.1) En de Xbox een ip van 192.168.0.2 met een gateway van 192.168.0.1 (het ip van je 2e nic) De dns zul je dan ook zelf op moeten geven op de xbox (zelfde als de dns die staat ingesteld op je 1e nic)Hierbij heb is dan dus de 1e nic degene naar internet, en de 2e nic uiteraard naar xbox.
quote:Ja.
Op donderdag 4 december 2003 10:38 schreef Strolie75 het volgende:
Alleen staat er bij mij bij mijn 1e netwerkkaart geen DNS ingesteld? Moet ik die dan op de XBox wel invullen (gevonden via ip config)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |