Nog ongeveer een jaartje, en dan is de opvolger van Windows XP klaar.
Zoals bijna iedereen al wel weet, zwerft de Alpha-versie van Longhorn al een tijd op Internet rond, maar deze is nog lang niet af, zit nog vol bugs en is langzaam. Ook zal de uiteindelijke versie er waarschijnlijk heel anders uitzien. Maar voor velen natuurlijk altijd leuk om is te proberen. .
Omdat er nog niet echt een centraal topic over de laatste ontwikkelingen van dit besturings-systeem is, leek het me een goed idee om dit topic daarvoor te gebruiken.
Graag géén gezeik over MS, of hoeveel beter Linux wel niet is. .
Hier dus de laatste nieuwtjes/feitjes/etc. omtrend Windows Longhorn. .
[Dit bericht is gewijzigd door Viper-X op 03-12-2003 20:46]
quote:dus dit is spam!
Op woensdag 3 december 2003 20:36 schreef Viper-X het volgende:
[afbeelding]Graag géén gezeik over MS, of hoeveel beter Linux wel niet is.
.
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:42 schreef veldmuis het volgende:
Als de ts nou es begint..?.
quote:
Nieuw besturingssysteem Microsoft al voor 2 dollar in AziëSINGAPORE - Het nieuwe besturingssysteem van het Amerikaanse softwareconcern Microsoft bevindt zich nog in de testfase, maar in Azië is het al te koop. De Britse zakenkrant Financial Times meldde woensdag dat het systeem met de codenaam Longhorn, dat Windows XP over twee jaar moet opvolgen, voor een prijs vanaf 2 dollar wordt verkocht in winkelcentra in Maleisië.
Longhorn is een nieuw voorbeeld van de grootschalige piraterij in Azië, waarmee softwarefabrikanten als Microsoft een gevecht voeren. Waarschijnlijk is het besturingssysteem recentelijk gekopieerd toen Microsoft een testversie verspreidde onder programmeurs in Los Angeles. Ook circuleerden op internet al programmeercodes.
Microsoft waarschuwt dat het installeren van Longhorn grote problemen met zich kan brengen. Volgens het concern is de software nog incompleet en daarom gevaarlijk voor pc's.
quote:Géén spam. Daar gaat dit topic niet over.
Op woensdag 3 december 2003 20:42 schreef Harmonius het volgende:[..]
dus dit is spam!
quote:Wel opvallend dat elke nieuwe Windows 'de grootste verandering sinds...' gaat worden.
De nieuwe Windows versie Longhorn krijgt ondersteuning voor 64 bit AMD processoren en een totaal nieuw bestandsysteem. Althans, dat is de nieuwste uitgelekte informatie over het veelbesproken vervolg op Windows XP.Ditmaal brengt de Seattle Post het nieuws over de nieuwe eigenschappen van Windows Longhorn, dat in 2004 moet uitkomen. Een testversie van Longhorn zou volgens eerdere berichten al volgend jaar worden verstuurd naar beta-testers.
Naast de nieuwe look-and-feel, die volgens insiders erg verschilt van Windows XP, kent Longhorn een diepgaande implementatie van XML. Een nieuw bestandsysteem vervangt FAT, FAT32 en NTFS en gaat ondersteuning bieden voor harde schijven van 1000 gigabyte. Die schijven komen overigens pas tijdens of na de introductie van Longhorn op de markt.
De nieuwe Windows-versie is volgens sommige analisten de grootste verandering voor het besturingsysteem sinds Windows NT.
Naast Windows zou ook Office meegaan in de verandering. Een standaard programma zou in staat zijn met zowel teksten als e-mails en spreadsheets om te gaan. Word, Outlook en Excel worden dus geïntegreerd.
Verder zal Windows Longhorn ondersteuning kennen voor PCI Express, de opvolger van de PCI standaard voor uitbreidingskaarten. Naast sneller is het PCI Express systeem ook veiliger, met name omdat het naadloos past in Microsoft ´Palladium´ veiligheidsplan dat software en hardware intensief met elkaar verbind.
quote:Woei MS krijgt het voor elkaar een OS te bouwen dat je pc kan opblazen
Op woensdag 3 december 2003 20:45 schreef Viper-X het volgende:
Microsoft waarschuwt dat het installeren van Longhorn grote problemen met zich kan brengen. Volgens het concern is de software nog incompleet en daarom gevaarlijk voor pc's.
quote:Als het goed is zijn de ontwikkelingen nog niet bekend. Allemaal top secret bij MS enzo... (tenminste dat is de bedoeling)
Op woensdag 3 december 2003 20:44 schreef Viper-X het volgende:
Windows Codename Longhorn :de ontwikkelingen.
Is het zo moeilijk om normaal in een topic te reageren hier ofzo?.
En ga zo maar door, gewoon ff zoeken op Longhorn en ontwikkelingen genoeg
quote:MS brengt, nu Longhorn steeds meer dichtbij komt, zelf ook een aantal dingen naar buiten hoor.
Op woensdag 3 december 2003 20:54 schreef QuietGuy het volgende:[..]
Als het goed is zijn de ontwikkelingen nog niet bekend. Allemaal top secret bij MS enzo... (tenminste dat is de bedoeling)
Er zijn ook al vele topics over longhorn geweest...
[afbeelding] Longhorn gegapt
[afbeelding] internet explorer in longhorn
[afbeelding] Windows Longhorn
[afbeelding] Longhorn Build 4015
[afbeelding] Microsoft Windows(R) Longhorn(R) Build 4051
[afbeelding] ECHTE Windows Longhorn Screenshots + Video
[afbeelding] [win] Longhorn?
[afbeelding] Windows LonghornEn ga zo maar door, gewoon ff zoeken op Longhorn en ontwikkelingen genoeg
En praten over b.v. beta's, daar heb je geen MS voor nodig. .
Had de search al gebruikt, maar de meeste topics zijn al oud, en daar staat ook niet echt een 'centraal' topic bij over het laatste nieuws...
Als je nou gewoon eens hier klikt en zoekt op Longhorn zie je dat er al genoeg van die kuttopics zijn.
Ik doe liever alles zelf, dan weet ik tenminste wat er gebeurd en heb ik de boel zelf in de hand.
Niet een of andere kutwizzard waar je de helft niet mee kunt doen en de andere helft achter de schermen doet.
quote:Dat zal dan een lang jaartje worden. Longhorn komt op zijn vroegst in 2006 uit.
Op woensdag 3 december 2003 20:36 schreef Viper-X het volgende:
Nog ongeveer een jaartje, en dan is de opvolger van Windows XP klaar.
quote:ik heb liever gewone doorklikschermpjes die geen wizards heten
Ik doe liever alles zelf, dan weet ik tenminste wat er gebeurd en heb ik de boel zelf in de hand.
Niet een of andere kutwizzard waar je de helft niet mee kunt doen en de andere helft achter de schermen doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |