abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2004 @ 19:40:30 #126
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16467677
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:26 schreef TimeClypse het volgende:

[..]

wat vet
weet je zeker dat trouwens dat je je MP3 goed ge-encode hebt trouwens
Ooit es naar zo'n open dag geweest van de HKU, ook met audio design geloof ik, daar werd je ook doodgegooid met zulke piepdingen geloof ik
Maar dat terzijde... het klinkt wel koel! Hoe heb je dit gemaakt? En waarmeeeeeeeeeeeeeeeeee.... geloof dat daar speciale programmatuur voor is toch?

Hehe, ja ik doe daar ook Audio Design. En dat MP3tje is prima encoded hoor Power to the piepdingen

Maaruh, dit is gemaakt met Reason. Alle geluiden komen gewoon uit de factory, niks bijzonders Alleen wat basic effecten, nothing fancy.

woensdag 21 januari 2004 @ 19:54:28 #127
31735 TimeClypse
Microtus Arvalis
pi_16468141
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hehe, ja ik doe daar ook Audio Design. En dat MP3tje is prima encoded hoor Power to the piepdingen

Maaruh, dit is gemaakt met Reason. Alle geluiden komen gewoon uit de factory, niks bijzonders Alleen wat basic effecten, nothing fancy.

heil de piepdingen!
wel leuk stond me iets van bij dat ze juist voor audio design een of ander weird programma daar hadden staan.. maarja, tis ook al weer een tijdje terug dat ik daar was

[nogmeerofftopic]
studie te hilverdorp?
[nogmeerofftopic]

Paulvogel ©
  woensdag 21 januari 2004 @ 19:57:10 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16468228
Oh, weirde programma's te over hoor, maar das hiervoor niet gebruikt

Er is zelfs een complete analoge studio waarin je ontzettend vette samples en loops kunt maken.

Oh en tis idd in Hilversum.

En je bent tot zover de enige non-MT'er waarvan ik hoor dat 'ie het een leuk stuk vindt

woensdag 21 januari 2004 @ 20:30:39 #129
31735 TimeClypse
Microtus Arvalis
pi_16469397
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:57 schreef Tijn het volgende:
Oh, weirde programma's te over hoor, maar das hiervoor niet gebruikt

Er is zelfs een complete analoge studio waarin je ontzettend vette samples en loops kunt maken.

Oh en tis idd in Hilversum.

En je bent tot zover de enige non-MT'er waarvan ik hoor dat 'ie het een leuk stuk vindt

Tsja, je moet je even door die aparte geluidenbarrière heenwurmen, en het begin is wat minder, maar daarna is het echt "polyritmisch"
vanaf een minuut of 1.30min is dat. Mooi is iets anders, maar ja, als je hem vaak genoeg draait, leer je er wel naar te luisteren.

edit: die analoge studio heb ik idd ook gezien ja!

[Dit bericht is gewijzigd door TimeClypse op 21-01-2004 20:44]

Paulvogel ©
pi_16474567
Wat goed, Tijn.
pi_16478398
hier een mp3 (nou ja, deel van dan) van onze band. Het is een live-opname, dus opname-kwaliteit is niet super, maar om een idee te krijgen... Laat maar weten wat jullie er van vinden... ...oMB song
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_16478452
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:11 schreef Tijn het volgende:
Dit is de laatste schoolopdracht die ik gemaakt heb, samen met 2 andere groepsleden, voor het vak Polyritmiek. Tis een beetje crazy shit, maar ik wou 'em jullie toch even laten horen.

*klik*

hee, die is vet zeg.

Hij gaat iig de verzameling in, lekker complex en ook nog een geweldige compositie. Als daar geen hoge beoordeling op komt weet ik het ook niet meer. Hartstikke gaaf dat je zoiets voor school mag maken, zo'n opleiding lijkt me ook wel wat.. .

Heb je hier lang over gedaan?

quote:
Op donderdag 22 januari 2004 02:00 schreef bas-beest het volgende:
hier een mp3 (nou ja, deel van dan) van onze band. Het is een live-opname, dus opname-kwaliteit is niet super, maar om een idee te krijgen... Laat maar weten wat jullie er van vinden... ...oMB song
Heftig!!...

Ik zou weleens een betere opname willen horen want het beeld is wel aardig.. maar alleen de ride cymbal en de zanger zijn gedetaileerd te horen. De rest lijkt wel een muur van geluid.

zal ook maar eens weer wat opgooien, dit heb ik vanavond even snel uitgewerkt. Het begin (met die kale ""gitaren"") gaat nog anders worden, maar 't is nu gewoon nog ff als el-cheapo voorzet voor wat komen gaat.

Beathoven - Up up and Away

[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 22-01-2004 02:19]

donderdag 22 januari 2004 @ 02:18:06 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16478529
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 02:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

hee, die is vet zeg.

Hij gaat iig de verzameling in, lekker complex en ook nog een geweldige compositie. Als daar geen hoge beoordeling op komt weet ik het ook niet meer. Hartstikke gaaf dat je zoiets voor school mag maken, zo'n opleiding lijkt me ook wel wat.. .

Heb je hier lang over gedaan?

Hey thnx, ik hoopte stiekem al dat je het leuk zou vinden Het valt wel mee hoe lang we erover hebben gedaan, we zijn 3 keer bij elkaar gekomen (we hebben het met 3 mensen gedaan) en hebben per keer ongeveer 2 tot 3 uur eraan gewerkt. We zijn begonnen met het onafhankelijk van elkaar patronen te maken en het vervolgens in elkaar te schuiven tot het geheel wat je nu hoort.

We hebben er trouwens een 9 voor gekregen en we zijn ook gevraagd om het bij de eerst volgende open dag te laten horen Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar de leraar zei letterlijk "dit is van een kwaliteit die je van een 3e jaars verwacht"

quote:
zal ook maar eens weer wat opgooien, dit heb ik vanavond even snel uitgewerkt. Het begin (met die kale ""gitaren"") gaat nog anders worden, maar 't is nu gewoon nog ff als el-cheapo voorzet voor wat komen gaat.

Ik kan nu ff niks luisteren, maar ik check 'em later zeker nog een keer
pi_16478545
Heeft Zappa toevallig dezelfde opleiding gedaan?
  donderdag 22 januari 2004 @ 02:22:35 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16478563
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 02:20 schreef Beathoven het volgende:
Heeft Zappa toevallig dezelfde opleiding gedaan?
Heeft 'ie uberhaupt een opleiding gedaan?
pi_16478584
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 02:00 schreef bas-beest het volgende:
Kan er weinig zinnigs over zeggen, ben niet zo heel bekend met deze soort muziek, maar het begin vind ik wel sterk op zich. Het geluid is echter wat onduidelijk. Misschien een keer een betere opname.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 02:07 schreef Beathoven het volgende:
Begin klinkt in ieder geval alweer goed Beathoven.

Is dit gedaan met die gitaarset waar je het over had voor Reason?

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 22-01-2004 02:44]

pi_16487254
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 02:26 schreef Seborik het volgende:

[..]

Kan er weinig zinnigs over zeggen, ben niet zo heel bekend met deze soort muziek, maar het begin vind ik wel sterk op zich. Het geluid is echter wat onduidelijk. Misschien een keer een betere opname.
[..]

Begin klinkt in ieder geval alweer goed Beathoven.

Is dit gedaan met die gitaarset waar je het over had voor Reason?

Dat klopt, met flink wat distortion.. maar het is een van de vele die je kunt kiezen. Er zijn er bij die nog wat realistischer klinken.

Nu ik 'm zo eens terug luister over m'n speakers klinkt het begin wel erg beroerd. Je zit er niet meteen in, iets wat wel moet en wat ook gaat gebeuren tegen de tijd dat ie af is

pi_16488018
Vind het toch redelijk pakkend.

Ben in ieder geval erg benieuwd naar het eindresultaat. Dat 'spooky'-orgel past wel heel goed bij het stuk met de piano trouwens.

pi_16489360
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 03:52 schreef Seborik het volgende:
Hallo, ik wil graag vragen feedback en dan met name over het muzikale gedeelte (de rest moet nog gebeuren, dus volume, effecten e.d. zijn er nog niet) van het volgende stukje. Het is gemaakt met Reason.

http://www.metal-vulcan.com/Gibborim.mp3

Tijn en Vork (en de anderen) alvast bedankt voor de gegeven feedback.

Ikk zou op het moment dat je weer terug gaat naar de eerste lead (1:30 ongeveer) De lead met een gitaar (flink distorted, beetje reverb) inspelen. Geeft er net een scherp randje aan. Volume moet dan wel goed uitgebalanceerd zijn, anders overheerst de gitaar te veel. Verder misschien een spaans gitaartje eronder, maar ik zou zo niet precies weten wat, ik zal wel eens even wat pielen thuis.
pi_16490496
Moet nog aan iemand een gitaarkit vragen voor Reason. M'n eigen gitaarkunsten zijn niet denderend genoeg om zoiets in te spelen.

Ben er nu eigenlijk niet meer tevreden over, maar ja, dat hou je toch. Ondertussen maar met wat anders begonnen. Bedankt voor de feedback in ieder geval.

pi_16604679
Ik zal ook eens een nummertje posten, van mijn metal bandje

Destruction of madness

T is een live opname, dus geen denderende kwaliteit. Vooral de snelle stukken vervallen in een grote brij. Maar je kunt nog wel een beetje horen hoe t nummer klinkt. T is hier en daar wat vals en onstrak, maar goed, we treden verder ook nooit op. Ik verzorg de drums op deze track . Reacties welkom

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_16614994
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:56 schreef Metal_Mart het volgende:

Destruction of madness

T is een live opname, dus geen denderende kwaliteit. Vooral de snelle stukken vervallen in een grote brij. Maar je kunt nog wel een beetje horen hoe t nummer klinkt. T is hier en daar wat vals en onstrak, maar goed, we treden verder ook nooit op. Ik verzorg de drums op deze track . Reacties welkom

bij de intro denk je echt van .. poe poe , nu moet er wat heftigs komen ... komt er zo'n vet andere beat die er niet bij past (vink persoonlijk) en die stem sorry hoor , maar een klein kind die probeert een zware stem na te doen .. zo komt het op mij over.. voor de rest.. wel ok....
pi_16615265
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:56 schreef Metal_Mart het volgende:

Destruction of madness

Beetje vage black-metal, of niet?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:55:48 #144
12221 Tijn