abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15104248
Ik ben niet zo'n religieus mens, wel enigszins spiritueel (al vind ik dat geen prettig woord).
Simpel testje wijst uit, dat mijn voorkeur uitgaat naar het boeddhisme, en dat ik raakvlakken heb met het humanisme en de islam.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_15104933
Ik kom op boeddhisme, en daarna humanisme en jodendom. Denk dat met dit testje wel veel moderne westerlingen bij dingen als boeddhisme en humanisme uitkomen, en minder bij christendom.
pi_15105683
Zonder enige twijfel het christendom. Het wordt lastig om te kiezen tussen katholiek en protestant, maar als dat desondanks van mij verlangd zou worden, zou ik me aansluiten bij de schare waarin zich ook een zekere Thomascantor bevindt.
Wittgenstein
pi_15105823
Ik kan vraag 1 al niet beantwoorden. De situatie is voor mij ondenkbaar omdat ik geen rijbewijs heb. Een daarbij passend antwoord staat niet bij de mogelijkheden.
pi_15105875
O jeetje, je moet nog een test doen ook. Daar geloof ik niet in, hoor.
Wittgenstein
pi_15105919
Ik vind The Amish heel erg bijzonder. De leefwijze spreekt me heel erg aan
pi_15105939
Ik had dit testje al eens gedaan in een ander topic en toen kwam ik op het boeddhisme en katholiek uit meen ik. Rare combi eigenlijk.
pi_15105991
Na bij vraag 1 maar wat aangeklikt te hebben is de uitslag: humanisme met raakvlakken in boeddhisme en islam.
pi_15106020
Humanisme, Islam en Pro-blaat-isme.
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 3 december 2003 @ 00:59:27 #10
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15106127
Sjamanisme en Soefi
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
pi_15106204
Ik ben een humanist.... ...goh wat een verassing

raakvlakken met mijn levenswijze:
- katholicisme; ben niet voor niks brabander
- boeddhisme; @random

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 3 december 2003 @ 03:53:48 #12
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_15107099
http://virus.lucifer.com/index.html < religie zou ik het niet noemen. Is humanisme ook niet trouwens. Maar ik snap je punt Hier ga ik voor..
pi_15107114
Ik verwerp elke vorm van geloof anders dan de natuur ons voorschrijft.
pi_15107153
Discordianisme.
All hail Eris!
-
  woensdag 3 december 2003 @ 21:33:13 #15
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15128297
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:33 schreef Moonah het volgende:
Simpel testje wijst uit, dat mijn voorkeur uitgaat naar het boeddhisme, en dat ik raakvlakken heb met het humanisme en de islam.
Ik heb die test ook gedaan en ik kwam uit op protestantisme en islam. En gezien mijn reputatie hier klopt er dus niets van die test. Als islam je aanspreekt denk je dan soms dat ongelovigen in de hel komen ?

Simpel testje is van de NCRV. NCRV is misschien een beetje islamofiel. Dat artikel van Fons de Poel waarin staat dat Paulus en Mohammed aan temporaal kwab epilepsie leden is ook niet meer terug te vinden.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_15131197
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik heb die test ook gedaan en ik kwam uit op protestantisme en islam. En gezien mijn reputatie hier klopt er dus niets van die test. Als islam je aanspreekt denk je dan soms dat ongelovigen in de hel komen ?

Simpel testje is van de NCRV. NCRV is misschien een beetje islamofiel. Dat artikel van Fons de Poel waarin staat dat Paulus en Mohammed aan temporaal kwab epilepsie leden is ook niet meer terug te vinden.

Hè bah Akkersloot, nu onthul je de bron van je felle standpunt (Fons de Poel), en daarmee maak je jezelf ongeloofwaardig (Is Fons NCRV-coryfee? Is hij religie-kenner? )

Misschien moeten we temporaalkwabepilepsie niet meer als afwijking zien, maar als goddelijke zegen waarmee bepaalde mensen de mensheid kunnen behoeden voor een verlies van idealisme. Dat zou namelijk niet goed zijn voor het voortbestaan van de menselijke soort.

[Dit bericht is gewijzigd door ZozoVII op 03-12-2003 23:04]

God put a smile upon your face
pi_15131416
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:33 schreef Akkersloot het volgende:

Toch richt jij opvallend vaak je aandacht op de Islam. Een beetje obsessief ben je soms wel te noemen. Beetje een Islamofoob.

Ik kwam trouwens ook uit op het Boeddhisme en het Humanisme. Ik denk eigenlijk dat de Atheïsten onder ons volgens deze test ook op 1 van bovenstaande twee uitkomt, simpelweg omdat die het meest toegankelijke ethische stelsel hebben.

donderdag 4 december 2003 @ 06:12:46 #18
60090 Akkersloot
pi_15136199
quote:
Op woensdag 3 december 2003 22:54 schreef ZozoVII het volgende:
Hè bah Akkersloot, nu onthul je de bron van je felle standpunt (Fons de Poel), en daarmee maak je jezelf ongeloofwaardig (Is Fons NCRV-coryfee? Is hij religie-kenner? )
"Is hij religie-kenner". Temporaal kwab epilepsie heeft niets met religie te maken. Het is gewoon een ziekte. Jammer dat het te zeldzaam voorkwam om als zo danig erkent te worden. Daar hebben we dus het Christendom (Paulus) en Islam (Mohammed) aan te danken.
quote:
Misschien moeten we temporaalkwabepilepsie niet meer als afwijking zien, maar als goddelijke zegen waarmee bepaalde mensen de mensheid kunnen behoeden voor een verlies van idealisme. Dat zou namelijk niet goed zijn voor het voortbestaan van de menselijke soort.
Miljoenen mensen, hebben samen met hun idealen, hun leven verloren dankzij die twee temporaal kwab epilepsie patienten. Noem jij het een ideaal om dergelijke zieke gasten te erkennen als "apostel" of "profeet". Verder heb je waarschijnlijk nog niet in de gaten dat er een enorm verschil is tussen geloof en idealen. Dat eerste doe je alleen maar voor je zelf. Een ideaal, een verbetering van de wereld, dat doe je voor een ander.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 4 december 2003 @ 06:17:01 #19
60090 Akkersloot
pi_15136207
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:01 schreef Dalai_Lama het volgende:
Toch richt jij opvallend vaak je aandacht op de Islam. Een beetje obsessief ben je soms wel te noemen. Beetje een Islamofoob.
Moet dat een dooddoener zijn. Stel als er nu alleen maar islam of hitlerdom zou bestaan. Dan zou je volgens jou redenering die "religies" nooit mogen bestrijden, want dan ben je volgens jou erg "obsessief". Ik laat "islam" echter gewoon onder de noemer fascisme vallen "het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" Mein Koran 4:94
  donderdag 4 december 2003 @ 06:18:24 #20
60090 Akkersloot
pi_15136213
De NCRV heeft in haar religie testje essentiele punten zoals het ongelovigen branden in de hel en de erfzonde doctrine weg gehouden. Grabbeltonnisme dus.
  donderdag 4 december 2003 @ 06:27:19 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15136245
quote:
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
De volgende religies en stromingen hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: protestantisme en jodendom.
Ik ben niet gelovig, dus humanisme is een goede eerste en mijn familie is protestants, dus ook ok. Jodendom, tja, zal wel.
  donderdag 4 december 2003 @ 07:19:28 #22
75316 Merijntje
Rien ne va plus
pi_15136343
quote:
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en protestantisme.
Verdorrie, altijd voor niks naar de zondagschool gegaan
Het geheim van vreugde is het leed te kunnen hanteren. - Anais Nin
pi_15136630
quote:
Op donderdag 4 december 2003 06:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Moet dat een dooddoener zijn. Stel als er nu alleen maar islam of hitlerdom zou bestaan.

Maar dit is niet zo. We hebben talloze religies.
quote:
Dan zou je volgens jou redenering die "religies" nooit mogen bestrijden, want dan ben je volgens jou erg "obsessief".
Nee hoor. Maar er zit een verschil tussen 'bestrijden' en elke kans aangrijpen de religie de grond in te boren (of zelf kansen maken). Ook citeer je te pas en te onpas uit de Koran, wat erop wijst dat je hem regelmatig bestudeerd, natuurlijk op zoek naar tegenstrijdigheden.
quote:
Ik laat "islam" echter gewoon onder de noemer fascisme vallen "het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" Mein Koran 4:94
Is dat fascisme? Volgens het Nederlandse wetboek mag je ook geen gelovige doden (ongelovigen trouwens ook niet).
pi_15136654
quote:
Op donderdag 4 december 2003 06:12 schreef Akkersloot het volgende:
"Is hij religie-kenner". Temporaal kwab epilepsie heeft niets met religie te maken. Het is gewoon een ziekte. Jammer dat het te zeldzaam voorkwam om als zo danig erkent te worden. Daar hebben we dus het Christendom (Paulus) en Islam (Mohammed) aan te danken.
Temporaal kwab epilepsie is lang niet de enige aandoening die waanbeelden veroorzaakt. Waarom ben je er zo zeker van dat ze dit hadden? Alleen maar omdat een quasi-wetenschapper dit beweert? En dan vind je de miljoenen christenen en moslims onbegrijpelijk?
quote:
Miljoenen mensen, hebben samen met hun idealen, hun leven verloren dankzij die twee temporaal kwab epilepsie patienten. Noem jij het een ideaal om dergelijke zieke gasten te erkennen als "apostel" of "profeet".
Sorry, maar dit is echt fout. Paules en Mohammed zijn NIET verantwoordelijk voor de mensen die ná hun vermoord zijn. Dat zijn degenen die de religie als machtsmiddel hebben misbruikt.
quote:
Verder heb je waarschijnlijk nog niet in de gaten dat er een enorm verschil is tussen geloof en idealen. Dat eerste doe je alleen maar voor je zelf. Een ideaal, een verbetering van de wereld, dat doe je voor een ander.
Vreemd, gaan Jehovah's niet regelmatig langs de deuren om anderen te bekeren (i.e. te helpen)?
pi_15136873
Islam past het best, daarnaast zijn er ook raakvlakken met het boeddhisme en humanisme...

het zal wel....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')