abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15128666
Nav dit topic:
Positief zijn over het mbo

Ik ben het met jullie eens dat er verschil blijft bestaan tussen niveaus.
Mijn point beeing was dat intelligentie niet alleen valt en staat met je intellectuele vaardigheden op Universiteitsniveau..
Daar komen nog zoveel meer capaciteiten bij kijken.
Nu werd er gesteld: Mbo-niveau is per definitie dom.. de rest is slim.
En dat sfeertje van kortzichtigheid door het topic heen schoot mij in het verkeerde keelgat.
Maar zo beredeneerden jullie gelukkig niet.
Niet iedereen kan inderdaad advocaat worden, maar ik wilde even scherp stellen dat een hoop mensen met de juiste instelling het wel ver kunnen schoppen.

Zo.. moest ik nog even kwijt.
Heatwave gooit een topic op slot waar ik aan het discussieren was
Nu mag het wel heatwave
Sorry, als mensen hier voor Jan lul kijken, maar ik kan er niet tegen als ik een heel verhaal schrijf in een topic waar ik al ruim een uur zit ( serieus te wezen).. en er gaat ineens een slot op.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_15129103
Je had het ook in de KUN Slowchat kunnen zetten aangezien we daar beiden regelmatig posten

Maargoed, ik ben het wel met je eens dus

woensdag 3 december 2003 @ 22:07:53 #3
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_15129562
Jammer dat ik de thread niet op tijd zag. Rechten een opgewaardeerde hbo cursus?

Wat denken sommigen wel, dat er bij rechten een slagingspercentage geldt van 99% of zo?

woensdag 3 december 2003 @ 22:13:20 #4
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_15129767
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:43 schreef Brennie het volgende:
Niet iedereen kan inderdaad advocaat worden, maar ik wilde even scherp stellen dat een hoop mensen met de juiste instelling het wel ver kunnen schoppen.
De juiste instelling die je dan nodig hebt is vooral doorzettingsvermogen. Maar ik kan het niet met je eens zijn dat alleen dit voldoende is om een bepaalde opleiding succesvol af te ronden. Inzicht en begripsvaardigheden zijn net zo belangrijk. Aldus, als iemand van het vmbo toch b.v. een rechtenopleiding op de uni weet te volbrengen dan waren die kwaliteiten simpelweg al in die persoon aanwezig. Dat wil niet zeggen dat je daaruit mag concluderen dat elke vmbo-er met voldoende inzet dit zelfde traject kan afleggen.
pi_15131286
quote:
Op woensdag 3 december 2003 22:13 schreef Sovereign het volgende:

[..]

De juiste instelling die je dan nodig hebt is vooral doorzettingsvermogen. Maar ik kan het niet met je eens zijn dat alleen dit voldoende is om een bepaalde opleiding succesvol af te ronden. Inzicht en begripsvaardigheden zijn net zo belangrijk. Aldus, als iemand van het vmbo toch b.v. een rechtenopleiding op de uni weet te volbrengen dan waren die kwaliteiten simpelweg al in die persoon aanwezig. Dat wil niet zeggen dat je daaruit mag concluderen dat elke vmbo-er met voldoende inzet dit zelfde traject kan afleggen.

Dat klopt..
Zo wilde ik het ook niet stellen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_15131432
wat een gemoedelijke gezelligheid weer hier
...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
  donderdag 4 december 2003 @ 22:23:33 #7
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_15158826
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:43 schreef Brennie het volgende:
Nav dit topic:
Positief zijn over het mbo

Ik ben het met jullie eens dat er verschil blijft bestaan tussen niveaus.
Mijn point beeing was dat intelligentie niet alleen valt en staat met je intellectuele vaardigheden op Universiteitsniveau..
Daar komen nog zoveel meer capaciteiten bij kijken.
Nu werd er gesteld: Mbo-niveau is per definitie dom.. de rest is slim.
En dat sfeertje van kortzichtigheid door het topic heen schoot mij in het verkeerde keelgat.
Maar zo beredeneerden jullie gelukkig niet.

Zo.. moest ik nog even kwijt.
Heatwave gooit een topic op slot waar ik aan het discussieren was
Nu mag het wel heatwave
Sorry, als mensen hier voor Jan lul kijken, maar ik kan er niet tegen als ik een heel verhaal schrijf in een topic waar ik al ruim een uur zit ( serieus te wezen).. en er gaat ineens een slot op.

Je weet het nu toch wel?? MBO = Kansloos
.
pi_15158895
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:02 schreef Jzz het volgende:
wat een gemoedelijke gezelligheid weer hier
*groepsknuffel*
pi_15160011
quote:
Op donderdag 4 december 2003 22:23 schreef Yankee het volgende:

[..]

Je weet het nu toch wel?? MBO = Kansloos

true true
...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')